Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3 & kotiteatterisarja

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Eipä taida kyseinen vahvistin ymmärtää ääntä HDMI:n kautta, vannomaan en mene. Eli tarjoamasi vaihtoehto on ihan ok, mutta järkevämpää on todennäköisesti käyttää vain yhtä HDMI:tä jonka vedät suoraan konsolilta televisioon. Et ainakaan hyödy mitään tuosta vahvistimesta siinä HDMI-kaapelien välissä.

entäs kun konsoli ei ole päällä ja haluan kuulla ääntä kaiuttimista kun katon telkkaa.. :rolleyes: pitääkö laittaa rca piuhat telkkarin ja vahvarin välille..?
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

pitääkö laittaa rca piuhat telkkarin ja vahvarin välille..?

(Ihan siltä varalta että et kysynyt retorisessa hengessä: )

Kannattaa tietysti liittää vahvistimiin kaikki sopivat äänilähteet, ellet sitten halua kuunnella vain tv:n omia kaiuttimia. Ja miksi haluaisit, kun kerran käytössäsi on parempi äänentoistojärjestelmä?

Se miten tv:n ääniulostulo kytketään vahvistimeen, riippuu ihan kyseisistä laitteista. Kyllähän RCA:takin voi käyttää, vaikka se ei stereoääntä parempaan pystykään. Nykyisissä tv-lähetyksissä harvemmin on kyllä tarvettakaan.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

EDIT: Ainiin ja vahvari päästää HDMI-signaalin koskematta läpi jos tahtoo, mutta se osaa myös skaalailla 1080i:hin asti. Pass throughlla toimii lukemani mukaan myös blacker than black ja whiter than white.

Tuosta tuli mieleeni, että ainakin SR-875:ssä oli julkaisun aikaan ja pitkälle sen jälkeen firmware bugi, jonka takia musta näytti harmaalta. Tuon sai ainakin korjuutettua ihan ilmaiseksi, en tiedä onko samaa vikaa Onkyon halvemmissa malleissa. Ero on niin valtava, että jos sama bugi vaivaa tuotakin niin ei muuta kun huoltoon. Kyllä sen on niin vittumaista kun ei puolellatoistatonnillakaan saa nykyään kun paskaa.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Vaikka tää onkin paskempi malli Onkyolta, niin tuommoisista firmwarelapsuksista on päästy eroon, koska kyllähän tämä kuitenkin on uudempi malli. Paljon Onkyoissa on ilmeisesti kuraisia juttuja verrattuna muihin valmistajiin, mutta tän 606:n kanssa ei onneksi ole ollut mainittavia ongelmia. Laatu on ihan kohdillaan hintaan nähden.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Vaikka tää onkin paskempi malli Onkyolta, niin tuommoisista firmwarelapsuksista on päästy eroon, koska kyllähän tämä kuitenkin on uudempi malli. Paljon Onkyoissa on ilmeisesti kuraisia juttuja verrattuna muihin valmistajiin, mutta tän 606:n kanssa ei onneksi ole ollut mainittavia ongelmia. Laatu on ihan kohdillaan hintaan nähden.

Joo eipä tuolle näytä Onkyon sivuilta löytyvän edes päivitystä firman sivuilta. Kuulosti vain oudolle tuo sun kommentti, että musta olisi tässäkin harmaata, siihen kiinnitin huomiota koska juuri tuossa kalliimmassa mallissa ko. ongelma oli ja poistuu firmispäivityksellä.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Kuulosti vain oudolle tuo sun kommentti, että musta olisi tässäkin harmaata

Enhän mä näin ole sanonut. Ainut asia mitä kuvassa olen kommentoinut on se, että jopa BtB ja WtW toimivat ainakin pass throughlla. Ihan identtisen näköinen kuva on mulla verrattuna entiseen tilanteeseen. (eli ennen HDMI meni suoraan pleikkarista töllöön)
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Ajan myötä tämä Sonyn HT-SF1300 on osoittautunut vielä huomattavasti paremmaksi laitteeksi kuin heti ensi alkuun edes tajusin. Äänenlaatu on huomattavasti parempi mitä alkuun vaikutti. Vaati vaan hetken perehtymistä manuaaliin ja säädöillä sain äänen ja tilavaikutelman huomattavasti enemmän mieleisekseni.
Jos saa kysellä, niin mitenkä olet kalibroinut omaa laitteistoasi? Oma autokalibraationi nakkasi subille asetukseksi +4 ja takakaiuttimille -4. En näillä asetuksilla tosiaan aivan toivomaani tilavaikutelmaa saanut, mutta nostettuani takakaiuttimet +4:ään alkoi meno jo ihan hieman paranemaan.

Olisiko sulla siis jotain ehdotuksia, mihinkä suuntaan noita kannattaa vedellä hieman muhkeamman vaikutelman toivossa?

Edit: Sellaista vielä, että ajattelin liittää vielä telkkarini tähän settiin, mutta pihaustakaan en ole saanut siitä vielä kuulumaan. Pitäisikö HDMI-letku kiinnittää telkkarista tuohon vahvarin HDMI-out liintäntään?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Tollaset on niin paljon tilasta, mausta ja kaiuttimien sijottelusta kiinni, että absoluuttisia totuuksia on olemassa äärettömän paljon...
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

kertokaapas jotain hyviä subbareita mun Sony HT-DDW890 kotiteatterille, huoneen tila jossa järjestelmä on, on reilu 20m2 mutta alle 30m2, silleen, että siitä olisi siis hyötyäkin :)
eli monta tuumaa pitää olla, mielellään linkkejä niihin, että pääsen vertaamaan, kun itse en tajua niistä hölkäsenpöhökustaata :o
Tänks jo takajalkaa.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

kertokaapas jotain hyviä subbareita mun Sony HT-DDW890 kotiteatterille, huoneen tila jossa järjestelmä on, on reilu 20m2 mutta alle 30m2, silleen, että siitä olisi siis hyötyäkin :)
eli monta tuumaa pitää olla, mielellään linkkejä niihin, että pääsen vertaamaan, kun itse en tajua niistä hölkäsenpöhökustaata :o
Tänks jo takajalkaa.

DVDPlazalta löytyy Zipmanin mittailuja:

Itse aloittaisin näistä:

Audio Pro 110 - 200 eur verkkokaupasta
http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?p=1040435
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=24514

Chorus Vertigo XLS - 499 eur (http://www.laatulaite.com/tarjous.htm)
http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=50464

BK Monolith - 750 eur
http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=59764
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Itse ostin tuossa pari viikkoa sitten 5.1 kotiteatteri kajarit+vahvistimen. (harman/kardon AVR-147 + HKTS 11). Ääntä lähtee ja surround toimii vallanmainiosti.

Vahvistimesta (AVR-14) löytyvät takaa hdmi reiät (2xIN + 1xOUT), mutta asennuksen yhteydessä tuli selväksi ettei siitä saanut läpi molempia ääntä sekä kuvaa. Vain kuva pääsee läpi? Olen sitä nyt tässä jäänyt ihmettelemään, että mihin tuollaista sitten tarvitsisi? Aika turhalta vaikuttaa juoksuttaa kuva vahvistimen kautta televisioon ilman sen kummempia ominaisuuksia? Asia jäi vähän vaivaamaan :o


Vähän on OT, sorry about that.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja


Monolithille ääni täältä. Ainakin omaan reilun 20 neliön huoneeseen löytyy potkua hyvin ja biiseissäkin loota seuraa isosta koostaan huolimatta eri bassoja yllättävän hyvin:) Taisi muuten Audio Prolla olla myös joku pätevä tekele myös 500-600 eken hintaluokassa. En nyt vaan muista millään mikä ja olen liian laiska etsimään plazasta sitä.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Logitechin Z-5500 5.1 setti kytkettynä optisella kaapelilla hoitelee pelien ja leffojen äänipuolen oikein kiitettävästi :cool:
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

kertokaapas jotain hyviä subbareita mun Sony HT-DDW890 kotiteatterille, huoneen tila jossa järjestelmä on, on reilu 20m2 mutta alle 30m2, silleen, että siitä olisi siis hyötyäkin :)
eli monta tuumaa pitää olla, mielellään linkkejä niihin, että pääsen vertaamaan, kun itse en tajua niistä hölkäsenpöhökustaata :o
Tänks jo takajalkaa.
Hintaluokka kannattaa mainita tällaisissa tapauksissa. Subbareita kun löytyy vähän joka lähtöön käytetystä 50e pahvilaatikosta muutamien tuhansien eurojen huipputuotteisiin.

Kotiteatteriviritelmästäsi päätellen järkevintä olisi säästää rahaa ja pistää koko setti vaihtoon. Kyseessä on suht halpa setti, joten ei ole oikeastaan kovin järkevää pistää subbariin rahaa erikseen. Jos nyt upotat 300e subiin ja myöhemmin ostat vaikka paremman erillisvahvarin ja kunnon kaiuttimet tuo subbari jää turhaksi ja joudut ostamaan uuden. Toisaalta taas n. 400e kotiteatteriin ei ole välttämättä järkevää kiinnittää 700e Monoliittia.

Jos se subbari nyt kuitenkin on pakko saada, niin käy Gigantissa tai Mustassa Pörssissä kuuntelemassa jokin Audio Pro tai OR:n subi. Totea riittävän murahtelevaksi ja osta pois. Ei tässä kuitenkaan vielä mitään hifielämyksiä taideta olla hakemassa. Sitä en sitten tiedä tuoko se kovinkaan paljoa parannusta tuohon Sonyn laatikkoon verrattuna.

Toisaalta voit myös ostaa paremmat etukaiuttimet ja jättää subin hankkimatta kokonaan. Kokonaisparannus äänenlaatuun on varmasti huomattavasti parempi kuin subia vaihtamalla. Jos olet vahvaria vaihtamassa samalla kertaa, niin hifiliikkeistä voi saada ihan hyviä tarjouksia. Hinnoista saattaa pudota aika paljonkin, jos osut sopivaan rakoon ja saat demokappaleet kaiuttimista (kuunneltu liikkeessä, saattaneet käydä jonkun kotona kuunneltavana). Myös käytetyt kaiuttimet ovat yleensä ihan varteenotettava vaihtoehto. Jos eivät ole ikivanhat, niin soivat kuitenkin samalla tavalla kuin uudetkin.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Minulla on 2x Monitor Audio Br 2 ja 1x Monitor Audio BR-LCR. Subbarina Audio Pron SW-450. Takakaiuttimiksi tulossa saman valmistajan Br 1:kköset. Menee kans pleikkarista optisella vahvariin (Yamaha RX-V461). Olen kyllä ollut tyytyväinen ja voi suositella kaikille. Hintaluokassaan todella hyvän kuuloset kaiuttimet!
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Hintaluokka kannattaa mainita tällaisissa tapauksissa. Subbareita kun löytyy vähän joka lähtöön käytetystä 50e pahvilaatikosta muutamien tuhansien eurojen huipputuotteisiin.

Kotiteatteriviritelmästäsi päätellen järkevintä olisi säästää rahaa ja pistää koko setti vaihtoon. Kyseessä on suht halpa setti, joten ei ole oikeastaan kovin järkevää pistää subbariin rahaa erikseen. Jos nyt upotat 300e subiin ja myöhemmin ostat vaikka paremman erillisvahvarin ja kunnon kaiuttimet tuo subbari jää turhaksi ja joudut ostamaan uuden. Toisaalta taas n. 400e kotiteatteriin ei ole välttämättä järkevää kiinnittää 700e Monoliittia.

Jos se subbari nyt kuitenkin on pakko saada, niin käy Gigantissa tai Mustassa Pörssissä kuuntelemassa jokin Audio Pro tai OR:n subi. Totea riittävän murahtelevaksi ja osta pois. Ei tässä kuitenkaan vielä mitään hifielämyksiä taideta olla hakemassa. Sitä en sitten tiedä tuoko se kovinkaan paljoa parannusta tuohon Sonyn laatikkoon verrattuna.

Toisaalta voit myös ostaa paremmat etukaiuttimet ja jättää subin hankkimatta kokonaan. Kokonaisparannus äänenlaatuun on varmasti huomattavasti parempi kuin subia vaihtamalla. Jos olet vahvaria vaihtamassa samalla kertaa, niin hifiliikkeistä voi saada ihan hyviä tarjouksia. Hinnoista saattaa pudota aika paljonkin, jos osut sopivaan rakoon ja saat demokappaleet kaiuttimista (kuunneltu liikkeessä, saattaneet käydä jonkun kotona kuunneltavana). Myös käytetyt kaiuttimet ovat yleensä ihan varteenotettava vaihtoehto. Jos eivät ole ikivanhat, niin soivat kuitenkin samalla tavalla kuin uudetkin.
juu kiitos vinkeistä, näemmä unohdin mainita, että se subbari on Jamo Sub200. Ja olen nyt aatellut alkaa ostamaan niitä kajareita sun muita silleen yks kerrallaan kun fyffeä on, en kaikkia kerralla, niin pudjetti voi olla sitten jokaista kohtaan hieman isompi, vaikka jotain 500/kpl/pari :)
 
Ylös Bottom