Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3 & kotiteatterisarja

Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Sellaista ajattelin kysyä, että onko sillä suurikin ero kun käyttää scarttia tai optista kaapelia kun mulla pleikkari on semmosessa kotiteatterijärjestelmässä kiinni scartilla? Ne äänet on ollut tähän asti kyllä mahtavia, mutta ajattelin vain kysyä onko noissa suuriakin eroja kun kaikki puhuu niistä optisista kaapeleistaan...
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Sellaista ajattelin kysyä, että onko sillä suurikin ero kun käyttää scarttia tai optista kaapelia kun mulla pleikkari on semmosessa kotiteatterijärjestelmässä kiinni scartilla? Ne äänet on ollut tähän asti kyllä mahtavia, mutta ajattelin vain kysyä onko noissa suuriakin eroja kun kaikki puhuu niistä optisista kaapeleistaan...

Suurikin ero. Merkittävin ero on se, että scart on analoginen ja optinen on digitaalinen. Sen lisäksi scartilla pystyy kuljettamaan vain stereoääntä, mutta optisella menee myös monikanavaääni. Summasummarum; vaihda optiseen ja kiireesti, jos vain löytyy kotiteatterisarjasta optinen tulo. Sen jälkeen äänet vasta mahtaviksi muuttuvatkin, kun saat käyttöösi DD- ja DTS-ääniformaatit. Olettaen, että äänijärjestelmäsi tukee näitä formaatteja.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Suurikin ero. Merkittävin ero on se, että scart on analoginen ja optinen on digitaalinen. Sen lisäksi scartilla pystyy kuljettamaan vain stereoääntä, mutta optisella menee myös monikanavaääni. Summasummarum; vaihda optiseen ja kiireesti, jos vain löytyy kotiteatterisarjasta optinen tulo.

Tällä hetkellä mulla on pleikka huoltamossa, mutta kait se on sitten vaihdettava. Kyllä ne äänet kuulu esim. CoDissa sillein että jos oikeasta takakulmassa räjähti naatti, niin sieltä oikean takakulman kaiuttimesta se ääni kuului, eli käsittääkseni se on monikanavaääntä. Omankäsitykseni mukaan stereo ääni on sitä että ne äänet kuuluu vain oikealta ja vasemmalta, kun taas monosta ne kuuluu kaikkialta samalla tavalla, korjatkaa jos olen väärässä.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Itseltä löytyy Sony STR-DG910
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=24807

On tuo aika öky laite hintaisekseen. Pakkaamattomat äänet ja HDMI:n läpivienti. Kuin tehty PS3:a ja MGS4:ää varten :cool:

Itseasiassa toi vaikuttaa tosiaan aika hyvälle. Pitääkin muistaa kun tässä syssymmällä teen päätöksiä setin suhteen.

edit: ja valintaa vaikeuttaakseen elektroni tiputti ton Samsungin valmissetin hintaa. Voivoi.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Tällä hetkellä mulla on pleikka huoltamossa, mutta kait se on sitten vaihdettava. Kyllä ne äänet kuulu esim. CoDissa sillein että jos oikeasta takakulmassa räjähti naatti, niin sieltä oikean takakulman kaiuttimesta se ääni kuului, eli käsittääkseni se on monikanavaääntä. Omankäsitykseni mukaan stereo ääni on sitä että ne äänet kuuluu vain oikealta ja vasemmalta, kun taas monosta ne kuuluu kaikkialta samalla tavalla, korjatkaa jos olen väärässä.

Todennäköisesti sinulla on käytössä Dolby Surround (pro logic), joka luodaan koodaamalla stereoäänestä takakanavainformaatio käyttämällä hyväksi vaihevirhettä. Äänen suuntaminen toiseen takakanavaan ei ole mahdollista, vaan sama informaatio tulee molempiin takakaiuttimiin.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Todennäköisesti sinulla on käytössä Dolby Surround (pro logic), joka luodaan koodaamalla stereoäänestä takakanavainformaatio käyttämällä hyväksi vaihevirhettä. Äänen suuntaminen toiseen takakanavaan ei ole mahdollista, vaan sama informaatio tulee molempiin takakaiuttimiin.

... paitsi jos on Pro Logic II, mitä käytetäänkin aika monessa pelissä joissa ei DD/DTS ole käytössä.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

... paitsi jos on Pro Logic II, mitä käytetäänkin aika monessa pelissä joissa ei DD/DTS ole käytössä.

Jokaisessa pelissähän on stereoääniraita, joten se on vahvistimesta kiinni saako käyttöön Pro Logic II - koodauksen.

Se selittää. :)
Pitää vissiin se optinen kaapeli ostaa niitä pelejä varten jotka eivät tuota tue.

Osta sen takia, että saat Dolby Digital- tai DTS-äänet jokaiseen peliin, jossa se on tarjolla.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Jokaisessa pelissähän on stereoääniraita, joten se on vahvistimesta kiinni saako käyttöön Pro Logic II - koodauksen.

Tarkoitinkin tuossa että PL2 mahdollistaa erilliset takakanavat, toisinkuin vanhempi PL. PL2 on ollut käytössä mm. hyvin monessa Cuben ja Wiin pelissä. Samoin kuin PS2:lla, missä DTS oli harvinaisehkoa, nelikanavaista löytyi joistain peleistä, muuhun ei vissiin riittänyt lennosta enkoodaminen. Eikä se PL2 nyt itsestään siitä stereoraidastakaan niitä takakanavia osaa taikoa ellei niitä sinne ole mukaan ympätty. Tosin PL2:n musiikkitila toimiikin sitten oikein hyvin stereomusiikin kanssa, eipä ole tavallisena stereona tullut kuunneltua sen jälkeen kun tämä nykyinen jo vuosia vanha vahvari tuli hankittua.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Jos haluatte halvalla hyvää niin suosittelen seuraavaa:
Itselläni on tämän setin edellinen versio HT-DDW880 ja voin kertoa että olin ERITTÄIN positiivisesti yllättynyt, kun aloitin kuuntelemaan.
Halvemmalla ette hyviä soundeja saa mistään - hinta-laatu suhde on 10/10.

Kotiteatteri-yhdistelmä HT-DDW890 - sony.fi
SONY 299 -Pixmaniassa


HT-DDW890 sisältää seuraavat audiodekooderit, jotka takaavat realistisen äänenlaadun: Dolby Digital EX, DTS ES, Dolby Pro Logic II/IIx, DTS 96/24, DTS NEO ja DTS Dual Mono.
HT-DDW890 yhdistelmän AV Sync-toiminto synkronoi äänen ja kuvan, kun sitä käytetään litteänäyttöisten televisioiden kanssa.
DCAC-kalibrointijärjestelmä säätää Surround-äänen automaattisesti olivat kaiuttimet sijoitettu huoneessa miten tahansa.
HT-DDW890 on varustettu HDMI-sisäänmenolla ja -ulostulolla sekä digitaalisilla optisilla ja koaksiaalisilla sisäänmenoilla ja ulostuloilla.
Kotiteatteri-yhdistelmä 6.1 HT-DDW890 takaa upean realistisen äänen ja High Definition-tasoisen kuvan katsomillesi elokuville.

Vahvistin 1000 W

Dekooderi
Dolby Digital EX / DTS ES / Dolby Prologic II/IIx / DTS 96/24 / DTS NEO / Dolby

Mukana tulevien kaiuttimien lukumäärä
2 etusatelliittikaiuttimet
3 takasatelliittikaiuttimet
1 keskikaiutin
1 aktiivinen bassokaiutin
Bassokaiutin Kyllä
Teho 190 W

Sisäänmenot
Digital Media Port
2 HDMI-sisäänmenoa
2 audio-sisäänmenoa
4 audio-video-sisäänmenoa
2 digitaalista optista audio-sisäänmenoa
1 digitaalinen koaksiaalinen audio-sisäänmeno
3 komponenttivideo-sisäänmenoa

Ulostulot
1 HDMI-ulostulo
1 audio-ulostulo
1 audio-video ulostulo
1 komponenttivideo-ulostulo
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Onkos Violenssi muka ostanut ^^ ton?
Mää oon nääs mut pientä hakemista on vielä, ku manuaali on naisia varten :D
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Itteäkin tässä vähän alkanut himoittamaan kotiteatteri/kaiuttimit ja tuo minkä Blackdawn laittoi näyttää ihan kohtuulliselta ja hintakaan ei ole paha.

Mutta olen miettinyt että miten äänen saa parhaiten jos pleikkari on liitetty telkkariin hdmi:llä mutta äänien pitäisi myös tulla hdmi:llä? Joku tossa aikasemmin kirjoitti jotain mutta en oikein tajunnut sitä kun en oo oikeen näihin juttuihin perehtynyt. Onko sillä paljonkin eroa onko äänet hdmi:llä vaiko jollain muulla tavall?. En oo mikään uberhifistelijä mut olis hyvää tietää näistä asiosta ennen kuin menee ostamaan.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Itteäkin tässä vähän alkanut himoittamaan kotiteatteri/kaiuttimit ja tuo minkä Blackdawn laittoi näyttää ihan kohtuulliselta ja hintakaan ei ole paha.

Mutta olen miettinyt että miten äänen saa parhaiten jos pleikkari on liitetty telkkariin hdmi:llä mutta äänien pitäisi myös tulla hdmi:llä? Joku tossa aikasemmin kirjoitti jotain mutta en oikein tajunnut sitä kun en oo oikeen näihin juttuihin perehtynyt. Onko sillä paljonkin eroa onko äänet hdmi:llä vaiko jollain muulla tavall?. En oo mikään uberhifistelijä mut olis hyvää tietää näistä asiosta ennen kuin menee ostamaan.

optisella ainakin saa kiinni, eikä ole paljoakaan eroa (josko ollenkaan, normi kuuntelijalle) onko se ääni HDMI:llä vaiko Optisella
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Taidankin hommata tämän. Paperilla täyttää erittäin hyvin mun vaatimukset, eikä sisällä mitään turhaa. Ja ton saa sopimaan hienosti mun telkkarin kanssa.

Noh, kattoo nyt... joka päivä suosikki vaihtuu.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Sisäänmenot
Digital Media Port
2 HDMI-sisäänmenoa
2 audio-sisäänmenoa
4 audio-video-sisäänmenoa
2 digitaalista optista audio-sisäänmenoa
1 digitaalinen koaksiaalinen audio-sisäänmeno
3 komponenttivideo-sisäänmenoa

Ulostulot
1 HDMI-ulostulo
1 audio-ulostulo
1 audio-video ulostulo
1 komponenttivideo-ulostulo

Voisko joku kertoa vielä sen verran, et kun tämänkin mallin tarkemmissa specseissä hdmi:n kohdalla mainitaan 1080i niin, jos kytkisin kahdella hdmi-kaapelilla ps3->vahvari/kotiteatteri->fullhd tv niin olisiko niin että 1080p kuva heikkenisi 1080i? Näinhän en toki tätä kytkis vaan suoraan telkkariin ps3:n ja sit pari optista kaapelia erikseen, mut siis periaatteessa vaan tämä kiinnostaa.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Voisko joku kertoa vielä sen verran, et kun tämänkin mallin tarkemmissa specseissä hdmi:n kohdalla mainitaan 1080i niin, jos kytkisin kahdella hdmi-kaapelilla ps3->vahvari/kotiteatteri->fullhd tv niin olisiko niin että 1080p kuva heikkenisi 1080i?
Noin siinä valitettavasti kävisi. Jos haluaa 1080p:stä nauttia, kannattaa tarkistaa, että myös vahvistimen HDMI-läpivienti tukee sitä.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Noin siinä valitettavasti kävisi. Jos haluaa 1080p:stä nauttia, kannattaa tarkistaa, että myös vahvistimen HDMI-läpivienti tukee sitä.

pieni ot, mutta kun tosa on se 1080i, niin kai toi tukee sen 720P:n silti?
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Tukeehan se 720p:tä. Itellä ollu joulusta asti tuo setti ja itsekkin olen erittäin tyytyväinen siihen ollut. Todellakin hinta/laatusuhde kohdillaan. Tohon kun helppo sit esim. lisätä toiset etukajarit, niinkuin itse tein. Tohon kun saa kahdet etukajarit yhtä aikaa kiinni.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Tukeehan se 720p:tä. Itellä ollu joulusta asti tuo setti ja itsekkin olen erittäin tyytyväinen siihen ollut. Todellakin hinta/laatusuhde kohdillaan. Tohon kun helppo sit esim. lisätä toiset etukajarit, niinkuin itse tein. Tohon kun saa kahdet etukajarit yhtä aikaa kiinni.

no mullakin ku on toi, mutta mä en saa kuulumaa kunnolla takakajareita, ne on vaa nii hemmetin vaimeat ja haluisin niistä saada enemmän irti... mutta miten?
 
Ylös Bottom