Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3 & kotiteatterisarja

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Ei tuollaisista valmiista seteistä ole kuin harmia jos pääsee kuulemaan jossain vaiheessa miltä oikea kaiutin kuulostaa. Minä ja broidikin omistettiin monta valmista settiä ja aina ihmeteltiin uuden taloon tullessa kuinka hienoa ääni voi olla. Sitten kun ruvettiin ostamaan oikeata hifiä, ei voi kuin itkeä noiden aikojen ostovalinnoille. Täysin turhaa rahan hukkaa.

Suosittelen siis mieluummin vaikka pelaamaan television äänillä vuosia ja keräämään rahaa oikeaa settiä varten. Ei sitä massia tartte kuitenkaan kerätä kuin vaikka 2000 ja saa jo aivan tuhottoman paljon paremman setin kuin millään valmiilla systeemillä. Hinta nelinkertaistuu ja elämykset tuhatkertaistuu.

Tai vaikka kerää alkuun rahat kohtalaiseen vahvistimen (esim. 500) ja kahteen kaiuttimeen (esim. 600) [yht 1100, ei ole kovin paha säästää pakosti jos oikeasti haluaa nauttia äänestä], elää niillä niin pitkään kunnes saa rahaa loppusettiin ja on sitten jälkeen päin iloinen.

Tottakai jos malttia ei löydy tällaiseen, kannattaa ostaa valmissetti, mutta ei sitä suositella voi. Aina nuo kuitenkin koituu pettymykseksi jos pääsee kuulemaan edes keskinkertaista oikeaa kaiutinta, edes stereosettinä elokuvassa. OK-tason stereosetti>valmisteatteri 100-0.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Jep, samoilla linjoilla Piben kanssa. Ainut mistä olen eri mieltä, on se että voi sitä saada jo vähän halvemmallakin ihan hyvää ääntä :) Halvimmillaan taitaa alkaa 300:sta sellaiset vahvistimet jotka ovat uusien HD-äänien kanssa yhteensopivia PS3:n kanssa (eli siis vahvistin osaa ottaa vastaan monikanavaisen LPCM-äänen, joksi PS3 nuo kaikki uudet DolbyTrueHD, DTS HD MA, jne. ääniraidat kuitenkin dekoodaa. Toki jos ei koskaan aio katsoa Blu-ray elokuvia, ei tästä paljoa kostu). Sitten suosittuja, paljon käytettyjä ja hyväksi todettuja kaiuttimia halpoihin setteihin on mm. Tannoy F1 n. 230/pari, Monitor Audio BR2 n. 350/pari, ja oikein kovasti kehuttu kaiutin Usher S-520 II 390/pari. Ja noitahan riittää lisää, kun menee johonkin hihi-liikkeeseen ja ilmoittaa hintaluokan niin tuovat kyllä kuunneltavaksi paljon eri vaihtoehtoja. Niin kuin Pibe sanoi, ensin vaikka sillä kahdella kaiuttimella ja vahvistimella liikenteeseen, sitten siihen myöhemmin subbari ja sen jälkeen muut kaiuttimet. Eikä tarvitse katua!
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Eikä subbarikaan hirveän pakollinen ole... Itse olen kasannut teatteria jo vuosia, eikä mulla ole silti vieläkään subia.

Ja olet oikeassa, varsinkin monitor audio br2 on ihan pätevä ja todella halpa vaihtoehto. HD-vahvistimen saa tosissaan jo 300:lla ainakin Yamahalta, mutta silti suosittelen että tuossa kohtaa pistää sen pari sataa lisää tiskiin, niin jos himo parempaan ääneen herää, ei tarvitse olla ensimmäisenä vaihtamassa vahvaria. Harppaus Yamaha RX-V463 [300] ---> Onkyo TX-SR606 [500] on kuitenkin niin iso laadullisesti, että se kannattaa.

Ja kain, stereosetilläkin saa yllättävän paljon tilantuntua kun on juuri kohtalaisen laadukkaat kaiuttimet ja sijoittaa ne oikein. Äänenlaatu voittaa halpiskotiteatterin 100-0 ja tilatunnussa ei jäädä paljoakaan jälkeen.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Kiitokset vinkeistä! Mun eka "kotiteatterijärjestelmä" Oli Sonyn ministereosarja jossa oli joku bing bong subbari ja lisäksi hommasin erilliset Jamon lisäkajarit. Ihan tyytyväinen niihinkin olin mutta ks. setti on jo niin vanha ettei meinaa enää pelittää kunnolla.

Ja syy miksi tuollaista valmis settiä olen katsellut on se etten ole kuiteskaan koskaan ollut mikään uberhifisti enkä oikeen muutenkaa paljoa tajua näistä :p Se mitä itse olen kavereiden valmissettejä kuunnellut on kyllä vakuuttanut mun korvani tarpeeksi. Ja rahaa ei toisaan ole varaa laittaa kun se nelisen sataa ja pakko tietysti saada heti joten näillä mennään. Mutta tiedän kyllä mitä tarkoititte tuolla että elämys moninkertaistuu kunnon setillä. Olen sitäkin päässyt testaamaan ja ehkä sitten joskus isona... :rolleyes:
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Vanha setti sisälsi 37" LCD telkan ja suht järeän 2-ch stereosysteemin (Onkyo A-9755 ja CW CLS-12:set). Nyt leffa ja pelikäyttöön dedikoitu huone on valmis ja setissä on 5.1 äänet ja Panasonicin tykillä heijastetaan 96" Full-HD kuva, vanhaan ei paluuta.. :cool:
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

hei,

Olisi sillainen ongelma, että en saa subwooferia kuulumaan kotiteatterin kanssa.

Vahvistimena toimii Sherwoodin RD-6318R vahvistin ja kaiutin sarjana toimii jamon kaiuttimet johon kuuluu 5+1.

PS3 on kytketty vahvistimeen optical johdolla ja äänet kuuluu hyvin, mutta en tiedä kuinka kytkeä tuo subwoofer tuohon vahvistimeen. Kaiuttimet ovat kiinni tavallisilla kaiutin piuhoilla mutta niitä paikkoja on vain R+L Front, R+L Rear ja center. Sitten on sellainen kuin Pre-Out ja siinä on vain yksi rca paikka jossa lukee subwoofer. ja on myös 6-ch direct jossa on rca paikat kaikille kaiuttimille myös subwoofer. ja sitten on perus Aux, cd, video1-2 jne. Subbarin takana on Line Level, jossa on 2 x 2 rca, eli input R+L ja output R+L. Sekä speaker level inputs jossa on 4 tavallisen kaiutinjohdon mentävää paikkaa eli 2xR + 2xL. Muuta paikkaa subwooferin takana ei ole. Edelliseltä omistajalta kysyin niin muisti ainoastaan, että olisi ollut kiinni rca piuhoilla mutta ei paikkoja.

Osaisiko joku auttaa tässä ongelmassa?
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Tänään sitten tuli kierreltyä noita kauppoja ja löytyikin sitten ihan kelpo KT. Samsungin HT-Z310. Luonnollisestikaan ei mikään hifilaite mutta ihan riittävän kelvollinen ja itse olen varsin tyytyväinen laitteeseen:) Hintakaan ei ollut kuin 319 euroa. Kyllä rupes muutes pahasti himottamaan sampparin R8 sarjan fullHD töllöt. Järkyttävä komeita ovat. Tuli kateltua pitkään kaupassa Wall-e BR:ää semmosesta ai jai.. :D
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Jos harkitsette erittäin edullisen aloituspaketin hankkimista äänentoistoon, niin oma suositukseni on seuraava:

Huuto.netistä joku käytetty Yamaha tai Onkyo ilman HDMI-liitäntää (n.100e + 10e posteja), jonka kaveriksi audioalan liikkeestä 2x Wharfedale Diamond 9.0 (n. 150e/pari) tai 9.1 (n.200e/pari) siihen kylkeen. Äänikytkentä tulee tällöin optisella toslinkillä (ei siis HDMI:llä), joten BluRay-elokuvien äänestä ei saa aivan kaikkea irti. 250-300e hintaluokassa tämä yhdistelmä hakkaa kuitenkin kaikki kuviteltavissa olevat valmispaketit mennen tullen.

Suosittelen koekuuntelemaan Wharfedalen kaiuttimia alan liikkeissä ennen ostopäätöksen tekemistä. Omassa hintaluokassaan (250e / pari ja alle) ne ovat omasta mielestäni ylivoimaiset. Toistoa löytyy etenkin 9.2 (n.250e/pari) mallista yllättävänkin matalalle, joten erillistä subwooferia ei tarvita pieneen kämppään (esim. kerrostaloasunto). Sitten kun massia ja kiinnostusta hifiin alkaa olla, voi hankkia uudet kajarit eteen ja siirtää Whaffet takakaiuttimiksi. Tällä tapaa minäkin kotiteatteriharrastuksen aloitin tuossa viitisen vuotta takaperin.

Wharfedale Vardus 300 -lattiakaiutin on myös koekuuntelemisen arvoinen vehje, mikäli tilaa löytyy lattiakiuttimille mutta budjetti on niukka:
Audiocenter Verkkokauppa - Wharfedale Vardus 300
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

hei,

Olisi sillainen ongelma, että en saa subwooferia kuulumaan kotiteatterin kanssa.

PS3 on kytketty vahvistimeen optical johdolla ja äänet kuuluu hyvin, mutta en tiedä kuinka kytkeä tuo subwoofer tuohon vahvistimeen.Sitten on sellainen kuin Pre-Out ja siinä on vain yksi rca paikka jossa lukee subwoofer. ja Subbarin takana on Line Level, jossa on 2 x 2 rca, eli input R+L.
Osaisiko joku auttaa tässä ongelmassa?

Joo ei muuta kun Vahvistimen Pre-Out paikkaan rca -johto kiinne ja siitä subbarin Line Level rca -johto kiinne R tai L paikkaan, niin subbari alkaa toimia.
Muuten kytkentäsi ovatkin oikein.
Jos asia askarruttaa lisää varmuutta saa ja varmasti myös:
Hifimaailma ~ Päävalikko
Hifiharrastajat.org - Etusivu
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

En tiedä missä vika, kun ei suostu toimimaan vaikka on juuri tuolla tavalla kytketty. Pitää koittaa katsoa onko asetuksissa vielä vika. Sellaisen asetuksen löysin kuin sub w-n ja muutin sen sub w-y mutta ei vaikutusta.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Itse olen ollut aina noita "valmis-settejä" vastaan mutta nyt ajattelin pelihuoneeseen hommata 3.1 setin ja päädyin tuohon: LG HRT403DA -kotiteatteri. LG:n kotiteatteri missä on 160gb kovo ja tallentava digiboxi antenniverkkoon samassa. Ja hinta naurettava 299. Setti oli erittäin positiivinen yllätys! Säätöjä olisi kaivannut enemmän mutta äänenlaatu aivan loistava tuohon hintaluokkaan. Tykästyin sen helppoon käyttöön ja äänenlaatuun niin paljon että setti siirtyi olohuoneeseen. Eihän se kunnon erillis-sarjoja vastaa mutta on näyttävä ja kelpaa meidän käyttöön.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Eli vika oli yllätys yllätys käyttäjässä, ei laiteissa. Vahvarista oli se Stereo päällä niin syötti äänen vain kahteen kaiuttimeen. Vaihdoin Pro Logic päälle niin nyt kuuluu kaikista 5 plus subbarista, eli kytkennät oli oikein :)
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Vaihdoin Pro Logic päälle niin nyt kuuluu kaikista 5 plus subbarista, eli kytkennät oli oikein :)

No niin luin edellisesi viestin ja aloin ihmetellä, mutta hyvä kun sait jo ongelmasi ratkaistua toi auttaa kummasti asiaa ja ei muuta kun nauttimaan äänimaailmasta.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

No niin luin edellisesi viestin ja aloin ihmetellä, mutta hyvä kun sait jo ongelmasi ratkaistua toi auttaa kummasti asiaa ja ei muuta kun nauttimaan äänimaailmasta.

Pistetääs vähän päivitystä. Eli vahvistin on luultavasti entinen, ääniä ei kuulu vaikka normaalilla voluumi, sitten vasta kuuluu kun vääntää melkein maxiin volat ja siitähän se äänenlaatu ei oikein tykkäile. Eli kotiteatteri LG:n dvd-soittimessa kiinni missä sisäinen vahvistin. No mutta ainakin kaiuttimista kuuluu ääntä, vaikkakaan ei saa tasoja hiottua sopiviks!
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Jos siinä on HDMI-läpivienti, kytket yhden HDMI-letkun Pleikkarista vahvarin HDMI-sisäänmenoon ja toisen HDMI-letkun vahvarin HDMI-ulostulosta telkkarin HDMI-porttiin. Riippuen hieman vahvistimesta, otat äänet joko sen tai television kautta. Kuva tulee joka tapauksessa televisiosta.

No nyt vasta sain hankittua toisen HDMI-piuhan ja ilmeni onkelma, tolleen kun pistin noi piuhat, niin kuva kyllä tulee, muttei ääntä, vaikka XMB:stä kävin laittamassa, että äänet tulevat HDMI-piuhaa pitkin.
Ja kotiteatterijuttuni on: Kotiteatteri-yhdistelmä HT-DDW890 - sony.fi

Jos joku osaava voisi kertoa, että mitä vielä pitäisi tehdä, että ääniäkin saisi :)
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

No nyt vasta sain hankittua toisen HDMI-piuhan ja ilmeni onkelma, tolleen kun pistin noi piuhat, niin kuva kyllä tulee, muttei ääntä, vaikka XMB:stä kävin laittamassa, että äänet tulevat HDMI-piuhaa pitkin.
Mitä äänen lähtömuotoja Pleikka kertoo käyttävänsä asetuslistassa, jos haet tuetut tavat automaattisesti? Lisäksi voi olla, että vahvistimesta pitää vaihtaa inputia ääniä varten. Sitä varten manuaali on keksitty. :)
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Mitä äänen lähtömuotoja Pleikka kertoo käyttävänsä asetuslistassa, jos haet tuetut tavat automaattisesti? Lisäksi voi olla, että vahvistimesta pitää vaihtaa inputia ääniä varten. Sitä varten manuaali on keksitty. :)

Automaatilla se ruksaa päälle ainoastaan noi kaksi mitkä ovat aina oletuksenakin...
Käytettäessä HDMI-kaapelia vain [Linear PCM 2 kan.] -ääni toistetaan PlayStation®2- ja PlayStation®-muotoisista ohjelmista. Dolby Digital- tai DTS-äänen toistaminen edellyttää, että PS3-järjestelmä ja äänilaite yhdistetään optisella digitaalikaapelilla ja että [Audioulostulon asetukset] -kohdasta valitaan [Optinen digitaali].
Tarkoittaako tuo, että tossa tapauksessa, kun Pleikka ruksaa noi oletusäänet, niin silloin ei tule ääniä HDMI:llä :confused: niin ja olen minä noita vahvistimen ohjeitakin yrittänyt lukea, mutta tämä meikäläisen luetun ymmärtäminen ei vain näissä teknisissä vempaimissa ole mikään loistava :o
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Siis se on niin, että jos sinun vahvistin osaa ottaa HDMI:n kautta ääntä, se kyllä vastaanottaa vähintään ruksitetut 2 channelit, Dolby Digitalit ja DTS:t. Eli et tarvitse optista kaapelia DD:lle ja DTS:lle, vaikka tuossa noin lukeekin (tuo tekstiosuus tarkoittaa vissiin, että PS2-peleissä tarttee optista, jos haluaa kuunnella dolby digejä [?]), jos tuo vahvistin vaan osaa napata äänet HDMI:tä pitkin. Nyt kun automaaginen tunnistus ei ruksaile kaikkea, voipi olla ettei sinun vahvistin tue HDMI-ääniä. Ja se onkin aika todennäköistä, koska tuo on noita valmiita kotiteatterisettejä.

EDIT: Tuolla tuotekuvauksessa lukee:
DTS® HD/DolbyTruHD/Dolby® Digital+ EI/EI/EI

LPCM (2/ 5.1/ 7.1-kanavainen) HDMI:n kautta EI/EI/EI

Ja PS3 lähettää HDMI:tä pitkin äänet LPCM:nä, joten silloin ei ainakaan toimi. Kokeile laittaa ulosantoformaatiksi Bitstream, jos se onnistuu PS3:n valikoista muuallakin kuin leffoissa. Jos ei toimi edelleenkään, ainut vaihtoehto on varmaan optinen.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Ja PS3 lähettää HDMI:tä pitkin äänet LPCM:nä, joten silloin ei ainakaan toimi. Kokeile laittaa ulosantoformaatiksi Bitstream, jos se onnistuu PS3:n valikoista muuallakin kuin leffoissa. Jos ei toimi edelleenkään, ainut vaihtoehto on varmaan optinen.

Juu, pitänee pistää noin se ja kokeilla...
No jos ei tule ääniä noin, niin todellakin on hyvä syy ostaa parempi vahvistin... miten hemmetissä mä aina onnistunki ostamaan juuri sellasen, millä ei tee mitään :D
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Tarkoittaako tuo, että tossa tapauksessa, kun Pleikka ruksaa noi oletusäänet, niin silloin ei tule ääniä HDMI:llä :confused:
Eikun se tarkoittaa tuota, mitä Pibe sanoikin, eli PS1/PS2-peleissä monikanavaäänet saa käyttöönsä vain optisella. Eli PS1/PS2-emulaatio ei ole niin hienostunut, että osaisi lähettää monikanavaääniä HDMI:n kautta (koska PS1/PS2:ssa ei sellaista vähemmän yllättävästi ollut). :)
 
Ylös Bottom