Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project CARS

Vastaus: Project CARS

Mistä kepistä?
H-kaaviosta?

Ilmeisesti nyt ne autot joissa on sekventaali, joutuu h-kaaviolla menemään vaihde kerrallaan ylös/alas? Ja jatkossa vaihde menisi suoraan esim 6->3 jne, eli pystyis hyppimään yli.

Onkohan näin, vaiko niin että nyt toimii normi vaihteet ilman kytkintä niillä autoilla joissa on sekventaali? (minä ja mun enkku, eli meni varmaan väärin...:eek:)
 
Vastaus: Project CARS

Hei,

Löytyykö suomesta mitään suljettua ryhmää mikä järjestää yksityisiä tasokkaita online kisoja? Ei noita julkisia kauaa jaksa kun sielä on niin paljon amatöörejä ja perseilijöitä.

PS4:lla jos väännät, niin kurkkaa varikkosuora.org (allekirjoitukseni). Syssymmällä käynnistellään moottorit kunnolla. Ja veikkanpa, että GT7 aloittaa "perinteiden jatkumon", eli L&L..
 
Vastaus: Project CARS

Ei kai tuossa puhuttu kytkimestä mitään? Ei siinä kyllä noinkaan lue mitä suomensin :D

Siis jättäen kytkin sana pois kokonaan, sanotaan vaan että vaihteet menee suoraan sisään jos on valittuna H-kaavio? Eli ei tarvi ruuvata sitä sekventaalia vaan saa ajaa suorakytkentä-H-kaaviolla tyyliin...
 
Vastaus: Project CARS

* Gear shifters – when using an H-shifter on a car that has a sequential gearbox, the gearbox will now switch through the gears until the gear selected on the H-shifter is reached

Jos tästä puhutte niin tuohan tarkoittaa että, jos vaihdat H-kaaviosta vaikka 1. vaihteelta 6. vaihteelle autossa jossa on sekventaali vaihteisto, käy vaihdelaatikko läpi vaihteet 2,3,4,5,6 eikä hyppää suoraan 1 - 6.
 
Vastaus: Project CARS

Ihmettelin alkuun miksi Karting kisat olivat niin lyhyitä, mutta syy löytyi, kun tänään yritin pelata. Näköjään tuon pystyy itse säätämään, joten ei muuta, kun 100 % eli kymmenen kierrosta, tekoäly 70 ja radalle. Ensimmäinen kisa meni hyvin startista ensimmäisenä maalii ja tajusin lopussa, että seuraavassa kierroksessa voisi kikkailla bensamäärällä. Juuri kun olin laittamassa 3 litraa bensaa niin peli päätti kaatua. Tuo oli ihan hauskaa vääntöä. Ajan tuon kisan uudelleen myöhemmin tänään. Nuo pitkät kisat ovat kyllä parhaita.
 
Vastaus: Project CARS

Jos tästä puhutte niin tuohan tarkoittaa että, jos vaihdat H-kaaviosta vaikka 1. vaihteelta 6. vaihteelle autossa jossa on sekventaali vaihteisto, käy vaihdelaatikko läpi vaihteet 2,3,4,5,6 eikä hyppää suoraan 1 - 6.

Joo, elikkä tää on just se mitä mä mietin jo Gran Turismoon, sekventaalilla ei voi hyppiä vaihteiden yli H-kavion kanssa. Eli siis ilman kytkintä voi GT:ssä hyppiä vaihteita miten sattuu riippumatta autosta mikä on aika hazardia, en tiedä saiko tuosta kukaan mitään etua ajamiseen mutta itsekin ajoin noin kun G25 meni sekventaali rikki aikanaan...




Ihmettelin alkuun miksi Karting kisat olivat niin lyhyitä, mutta syy löytyi, kun tänään yritin pelata. Näköjään tuon pystyy itse säätämään, joten ei muuta, kun 100 % eli kymmenen kierrosta, tekoäly 70 ja radalle. Ensimmäinen kisa meni hyvin startista ensimmäisenä maalii ja tajusin lopussa, että seuraavassa kierroksessa voisi kikkailla bensamäärällä. Juuri kun olin laittamassa 3 litraa bensaa niin peli päätti kaatua. Tuo oli ihan hauskaa vääntöä. Ajan tuon kisan uudelleen myöhemmin tänään. Nuo pitkät kisat ovat kyllä parhaita.

Bensamäärällä mä en ole vielä kikkaillut lainkaan kartingeissa. Pistä saman tien AI 90, nimittäin 70 ja 80 voittaa nuo ihan leikiten noilla kierrosmäärillä, itse ajelin nuo juurikin 100% ja kierroksia on tarpeeksi ohitteluunkin. Toisaalta saa kyllä olla vähän törkeä ja agressiivinen noilla ajaessa, tekoäly tulee kyllä kylkeen surutta joten itsekin ajelen käyttäen hyödyksi paikkoja joissa tekoäly jarruttaa ja itse voin ajaa pintakaasulla välttäen kuitenkin törmäilyjä :) Ajelin jokusen kisan 100% AI:lla kin mutta totesin että sillä ne ajaa ihan kuin juna raiteillaan, eivät tee pieniäkään virheitä. Vaikeusero on hyvin pieni 90 ja 100 välillä, se on oikeastaan tuo ajotyyli mikä muuttuu siinä välissä joten vaikeus on käytännön sama noilla 90 ja 100. Mahtaako näin muuten olla sitten jossain GT-luokan autoissa? :rolleyes:
 
Vastaus: Project CARS

AI:sta puheenollen. Monet valittaa miten AI ajaa puskuriin jne. ja mä en ole moista huomannut.
No nyt olen. Nimittäin mulla on aina ollu AI 80% ja ongelmia ei ole ollut. Nostin tasoa 90 ja 100% niin johan alkoi kolisevaan ja pyörin nurmikolla. Siltin kierrosajoissa haaste oli ihan samanlainen. Laskin takaisin 80% ja ongelmat loppui.

Koppiautoilla 80% on just sopiva ja jatkuvasti tulee hyvää vääntöä. Kun siirtyy mihin tahansa formula luokkaan, jää AI sekunti tolkulla kierroksella.
 
Vastaus: Project CARS

Se varmaan johtuu siitä, että AI ajaa formuloita ja karttia kuin koppiautoa. Se ei osaa käyttää formuloiden maksimipitoa ja näin vauhdillisesti häviää pelaajalle.

En ole kaikkia formuloita vielä ajanut joten mielipide on osin puutteellinen, mutta näkemän perusteella se menee näin.

Lisäksi saisi tulla se pykälättäinen AI vaikeustason säätö niin ajaisin varmaankin kartteja 94% ja koppiautoja 85% vaikeustasolla.
 
Vastaus: Project CARS

Se varmaan johtuu siitä, että AI ajaa formuloita ja karttia kuin koppiautoa. Se ei osaa käyttää formuloiden maksimipitoa ja näin vauhdillisesti häviää pelaajalle.

En ole kaikkia formuloita vielä ajanut joten mielipide on osin puutteellinen, mutta näkemän perusteella se menee näin.

Lisäksi saisi tulla se pykälättäinen AI vaikeustason säätö niin ajaisin varmaankin kartteja 94% ja koppiautoja 85% vaikeustasolla.

Olen samaa mieltä.

Minusta se raja menee just tossa jossakin 80 nurkilla kun se tekoly alkaa ajamaan kuin omistaisi koko radan. Toisaalta se on autourheilua mutta taas toisaalta se ei ole... En ole seurannut tekoälyn kierrosaikoja kylläkään joten voi olla ettei se aja yhtään sen lujempaa, oli tuo arvo mitä vaan, vaan se muuttaakin sitä tekoälyn ajotyyliä vain...Jos näin tosiaan on niin turha sitä on pitää sitten yli 80, mikäli haluaa ajaa pääosin ilman tyhmiä kolareita.
Tämä muuten on melkein just sitä miltä musta tuntuu tuon 90 ja 100% ero, tuntuu siltä että AI:stä tulee ahneempi mitä isompi luku eikä niinkään nopeampi.
 
Vastaus: Project CARS

En oo mikään pelien suur-kuluttaja mutta pikkusen pistään miettimään mitä nämä peli firmat pihalle pistää. Onhan tämä nyt bugisin peli mitä online ajoihin voi tuoda, joka varikko pysähdys on iha lotto arvotaa mitä tapahtuu, rengaspaineista renkaan vaihtoon. istut eka minuutin varikolla ja loppujen lopuks ei ees bensaa oo tankattu ja renkaat on mitä sattuu. ja jos on vaikka pitempi aika-ajo menossa ja kolhit autoa niin eihän ne sitä autoa korjaa vaan ajat vaikka kolmella renkaalla loppuun. Ja niin tässäkin pelissä on tämä helvetin ärsyttävä 15cm forcefield. Eli jos oot ihan varma et nyt menee läheltä mutta ei osu niin varmaan osuu.

Sori tämmönenrageilu mut pistää viduttaan kun joka peli on bugejabugin perään täynnä.
 
Vastaus: Project CARS

Mitenkäs saan auton värityksen pysymään samana jokaisessa online-kisassa? Olen käynyt garagessa asettamassa värityksen ja tallentanut sen.
Silti joka hemmetin kerta se auton väritys valikoituu randomilla. Auttakaa!
 
Vastaus: Project CARS

Mitenkäs saan auton värityksen pysymään samana jokaisessa online-kisassa? Olen käynyt garagessa asettamassa värityksen ja tallentanut sen.
Silti joka hemmetin kerta se auton väritys valikoituu randomilla. Auttakaa!

Ei taida saada mitenkään. Itsekin käyn joka kisaan sen vaihtamassa.
 
Vastaus: Project CARS

Jännä homma kyllä, ajoin harjoituksissa nopeimman ajan, 5 minuuttia oli harkkaa jäljellä ja simuloin sen, olin sijalla 16 ja johtava tekoälyn kuski ajoi yhtäkkiä 4 sekuntia nopeamman ajan kuin minä. Aika-ajoissa sija 7. ja kisassa tulin sijalle 4.
Noita harkkoja ja aika-ajoja ei ilmeisesti kannata simuloida tai sieltä tulee joku alien ja tekee ihan uskomattoman ajan... :rolleyes:

Kokeilin tänään pari pikakisaa tekoälyllä 80, 90 ja 100. 80 oli helppo, tekoäly ei aja niin aggrosti, 90 tekoäly yrittää aina sisäkaarteeseen mutta tämän pystyy estämään ajamalla aina itse sisäkurviin, tämä oli suht vaikea tai sellanen tasainen. 100:lla tekoäly ajaa ihan hulluna välittämättä mistään. Toki vain yksi 8 kierroksen kisa kutakin mutta tuossa huomasi sen eron jo aika hyvin.
90% on just hyvä, tarpeeksi tylyjä kuskeja mutta kuitenkaan eivät aja kuin juna.
 
Vastaus: Project CARS

Kertokaas kytkimen omistajat. Saako tässä siten, että kytkintä käytettäisiin vain lähdössä ja pyörähdyksissä. Eli auto sammuisi jos pyörähtää, eikä paina kytkintä.
Kuitenkin itse vaihdot menisi ilman kytkintä esim sekventaalilla.
 
Vastaus: Project CARS

Kertokaas kytkimen omistajat. Saako tässä siten, että kytkintä käytettäisiin vain lähdössä ja pyörähdyksissä. Eli auto sammuisi jos pyörähtää, eikä paina kytkintä.
Kuitenkin itse vaihdot menisi ilman kytkintä esim sekventaalilla.

En ole viimeisen päivityksen jälkeen peliä joutanut käynnistämään, liekö tullut mitään uusia ominaisuuksia, mutta en ainakaan aiemmin muista nähneeni moisen mahdollistavaa valikkoa. Ainoastaan se automaatti/manuaali -asetus kytkimelle. Vai miten se nyt olikaan nimetty.
 
Vastaus: Project CARS

Tuossa suomi porukan kisassa kuulin, että manuaali kytkin ja sekventaali auto. Ei tarvi vaihtaa kytkimellä, eli toimii juuri noin kun haluaisin.
 
Vastaus: Project CARS

Tuossa suomi porukan kisassa kuulin, että manuaali kytkin ja sekventaali auto. Ei tarvi vaihtaa kytkimellä, eli toimii juuri noin kun haluaisin.

No joo, nyt kun mainitsit, niin joillakin autoilla tosiaan startissa tarvii kytkintä mutta vaihteet saa tökittyä ilman kytkintä. Ja ellen ihan väärin muista, niin joku katiska tais olla sellainen, että pienemmälle vaihtaessa tarvitsi kytkintä, mutta isommalle ei. Tuosta en ole nyt kyllä yhtään varma.
 
Ylös Bottom