Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3 ja tietokonemonitorit

Vastaus: PS3 ja tietokonemonitorit

Alustukseksi muutamia seikkoja, mitä pitää ottaa huomioon, kun valitsee monitoria PS3 käyttöön:

- monitorin oma resoluutio tulisi olla 1920x1080 tai suurempi. Jos resoluutio on pienempi, niin monitorin pitäisi pystyä skaalaamaan kuva 1080p signaalista omalle resoluutiolleen. Harva monitori osaa sitä tehdä. Jos monitorin resoluutio on pienempi, eikä se osaa ottaa vastaan kuin 720p signaalia, niin kuvakoko jää joko pieneksi, riippuen monitorin resoluutiosta, tai se venyy melko paljon ja kuvanlaatu kärsii.
- monitorissa tulee olla HDMI tai DVI-D liitin johon PS3:n HDMI lähtö liitetään. Kuvanlaatu on lähtökohtaisesti sama kummallakin liitintyypillä.
- monitorin pitää tukea HDCP:tä. Ilman tätä kuva jää joissain tilanteissa, kuten Blu-ray toistossa, näkymättä kokonaan.
- monitorin pitää osata käsitellä sisään tuleva 720p ja 1080p signaali oikein, eli sen pitää pystyä näyttämään sisääntuleva kuva siinä resoluutiossa kuin se tulee, eikä väkisin venyttää kuvaa monitorin koko kuva-alan kokoiseksi ts. sen on osattava jättää tarvittaessa kuvaan mustat palkit, että kuvasuhde säilyy oikeana. Tämä on seikka, johon monet monitorit kaatuvat PS3 yhteensopivuuden suhteen, koska suurin osa laajakuvamonitoreista on 16:10 kuvasuhteella, kun taas PS3:n resoluutiot ovat 16:9 kuvasuhteella ja vain osa monitoreista osaa säilyttää kuvasuhteen oikeana. Myöskään kaikki monitorit eivät hyväksy 1080p signaalia lainkaan.
- monitorin tulee tukea 50hz ja 60hz virkistystaajuuksia (PS, PS2, PS3 pelit toimivat eri virkistystaajuuksilla). 24hz ja 25hz tuki bonusta elokuvakäyttöä ajatellen, mutta ei pakollisia.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3 ja tietokonemonitorit

Osaako täällä kukaan asiaa paremmin tunteva ehdottaa muutamaa tietokoneen näyttö mulle. Hinta sais olla tos 300e ympärillä ja 20" tai 22" olis sopivia. Osaako sitten noin halvat näytöt skaalaa sitä kuvaa oikein?
 
Vastaus: PS3 ja tietokonemonitorit

mulla on ainaki samsung syncmaster 226bw ja ei paljo parempaa kuvaa vois olla kaveri 32" philipsin töllösä näyttää 100 kertaa paskemmalta ja on 16:10 mut silti hyvä kuva ei paljo veny oon tyytyväinen
 
Vastaus: PS3 ja tietokonemonitorit

HP w2207h:ssa ainakin on "suoraan" HDMI...en ole varma toimiiko, mutta tommosen aion tilata.
 
Vastaus: PS3 ja tietokonemonitorit

Pistin PS3 vanhaan laajakuvanäyttöön kiinni ja hyvinhän tuo pelittää :) tosin välikappaleena on 59e VGA XCM 1080p boxi ;)
 
Vastaus: PS3 ja tietokonemonitorit

HP w2207h:ssa ainakin on "suoraan" HDMI...en ole varma toimiiko, mutta tommosen aion tilata.

Ja kyllä toimii. Itsellä on ollut joulusta asti käytössä. Kuva on vallan mainio, vaikka näyttö joutuukin venyttämään hieman. Joissakin peleissä tosin oudosti suttuinen kuva (esim. R&C) ja Warhawk ei täytä koko ruutua vaan joka sivulla on isot mustat palkit. Tätä en kyllä tajua, että miksi.
Useimmat ovat kyllä itsellä toimineet mainiosti.

EDIT: Ja tuosta näytöstä maksoin 315 + toimituskulut ja kauppana toimi Suomen nettitavaratalo. Lisäksi Benq -merkkiin tulen tuskin koskaan koskemaan, sillä kaverilla on ollut yksi näyttö ja siinä toistui sama ongelma, vaikka oli ollut monta kertaa huollossa ja kait uuden näytönkin sai jossain vaiheessa.

EDIT2: Joo elikäs tuo Warhawk homma ratkesi. Oli pelin sisäiset kuvan kohdistusasetukset päin havupuuta. Ne kun sääti niin johan näyttää hyvältä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3 ja tietokonemonitorit

LG L245WP-BN

Kiinni HDMI:llä, tukee 1:1 näyttöä kunhan niin valitsee menusta, skaalaamalla ainakin GT5P demo sotki välillä kuvaa, mutta ainoa tapaus, kaikki muu pelannut skaalattunakin. Tuo pieni venutus ei juuri häiritse, eli jos mielii niin kokoruudulla pelaaminen siis myös onnistuu.

Kivana lisänä PIP toiminto, jolla saa PS3 kuvan ylänurkkaan muun näytön näyttäessä tietokoneen VGA kuvaa tai toisin päin. Tosiaan, vain VGA, HDMI ja komponentti liitännät, joillekkin voi tuottaa harmia, itse en tuon VGA:n kuvassa moitteita ole löytäny.

Omasta mielestä skaalaa PC puolen resoluutioita heikosti. BD leffat toimii hienosti, Pivottia en ole vielä kokeillut. Toimii USB2 jakajana kahdelle portille, joissa toiminut kaikki nihin kokeiltu.

Musta ei ole mustaa, mutta olen antanut ymmärtää, että näissä LCD laitteissa ei vielä täydellisyydessä olla kenenkään malleissa.

Miten nuo 50,60,24 ja 25 Hz jutu voi kokeilla?
 
Vastaus: PS3 ja tietokonemonitorit

Miten nuo 50,60,24 ja 25 Hz jutu voi kokeilla?

PS3 pelit on tietääkseni aina 60hz, melkein kaikki PS2/PS pelit 50hz ja kun pakotat PS3:n asetuksista BD toiston 24hz:iin niin näet senkin toiminnan, kun laitat BD leffan pyörimään. Tosin nuo hertzit näkee monitorin manuaalistakin. Samatan PAL DVD:t on 50hz.
 
Vastaus: PS3 ja tietokonemonitorit

tota samsungin syncmastria saa nykyään jotain 300 ja se on 22 skaalaa mielestäni oikein hyvin hyvä kuva ei mustia palkkeja peleissä täytyy vain käyttää hdmi-->dvi johtoa koska näytössä dvi ja vga mutta aivan huippu näyttö ei mitään vikaa ps3 peleissä ja vielä niin hyvä kuva yms...
 
Vastaus: PS3 ja tietokonemonitorit

Haluaisin edelleen listoja näytöistä, jotka pitää kuvasuhteen oikeana. Ainakin LG:n 22"(1680x1050) venyttää koko ruutuun dvi-liitännällä(720p resolla). Ei näytä 1080p:tä. Jostain syystä kuitenkin PS2-pelit PS3 osaa ite vetää oikeaan kuvasuhteeseen, muttei ite PS3-pelejä.

Onko muuten mahdollista korjata tuota kuvasuhdetta xga(vga)-boxilla?
 
Vastaus: PS3 ja tietokonemonitorit

Tosiaan sitä oon miettinyt nytten tovin kun hankin 22" samsungin näytön ps3 kaveriksi. Siinä on resoluutiona se 1680x1050 mutta kuitenkin tuki 1080p tarkkuudelle.

720p olen sitä käyttänyt ja siinä kuva on nätti, 1080p laittaessa päälle vasemmassa laidassa tulee pientä häiriötä. Laita väreilee noin 10cm leveydeltä silloin tällöin.

En ole oikein sisäistänyt tota skaalaus juttua viellä joten puristaako se näyttö sen suuremman resoluution väkisin siihen 1680x1050 muotoon vai mitä siinä oikein tapahtuu, että se 1080p pystyy olemaan käytössä ? Ja eikö kuva ole tässä tapauksessa oikeasti alle sen 1080p jos näyttö joutuu kutistamaan kuvaa ? Ja lopuksi se itse kysymys mitä olen miettinyt, onko siitä jotain haittaa näytölle pitää tuota 1080p päällä ?
 
Vastaus: PS3 ja tietokonemonitorit

Käytössä LG 226-WTQ WF (720p) + PS3 40GB, hyvin toimii halpis HDMI-DVI piuhalla. Äänet analogisina RCA/Komposiitti ulostulon kautta. Myös BD (Bluray) toimii. :)
 
Vastaus: PS3 ja tietokonemonitorit

Mulla on kanssa toi Samsung SyncMaster 226BW. Kiinni en ole vielä laittanut koska kyseisestä näytöstä ei löydy HDMI paikkaa. Onko kuva parempi jos laitan näytön PS3een kiinni HDMI piuhalla mihin laitan HDMI-DVI adapterin vai onko parempi ihan normaali HDMI-DVI piuha?
 
Vastaus: PS3 ja tietokonemonitorit

Mulla on kanssa toi Samsung SyncMaster 226BW. Kiinni en ole vielä laittanut koska kyseisestä näytöstä ei löydy HDMI paikkaa. Onko kuva parempi jos laitan näytön PS3een kiinni HDMI piuhalla mihin laitan HDMI-DVI adapterin vai onko parempi ihan normaali HDMI-DVI piuha?

Ei ole mitään vaikutusta kuvanlaatuun on sitten sulla HDMI-johdon toisessa päässä adapteri tai HDMI-DVI-piuha.
 
Vastaus: PS3 ja tietokonemonitorit

Nyt taitaa mun ps3 osto lähentyä kun toi Gta IV on tulossa ja rahaa mulla ei tällä hetkellä ole HD-telsuun. Itselläni on Samsungin Syncmaster 225bw näyttö joka ei oikeestaan yhtään eroa tosta 226 näytöstä jota jotkut täällä näköjään käyttävät.
Eli pitäis saada tietää miten saan ps3 tässä toimimaan. HDMI-DVI johto tsydeemin jo tiedän mut miten saan äänet toimimaan? Mul on creativen perus 2:1 kajarit. Jeesatkaa tietämätöntä!
 
Vastaus: PS3 ja tietokonemonitorit

Nyt taitaa mun ps3 osto lähentyä kun toi Gta IV on tulossa ja rahaa mulla ei tällä hetkellä ole HD-telsuun. Itselläni on Samsungin Syncmaster 225bw näyttö joka ei oikeestaan yhtään eroa tosta 226 näytöstä jota jotkut täällä näköjään käyttävät.
Eli pitäis saada tietää miten saan ps3 tässä toimimaan. HDMI-DVI johto tsydeemin jo tiedän mut miten saan äänet toimimaan? Mul on creativen perus 2:1 kajarit. Jeesatkaa tietämätöntä!

Eli eli... äänet otat sillä alkuperäsellä komposiitti piuhalla ulos. Käytät siis siitä piuhasta punasta ja valkosta RCA-liitintä. Mä ostin eilen Logitechin Z3 niin sen mukana tuli sellanen adapteri jossa on kaksi RCA-naarasta (punanen ja valkonen) ja toisessa päässä 3,5mm naaras (eli normaali kuulokepistokeen naaras puoli). En nyt nopeasti löytäny verkkokauppa.comista sellasta, mutta varmaan sellanen jostain löytyy =D

Se siis on tämän näköinen adapteri:
http://images.cyberguys.com/images/prod_main/P4196A.jpg

Toivottavasti ymmärsit hieman sekavaa teksitä ja oli apua =D
 
Vastaus: PS3 ja tietokonemonitorit

Eli eli... äänet otat sillä alkuperäsellä komposiitti piuhalla ulos. Käytät siis siitä piuhasta punasta ja valkosta RCA-liitintä. Mä ostin eilen Logitechin Z3 niin sen mukana tuli sellanen adapteri jossa on kaksi RCA-naarasta (punanen ja valkonen) ja toisessa päässä 3,5mm naaras (eli normaali kuulokepistokeen naaras puoli). En nyt nopeasti löytäny verkkokauppa.comista sellasta, mutta varmaan sellanen jostain löytyy =D

Se siis on tämän näköinen adapteri:
http://images.cyberguys.com/images/prod_main/P4196A.jpg

Toivottavasti ymmärsit hieman sekavaa teksitä ja oli apua =D
Toinen vaihtoehto on pistää äänet 3,5mm uroksella tietokoneen ääni sisääntuloon ja käyttää kaiuttimia vanhaan tapaan tietokoneen kautta.
Tällöin voi ps3:n äänen säätöön käyttää myös windowssin ääniasetuksia.

Ja kyllä toimii. Itsellä on ollut joulusta asti käytössä. Kuva on vallan mainio, vaikka näyttö joutuukin venyttämään hieman. Joissakin peleissä tosin oudosti suttuinen kuva (esim. R&C) ja Warhawk ei täytä koko ruutua vaan joka sivulla on isot mustat palkit.
R&C:n kuvan suttuisuus johtuu pelin käyttämästä Quicunx Anti-Alias moodista, joten ei tarvitse pelätä että syy voisi olla monitorissa.
 
Vastaus: PS3 ja tietokonemonitorit

Eli eli... äänet otat sillä alkuperäsellä komposiitti piuhalla ulos. Käytät siis siitä piuhasta punasta ja valkosta RCA-liitintä. Mä ostin eilen Logitechin Z3 niin sen mukana tuli sellanen adapteri jossa on kaksi RCA-naarasta (punanen ja valkonen) ja toisessa päässä 3,5mm naaras (eli normaali kuulokepistokeen naaras puoli). En nyt nopeasti löytäny verkkokauppa.comista sellasta, mutta varmaan sellanen jostain löytyy =D

Se siis on tämän näköinen adapteri:
http://images.cyberguys.com/images/prod_main/P4196A.jpg

Toivottavasti ymmärsit hieman sekavaa teksitä ja oli apua =D

Joo eiköhän tuollainen johto jostain Clas Ohlsonista löydy.. Niin liitetäänkö sitten kajareiden toi vihreä johto tuohon naaras stereoon?
 
Ylös Bottom