Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3 & kotiteatterisarja

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Perhana sait mun himot herään ja päätin sitten tilata Onkyon TX SR 606:n... Elektroweltiltä sai postikuluineen ja lähetysvakuutuksineen hintaan 521. Laittelen kommenttia kunhan saan vahvarin.
Unohtunu kokonaan tämä... Niin siis on toi vahvari tosi hyvä ja liitäntöjä on niin kivasti että kaikki vehkeet saa siihen kevyesti kiinni. Ääni on kirkas ja hyvä, myös HD-ääniraidat on "kiva plussa". :p
Kuumenemista ei ole ainakan mulla tullu vaikka siitä onkin kauhutarinoita kaikkialla onkyon vehkeitä kohtaan. Dynamic equaliser on kanssa mukava juttu hiljasella kuunnellessa. Muuttuu nuhapumpusta täyteläisen kuuloiseksi kerta heitolla. Myös Audysseyn mikki on sen verta hyvä ettei sen saamia asetuksia ole tarvinnut ihmeemmin muuttaa. Ainut muutos mitä olen tehnyt on tainnut olla takakaiuttimien äänen laskeminen, koska ne menee mikin kanssa hieman liian kovalle. Mikki tunnisti myös sen että takakaiuttimet ei pääse yhtä alas kuin etukaiuttimet.

Halpa ja kohtis vahvistin siis.

EDIT: Ainiin ja vahvari päästää HDMI-signaalin koskematta läpi jos tahtoo, mutta se osaa myös skaalailla 1080i:hin asti. Pass throughlla toimii lukemani mukaan myös blacker than black ja whiter than white.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Hemmetin Pibe ku menit kehumaan tota vahvaria, täytyy siis alkaa säästämään sitä varten :rolleyes: Jos vaikka tän "vanhan" sitte sais laitettua kakkos telkalle.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Samahan se mulle kävi. Ei ollu mitään tarkotusta ostaa uutta vahvaria, mutta himot nous kun kaikki jauho tosta :D
Eilen muuten vahvari kävi todella kuumana ensimmäistä kertaa kun vaihdoin sen 6 ohmin tilaan. En tiedä mistä johtui, mutta taidan laittaa takaisin neljään ohmiin, koska kaiuttimet kuitenkin sallii sen.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Höh, minäkin erehdyin lukemaan ketjua viime viikolla (muutama päivä sitten en vielä tiennyt tarvitsevani uutta vahvistinta...) ja äsken tilasin TechnikDirekt.de:stä Onkyo TX-SR 606:n toimituskuluineen hintaan 425 euroa. Ja eikun odottamaan... :D Noh, onhan edellinen Sony palvellut kunnialla aika tasan kymmenen vuotta, siinäkin sentään on Dolby Digital.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Aika halvalla sait. Oliko siinä postikulut mukana?
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Aika halvalla sait. Oliko siinä postikulut mukana?

Mukana on, itse laite 403 euroa, toimituskulut 22 euroa. Tuo Technikdirekt pitäisi olla vielä ihan luotettava kauppapaikka. Laitan viestiä tänne, kun saan laitteen. Tämä siis.

EDIT: Uskomatonta... kävin äsken katsomassa tuota linkkiä, se oli vanhentunut ja tuotehaulla uuden linkin takana hinta oli tänään 499 euroa, kun se vielä eilen oli 403 euroa! Aika täydellinen aika tilata vempain (tosin tuskin joka paikassa hinta on noussut samalla tavalla) :-)

Kun Saksasta tilaan elektroniikkaa, niin yleensä käytän tätä hintavertailuun.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Kun en näistä kotiteattereista ja kaiken maailam äänistä tajua mitään niin voiskos joku helpata vähän. Eli kun mulla on tommonen http://www.vertaa.fi/s/kotiteatteri/lg_x_lh-r_5500.html pari vuotta vanha 5.1 kotiteatteri. Niin mitä mahdollisuuksia mulla olis ton kanssa että saan paremman äänen? Tällä hetkellä mulla on vain ps3 kiinni HDMI-johdolla TV:ssä ja TV:stä menee scart-liitin kotiteatteriin jotta kuulen niistä kotiteatterin kaiuttimista äänen. Mutta jotta kuulisin niistä parempilaatuisen äänen niin pitää vissii PS3:sta joku johto vetää kotiteatteriin? HDMI-liitintähän siinä kotiteatterissa ei ole, se on sen verran vanha. Mutta ainakin tossa linkissä lukee, että siinä on Dolby Digital ja Dolby Pro Logic II. Miten noi sais sitten kuulumaan? Vai voiko tosta saaha paremmanki äänen vai nuo vaan?
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Kun en näistä kotiteattereista ja kaiken maailam äänistä tajua mitään niin voiskos joku helpata vähän. Eli kun mulla on tommonen http://www.vertaa.fi/s/kotiteatteri/lg_x_lh-r_5500.html pari vuotta vanha 5.1 kotiteatteri. Niin mitä mahdollisuuksia mulla olis ton kanssa että saan paremman äänen? Tällä hetkellä mulla on vain ps3 kiinni HDMI-johdolla TV:ssä ja TV:stä menee scart-liitin kotiteatteriin jotta kuulen niistä kotiteatterin kaiuttimista äänen. Mutta jotta kuulisin niistä parempilaatuisen äänen niin pitää vissii PS3:sta joku johto vetää kotiteatteriin? HDMI-liitintähän siinä kotiteatterissa ei ole, se on sen verran vanha. Mutta ainakin tossa linkissä lukee, että siinä on Dolby Digital ja Dolby Pro Logic II. Miten noi sais sitten kuulumaan? Vai voiko tosta saaha paremmanki äänen vai nuo vaan?

Optical in??
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Eli ostan optisen kaapelin vai mikä lie? PS3:ssa oli ainakin optical out paikka. Pitää kattoa onko sitä tossa kotiteatterissa vai onko se kaikissa? SIllä sitten saa kuulumaan Dolby Digitalin?

Jep, optisella kaapelilla vaan kiinni.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Tässä nyt pintapuolisia ensivaikutelmia:
Kiitoksia erittäin "rehellisestä" ja laadukkaasta arviosta. Oli paljon apua ainakin omassa valintaprosessissani.

Tarkoitus olisi siis vaihtaa Logitechin 2.1 Z-2300 purkit jonkin verran laadukkaampaan tavaraan. Rahatilanne on sellainen, että mihinkään "oikeisiin" vehkeisiin en ala koskaan säästämään, eli juuri tuollainen halpa ratkaisu on hakusessa ja tähän Sony HT-SF1300 settiin olen itsekin päätymässä. Toisena vaihtoehtona on hieman halvemmat, mutta paljon kehutut Logitech Z-5500 5.1 kaiuttimet.

Mutta valaiskaapas noviisille, että millä konstilla tuon HT-SF1300 setin saa pelikonsolin lisäksi samanaikaisesti myös tietokoneeseen kiinni vai saako ollenkaan?
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Kiitoksia erittäin "rehellisestä" ja laadukkaasta arviosta. Oli paljon apua ainakin omassa valintaprosessissani.

Tarkoitus olisi siis vaihtaa Logitechin 2.1 Z-2300 purkit jonkin verran laadukkaampaan tavaraan. Rahatilanne on sellainen, että mihinkään "oikeisiin" vehkeisiin en ala koskaan säästämään, eli juuri tuollainen halpa ratkaisu on hakusessa ja tähän Sony HT-SF1300 settiin olen itsekin päätymässä. Toisena vaihtoehtona on hieman halvemmat, mutta paljon kehutut Logitech Z-5500 5.1 kaiuttimet.

Mutta valaiskaapas noviisille, että millä konstilla tuon HT-SF1300 setin saa pelikonsolin lisäksi samanaikaisesti myös tietokoneeseen kiinni vai saako ollenkaan?

Ole hyvä vain.

Sisäänpäin ääntä saa hdmi:llä, optisella tai rca:lla. Optisella tai rca:lla saat signaalin koneesta sisään (äänikortista riippuen).

Ja jatkan tähän saman syyssyyn hieman lisäyksiä tohon alkuperäiseen arvioon.

Ajan myötä tämä Sonyn HT-SF1300 on osoittautunut vielä huomattavasti paremmaksi laitteeksi kuin heti ensi alkuun edes tajusin. Äänenlaatu on huomattavasti parempi mitä alkuun vaikutti. Vaati vaan hetken perehtymistä manuaaliin ja säädöillä sain äänen ja tilavaikutelman huomattavasti enemmän mieleisekseni.

Ja toi Bravia Sync on yhteensopivan telkkarin (eli Sonyn) kanssa aivan helvetin hyvä! Aina kun telkkari menee päälle, vahvari kytkee itsensä päälle ja vaihtaa tulokanavan oikeaksi. Telkkarin kaiutin menee mutelle ja telkkarin volume säätö vaikuttaa suoraan vahvariin. Toi on aivan äärettömän hyvä tällaiselle laiskimukselle, joka ei jaksa joka kerta erikseen vahvaria käynnistellä. Vahvarin omaa kakee tarttee oikeastaan ainoastaan säätöihin ja radion käyttöön.

Ja nytkun on tullut enemmän katseltua leffoja/pelattua olen huomannut että kyllä surround ääni on ihan tasan välttämätön kunnolliseen leffa/peli kokemukseen.

Kaiuttimien ja subbarin ääni ei kuitenkaan ole korvissani hifiksi muuttunut, mutta luulenpa ettei ton hintaisissa seteissä parempaakaan ole tarjolla. Edelleenkin ajatuksena ostaa joskus ihan "oikea" kotiteatteriäänentoisto, mutta siihen asti tällä parjää paremmin kuin hyvin.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Tämän ketjun lukemalla saat jo kohtalaisen vastauksen. Lyhyesti: älä osta "kotiteatterina" markkinoitavia valmissarjoja (jotka useimmiten sitä paitsi tarkoittavat pelkästään DVD-toistinta ja saman valmistajan kaiutinsarjaa). Osta sen sijaan AV-vahvistin ja kaiuttimet oman budjetin mukaan.

Laatukaiuttimia ei saa kovin halvalla, mutta toisaalta peli- ja elokuvakäytössä vaatimukset eivät ole yhtä kovat kuin (vakavahenkisessä) musiikin kuuntelussa. Jos aiot joskus käyttää muitakin laitteita kuin PS3:a, hanki AV-vahvistin jossa on riittävästi liitäntämahdollisuuksia (eli nykyään käytännössä riittävä määrä HDMI-liitäntöjä sisään).

AV-vahvistimen olisi hyvä osata kuvan skaalaaminen 1080p-resoluutioon (mieluiten kaikista kuvasisääntuloista eikä vain HDMI-liitännöistä), äänen erottelu HDMI-signaalista (jotta voi käyttää muitakin kuin tv:n kaiuttimia), sekä OSD-kuvaruutunäytön lisääminen kuvasignaaliin (helpottaa asetusten tekemistä ja käyttöä). Myös tuki Bluray-levyjen toistolle 24 kuvaa sekunnissa sekä uusille ääniformaateille sekä HDMI-liitännän versiolle 1.3a lienee hyvä olla valmiina jos ei nykyistä niin tulevaa käyttöä varten. Melkeinpä kaikki tämän tason AV-vahvistimet sisältävät kalibrointiominaisuuden (eli mikrofonin, jota kuuntelemalla laitteisto osaa itsenäisesti säätää äänentoistoasetukset asennusvaiheessa). Samoin viipeiden säätö (josta oli edellä puhetta) on myös melkoinen itsestäänselvyys, mutta kannattaa tietysti tarkistaa että kiikarissa oleva vehje sellaisen osaa.

Paljon markkinoidaan kaikenlaista äänen jälkikäsittelyä, mutta ehkä ainoa oikeasti hyödyllinen on ns. "Midnight Mode", jonka avulla mm. elokuvien puheäänestä saa paremmin selvää pienemmälläkin äänenvoimakkuudella, siis naapureita vähemmän häiriten.

Mitä kalliimman laitteiston hankit, sitä enemmän niistä löytyy ominaisuuksia (kuten lisää lähtöliitäntöjä esim. videotykille, tukea MP3-soittimille, verkkoliitännöille, vaihtoehtoisille kaiutinsarjoille esim. toisaalle taloon), jne. Mutta nuo aiemmin mainitut toiminnot ovat mielestäni ne pelikäytön kannalta keskeisimmät.
Voisikko laittaa esimerkkiä joistan vahvistimista, joissa on nämä luettelemasi ominaisuudet?

Laita samalla linkkiä hyviin kaiuttimiin?

Saako alle kahdella tontulla nuo ominaisuudet sisältävän vahvistimen ja hyvät kaiuttimet (5.1 tai 7.1 järjestelmä)?

Esim. olisko tämä hyvä viritinvahtistin?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Unohtunu kokonaan tämä... Niin siis on toi vahvari tosi hyvä ja liitäntöjä on niin kivasti että kaikki vehkeet saa siihen kevyesti kiinni. Ääni on kirkas ja hyvä, myös HD-ääniraidat on "kiva plussa". :p
Kuumenemista ei ole ainakan mulla tullu vaikka siitä onkin kauhutarinoita kaikkialla onkyon vehkeitä kohtaan. Dynamic equaliser on kanssa mukava juttu hiljasella kuunnellessa. Muuttuu nuhapumpusta täyteläisen kuuloiseksi kerta heitolla. Myös Audysseyn mikki on sen verta hyvä ettei sen saamia asetuksia ole tarvinnut ihmeemmin muuttaa. Ainut muutos mitä olen tehnyt on tainnut olla takakaiuttimien äänen laskeminen, koska ne menee mikin kanssa hieman liian kovalle. Mikki tunnisti myös sen että takakaiuttimet ei pääse yhtä alas kuin etukaiuttimet.

Halpa ja kohtis vahvistin siis.

EDIT: Ainiin ja vahvari päästää HDMI-signaalin koskematta läpi jos tahtoo, mutta se osaa myös skaalailla 1080i:hin asti. Pass throughlla toimii lukemani mukaan myös blacker than black ja whiter than white.

Kohta itselläkin menee tuo tilaukseen. Muuton hyviä puolia, että saa panostaa uuteen kotiteatteriin. Perhana kun kaiuttimia pitäisi katsella, muttakun en niistä tajua mitään.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Ymmärtävätkö nämä viritinvahvistimet Blu-Ray - leffojen 24p - kuvaa? Entä mitä suosittelisitte näistä?

http://www.hifisound.de/oxid/oxid.p...2/anid/5df470e085b5936f8.84473696/tpl//lang/1

http://www.harmankardon.com/product...Language=ENG&cat=REC&prod=AVR 255/230&sType=C

http://www.pixmania.com/fi/fi/1159871/art/yamaha/audio-video-viritinvahvis.html?srcid=1157

Kaikissa noissa on ainakin hyvä hinta/laatu suhde ja molemmat toistavat noita uusia HD - ääniä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

onko kellään kokemusta tämmösestä? hankinnassa nimittäin olis..

että onko se yhdisteltävä näin..? toimiiko kaikki varmasti..? (ei varmaan toimi :D )
ps3 - hdmi+optinen - vahvistin - hdmi - telkka
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

onko kellään kokemusta tämmösestä? hankinnassa nimittäin olis..

että onko se yhdisteltävä näin..? toimiiko kaikki varmasti..? (ei varmaan toimi :D )
ps3 - hdmi+optinen - vahvistin - hdmi - telkka

Äänen pitäisi kulkea kuvan kanssa HDMI-kaapelia pitkin vahvariin, joten ei tarvitse sitä optista piuhaa.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

onko kellään kokemusta tämmösestä? hankinnassa nimittäin olis..

että onko se yhdisteltävä näin..? toimiiko kaikki varmasti..? (ei varmaan toimi :D )
ps3 - hdmi+optinen - vahvistin - hdmi - telkka
Eipä taida kyseinen vahvistin ymmärtää ääntä HDMI:n kautta, vannomaan en mene. Eli tarjoamasi vaihtoehto on ihan ok, mutta järkevämpää on todennäköisesti käyttää vain yhtä HDMI:tä jonka vedät suoraan konsolilta televisioon. Et ainakaan hyödy mitään tuosta vahvistimesta siinä HDMI-kaapelien välissä.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

onko kellään kokemusta tämmösestä? hankinnassa nimittäin olis..

että onko se yhdisteltävä näin..? toimiiko kaikki varmasti..? (ei varmaan toimi :D )
ps3 - hdmi+optinen - vahvistin - hdmi - telkka

Riippuu vähän paljonko tuosta joutuu maksamaan. Sonyn HT-DDW890-setissä mukana tullut vahvistin vastaa muistaakseni mallia STR-DG700, mutta kulkee jostakin mystisestä syysä aivan eri mallinumerolla. Ei sillä. kyllä se on minun tarpeisiini riittänyt, mutta jos en nyt väärin muista, niin tuo 520 maksoi, kun olin itse vehkeitä shoppailemassa, jotakin 300 euron tietämillä. Nyt samaan hintaan saisi esim. tämän joka -ketjua aamutuimaan selaillessa- kävi vähän himottamaan. Varsinkin tuo minulle täysin uusi nippelitieto, että HDMI 1.2v kautta pystyy kuljettamaan pakkaamatonta signaalia, mikä jos/kun PS3:een tuki ilmestyy, olisi melko mukava lisä.

EDIT: Onkyon hinta tuolta lapinpolttajien mailta.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Onkyon 606:sta muuten sen verran, että käytin sitä 6 ohmin tilassa ja heti alko kuumeneminen (mulla on 4-8 ohmin kaiuttimia kaikki). Vahvari oli niin kuuma ettei sen päällä voinut pitää kättä. Takaisin 4 ohmiin ja vahvari käy nyt viileänä. Eli kait se saattaa joillain käydä kuumana, ketkä ei laita oikeita asetuksia oikeille kaiuttimille.
 
Ylös Bottom