Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3 & kotiteatterisarja

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Olen tässä mietiskellyt noita TRUE-HD ääniä antavia tai mitä lie ne 7.1-vahvistimet onkaan, niin onko niistä mitään hyötyä peleissä? Kun kuitenkin melkeen jokaisen pelin takakannessa lukee, että "vain?" Dolby Digital ääniä :o vai skaalataanko nykyään jo ääniäkin :D
Että missä noista "paremmista" äänistä voi hyötyä? Kun ihan turhaanhan mä en mitään kalliita vempeleitä ja härveleitä osta :p
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Ja hommahan on nyt sitten niin että mun pitää hankkia kaiuttimet, joihin pystyn sen vihreän RCA-tapin työntämään. Onko sellasii olemassa, mikä firma niitä tekee?

E: Kun nääs useimmissa kaiuttimissahan on se 3,5mm minijack- johto. Miten tilanteesta selvitä?
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Olen tässä mietiskellyt noita TRUE-HD ääniä antavia tai mitä lie ne 7.1-vahvistimet onkaan, niin onko niistä mitään hyötyä peleissä? Kun kuitenkin melkeen jokaisen pelin takakannessa lukee, että "vain?" Dolby Digital ääniä :o vai skaalataanko nykyään jo ääniäkin :D
Kyllä joistain peleistä (esim. MGS4) löytyy 7.1-ääniraita. Tosin täyden hyödyn saamiseksi pitää luonnollisestikin olla sitten myös 7.1-kaiutinsetti. Ja itse asiassa musiikki-CD:ltä tulevaa ääntä voidaan skaalata.
 
PS3 + 5.1 Kaiutinsarja

Joo elikkäs mulla on itellä Logitechin X-540 5.1 Kaiutinsarja ja olisin kiinnostunut laittamaan niitä ps3:seen kiinni. Mutta, sitten tuli sellainen ongelma eteen ettei näissä kaiuttimissa ollutkaan optista liitäntää millä se kytkettäisiin ps3:seen kiinni. Kysymys kuuluu siis: onko mitään muuta vaihtoehtoa kytkeä näitä kaiuttimia kiinni ps3:seen vai onko ainut vaihtoehto vain tuo Optical liitäntä ? :confused:
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Ei tietoa miten tilaäänet tulee mukana, mutta kytke HDMI:n rinnalle komposiittikaapeli ja ota sen stereo-plugeista ääni vahvistimelle?
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Nisun ehdottama tapa on se ainoa käytännöllinen, mutta tilaääniä tuolla lailla ei saa. Nuo valmispaketit ovat monesti ongelmallisia, koska niissä on liitännät vain itseään varten.
 
Vastaus: PS3 + 5.1 Kaiutinsarja

Joo elikkäs mulla on itellä Logitechin X-540 5.1 Kaiutinsarja ja olisin kiinnostunut laittamaan niitä ps3:seen kiinni. Mutta, sitten tuli sellainen ongelma eteen ettei näissä kaiuttimissa ollutkaan optista liitäntää millä se kytkettäisiin ps3:seen kiinni. Kysymys kuuluu siis: onko mitään muuta vaihtoehtoa kytkeä näitä kaiuttimia kiinni ps3:seen vai onko ainut vaihtoehto vain tuo Optical liitäntä ? :confused:

Tuolla Logitechin sivuilla sanotaan siinä specifications välilehdellä että mukana tulisi jokin "Game console adapter ", tarkemmin ei kerrota minkälainen adapteri se on mutta katso mitä sieltä paketista löytyy.

Edit: No eipä tuollakaan sitten liikoja juhlita.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Anttila Toimiiko tämmönen kotiteatteri ps3:sella tai siis että pelin äänet kuuluu näistä kajareista.
SCARTilla saat stereoäänet. Tuossa on kyllä digitaalinen koaksaalitulo, mutta tarvitset sitä varten muuntimen, joka muuntaa optisen koaksaaliksi. Silloin saisit 5.1-tilaäänet.

Helpointa on etsiä järjestelmä, jossa on valmiiksi vähintään optinen sisääntulo, mutta mieluusti myös HDMI-sisääntulo.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

TT-2k onko itelläs kotiteatteria tai minkäänmoisia kaiuttimia ps3:seen? jos on niin mitkä ja onko ollut hyvät ?
Kuten tuossa muutama viesti sitten totesin, pelkillä stereoäänillä on pitänyt pärjätä tässä taloudessa kaikki nämä vuodet. Kaiuttimet ovat Audio Pro Focus SA-5. Meikun käyttötarpeisiin (ja tuohikorviin) ovat olleet oikein hyvät, mutta budjetin salliessa tarkoitus on jonain kauniina päivänä panostaa uuteen vahvistimeen ja 5.1-kaiutinsettiin.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Creativen DDTS-100 dekooderi on näppärä noiden tietokonekaiutinjärjestelmien kanssa. Siitä löytyy mm. kolme optista sisääntuloa. Itselläni on tuo käytössä. Muuten hyvä laite, mutta kaukosäädin on aika huono.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Kyllä joistain peleistä (esim. MGS4) löytyy 7.1-ääniraita. Tosin täyden hyödyn saamiseksi pitää luonnollisestikin olla sitten myös 7.1-kaiutinsetti. Ja itse asiassa musiikki-CD:ltä tulevaa ääntä voidaan skaalata.

PS3 ilmeisesti lähettää kyseisen pelin kohdalla 7.1 -ääntä, mutta tosiasiassa 5.1:stä pukkaa ulos. Omaa kokemusta ei asiasta ei ole mutta hyvin monilla keskustelupalstoilla tämä on mainittu ja testattu.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

PS3 ilmeisesti lähettää kyseisen pelin kohdalla 7.1 -ääntä, mutta tosiasiassa 5.1:stä pukkaa ulos. Omaa kokemusta ei asiasta ei ole mutta hyvin monilla keskustelupalstoilla tämä on mainittu ja testattu.
Olet ihan oikeassa, noin siinä todellakin sittenkin tapahtuu. Mutta jos jotain kiinnostaa, nopealla googlailulla löytyi lista 7.1-ääniä tukevista peleistä. Yllättävän paljon niitä on.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Kyllä joistain peleistä (esim. MGS4) löytyy 7.1-ääniraita. Tosin täyden hyödyn saamiseksi pitää luonnollisestikin olla sitten myös 7.1-kaiutinsetti. Ja itse asiassa musiikki-CD:ltä tulevaa ääntä voidaan skaalata.

jep ja tuota iha TRUE HD ääntä olen ollut bongaavinani vasta bluray leffoissa. Äänellä ON eroja. Parhaiten huomaa jos samaa pätkää voi kattoa true hd äänien kanssa ja sitten dts 5.1 kanssa ja vertailla. 7.1 on sen verran harvinainen, ettei pelkästään sen takia kannata hankkia ehkä 7 kaiutinta, mutta kukin tallaa tavallaan. MGS4:ssa on törkeän hyvin tehty äänimaailma ja se onkin paras 5.1 peli, jota olen pelannut. Jos en ihan väärin muista, se taidettiin palkitakin äänistään. Itselläni tuo RX-V463 vahvistin ja hyvin pelittää. Kaiuttimia on 5.1 setti, mutta minihifeistä otan pari lisää, jos jaksaa 7.1 säätää kohdilleen. HDMI sisään HDMI ulos, siinä vaatimukset täyttyy ja saa hyvän äänen.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Mihinköhän hintaan lähtee nykysin vahvaria jossa on se äänen purku hdmi:stä?

Toisaalta sit jos hankkis vaan jonkun halvan missä on kaks optista sisääntuloa niin vois vetää äänet erikseen töllöstä ja pleikasta. On tää niin vaikeeta päättää....
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Mulla on muutaman vuoden ikäinen Sonyn STR-DG910 vahvistin, jossa toki käytössä 7.1.

Vahvistin muuttaa siis myös kaikki nuo 5.1 äänet peleistä sekä leffoista 7.1 ääniks ja hyvältä kuulostaa.
Jos hieman enemmän BD-leffojakin katselee, niin suosittelen kyllä lämpimästi näitä 7.1 päätteitä.
Aivan selkeä (korvin kuultava) ero on noissa HD äänissä tavallisiin DD tai DTS ääniin verrattaessa.

Tossa mun päätteessähän ei noita HD-dekoodereja ole, mutta kun pleikka hoitaa sen homman varsin hienosti, niin kaiken saa irti myös tuolla. Eli lähettää ne äänet PCM muodossa vahvistimelle.
 
Ylös Bottom