Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3 & kotiteatterisarja

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Itse olen muuten saanut sen käsityksen, että tuollainen 450 eken hyvä putkivahvistin voi tuottaa parempaa ääntä musiikin kuunteluun, kuin 1000 eken av-viritinvahvari.

Niin, 400 putkivahvistin on musan kuunteluun varmaan parempi vaihtoehto kuin vaikka 2000 av-vahvistin. Pointti oli kuitenkin se, että tuossa setissä hyvää ääntä ei tuottanut etupää, vaan ihan pelkältään kaiuttimet. Omissa suunnitelmissa ei kyllä ole putkivahvistin, mutta joku kunnollinen stereovahvistin kylläkin. Eli en tietenkään oleta, että pelkästään Zun kaiuttimet riittää ihanan äänen aikaansaamiseen.

Tarkoitus olisi hommata Cambridge Audion DAC-magic hoitamaan D/A-muunnos pleikalta ja sieltä sitten XLR-liittimillä stereovahvistimelle. Tai en ole perehtynyt vielä niin paljoa, että voiko esim. pleikalta viedä optisella DAC-magicille, sieltä jollekin A/V-vahvistimelle ja preoutista sitten päätevahvistimelle. Saattaa olla, että tällaisessa tapauksessa pitää jättää D/A-muunnin pois ja pitää antaa A/V-vahvistimen hoitaa D/A-muunnos.

Jos av-vahvistimelle ei voi viedä DAC-magiciltä, taidan pitää hankalemman oloisen setin, eli juuri tuon ensin mainitun PS3--->D/A-muunnin--->stereovahvistin. Tässä tapauksessa kaiuttimien päästä pitäisi aina vaihtaa piuhoitus kun haluaa katsoa leffaa/pelata. Banskuliittimet on siis tällöin aika must homma.

Jos taas onnistuu sillä PS3--->D/A-muunnin--->A/V-vahvistin---->päätevahvistin setillä, ei tarvitse muuta kuin vaihtaa PS3:lla optinen käyttöön ja vahvistimelta preout päälle. Kuitenkin haluan pitää PS3:n musakuuntelussa, koska sen kovolla mulla on kaikki musa. Tässä tapauksessa ainut vaihtoehto on juuri D/A-muunnin, jos ei halua että PS3 toimii liian karusti pullonkaulana.

Hankalaa tämä joka tapauksessa on, kun haluaa pitää samassa setissä leffa- ja musakuuntelun. Onneksi suunnitelma on niin pitkälle aikavälille, että tässä ennättää kyllä perehtyä asiaan kunnolla. Suunnitelmissa olisi saada setti kuntoon parin-kolmen vuoden sisällä. Yksi vaihtoehto olisi tietty säästää suoraan Pioneerin Susanoon. Ehkä se alkaa olla jo tarpeeksi hyvä av-vahvistin musakuunteluunkin. No, säästölinjalle kuitenkin, ei tässä muu auta.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Karpaazi ei ilmeisesti muista mitkä pömpelit kyseessä on...

Pointti oli varmaan se, että tietenkin halvoista jalustakajareistakin saa aika hyvää ääntä lähtemään, kun etupää on valittu moninkertaisesti paremmasta luokasta. Monet ei varmaan siis tienneet, että etupää on ~4000 arvoinen. Tämähän on tilanteena tietenkin täysin järjetön, koska kuka haluaisi 400 kaiuttimille 4000 etupään tai 4000 etupäälle 400 kaiuttimet? Jos etupäähän sijottaa noin paljon, varmaankin meinaa pistää myös kaiutinpuolen ihan kohtalaiseen kuosiin.

Joo tota vähän ajattelinkin, mutta tuli nyt kysäistyä asiaa.
Mun vanha Pioneer hinta jos euroiksi muuttais ois jotain 750-800e ja kaiuttimina Chorus 662 ja digibox Topfield Masterpeice eli mulla ei mitään rankkaa hifiä löydy.DVD-soitin en kehtaa mainita edes...budjetti versio.
Vaikka välillä mielitekisi ostaa parempia laitteita.Tänä vuonna oli ajatuksena, mutta tuli yllättävä rahan meno ja se siitä ideasta.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Nyt tulee vähän nyyppä kysymys mutta kun Pleikkarini on yhdistetty kotiteatterisarjaan jossa on 5.1 mutta toimii tällä hetkellä vain stereoista. Televisioni on kuvaputki, eli ei mikään HD-töllö mutta asetuksista huomasin että Optinen digitaali (Digital Out Optical -liitäntä)- kohta tukee myös 5.1-ääntä. Voiko tuon saada käyttöön jollain piuhalla joka sopii putkitöllöön? Jos voi, niin minkäslaisella?
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Nyt tulee vähän nyyppä kysymys mutta kun Pleikkarini on yhdistetty kotiteatterisarjaan jossa on 5.1 mutta toimii tällä hetkellä vain stereoista. Televisioni on kuvaputki, eli ei mikään HD-töllö mutta asetuksista huomasin että Optinen digitaali (Digital Out Optical -liitäntä)- kohta tukee myös 5.1-ääntä. Voiko tuon saada käyttöön jollain piuhalla joka sopii putkitöllöön? Jos voi, niin minkäslaisella?
Television tyypillä ei ole tässä tapauksessa mitään merkitystä. Kytke Pleikkari optisella kaapelilla kotiteatterisarjaasi. Siinä on kaikki, mitä tarvitset.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Tuli nyt sitten hommattua taulu-tv, tarkemmin mallia LG:n 32lg5000. Olen pahoillani, jos tätä on jo kysytty mutta itse en vastausta ainakaan löytynyt niin kysytään nyt.

Eli miten saisin digiboksin ja ps3:n äänet kuulumaan stereoitteni kautta joissa ei ole optista liitäntää ?
Tällä hetkellä digiboksi ja ps3 ovat molemmat liitetty televisioon hdmi-kaapelilla ja digiboksi on myös liitetty stereoihin rca-piuhoilla. Kysymys kuuluukin siis, että miten saisin myös pleikkarin äänet tulemaan ulos stereoitten kautta ?

Kiitoksia vastauksesta !

(Tässä vielä linkki LG:n kotisivuille mistä löytyy tv:n tiedot :
LG Finland :: 32LG5000 ,32LG5000 )
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Kysymys kuuluukin siis, että miten saisin myös pleikkarin äänet tulemaan ulos stereoitten kautta ?

Lyöt siihen pleikkariin HDMI:n rinnalle PS2:n s-videokaapelin, jonka valkoisella ja punaisella rca-liittimillä viet äänet stereoihin.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Lyöt siihen pleikkariin HDMI:n rinnalle PS2:n s-videokaapelin, jonka valkoisella ja punaisella rca-liittimillä viet äänet stereoihin.

Käykö tuohon se sama piuha millä tämä ps3 oli ennen kiinni putki-tv:ssa ja stereoissa ? Eli siis se jossa on se pleikkarin oma liitin ps:n päähän ja siitä sitten tulee kelta-valko-puna-rca:t ? Keltaisen vaan jättää sitten tyhjäksi ?
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Käykö tuohon se sama piuha millä tämä ps3 oli ennen kiinni putki-tv:ssa ja stereoissa ? Eli siis se jossa on se pleikkarin oma liitin ps:n päähän ja siitä sitten tulee kelta-valko-puna-rca:t ? Keltaisen vaan jättää sitten tyhjäksi ?

Sillä sillä :)
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Hmm, tarkista vielä varmuuden vuoksi audioulostulon asetukset ja varmista, että siellä on DD ja DTS valittuina.

Asia ratkesi, en kiireissäni kokeillut laittaa peliä pyörimään asti. Eli piti vetää optinen suoraan PS3:sta vahvistimeen, ja ääniasetuksista valita optinen digitaali ja siihen dts- ja DD-tuet päälle, sitten kun laitoin pelin pyörimään syttyi etupaneelissa DD- valo. Eli ei sen kummempia, mutta tuo tieto ei mennyt läpi jos sen telkkarin kautta laittoi menemään. Pitää siis alkaa johdon paikkaa tarvittaessa vaihtamaan, mutta toistaiseksi sitä ei varmaan tarvi paljoa ronkkia. Kiitoksia kuitenkin TT avusta! :)
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Onko vinkkejä miksi subbari joka on audio pro image 400w ei herää lainkaan kun ps3:lla pelaa esim gta4 tai nhl09? Radiota käytettäessä toimii mormaalisti, kuten myös kovalevyltä videoita tai musiikkia kuunnellen. Sama tulos optisella sekä hdmi:llä. Joku asetus väärin?
Vahvari sony dg820
(ei omat vehkeeni kyseessä)
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Onko vinkkejä miksi subbari joka on audio pro image 400w ei herää lainkaan kun ps3:lla pelaa esim gta4 tai nhl09? Radiota käytettäessä toimii mormaalisti, kuten myös kovalevyltä videoita tai musiikkia kuunnellen. Sama tulos optisella sekä hdmi:llä. Joku asetus väärin?
Vahvari sony dg820
(ei omat vehkeeni kyseessä)
Napsauttaa sen napin subin takaa AUTO asennosta ON asentoon niin ei tarvitse herätellä vaan on aina subi päällä. Virtakytkimestä voi sitten sammuttaa jos jaksaa kävellä ja kurkottaa subin taakse.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Oon vähän huono näitten kans ja nyt mulla ois kysymys teille.Mulla on Sonyn kotiteatterisarja DAV-DZ630 ja nyt pitäis saada äänet kuulumaan kaijuttimista pelatessa pleikkarilla.Mitä teen?Toivottavasti joku pystyy auttamaan:)
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Oon vähän huono näitten kans ja nyt mulla ois kysymys teille.Mulla on Sonyn kotiteatterisarja DAV-DZ630 ja nyt pitäis saada äänet kuulumaan kaijuttimista pelatessa pleikkarilla.Mitä teen?Toivottavasti joku pystyy auttamaan:)

Tökkää vaikka optisella tai scartilla pleikkariin kiinni. Sitten modeksi "TV" (näin ainakin minun DAV-DZ260 kotiteatterissa).
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Eli optinen piuha pleikasta soittimeen ja pitäs kuulua?Mihin porttiin sinne soittimeen laitetaan?
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Samalla tavalla scart (se mikä tuli plösön mukana) kotiteatteriin kiinni ja toinen letkunpää plösöön kiinni ja ääniasetuksista scart päälle.
Tällä ääni tulee TV:stä. Sitten laitat TV:n kiinni vahvistimeen RCA tai optisella liittimellä. Jos näitä ääni ulos tuloja ei ole niin kuuloke liitäntä on yksi vaihtoehto.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Tähän aiheeseen lähes liittyen, kun nyt puhutaan kaiutinsarjoista (no okei, kotiteatteri), kysyisin asioota.

Olis tarkotus tulevaisuudessa mennä useamminkin lanittamaan jonnekkin tapahtumiin, ja on semmonen systeemi, että mun tietokoneessani ei oo verkkokorttia joten tätä tietokonetta en ajatellut tuoda, ellen keksi jotain muuta juttua miten saisin yhdistettyä verkon. Nii sitten otan pelkän PS3 mukaan.

Mutta sitten asiaan, en keksi mitään keinoa saada ääniä kuulumaan tietokoneen näytön kanssa lanittaessa. Toimiiko tavalliset USB-kaiuttimet? Onko jotain muuta kikkaa?

Näin mielelläni välttäisin television kannon lanpartyille.

Kiitos, vastailkaapas reippaasti ;)
 
Ylös Bottom