Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project CARS

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppaq
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Project CARS

Mites tossa career modessa nyt mentiin vaihtamaan johonkin toiseen autoluokkaan? Kysytty sata kertaa mutta kun hukkuu ketjuun... Ihan sen takia tätä kysyn etten missaa mitään olennaista, vai voiko edes missata jos seuraa vaan calendaria :D
Just sain UK Kartin pelattua pytylle 100% AI vastaan ja 100% session lenght (on muuten helppo kun vaan ajaa normaalisti ja tarpeeksi kierroksia). Nyt se tyrkyttää jotain Kart1 championsippiä.

Ihan tässä ajofiilikset nousee kattoon jo nyt kun testailin rata- autoja ja säätöjä mitä on kyllä PALJON, meni koko päivä tänään noihin...

Nuo kartit, suosittelen ajamaan niitä alussa, ei sen takia että ne ei kiinnostaisi vaan sinä tulee muutenkin ajotuntuma paremmaksi, samalla voi irrota pari trophyä. Itse ainakin pääsin hiukan ratin kanssa sinuiksi, samaten polkimien kanssa (T300RS) kun tuossa on 7cm halkaisijaltaan pienempi ratti kuin mulla ennen...

Kauden päätyttyä sulle tulee sähköpostiin tarjouksia eri talleista joihin voit mennä. Mulla on ainakin ollu 2-3 eri luokasta aina ehdotuksia.

Ompas inhottavaa, näkyykö muilla kuvan nykimistä? Semmosta että kun kiihdytän niin aivan kuin joku pitäisi auton perästä kinni ja sitten irroittaa ja se ponkaisee yhtäkkiä vauhtiin :eek:
Myös tekoälyssä on havaitavissa kuminauha- efektiä, mutta ei mitään älyttömän isoa...
Enpäs aja uraa 100% vaan 80% jos se tosiaan on kuminauha- efektin taso noin karkeasti ilmaistuna :rolleyes:

Ompas inhottavaa, näkyykö muilla kuvan nykimistä? Semmosta että kun kiihdytän niin aivan kuin joku pitäisi auton perästä kinni ja sitten irroittaa ja se ponkaisee yhtäkkiä vauhtiin :eek:
Myös tekoälyssä on havaitavissa kuminauha- efektiä, mutta ei mitään älyttömän isoa...
Enpäs aja uraa 100% vaan 80% jos se tosiaan on kuminauha- efektin taso noin karkeasti ilmaistuna :rolleyes:
Karteilla olen tuota "kiihdyttämistä" huomannut tietyillä radoilla PS4:lla, mutta muissa luokissa sitä ei ole näkynyt. Se on kyllä pirun ärsyttävä, mutta onneksi sitä ei ole ollut kaikilla radoilla.

Itse olen ajellut Kartteja 90% tasolla, enkä ole huomannut mitään kuminauha efektiä. Paitsi omassa ajossa ;) Virhe, kiinni, virhe, kiinni...

Ompas inhottavaa, näkyykö muilla kuvan nykimistä?

En todellakaan sano pahalla, mutta tämä peli julkaistiin myöhässä + keskeneräisenä. Bugeja on ja paljon.

"The Project CARS team also hosted the possibility of a day 1 patch for the game revealing that the information provided might be true and will help them make the game better for the players. The developers clearly made their intentions clear of giving the customers a complete and comprehensive product from day 1 rather than a game that is shrouded by bugs which are fixed on a day 15 patch.

Read more: http://wccftech.com/project-cars-bug-issues-hits-shelves/#ixzz3ana4Y3JR"

Lähde: http://wccftech.com/project-cars-bug-issues-hits-shelves/

Karteilla olen tuota "kiihdyttämistä" huomannut tietyillä radoilla PS4:lla, mutta muissa luokissa sitä ei ole näkynyt. Se on kyllä pirun ärsyttävä, mutta onneksi sitä ei ole ollut kaikilla radoilla.

Itse olen ajellut Kartteja 90% tasolla, enkä ole huomannut mitään kuminauha efektiä. Paitsi omassa ajossa ;) Virhe, kiinni, virhe, kiinni...

Dubain radalla oli tätä, tosin vain toisessa kisassa kuva nyki ja toisessa vihulaiset ajoi kiinni, mulla on kisan pituus aina 100% joten on tossa kierroksiakin paljon, 10 kierrokset sprintti ja 15 mainrace joten virheitäkin mahtuu mukaan.
No, toivotaan että tämä on vaan noissa karteissa. Taidan nostaa tuota AI:n vaikeutta 90% asti kun nyt 80%:lla tuli 2 ekasta kisasta voitot kart1:ssä...
Täytyy kyllä sanoa että on tää ajaminen hienoa Gran Turismojen jälkeen, kun tosiaan tekoäly jolle voi hävitäkin :) Toivotaan että tulevat päivitykset parantaa sitä entisestään.

En tiedä onko jo joku kertonut mutta loppuuko siis kisat missään vaiheessa kaudessa, että jos ajaa kisoja vaan jatkuvasti niin jossain vaiheessa on pakko vaihtaa seuraavaan kauteen?

Jollain tapaa ura tässä on turhauttava. Sekavasti toteutettu varsinkin kun vertaa Driveclubiin ja Gran Turismoon joissa on selkeästä toteutettu uramuoto. Jos tässä olis samanlainen ura kun Driveclubissa niin tää olis aika täydellinen. Nyt sellanen että "joo kyllähän tätä paremman puutteessa pelaa välillä".

Tällä hetkellä uskallan sanoa että kun Gran Turismo 7 tulee PS4:lle niin se on parempi jos tyyli jatkuu samana.

En tiedä onko jo joku kertonut mutta loppuuko siis kisat missään vaiheessa kaudessa, että jos ajaa kisoja vaan jatkuvasti niin jossain vaiheessa on pakko vaihtaa seuraavaan kauteen?

Jollain tapaa ura tässä on turhauttava. Sekavasti toteutettu varsinkin kun vertaa Driveclubiin ja Gran Turismoon joissa on selkeästä toteutettu uramuoto. Jos tässä olis samanlainen ura kun Driveclubissa niin tää olis aika täydellinen. Nyt sellanen että "joo kyllähän tätä paremman puutteessa pelaa välillä".

Tällä hetkellä uskallan sanoa että kun Gran Turismo 7 tulee PS4:lle niin se on parempi jos tyyli jatkuu samana.

Tämähän pitäisi olla kaudesta toiseen jatkuva pelaajan ura joka sitten loppuu vissiin jossakin vaiheessa tai sitten ei lopu... Eli mitään määränpäätä ei kait ole peliin tehty? Mahtaako se oma "ukko" ikääntyä niin että ura loppuu?
Ideana ihan erilainen kuin Gran Turismossa. Mutta mulla on tunne että tuo GT7 jos vain saa tekoälyn kunton ja siihen uraan jotain muuta kuin feikkikisoja niin siitä tulee ihan mielenkiintoinen... Toki vaan taitaa olla niin että PD:llä keskitetään fokusta reilusti onlineen...

Joo, ei ollut ihan ajatusta mukana kun suunnittelin ratin vaihtoa T500RS:n. Ja nimenomaan PS4:lle. Kun X-nappulallahan se startissa valitaan, joten napitkin pitäisi saada toimimaan... Ei sinänsä mahdoton projekti, mutta jääkööt nyt toistaiseksi tekemättä kun on vielä takuunalainen tuote.

Mutta peli on kyllä kokolailla koukuttava, vaikka ei tässä ole vielä oikein muuta ehtinyt tekemään kun testailemaan eri autoja ja etsimään sopivia säätöjä ratille. Autojen säädöt toki sitten vielä erikseen, mutta se on sitten joskus, kun oppii ensin radat. Esim. Laguna Secan korkkiruuvi on täysin erilainen kuin kaikissa aiemmissa peleissä mitä on tullut pelattua. Vasen mutka tuntuu jyrkemmältä, samoin pudotus, kun häviää koko rata hetkeksi näkyvistä.

Tällä hetkellä AI:n tasona 70% on (tai olisi) melko passeli, kun vaan saisi ajettua virheettömämpiä kierroksia. Tahtoo silloin tällöin livahtaa pöpelikön puolelle.

Voiko joku selittää minulle tämän asian. Renkaat? Kylmät > lämpimät > kuumat > kuluneet...

Tuossa videossa auto lähtee varikolta, mutta miksi renkaat ovat jo vihreät? Sitten samaa aikaa puhutaan aja varovasti eka kierros koska renkaat eivät ole vielä lämmenneet. Entä jarrut, joku sanoi että jarrut ja renkaat ovat kylmät. Onko täällä kilpa-ajo spesialisteja / kilpa-mekaanikkoja, jotka voisivat avata tätä videossa tapahtuvaa skenaariota: https://www.youtube.com/watch?v=Ek4nme0WBfY&feature=youtu.be

40 ihmistä ei tykkää tästä, mikä vialla? Kiitän jos joku ehtii tutkia jossain vaiheessa. Niin se vielä, vaikuttaako sininen / vihreä / ja tuleeko vielä muita värejä?

Auto lähtee varikolta ja renkaat valmiiksi vihreät/lämpimät.. Tuli mieleen et oisko ollu renkaanlämmittimissä, en todellakaan tiedä onko nuo lämmittimet mukana pelissä..

....kyllä mutta mitä sitten tapahtuu, oikea eturengas muuttuu siniseksi? Millaiset ovat jarrut ja miten niitä lämmitetään? Onko sinulla / teillä ollut punaisia värejä, mitä silloin on tapahtunut, kuinka esim. Formula 1 niin kuinka kauan yhdellä (4) setillä voi ajaa??

Auto lähtee varikolta ja renkaat valmiiksi vihreät/lämpimät.. Tuli mieleen et oisko ollu renkaanlämmittimissä, en todellakaan tiedä onko nuo lämmittimet mukana pelissä..

Renkaan lämmittimetpä hyvinkin.

Oikea eturengas muuttuu siniseksi varmaan sen takia jos se ei ota heti tarpeeksi kontaktia, esim. kääntäessä oikealle, vasen rengas ottaa kaiken painon vastaan ja oikea kulkee mukana ns. "ilmassa" ja jäähtyy siinä samalla, oliskohan tossa mitään järkeä...

Mulla ei ole tullut vastaan vielä kuin sininen ja vihreä, onko punainen sitten rengas loppu vaiko jo puhki? Mistä tuon renkaan kuluman ylipäänsä näkee vai näkeekö mistään?

E: nyt kun katsoin ton videon niin siinähän on rata jossa on vasemmalle kääntyviä mutkia vähemmän kuin oikealle, joten oikea rengas ei lämpeä tarpeeksi ja vasen otaa paljon enemmän painoa vastaan...

Mulla ei ole tullut vastaan vielä kuin sininen ja vihreä, onko punainen sitten rengas loppu vaiko jo puhki?

Ajoin Sakittossa Superkartilla nopeita kierroksia n. 10kpl, niin eturenkaat oli sinisenä, oikea taka vihreänä, vasen taka punaisena. Ajettavuus oli kokoajan ihan samanlainen, eipä taida noi värit pahemmin vaikuttaa, paitsi jos kaikki on sinisenä, silloin mennään kuin ilmatyynyaluksella. :rolleyes:

eipä taida noi värit pahemmin vaikuttaa

No hetkinen, tämä on simulaatio. Tietenkin vaikuttaa, siellä asetuksissa itse käytän erittäin realistiset: renkaat, ajoavustukset, kolarit, tekniset viat. Olisi kiva jos saisi kaikki renkaat punaisiksi niin voisiko renkaat räjähtää. Minulla 2 kertaa räjähtänyt moottori.

No tulipahan pelattua. PC:lle tämä tuli itelle heti kun ilmesty ja oli vähän säätämistä ratin kanssa. Sain kuitenkin sen aika hyvään kuosiin viimein ja meno maistui mukavasti. Viikko meni ihan yksin ajellessa harjoituksia ja semmosia ja nyt rohkenin jo aloittaa kaudenkin niillä pikku formuloilla. Kokeilin karttingiakin mutta ei oikein toiminut jotenki. Boxillekin tämä on ja kerkesin sen haukkumaan lyttyyn. No pysyn siinä mielipiteessäni, että sillä konsolilla ja kapulalla on kyllä melkosta suhaamista. Mutta tosiaan PC:llä nyt pari kisaa (uraa) ajaneena, on kyllä tosi mukavaa hommaa. Ajelisin vielä yhden kisan mutta alkaa olee ja sen verran huma.. väsy ettei jaksa. 70% AI jota voisi kyllä laittaa vähän vaikeammalle vielä kun 10 sekunnin marginaaleja tulee. Kaikki sutimisen estot ym. mulla kyllä on päällä kun ärsyttää kun se lähtee lapasesta muuten :) Ei mulle niin tärkeää simuilu ole. Kunhan pelaaminen on hauskaa.
Ratilla siis pelatessani (G27), tuli mieleen että mitäs jos laitan pyöräily hanskat käteen :P Ne semmoset joissa ei ole sormenpäitä. Tuli jotenkin parempi tatsi siihen rattiin ja muutenkin tuntu mukavalta käteen. Joskus jotain juutuubi videoita kattelin kun jollain oli ajohanskat kun pelaili jotain, niin ajattelin että joo, melkosta liiottelua, mutta toi ainakin oli ihan jännä ja hyvä kokemus :)

Siis tämähän todellakin on URAmuoto eikä tyyliin "tienaa 3200 driftauspistettä päästäksesi pelissä eteenpäin" DriveClub tyyliin. Itselläni DriveClubin yksinpeli jäi ekaan "turnaukseen" juurikin tämän tyhmän arcadetyylin takia.

Mulla ei ole tullut vastaan vielä kuin sininen ja vihreä, onko punainen sitten rengas loppu vaiko jo puhki? Mistä tuon renkaan kuluman ylipäänsä näkee vai näkeekö mistään?

Sininen=kylmät
Vihreä=lämpimät
Punainen=liian kuumat

Mun ajotyylillä joka autossa on kisan aikana 1-2 rengasta punaisella.

Ajoin Sakittossa Superkartilla nopeita kierroksia n. 10kpl, niin eturenkaat oli sinisenä, oikea taka vihreänä, vasen taka punaisena. Ajettavuus oli kokoajan ihan samanlainen, eipä taida noi värit pahemmin vaikuttaa, paitsi jos kaikki on sinisenä, silloin mennään kuin ilmatyynyaluksella. :rolleyes:

Kyllä väreillä on väliä. Mutta kun jos asteikko ois 0-100 ja 0-33 on siniset, 34-66 on vihreät ja 67-100 on punaiset niin ei ne värit kerro kaikkea.

Lähdet varikolta sinisillä renkailla, lämpötilaskaalassa siis 0. Lämmittelykierroksen lopussa on vielä kaikki sinisellä, mutta oikeasti ollaan lähellä vihreää jo, eli asteikossa vaikka 30:ssä, niin onhan se pito ihan erilaista kuin kierroksen alussa vaikka renkaat on sinisellä.

Samoin kisassa jos se tippuu just ja just sinisen puolelle, niin et sä heti aja sen takia seinään, ei se pito ikinä niin paljoa vähene. Sama homma punaisilla renkailla.

En ainakaan ole paikallaan sudittaen pelleillessä saanut renkaita puhkeamaan.
Vielä en ole täyspitkillä kisoilla saanut edes renkaita kulumaan, tai no en tiedä kun ei sitä näe mistään, mutta pito ollut samanlainen koko kisan, vaikka on pakollisen varikko pysähdyksen tehnyt kierroksella 2.

Näkeekö kuski noissa kilpureissa muuten oikeasti että onko renkaaat minkäkuntoiset? Eikös ne tule vaihtaan niiitä vasta kun on suunnilleen tarpeeksi kierroksia ajettuna? Tai sitten pito alkaa kadota?

Muutenkin vähän huonosti tehty tuo rengashomma peliin, numeroina tuo olis toisaalta vähän liian tarkkaa. Tosin taitaa kyllä renkaiden lämpötilakin näkyä jossain kuskille oikeastikin :rolleyes:

Se mikä pelissä on tosi hyvää on se ettei se ole kuin Gran Turismo, eli Le Mansissa 3-4 kierrosta ja renkaat vaihtoon, eihän ne oikeastikaan renkaita vaihda joka välissä vaan ajavat yksillä tuntejakin...

Ylös Bottom