Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project CARS

Vastaus: Project CARS

Ajan vaikka mustavalkoisena, jos niin pääsee puhtaaseen 60fps ;)

Sellaista huhuavat nyt, jotta pelintekijä ei allekirjoita Bandai Namcon julkaisupäivämäärää. (Nyt kaivattiinkin saippuasarjadraamaa :rolleyes: )
 
Vastaus: Project CARS

Ajan vaikka mustavalkoisena, jos niin pääsee puhtaaseen 60fps ;)

Sellaista huhuavat nyt, jotta pelintekijä ei allekirjoita Bandai Namcon julkaisupäivämäärää. (Nyt kaivattiinkin saippuasarjadraamaa :rolleyes: )

Mustavalkoinen, no äläs nyt :D

Ei mutta kyllähän tuo on hemmetin hienoa jos konsolilla saa säätää itse itselleen sopivaksi nuo kaikki mahdolliset säädöt. Siis ihan kaikki mahdollinen säädettäväksi jotta on sitten jokaiselle mieleen.
 
Vastaus: Project CARS

[video=youtube;khQqms26aw8]https://www.youtube.com/watch?v=khQqms26aw8[/video]



Parantunut on paljon, mutta vielä:
..
The game's frame-rate is also a sticking point. Project Cars targets an ambitious 60fps on each platform, but the sheer breadth of options gives players the power to determine whether it hits this mark, or drops closer to 30fps. For example, our first race is on the Dubai Autodrome International circuit, a manic 35-car race with light clouds overhead, camera set to interior cockpit view and no damage physics enabled. Even with this number of AI racers, the game sticks to a 60fps line throughout, and only drops for one stretch on the circuit (to 50fps on Xbox One, and 55fps on PS4).

For moments where the frame-rate goes under, tearing is an issue - especially on sharp turns with lots of camera motion. This is a bigger deal once we push the boat out a bit more; our next race featuring a whopping 44 cars on the Circuit Des 24 Heures du Mans track, with a more taxing chase mode camera and heavy rain in play. The impact is immediate, and PS4 tears constantly with drops to 35fps at the busy starting grid, while Xbox One breaches the high 20s. This improves over the course of the race as cars splinter off into packs, though we never catch a glimpse of the 60fps line.
..
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-project-cars-performance-analysis?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=socialoomph

Tuosta artikkelista saa nyt sen kuvan, että pelin käyttöliittymän grafiikka- yms. asetuksilla on vaikutusta pahimpiin freimidroppeihin ja ruudunrepimisiin hyvässä ja pahassa.
SMS:lla on etuoikeus luvata uuden aikakauden simulaatiossa 1080p/60Hz, mutta aika ei taida riittää ihan kaikkien ryppyjen siloittamiseen pelin julkaisuun.
Tätähän se on ollut nykyaikana. Peli varmasti tulee kehittymään kovasti alkumetriensä aikana julkaisun jälkeen.
 
Vastaus: Project CARS

[video=youtube;khQqms26aw8]https://www.youtube.com/watch?v=khQqms26aw8[/video]



Parantunut on paljon, mutta vielä:

http://www.eurogamer.net/articles/d...er&utm_medium=social&utm_campaign=socialoomph

Tuosta artikkelista saa nyt sen kuvan, että pelin käyttöliittymän grafiikka- yms. asetuksilla on vaikutusta pahimpiin freimidroppeihin ja ruudunrepimisiin hyvässä ja pahassa.
SMS:lla on etuoikeus luvata uuden aikakauden simulaatiossa 1080p/60Hz, mutta aika ei taida riittää ihan kaikkien ryppyjen siloittamiseen pelin julkaisuun.
Tätähän se on ollut nykyaikana. Peli varmasti tulee kehittymään kovasti alkumetriensä aikana julkaisun jälkeen.

Tuota videota katellessa melkein toivoo, että valikoista löytyisi myös lukittu 30fps vaihtoehto. Sillä omaan silmään tasanen 30fps:kin on parempi kuin tuollainen joka seilaa sateessa n.35-55fps välillä. Toki 60fps on hienon näköinen silloinkun se saavutetaan, mutta videonkin perusteella sateella sen saavuttaminen on konsoleilla mahdotonta.
 
Vastaus: Project CARS

[video=youtube;khQqms26aw8]https://www.youtube.com/watch?v=khQqms26aw8[/video]



Parantunut on paljon, mutta vielä:

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-project-cars-performance-analysis?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=socialoomph

Tuosta artikkelista saa nyt sen kuvan, että pelin käyttöliittymän grafiikka- yms. asetuksilla on vaikutusta pahimpiin freimidroppeihin ja ruudunrepimisiin hyvässä ja pahassa.
SMS:lla on etuoikeus luvata uuden aikakauden simulaatiossa 1080p/60Hz, mutta aika ei taida riittää ihan kaikkien ryppyjen siloittamiseen pelin julkaisuun.
Tätähän se on ollut nykyaikana. Peli varmasti tulee kehittymään kovasti alkumetriensä aikana julkaisun jälkeen.

Tuota videota katellessa melkein toivoo, että valikoista löytyisi myös lukittu 30fps vaihtoehto. Sillä omaan silmään tasanen 30fps:kin on parempi kuin tuollainen joka seilaa sateessa n.35-55fps välillä. Toki 60fps on hienon näköinen silloinkun se saavutetaan, mutta videonkin perusteella sateella sen saavuttaminen on konsoleilla mahdotonta.

Selvisi, että tuo materiaali Eurogamerilla on ilmeisesti vanhasta buildistä, joten asiat saattavat olla paremmalla tolalla jo nyt.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Project CARS

Pieni droppailu ei itseä ainakaan haittaa. Mieluummin 60fps pienellä droppailuilla kuin tasainen 30fps, missä hukataan tehoja.
 
Vastaus: Project CARS

Juu, kyllä 60fps pitää nimenomaan autoilu-/kilpasimulaatiossa olla ehdottomasti!
 
Vastaus: Project CARS

Kuvan pitää elää tasaisesti. Eihän GT6:ssakaan ollut ajon aikana mitään tökkimisiä muuten kuin ehkä onlinessa. Mitään isompia, huomattavia tökkimisiä en itse sinne halua sekaan, oli sitten 30 tai 60fps koska se sekottaa ajamisen sitten kokonaan...
 
Vastaus: Project CARS

Pieni droppailu ei itseä ainakaan haittaa. Mieluummin 60fps pienellä droppailuilla kuin tasainen 30fps, missä hukataan tehoja.

Niin, tämähän on juuri näitä mielipide kysymyksiä, mikä on kenellekkin pientä droppailua. Itselle tuollainen lähes 30fps droppailu ei ole enää pientä, joten tuollaisissa tilanteissa laittaisin jo sen lukon päälle siihen 30fps. Toki parempihan se on pelata 60fps, mutta kuten jo taisin sanoakkin, se ei näytä toteutuvan nykyisellä konsoliraudalla kovinkaan tasaisesti.
 
Vastaus: Project CARS

Niin, tämähän on juuri näitä mielipide kysymyksiä, mikä on kenellekkin pientä droppailua. Itselle tuollainen lähes 30fps droppailu ei ole enää pientä, joten tuollaisissa tilanteissa laittaisin jo sen lukon päälle siihen 30fps. Toki parempihan se on pelata 60fps, mutta kuten jo taisin sanoakkin, se ei näytä toteutuvan nykyisellä konsoliraudalla kovinkaan tasaisesti.
Joo en mä nyt tuohon videoon varsinaisesti viitannutkaan.

Edit: ja jos eivät sateella parempaa pysty niin lähtisin ennemmin karsimaan grafiikoita kuin lukitsemaan frameratea. Ilman sadetta näytti kuitenkin olevan melko tasaista menoa. Ja tuo videohan ilmeisesti ei ole ihan viimeisintä buildia.
 
Vastaus: Project CARS

Kuvan pitää elää tasaisesti. Eihän GT6:ssakaan ollut ajon aikana mitään tökkimisiä muuten kuin ehkä onlinessa. Mitään isompia, huomattavia tökkimisiä en itse sinne halua sekaan, oli sitten 30 tai 60fps koska se sekottaa ajamisen sitten kokonaan...

GT6 oli epävakaampi ja repivämpi kauttaaltaan (urassa, ja esim. nyrrellä!), kuin GT5. Esimerkiksi fotomoodi tökki aivan pirusti kameran liikkeissä. Kuvan epävakauden takia kutonen oli minulle lyhytkestoisin GT :( . Olen jotenkin yliherkkä tuolle pykimiselle yms:lle.
 
Vastaus: Project CARS

GT6 oli epävakaampi ja repivämpi kauttaaltaan (urassa, ja esim. nyrrellä!), kuin GT5. Esimerkiksi fotomoodi tökki aivan pirusti kameran liikkeissä. Kuvan epävakauden takia kutonen oli minulle lyhytkestoisin GT :( . Olen jotenkin yliherkkä tuolle pykimiselle yms:lle.

Toisaalta en kyllä noihin ikinä kiinnittänyt huomiota niin paljon että huomaisin jotain isompaa vikaa... No, tämä peli on tulossa sellaisena kuin on, toivotaan että se on edes "ehjä" kaikinpuolin ettei jouduta odottamaan vielä julkkarin jälkeenkin jotain samperin korjauspäivitystä tms. Nettipeliä ei kannata haaveillakaan varmaan heti alkuun, uskon että se tekee kuten muissa peleissä eli ei toimi kunnolla heti (maalaanko piruja?) :D
 
Vastaus: Project CARS

Toisaalta en kyllä noihin ikinä kiinnittänyt huomiota niin paljon että huomaisin jotain isompaa vikaa... No, tämä peli on tulossa sellaisena kuin on, toivotaan että se on edes "ehjä" kaikinpuolin ettei jouduta odottamaan vielä julkkarin jälkeenkin jotain samperin korjauspäivitystä tms. Nettipeliä ei kannata haaveillakaan varmaan heti alkuun, uskon että se tekee kuten muissa peleissä eli ei toimi kunnolla heti (maalaanko piruja?) :D
Ohi topikin: GT6:n übervalaistus, adaptiiviset tessellaatiot ym oli vain liikaa PS3:lle.
Jännityksellä odotetaan Pcarsin alkumetrejä, sormet ristissä, suolaa olan yli heitellen :D
 
Vastaus: Project CARS

FYI:

Andy Garton sanoi:
..snip..

To be up front - even in the latest version, there are occasional framerate drops in worst case scenarios. The vast majority of the time though it's a smooth 60fps. The article neatly ignores that and focuses hard on those worst case scenarios. The recent camera and render bridge changes (which aren't in the EG build of course) make a significant difference to perceived smoothness, as well as improving control/gameplay when FPS does drop.

..snip..
 
Ylös Bottom