Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3 Amerikasta?

Vastaus: PS3 Amerikasta?

Painava paketti, jonka postikulut jo yksinään melkein ylittävät ALV:n perimisen kynnyksen, on kyllä kohtalainen magneetti tullille, vaikka arvoksi ja sisällöksi olisi merkitty mitä. Tottakai se voi läpi mennä, mutta sen varaan ei kannata laskea.

Joo, tuota vähän kyllä pelkäsin. Kalliit aurinkolasit ovat hieman kevyemmät, myönnän sen :cool:
 
Vastaus: PS3 Amerikasta?

Isot pojat ovat kertoneet, että jostain syystä tulli uskoo halvaksi merkatut kuriirilähetykset usein merkatulla arvolla.an Se pitää maksaa, mutta ei oikeaa arvoa. Joskus pilipaliarvoinen paketti menee läpi suoraan.
 
Vastaus: PS3 Amerikasta?

Kiitos infosta kaikille.

Koitin konetta eilen ja hyvin toimii. Vaihdoin virtapiuhan tilalle pc:n virtajohdon. Kyseessä siis 02/2008 valmistettu 40gb PS3 US. :)
 
Vastaus: PS3 Amerikasta?

Jos jättää alkuperäsen paketin Amerikkaan, ja laittaa koneen johonkin random-boxiin/vaatteiden sekaan matkalaukkuun, ja kuitit "piiloon", voiko ne lentokentällä verottaa/tullata siitä? :confused:
 
Vastaus: PS3 Amerikasta?

Jos jättää alkuperäsen paketin Amerikkaan, ja laittaa koneen johonkin random-boxiin/vaatteiden sekaan matkalaukkuun, ja kuitit "piiloon", voiko ne lentokentällä verottaa/tullata siitä? :confused:

Eivät. Sanot, että olet peliaddikti ja oma kone oli mukana jenkeissäkin, koska muuten saat pakkoliikkeitä/silmät alkavat pullistella. Näin minä toin oman koneeni Hong Kongista, enkä kyllä jäänyt tulliin, mutta jos olisin jäänyt, niin näin olisin selittänyt, koska eivät he voi sitä mistään todistaa, että olen koneen muualta ostanut.
 
Vastaus: PS3 Amerikasta?

Eivät. Sanot, että olet peliaddikti ja oma kone oli mukana jenkeissäkin, koska muuten saat pakkoliikkeitä/silmät alkavat pullistella. Näin minä toin oman koneeni Hong Kongista, enkä kyllä jäänyt tulliin, mutta jos olisin jäänyt, niin näin olisin selittänyt, koska eivät he voi sitä mistään todistaa, että olen koneen muualta ostanut.

Väärin.

Mallinumerot kertovat kyllä minkä alueen konsoli on kyseessä.
 
Vastaus: PS3 Amerikasta?

Jos ne sen löytävät ja huomaavat että se on Amerikasta ostettu, "miten" se tulli maksetaan? Tai siis, eikös se makseta vasta Suomen tullissa, kun tullit noissa on 0% ja vain ALVit pitää maksaa?
 
Vastaus: PS3 Amerikasta?

No, jos epäilee, niin kyllä tarkistaa.

No sittenpähän tarkistaa. Hänellä ei ole edelleenkään konkreettista todistetta siitä, että konsoli on ostettu kyseiseltä reissulta. Eivät he voi sinua pidättää eivätkä konsolia sinulta pois ottaa, koska todisteita ei ole. Mallinumero ja tietty valmistuserä eivät vielä tarkoita mitään. Eivät he sinne poliiseja kutsu jonkun yhden konsolin takia. Puhutte niin kuin oltaisiin huumeita Suomeen salakuljettamassa. Ihme draamaa.
 
Vastaus: PS3 Amerikasta?

Todistustaakka on aika vahvasti tavaran tuojalla, ei tullilla. Tulli ei ole mikään jenkkisarjojen oikeussali.

Jos tulliin joutuu, tietämättömyyteen vetoaminen on luultavasti aika paljon parempi vaihtoehto kuin läpinäkyvä valehtelu.
 
Vastaus: PS3 Amerikasta?

Todistustaakka on aika vahvasti tavaran tuojalla, ei tullilla. Tulli ei ole mikään jenkkisarjojen oikeussali.

Jos tulliin joutuu, tietämättömyyteen vetoaminen on luultavasti aika paljon parempi vaihtoehto kuin läpinäkyvä valehtelu.

Varmasti, ihan sama miten homman hoitaa. Oma pointtini olikin se, etteivät he sinua minnekään kuulusteluselliin heitä poliiseja odottamaan, jos eivät saa selkoa, mistä konsolisi on peräisin. Ei heillä ole aikaa/mielenkiintoa ruveta jokaista ihmistä tarkemmin tenttaamaan, jos nyt on on muutamalla sadalla tullirajojen yli tavaraa. Yksi kaverini, joka tuli Nykistä joutui tulliin, kun häneltä kysyttiin paljollako on suurinpirtein ostettu, hän valehteli alakanttiin 300 euroa (joka on silti yli tuontirajojen) eivätkä avanneet edes laukkua, vaan sanoivat, että antaa olla tällä kertaa. Eivät nuo nyt mitään sieluttomia hirviöitä tullissa ole.
 
Vastaus: PS3 Amerikasta?

Eivät ne selliin heitä, mutta maksuista kieltäytymällä tavarat voivat jäädä tulliin.
 
Vastaus: PS3 Amerikasta?

En nyt ihan kuvitellut joutuvani tuomarin eteen kylläkään, mutta :p
Mutta tarkotin että jos ei ole mitään kuittia, niin mistä summasta ne sen tullin ottaa?
 
Toimiiko jenkeistä ostetut PS3 pelit suomessa

toimisiko jenkki PS3 pelit suomessa ku sisko tos lähtee koht rapakon toiselle puolelle nii aattelin kysyä siltä voisko se ostaa mulle GTA IV ja sitte tuli mieleen et toimisko se peli ees suomessa.... voitteko vasta tähän kysymykseen
 
Vastaus: Toimiiko jenkeistä ostetut PS3 pelit suomessa

toimisiko jenkki PS3 pelit suomessa ku sisko tos lähtee koht rapakon toiselle puolelle nii aattelin kysyä siltä voisko se ostaa mulle GTA IV ja sitte tuli mieleen et toimisko se peli ees suomessa.... voitteko vasta tähän kysymykseen

kaikki pelit toimivat kaikkien maiden konsoleissa, nettipelit voivat olla yhdistettynä ostopaikkaan, eli joissain peleissä joudut olemaan Jenkkien servulla ja joissain peleissä pääset eurooppalaisten kanssa pelaaman :)
 
jenkki PS3 peli

eli tarkoittaa jos jollakin mun kaverilla olisi suomest ostettu GTA IV niin en pakosta pääsisi sen kanssa pelaa vai...?
 
Vastaus: PS3 Amerikasta?

Riippuu ihan pelistä. Resistance ei suinkaan ole ainoa peli, jonka verkkopeli on lukittu tiettyyn alueeseen.
 
Ylös Bottom