Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project CARS

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppaq
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Project CARS

Vertailuvideota molemmista:

[video=youtube;yR5gNvDJHzs]https://www.youtube.com/watch?v=yR5gNvDJHzs[/video]

Täähän on melko vanha buildi jo kun videokin on viime vuoden puolelta vielä. Mutta tämän videon perusteella...
Äänien puolesta AC menee kyllä heittämällä PCarsin ohi, mm. alustan äänet, autossa on jousitus ja se reagoi, sen voi kuulla oikeastikin kisa-autoissa. Samaten varjostukset on autossa kuin auto olisi peltiä tai oikealla tavalla maalattu, toisin kuin PCarsissa vähän sitä "muovista kiiltoa".
Harmittaa suorastaan sanoa PCars lasit päässä että joku muu peli on hienompi tai realistisempi kuin se, mutta tuolla videolla vasen puoli on lähellä aitoa ja oikea näyttää joltain testiversiolta lähinnä... :mad:

Tosin tuossa voi olla niinkin että PCarsin äänet on tehty "kypärä päässä" eli ei ne alustan äänet tule korviin kuskille niin voimakkaasti mitä esim. autossa oleviin kameroihin. Samaten oikeaa kuvaa ei aina anna youtuben kautta katsominenkaan ja tietysti vaikuttaa se, että millä laitteistolla peliä pelataan ja mitkä on sen säädöt jne. :rolleyes:

Jos kattoo vaikkapa GT5 ketjun äänestystä niin 60% ajoi ratilla ja niistä 55% Logitechillä, että kyllä se on huomattavasti suurempi kuin alle 1% :)

http://www.konsolifin.net/bbs/pelik...myos-gran-turismo-5-yhteison-keskustelut.html

Peliaiheisia keskustelupalstoja seuraavat pelaajat yleensä ottaa pelaamisen vähän enemmän vakavasti kuin se kasuaalipelaajien valtava enemmistö koko pelaajakunnasta ;) Kyllä mä väitän että esim. GT5 pelaajista ratinomistajat ovat lähempänä tuota 1% kuin 60% :D

Hienoltahan tuo tosiaan näyttää, kelpaa meikäläiselle enemmän kuin hyvin. Toivottavasti saavat vielä optimoitua sitä yöajoa ja sadetta, jotta fps pysyy mahdollisimman tasaisena, niin hyvä tuosta tulee.

Tuli tuossa katsellessa mieleen nuo radat. Mukavan laaja kirjo niitä tuntuisi olevan mukana ja todella mukavaa, että on noita tuntemattomampi, mutta silti oikeita ratoja mukana, jotta on uutta opeteltavaa. Tulee varmasti opeteltua uusi ajomallinnus noilla tutummilla radoilla ensin, kuten vaikka Spa, Monza, Nordschleife ja niin edelleen. Kiva myös päästä pitkästä aikaa takaisin Imolaan ja olen tainnut tuota Tsekin Brno-rataa ajaa vain joskus prätkäpeleissä, joten sinnekin on kiva päästä nelipyöräisellä. Se on aika kiva rata korkeuseroineen ja muineen, joten joku BMW tai R8 alle ja sinne fiilistelemään, niin tulee varmaan kivaa.

Eniten tässä toivon, että uramuoto olisi hyvin toteutettu ja se on itselle ainakin vielä vähän kysymysmerkki. Se on kuitenkin yleensä ainoa, joka peleissä varsinaisesti kiinnostaa. Satunnaisen online-kisan voi ajaa joskus viskipäissään, mutta ei se muuten yleensä juurikaan kiinnosta.

Eniten tässä toivon, että uramuoto olisi hyvin toteutettu ja se on itselle ainakin vielä vähän kysymysmerkki. Se on kuitenkin yleensä ainoa, joka peleissä varsinaisesti kiinnostaa. Satunnaisen online-kisan voi ajaa joskus viskipäissään, mutta ei se muuten yleensä juurikaan kiinnosta.

Mulle kans se ura-moodi on numero 1. Mutta seki näyttää näillä tiedoilla pirun hyvältä :) Siitä career-modesta muuten on videoita myös youtubessa, ainakin yks tyyppi on tehnyt useampiakin videoita siitä...

Mulle kans se ura-moodi on numero 1. Mutta seki näyttää näillä tiedoilla pirun hyvältä :) Siitä career-modesta muuten on videoita myös youtubessa, ainakin yks tyyppi on tehnyt useampiakin videoita siitä...

Juu en oo jaksanu perehtyä sen paremmin vielä. Tuollaista Zero to Hero tyylistä olen joka tapauksessa kaivannut moneen peliin eli ajatuksena ainakin kuulostaa lupaavalta.

Hienoltahan tuo tosiaan näyttää, kelpaa meikäläiselle enemmän kuin hyvin. Toivottavasti saavat vielä optimoitua sitä yöajoa ja sadetta, jotta fps pysyy mahdollisimman tasaisena, niin hyvä tuosta tulee.

Näyttää kyllä PS4:sella paremmalta kuin uskalsin odottaa. Peliähän voi itse "optimoida" kun tästä löytyy PC tyyliset detaili asetukset myös konsoleilla. Eniten odotan pelin moninpeliä, toivottavasti tämä saisi jopa vähän e-sport henkistä tuulta purjeisiin.

Itse ainakin aluksi aion pelata ihan vain pädillä, voihan sitä joskus tulevaisuudessa harkita Thrustmasterin hankintaa jos vielä enemmän innostuu.

Itse taidan kans kuulua siihen 1% joukkoon joka ajaa vaan ratilla autopelejä (poislukien arcadekaahailut). Ja tuo online puoli kiinnostaa kyllä itseä enemmän, jos vaan saataisiin hyviä herrasmieskisoja järjestettyä?
Pitäisi vaan vielä etsiä jostain kaupasta keppi+kytkin polkimet, aikoinaan tuli pelattua forzaa ja turismoa keppivaihteella ni ei osannu enää noilla läpysköillä ajella :D Lisäksi tullut kateltua gtomeracingin sivuilta tuota wheel standia, onks kellään kokemusta kyseisestä puljusta/telineestä?

Tilanteita, vaarallisia tilanteita, ohituksia, rengasrikkoja, bensan loppuminen ja tarpeeksi pitkiä kisoja, siinä se suola. Voitto on vain bonus, eikä se edes aina kerro että olet nopein, ehkä sulla on tuuria eniten, tämä kuuluu pelin henkeen myöskin.

Mun kokemukset online-kisailusta on vähän kaksipiippuiset. On helkkarin hienoa repästä parin tunnin tai edes tunin kunnollinen kisa muiden kanssa, mutta sitten kun osut toiseen vahingossa tai muuta niin se muuttuu heti tappeluksi.
Puskurijarrut ja "kaveripeli" on se mikä ärsyttää vielä enemmän. Aikanaan GT5 ja sen "ajetaan yhdessä imussa muita karkuun" oli melko sietämätöntä. Toinen oli ne bugit joita jotkut löysi mutta käyttivät niitäkin hyödyksi surutta...

Täytyy sanoa että mulla ei ole kuin ehkä 10 kisaa kaikista niistä n.100 kisasta hyviä muistoja onlinessa Gran Turismolla. PC:llä mä en ole päässyt koskaan kunnolla kisamaan kun tuo konsoli on ollut aina sitä varten...
Tämän takia oon vähän skeptinen edelleen että mitä tuleman pitää, mutta mä ajan ajamisen ilosta pelkästään. Ehkä myös sen ilosta että voisi ottaa oppia jossakin, esimerkiksi auton säädöissä :rolleyes:

Grafiikka-asetuksista ja replay mode: https://youtu.be/_Lk9PnrmruQ

Hyvin näyttää olevan säätöjä. En nyt tiedä kyllä että onko tuo auringon häikäisyhomma niinkään pakollinen jos tuo toimii paremmalla ruudunpäivityksellä ilman sitä... Pitäisi kuunnella mitä tuo äijä noissa höpisee mutta kun aina vaan keskittyy siihen kuvaan jotenkin niin syvällisesti :rolleyes:

Formula ja myrsky on vähän sairasta hommaa, eihän tuolla edes näe mitään.

Itse aina vihaan ajopeleissä sitä, etten rataa näe ollenkaan. Olkoot realistista, mutta ei oo kivaa jos aurinko vie näkyvyyden täysin. Et sikäli hyvä et on säätöjä, jotta saa pelikokemuksen kivaksi.

Itse taidan kans kuulua siihen 1% joukkoon joka ajaa vaan ratilla autopelejä (poislukien arcadekaahailut). Ja tuo online puoli kiinnostaa kyllä itseä enemmän, jos vaan saataisiin hyviä herrasmieskisoja järjestettyä?
Pitäisi vaan vielä etsiä jostain kaupasta keppi+kytkin polkimet, aikoinaan tuli pelattua forzaa ja turismoa keppivaihteella ni ei osannu enää noilla läpysköillä ajella :D Lisäksi tullut kateltua gtomeracingin sivuilta tuota wheel standia, onks kellään kokemusta kyseisestä puljusta/telineestä?

Läppävaihteista: niiden käytön kyllä oppii suht nopeasti ja jos radalla meinaa esittää parasta nopeuttaan, on lämiskät #1.

Ilmeisesti, mikäli oikein asiat luin ja ymmärsin isommalta forkalta, on ainakin vanhempiin autoihin lämiskävaihdevaihtojen välille mahdollisuus asettaa viive, joka vastaisi manuaalilaatikon luonnollista vaihtoviivettä. Tämä kuitenkin epäilyttää, koska virhevaihdot tietty puuttuvat lämisköistä ja aina on supernopeita manuaalivaihtajia (kuskeja). Tuntuu kuitenkin, että keinotekoinen ajon hidastaminen tuollaisella vaihdeviiveellä on lopulta vain miinusta ajokokemukseen.

Itse aina vihaan ajopeleissä sitä, etten rataa näe ollenkaan. Olkoot realistista, mutta ei oo kivaa jos aurinko vie näkyvyyden täysin. Et sikäli hyvä et on säätöjä, jotta saa pelikokemuksen kivaksi.

Ylipäätään en tykkää, jos pelissä realistisuus menee liikaa pelattavuuden edelle.

Ajaakohan täällä joku pädillä ja manuaalivaihteilla? Yleisesti siis autopeleissä. Muistan joskus kokeilleeni ja tuntui melko tyhmältä, mut kaippa siihen tietenkin tottuis. Kysyn ihan siis sillä, et tekis mieli alkaa harjotteleen manuaalillakin ajoa. Ratti on edelleen kaupan hyllyllä ja sinne saattaa jäädäkin, varsinkin kun ps4 niitä vaihtoehtoja on niin paljon...

Itse aina vihaan ajopeleissä sitä, etten rataa näe ollenkaan.

Heh, radan harjoitteluvaiheessa tuo on tietenkin ikävä asia, mutta kunhan ne mutkat oppii, niin se tuo vain kivasti haastetta ajamiseen! Muistan aikanaan GT 5:n aikaan vetäneeni aulaa, missä ajettiin Nordschleifea pimeällä, mutta toki kuivalla kelillä. Oli mukavan haastavaa, mutta olin toki silloinkin tuloslistan kärkipäässä ;) En tainnut nopeimmilla kierroksillanikaan jäädä omasta selkeällä kelillä ajetuista parhaista kierrosajoista kuin luokkaa 5+ sekuntia...

Ylös Bottom