Vastaus: Prototype [X360 Hype]
^ Samaa ihmettelen minäkin - mikähän tuossa on oikein homman koukku kun näyttää todella turhanpäiväseltä mätkeeltä?
Niinpä. Sama vapaus ja mäiske kuitenkin teki ninja gaideneista ja GTA sarjasta aivan täyttä kuraa, monien muiden pelien lisäks.
Toisinsanoen; Sehän siitä aika loistavaa tekeekin.
Valinnanvapaus pelissä tekee paaaljon. Että heittääkö kyseistä helikopteria autolla, ampuako sitä singolla jonka sotilas on maahan pudottanut, heittääkö sitä sotilaalla, kiivetäkö katolle ja liitää luokse ja hakata se palasiksi... vai hyökätäkö jonkun muun vihollisen kimppuun, vai kenties ottaa kiinni vieressä juoksevan normaalinaisen, tai kenen tahansa muunkin, identiteetti katoamiseksi..
Pelivideo tosiaan minkä olen nähnyt developerin demoamana, oli pelin tutoriaali.
Tuollaisen "Shapeshifter" prototyypin kanssa kun ei paljon rajoja ole, niin on peliin keksitty aika jänniä juttuja kieltämättä :O Esim. että opit mitä sun "Devouraama" ihminen on tiennyt(muistoflashback setti), voit ottaa sen identiteetin, mennä ilmatukikohtaan ja devouraa sieltä esim. artillery expertin ja rifle expertin, kasvattaen molempia ja kykenet kutsuun ilmaiskun kyseisen äijän äänellä jne...
Itselle tuntuis maistuvan varsinkin kun nyt jo peliä jonkinaikaa pelailleena on todennut kontrollit todella toimiviksi ja sen ettei pelistä puutu "se jokin" kuten esim. Just Cause:sta puuttui. Sekin oli ihan hyvä peli, paljon pystyi tehdä mutta joku jäi puuttuun. Fiilis tms. Mutta tässä jopa stoori ja ääninäyttelijät on kunnossa. Ja taistelukentän kaaos on varsin miellyttävän näköistä. Ruudulla tapahtuu melko usein PALJON ja hirviöt ja ihmiset tappaa tietysti toisiaankin, helikoptereiden putoillessa ja ohjusten lentäessä. Eikä silti asiat mene liian hektiseksi että v:tutus taso kasvaisi, saatika että ruudunpäivitys alkaisi tökkiä (en ainakaan vielä ole huomannut mitään vaikka ruuhkaa ollutkin)
Ja jokin juurikin noissa oivalluksissa, miten voit tehdä asiat toisin, viehättää. Juostessa esim. normaalin mätkimisen kanssa voit milloin tahansa näppärästi napata jonkun kymmenistä aseista mitä sotilailta on taistelussa pudonnut ja teurastaa tähtäysmekaniikan ansiosta vaivattomasti paaaljon lisää sotilaita. sitten heittää esim. sotilailla helikopteria. sitten helikopterin pudottua sotilaiden päälle ja tuottaneen lisää ruumiita, voit napata maasta esim. kranaatinlaukaisimen tai raketinheittimen, mikäli joku sellaisen pudotti.. ja lopulta heittää itse helikopterinraadon esim. tankkia päin. Ja sitten varastaa toisen tankin ja tuhota puolikaupunkia.
Ja liikelista senkun kasvaa kokoajan. Lopulta veikkaan, että peli tosin menee siihen että kaikki mahtavuudet on auki ja alkaa puuduttaa asioiden tappamisen helppous, mutta silti voisin väittää että tän jaksaa poimia hetken tauonkin jälkeen, vaikka läpipeluu olisikin takanapäin. Senverran hauskaa leikkikenttäilyä.
emt.. voi vaikuttaa tyhjältä mäiskeeltä nähtynä ja itseasiassa en ollut kovinkaan innostunut pelivideon perusteella, koska usein tämänsorttinen peli on ollut vähän huonohko jollain oudolla tavalla (transformers, hulk, just cause, mercenaries, spider-manit... myönnettäköön, pelissä on melkeinpä elementtejä kaikista noista, mutta jokainen osa-alue toimii paremmin) mutta noin 30min testi muutti fiiliksen hyvin innokkaaksi ja tajusin että käsissä on taas sellainen peli mikä jaksaa viihdyttää kuten HYVÄ peli viihdyttää, eikä vain tovin kuten "OK" pelit tekee.
Ja toisin kun esim. x-men origins: wolverine:ssa, tuntuisi että "päivitettäviä" asioita on hahmossa enemmän ja joutuu hiukan valitsemaankin mitä asiaa nostaa, sen sijaan että kaikki tärkeimmät saisi kuitenkin täys samantien... vaikka eiköhän niinkin lopulta käy.
Rehellisesti sanottuna; En ole pitkään aikaan yllättynyt pelistä näin positiivisesti. Noin 1-2 tunnin pelauksen jälkeen ainakin on pelkästään fiilis pelata lisää. Ja niinpä teenkin.
Kannattaa ehdottomasti ainakin vuokrata.. noin niinkun vinkkinä niille jotka näyttäisi jostain syystä olevan passaamassa täysin.