Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3 & kotiteatterisarja

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Hmm, Onkyo TX-SR606 on ainakin ollut myynnissä jo tovin ja ominaisuuksia piisaa vakavampaankin käyttöön. Toi on toivelistallani ykkösenä, jos en sittenkin päädy ostamaan jotain valmista pakettia.

Perhana sait mun himot herään ja päätin sitten tilata tän... Elektroweltiltä sai postikuluineen ja lähetysvakuutuksineen hintaan 521. Laittelen kommenttia ja vertailua vanhaan Yamahan RX-V559:n kunhan saan vahvarin. Toivottavasti ero on huomattava, sen verran paljon tuohon upposi kuitenkin rahaa (perhana mennyt jo 1500 lisää massia kotiteatteriin tänä kesänä :eek:)

On muuten kuulemma elektroweltin parhaiten myyty vahvari tällä hetkellä.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Olisikohan Tämmöiset hyvät tai sitten Logitech X-540 5.1 kaiutinsarja?

Täl hetkellä mulla on joku 2.1 systeemi kiinni tv:ssä, tekisi mieli ostaa 5.1 systeemi mutta kun rahaa ei oikein ole niin kysyisin että kannattaisko noi ostaa?:D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Olisikohan Tämmöiset hyvät tai sitten Logitech X-540 5.1 kaiutinsarja?

Täl hetkellä mulla on joku 2.1 systeemi kiinni tv:ssä, tekisi mieli ostaa 5.1 systeemi mutta kun rahaa ei oikein ole niin kysyisin että kannattaisko noi ostaa?:D

Halvalla ei saa hyvää ja noin halvalla... tiedäthän :( Voi olla niin tuhnut äänet että mieluummin kuuntelet sitä 2.1 systeemiäsi.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Olisikohan Tämmöiset hyvät tai sitten Logitech X-540 5.1 kaiutinsarja?

Täl hetkellä mulla on joku 2.1 systeemi kiinni tv:ssä, tekisi mieli ostaa 5.1 systeemi mutta kun rahaa ei oikein ole niin kysyisin että kannattaisko noi ostaa?:D

Niin, mikä on hyvä ja mikä ei. Sille löytyy yhtä monta vastausta kuin on sen kirjoittajaa. Itsellä reilun 300 kotiteatteripaketti, pelaajille Creativen valmistama. Ollut tyytyväinen jo vuosia tähän, vaikka nyt PS3:n myötä löytyisi kyllä jo tilausta HDMI-äänien sisääntulolle, kun tällä hetkellä mennään valokuidulla. Mikrokaiuttimet, kuten tuossa esimerkissäsi - saa helposti piiloon, eivätkä dominoi herkkää pelitilaa olemuksellaan, äänet kuitenkin kokoaan suuremmat aktiivisubbarin vahvistamana.

Pienen budjetin valinta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Mä ostin huuto.netistä käytettynä Logitechin Z-5400 5.1 Surround. Tässä oli joku THX-sertifikaattikin.

Ja olen tyytyväinen. Äänet on älyttömän hyvät tuohon hintaan. leffa ja pelikäyttöön.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Surround ääntä pleikkarista (halvalla) halajavien kannattaa mielestäni huomioida tämä setti josta jo aikaisemmin mainitsin (hintakin tippunut pari kymppiä siitä kun itse tilasin prkl). Tuossa on valmissetiksi poikkeuksellisen hyvät liitännät. 3*hdmi sisään ja 1*hdmi ulos ja kaksi optista. Eikä ole dvd-asemaa turhaan hintaa nostamassa. Kivijalkakaupasta tuon sai Tampereella halvimmillaan 500 (Sony Center, muut ei päässy lähellekkään).

Ei varmuudella ole hifiä, mutta peleissä ja leffoissa vaatimukset on yleensä hieman alemmat kuin vakavassa musiikinkuuntelussa tai vakavassa kotiteatteritouhussa. Kävin tuosta setistä aikaisempaa versiota (SF1200) koekuuntelemassa Sony Centerissä ja totesin, että ainakin mun pahvikorville äänenlaatu on vähintäänkin riittävä. Ja plussana tietysti on, että luulisi toimivan melko saumattomasti PS3:n ja Sonyn telkkarin kanssa.

Sitten kun olen rikas ostan "oikean" kotiteatterin. Yli tonnin joutuu kummiskin laittaa kiinni jos vähänkin laatua haluaa. Ja se on jo sitten vaikeampi muijalle perustella.

Itselle on tuo setti tulossa ja kirjailen tarkempia käyttökokemuksia tänne kunhan setti saapuu ranskanmaalta (jos nyt saapuu kun toi Pixmania ei vissiin ole aina ihan luotettava).

Tässä nyt pintapuolisia ensivaikutelmia:

Eilen postikusti toi ton paketin kotio ja järkytys oli suuri kun ensimmäisen piti alkaa askartelemaan paskartelemaan jalustoja kasaan. Meni varmaan puolitoista tuntia ennenkuin sain pihaustakaan laitteista ulos.

Ensivaikutelmana totesin, että toi surroundsettien automaattikalibrointi on ihan taivaasta! Mukana tullut mikki vaan kuuntelupaikalle korvien korkeudelle ja kaikki kajarit on kalibroitu parissa sekunnissa.

Ekana musat soimaan ja järkytys oli suuri! Ääni oli helvetin tukkoinen ja kauheeta puuroa. Manuska käteen ja sitten subbarin bassot melkein minimiin, niin alkoi jo ihmiskorvaankin kuulostaa melko hyvälle. Ja muutenkin pienten säätöjen jälkeen totesin setin soivan hintaisekseen yllättävän hyvin musiikillakin. Varsinkin leffoissa ja peleissä äänet oli lähes sitä mitä hulluuspäissäni odotinkin. Tosin täytyy myöntää, että harvassa leffassa (tai pelissäkään) noihin ääniin on paneuduttu kunnolla, mutta esim leffoista Autot (BD) ja peleistä BF:BC kuulostaa aivan saatanan hyvältä.

Yhtenä hyvänä puolena täytyy mainita se, että kun tv ja vahvari on saman merkkiset, niin melko pitkälle pärjää pelkällä kotiteatterin kaukosäätimellä. Nykyisessä kaukosäädinhelvetissä se ei ole koskaan huono asia.

Lopputuloksena en ole pettynyt, enkä positiivisesti yllättynyt. Odotin ehkä surroundääneltä enemmän "siellä olemisen tuntua" peleissä ja leffoissa, mutta odotukset olivat ehkä melkoisen epärealistisia. Setti itsessään oli sitä mitä halusinkin. Materiaalit, tekninen toteutus ja käytettävyys ovat hinta huomioiden erittäin hyvällä tasolla.

Sellasta tänään.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Niin, mä en saa tota MENU-näppäimestä painettaessa mitään näkyviin yhtään minnekkään :mad:
Osaiskos joku ratkasta mun pulmani? :o
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Niin, mä en saa tota MENU-näppäimestä painettaessa mitään näkyviin yhtään minnekkään :mad:
Osaiskos joku ratkasta mun pulmani? :o

Sulla oli toi Sony HT-DDW890? Sun pitää painaa aluks kakesta RECEIVER nappulaa(kakessa oikeassa laidassa neljäs ylhäältä katsottuna), johon jää palamaan punainen valo. Sitten painat MENUA ja siihen vahvarin näyttöön tulee se menu näkyviin, josta voit kaikennäköistä säätöjä tehdä.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Sulla oli toi Sony HT-DDW890? Sun pitää painaa aluks kakesta RECEIVER nappulaa(kakessa oikeassa laidassa neljäs ylhäältä katsottuna), johon jää palamaan punainen valo. Sitten painat MENUA ja siihen vahvarin näyttöön tulee se menu näkyviin, josta voit kaikennäköistä säätöjä tehdä.

kiitti paljon, näin tekee, valot näkyy ja eikun valikkoa säätämään :)
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Oma kokoonpano:

Zepto 42" Full HD
Harman Kardon AVR 230
Infinity TSS-SAT450
Infinity TSS-SUB4000
Playstation 3

Plege HDMI:llä kiinni töllössä ja äänet optisella vahvariin.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Jotain etuja saa sentään kun on Expertillä töissä :) Tossa viime vuonna päivittelin kotiteatteria niin kokoonpanoksi itsellä tuli:

Vahvistin
http://www.sony.fi/view/ShowProduct.action?product=STR-DA1200ES&site=odw_fi_FI&imageType=Main&category=HFC+Receiver
Kaiuttimet
http://www.autostudio.fi/product_info.php?cPath=1_96_119&products_id=4515
(Noita pääkaiuttimia on x4 ja samaa sarjaa keskiääni, subi on simexin 8")

Maahantuojien alennukset + omat jälleenmyyjäalennukset hinnasta pois niin ei voinut jättää noita ostamatta :D
Nähtävästi tullu noilla Simexin torneilla hintaa satasen verran alas, eli alkaa olemaan jo hinta- ja laatusuhde aika kohdallaan

Ps3 menee hdmi:llä Sony 50" ja optisella vahvariin. Xboxi VGA:lla telkkuun ja optisella vahvariin.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Laitetaas tänne.

Eli osaako joku kertoa missä mahtaa mättää tai mikä auttaa.Eilen ps3:lla kuuntelin musiikkia,kunnes yhtäkkiä havahduin siihen että etu,keski ja taka kanavista tuleva ääni särähtelee.Aivan kaikkien kappaleiden kohdalla tätä ei esiinny,mutta jos esiinty on aivan sama toistaako musan cd:ltä vai kovolta.
Illalla sitten katsottiin blue ray elokuva ja siinä ei särähtelyä ollut.Kokeilin myös dvd elokuva levyä jossa oli ekstrana musiikki raita.Sekään ei särissyt.Pääosin siis kovolla oleva tai cd:ltä toistettu musiikki särisee.

Särinää ei ole aina ollut.Eilen siihen kiinnitin huomion:eek:
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Mulla kanssa särähtelee jos pleikan niinsanottu volume säätö on tapissa.
säätö nollalle niin ei särähdele
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Ei ollunna siitä..
Pistin pleikan tehas asetuksiin niin vika hävis.Kai mä olin mukamas hifi tietäjänä jotain eile kännissä säätäny:D

Nyt siis soi puhtaasti.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Pystyykö PS3:n äänet kuulumaan kotiteatteristaj HDMI - kaapelilla?

Itse en keksinyt, miten se onnistuisi. Nyt mulla menee PS3:sta HDMI - kaapeli televisioon ja AV Multi Out kotiteatteriin.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Pystyykö PS3:n äänet kuulumaan kotiteatteristaj HDMI - kaapelilla?

Itse en keksinyt, miten se onnistuisi. Nyt mulla menee PS3:sta HDMI - kaapeli televisioon ja AV Multi Out kotiteatteriin.
Totta kai pystyy. Valitset audio-ulostulon asetuksista HDMI:n. Lisäksi tietysti vaaditaan, että sinulla on A/V-vahvistin, jossa on HDMI-läpivienti.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Totta kai pystyy. Valitset audio-ulostulon asetuksista HDMI:n. Lisäksi tietysti vaaditaan, että sinulla on A/V-vahvistin, jossa on HDMI-läpivienti.
Kiitos nopeasta vastauksesta!

Itselläni ei on vain joku vanha Eurolinen kotiteatterijärjestelmä, joka ei kovin häppöinen ole, joten siitä ei edes löydy HDMI:tä, mutta sellaisen voisi hankkia.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Kotiteatteri-yhdistelmä HT-DDW890
Onko kellää tietoa, kun mulla tuli tolla^^ laitteella lukemaan yht'äkkiä näyttöön: DMPORT, että mitässe mahtaa tarkottaa? sen mä ainakin tiiän, että äänet hävis keskenpelin :mad:
Eli tarttis jeesiä, et miten saan äänet takas?
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Sanoisin että googleta, mutta ohjekirjaa ei voi koskaan arvostaa liian vähän.

Joo... kiitos erittäin hyödyllisestä neuvosta... not

Mutta aikani miettien, ettien ja pähkäillen, päätin kokeilla namiskuukkelia, jolla vaihdetaan: Telkan, pleikkarin ja radion äänilähdöt kuulumaan, niin se oli ihan ittekseen vaihtunut ihan joksikin muuksi kuin PS3:n, vaikken nappiin ollut koskenukkaan... tiedä sitten että mikä sen oli vaihtanut, mutta ny äänet kuuluu normaalisti :)
 
Ylös Bottom