Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3 & kotiteatterisarja

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Vahvistimessä ei ole takana ku ulostulona scart ja sitten tämä Punainen ja valkoinen piuhapaikat.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Itselläni on Pleikkari HDMI:llä kiinni televisiossa ja sitte scartin punanen ja valkonen piuha kiinni vahvistimessa. Kaukosäätimestä voin säätää pleikkarin äänet päälle painamalla AUX -näppäintä. AUX-tilassa on monta vaihtoehtoa: AUDIO IN, AUX, AUX OPT ja TV AUDIO. Ainakin tuossa minun vahvistimessani, joka toimii myös DVD-soittimena.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Itselläni tällä hetkellä ps3 HDMI kiinni televisiossa, Sekä RCA piuhat ja Scart menee vahvistimesta televisioon, enkä silti saa ääntä tulemaan kotiteatterista. Äänet saan kyllä television kaijuttimista ulos.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Itselläni tällä hetkellä ps3 HDMI kiinni televisiossa, Sekä RCA piuhat ja Scart menee vahvistimesta televisioon, enkä silti saa ääntä tulemaan kotiteatterista. Äänet saan kyllä television kaijuttimista ulos.

Herran jestas, sulla on kyllä päin mäntyjä koko viritys. Nyt se manuasali käteen ja katsomaan kuvin havainnollistetut ohjeet laitteiston kytkemisestä. Sitten valitsemaan OIKEAT asetukset plesestä ulostuloille.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

kotiteatterina siis Panasonic SC-PT150. Manuskassa vaan seisoo et scart kiinni televisioon ja pitäis alkaa toimimaa.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

kotiteatterina siis Panasonic SC-PT150. Manuskassa vaan seisoo et scart kiinni televisioon ja pitäis alkaa toimimaa.
Kävin hakemassa sen manuskan tuosta sinun soittimestasi ja etpä taida saada ääniä kuulumaan kotiteatterin kautta, soittimessasi on siis vain se scart jolla se on kytkettynä TVhen eikä mitään muita liittimiä... Tietenkin jos tvstä sattuisi löytymään joku HDMI äänien ohjaus scartille niin sitten, mutta eipä tuon scartin kautta kuitenkaan saa mitään 5.1 hd ääniä toimimaan kotiteatterin kautta.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Sitähän minäkin. Eli nyt suosituksia hyvästä kotiteatterista hintalaatusuhteeltaan. Entinen töllö tosiaan onnistui vetämään äänet scartin kautta. Oli siinä Miraissa siis jotain hyvääkin :D
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Sitähän minäkin. Eli nyt suosituksia hyvästä kotiteatterista hintalaatusuhteeltaan. Entinen töllö tosiaan onnistui vetämään äänet scartin kautta. Oli siinä Miraissa siis jotain hyvääkin :D
Osta erillinen vahvistin ja parit kaiuttimet niin pärjäät paljon paremmin kuin tuollaisella valmispaketilla. Hintaa tietysti tulee enemmän kuin tuollaisella valmispaketilla, mutta toisaalta sitä voit sitten käyttää paljon pidempään kun liitännöistä löytyy...
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Jos täällä on hifistejä paikalla niin saa kertoa oman mielipiteensä.

Mulla on tällä hetkellä 2.1 ja tällä hetkellä kytketty vahvariin kiinni RCA-piuhalla. Kierrätän äänen television kautta, eli PS3 <-> TV = HDMI / TV <-> vahvistin = RCA.

Laittaisin muuten optisella kiinni, mutta vahvari on kaiketi sitten sen verran paska, että se homma ei nyt oikein ota toimiakseen. Kun laittaa asetukset optiselta niin vahvari pätkäsee äänen heti jos ei tule ääntä. Ikäänkuin menee standby-tilaan samantien. Sitten kun kuuluu taas ääntä niin menee se pari sekuntia siihen että kanava on taas auki. Kokeiltu vahvarin kaikkia optisia portteja ja kaikissa sama vika. Enkä osaa ainakaan ottaa sellaista pois. On kokeiltu myös kierrättää TV:n kautta optisella, mutta sama ongelma, eli vian täytyy olla vahvarissa. Siis mulla on toi ProCater AV-4330. Tässä vahvarissa ei ole HDMI-liittimiä, joten unohdetaan ne sitten samantien.

Mutta ihan sellaista yleisesti kyselen kun itsellä ei ole mitään 5.1 niin onko äänenlaadullisesti paljon eroa laittaako sen kiinni optisella vai analogisella?
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Jos täällä on hifistejä paikalla niin saa kertoa oman mielipiteensä.

Mulla on tällä hetkellä 2.1 ja tällä hetkellä kytketty vahvariin kiinni RCA-piuhalla. Kierrätän äänen television kautta, eli PS3 <-> TV = HDMI / TV <-> vahvistin = RCA.

Laittaisin muuten optisella kiinni, mutta vahvari on kaiketi sitten sen verran paska, että se homma ei nyt oikein ota toimiakseen. Kun laittaa asetukset optiselta niin vahvari pätkäsee äänen heti jos ei tule ääntä. Ikäänkuin menee standby-tilaan samantien. Sitten kun kuuluu taas ääntä niin menee se pari sekuntia siihen että kanava on taas auki. Kokeiltu vahvarin kaikkia optisia portteja ja kaikissa sama vika. Enkä osaa ainakaan ottaa sellaista pois. On kokeiltu myös kierrättää TV:n kautta optisella, mutta sama ongelma, eli vian täytyy olla vahvarissa. Siis mulla on toi ProCater AV-4330. Tässä vahvarissa ei ole HDMI-liittimiä, joten unohdetaan ne sitten samantien.

Mutta ihan sellaista yleisesti kyselen kun itsellä ei ole mitään 5.1 niin onko äänenlaadullisesti paljon eroa laittaako sen kiinni optisella vai analogisella?

Onhan toki optisella ja analogisella huimastikin eroa, toki kuka sen kuulee on eri asia. Paljon riippuu myös vahvistimen ja kaiuttimien laadusta.

Hommasin itse viime keväänä opiskelijabudjetilla pienimuotoisen käytetyn kotiteatterisetin joka sisälsi Yamahan 5.1 vahvistimen ja AudioPro:n Stage 33, 44 ja 55 kaiuttimet . Yhteishinta noille oli 220 ja olen hyvin tyytyväinen ollut tuohon hinta-laatusuhteeseen. En itse lähtisi näitä "Prisma-Citymarket" kotiteattereita edes harkitsemaan, sillä niiden päivittäminen on todella hankalaa jatkossa.

Oman järjestelmän kytkin siten, että kuva menee PS3:sta telkkuun HDMI:llä ja äänet vahvistimelle optista liitäntää pitkin. Mahdollista olisi ollut toki kierrättää myös ääni telkun kautta ja kytkeä tv:n optinen ulostulo viritinvahvistimeen, rca:lla kytkeäessä (yllättäen) ei monikanavaääntä saa.

Joissakin ProCastereissa on kuulemma ollut pienimuotoisia ongelmia surinoiden ja pörinöiden suhteen, takuukorjaus on ollut niihin ainoa toimiva vaihtoehto.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja


Ei kannata suosia noita valmispaketteja, kuten olet itsekin saanut havaita. Osta mieluummin vahvistin ja kaiuttimet erikseen, niin pystyt liittämään useamman laitteen samaan järjestelmään ja voit tarvittaessa myöhemmin päivittää kokonaisuutta vaikka komponentti kerrallaan.

Ellet halua ryhtyä opiskelemaan asiaa, erikoisliikkeiden pakettiehdotuksista saat ainakin osviittaa omiin hankintoihisi.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja


Tolla paketilla EI kuunnella mitään uudensukupolven ääni esim.Dolby TrueHD tai DTS HD.
Itse ostin Sony STR-DG820 viritin vahvistimen http://www.sony.fi/product/hcs-home-cinema-receiver/str-dg820
ja siihen Wharfedale kaiuttimet ja kaikki erikseen ja vielä Audio pro SUB SW-450 subbarin ja olen todella tyytyväinen pakettiin.
Rahaa palo n.1700 euroa.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Meikä osti tuossa syssymmällä sonyn str-dg520 sekä sille kaveriksi Yamahan NS-P110 kaiutin sarja. Vai olikohan NS-P116. Hintaa tuli yhteensä n. 350 euroa.

Ei ehkä se paras vahvistin, mutta hintaluokassaan todella hyvä. Ainoa huono puoli on HDMI-vaihtaja, joka ei osaa erotella ääntä HDMI-signaalista. Joten Vahvistimen HDMI-liittimet ovat aika turhia. Varsinkin kun telkassa niitä on jo 2.

Eli optista piuhaa joutuu käyttää vahvistimen ja pleikan välillä.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Ei kannata tuomita suorilta kaikkia valmispakettejakaan. Itsellä ollut 2 vuotta Samsungin paketti ja todella tyytyväinen olen ollut myös musiikinkuuntelussa. Maksoi jotakuinkin 1200 euroa ostaessa. Noh, dvd-soittimen kuvanlaatu oli komponentilla tsekattuna melkoisen heikkoa, mutta enpähän tuota ole dvd-toistossa koskaan tarvinnutkaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Itselleni olisi ihan hyvä sellainen ~400e setti. Jos joku kehtaa tuhlata aikaansa niin voi heittää eri vahvareiden ja kaijuttiemien yhdistelmiä tänne. Ottaen huomioon, että kaikki olisi siis saada kiinni (Xbox 360 ja PS3) ja mahdollisesti tulevaisuudessa tallentava digiloota.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Jos täällä on hifistejä paikalla niin saa kertoa oman mielipiteensä.

Mulla on tällä hetkellä 2.1 ja tällä hetkellä kytketty vahvariin kiinni RCA-piuhalla. Kierrätän äänen television kautta, eli PS3 <-> TV = HDMI / TV <-> vahvistin = RCA.

Laittaisin muuten optisella kiinni, mutta vahvari on kaiketi sitten sen verran paska, että se homma ei nyt oikein ota toimiakseen. Kun laittaa asetukset optiselta niin vahvari pätkäsee äänen heti jos ei tule ääntä. Ikäänkuin menee standby-tilaan samantien. Sitten kun kuuluu taas ääntä niin menee se pari sekuntia siihen että kanava on taas auki. Kokeiltu vahvarin kaikkia optisia portteja ja kaikissa sama vika. Enkä osaa ainakaan ottaa sellaista pois. On kokeiltu myös kierrättää TV:n kautta optisella, mutta sama ongelma, eli vian täytyy olla vahvarissa. Siis mulla on toi ProCater AV-4330. Tässä vahvarissa ei ole HDMI-liittimiä, joten unohdetaan ne sitten samantien.

Mutta ihan sellaista yleisesti kyselen kun itsellä ei ole mitään 5.1 niin onko äänenlaadullisesti paljon eroa laittaako sen kiinni optisella vai analogisella?

Itellä sama vahvistin. Vie suosiolla vahvistin liikkeeseen takas koska eisen nuin pitäs toimia. Tai ei ainakaan itellä pätkäsen laitetta kiini jos ääni loppuu.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Itellä sama vahvistin. Vie suosiolla vahvistin liikkeeseen takas koska eisen nuin pitäs toimia. Tai ei ainakaan itellä pätkäsen laitetta kiini jos ääni loppuu.

Paha viedä kun takuut on menny umpeen. No ei siinä, saan myytyä on kaverille ja ostan sitten uuden. Denonin AVR-1509 on saanu aika hyviä arvosanoja ja olis sellaset 350e. Mietityttää vaan saakohan ne jalat pois sieltä alta kun ei muuten mahdu tuohon mun lokeroon (lokeron korkeus 160mm).
 
Ylös Bottom