Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3 & kotiteatterisarja

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Itselleni olisi ihan hyvä sellainen ~400e setti. Jos joku kehtaa tuhlata aikaansa niin voi heittää eri vahvareiden ja kaijuttiemien yhdistelmiä tänne. Ottaen huomioon, että kaikki olisi siis saada kiinni (Xbox 360 ja PS3) ja mahdollisesti tulevaisuudessa tallentava digiloota.
Sony STR-DG 720 saksasta ainakin 255 suomalaista puljusta koppimopo 278
Magnat Quantum 603 Elektrowelt myy Amazon.de:n kautta, mutta hinta tuolloin jo 320 + 50 rahti, jolloin kappalehinta olisi jo 185e ja tsn-versand myy alle satkulla 503:a tinkaamisella.
Itse olen Magantin leiriä kun omistan itse noi 603 kaiuttimet. Lisää kaiuttimista löytyy kivasti: http://www.dvdplaza.fi/forums/forumdisplay.php?f=117

Jos budjetti on tiukka niin osta kuitenkin hyvä vahvistin ja vaikka 2+1 setti aluksi. Sitten kun saat lisää rahaa kasaan osta sitten takakaiuttimet.

Oma settini on Sony STR-DG910 (~400), edessä 2 x magnat quantum 603 (~140 kpl), keskikaiutin magnat quantum 613(~150), takana 2 x wharfedale DIAMOND 9.DFS (~90 kpl), subbarina audio level 110 190

Seppo Taalasmaa sanoi:
http://www.pixmania.com/fi/fi/111208...=32#tech-specs
Onko tämä kannattava ostos? Hinta ainakin on kohdallaan. Saako tuon siis laitettua pleikkariin ja tv:seen kiinni hdmi johdoilla?
Saa kiinni, näyttäisi löytyvän 3 hdmitä sisään ja yks ulos.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Tolla paketilla EI kuunnella mitään uudensukupolven ääni esim.Dolby TrueHD tai DTS HD.
Itse ostin Sony STR-DG820 viritin vahvistimen http://www.sony.fi/product/hcs-home-cinema-receiver/str-dg820
ja siihen Wharfedale kaiuttimet ja kaikki erikseen ja vielä Audio pro SUB SW-450 subbarin ja olen todella tyytyväinen pakettiin.
Rahaa palo n.1700 euroa.

No kyllä tolla summalla on hyvä ollakkin tyytyväinen ;). Entäs jos on vain n. 300 irroittaa lompakosta. Onko parempi ostaa valmis paketti vai etsiä käytettyjä jostain. Tuo käytettyjen etsiminen ainakin olisi itselle suhkot vaikeaa, kun ei paljoa noista äänihommista tajua. En nyt sitten tiedä. Pleikkariin ja telkkariin se pitäisi yhdistää eli millaset noi hdmi-paikat siine pitäis olla?

E: Onko esim. tässä JVC TH-L1 5.1 tarvittavat liitännät, että saa pleikkarilta hd-kuvaa ja ääntä?

E: Tässä halpa ratkaisu Philips HTS3164/12 Lisä Infoa
-Mitä tuo meinaa "1080p-kuvanparannus"... onko tuo jotain sananhelinää, että tämä on melkein hd-kuvaa tukeva ja yritetään hämätä allekirjoittaneen tasoisia ostajia? :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

E: Onko esim. tässä JVC TH-L1 5.1 tarvittavat liitännät, että saa pleikkarilta hd-kuvaa ja ääntä?
Ainakin verkkokauppa.comin tuote-esittelyn perusteella saa kiinni:
HDMI-liitännät ja -läpisyöttö siirtävät 1080 p-teräväpiirtokuvan Full HD -näytölle, mikä viimeistelee pelinautinnon.
En tiedä sitten kuinka monta hdmi inputtia tuossa on....
E: Tässä halpa ratkaisu Philips HTS3164/12 Lisä Infoa
-Mitä tuo meinaa "1080p-kuvanparannus"... onko tuo jotain sananhelinää, että tämä on melkein hd-kuvaa tukeva ja yritetään hämätä allekirjoittaneen tasoisia ostajia? :)
Tuo ei taida käydä, kun ei näyttäisi olevan mitään input liitintä millä sais optista tai HDMI ääntä vietyä laitteelle.
Takaliitännät Komponenttivideolähtöliitäntä, AUX-tulo, FM-antenni, Scart, Easy-Fit-kaiutinliittimet, Komposiittivideolähtö (CVBS), HDMI-lähtö
Etu- ja sivuliitännät Hi-Speed USB, MP3-linjatulo
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Mites ylipäätäään, onko 5.1 MUST have vai pärjääkö laadukkaalla 2.1:lläkin?
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Mites ylipäätäään, onko 5.1 MUST have vai pärjääkö laadukkaalla 2.1:lläkin?

Riippuu vähän minkänlaiseen- ja kuinka ahkeraan käyttöön tulee, mutta kyllä 2.1:llä hyvin myös pärjää. Taisit sanoa että budjettisi on n. 300e ja sillä saa ihan riittävät 2.1 vermeet.

-Mitä tuo meinaa "1080p-kuvanparannus"... onko tuo jotain sananhelinää, että tämä on melkein hd-kuvaa tukeva ja yritetään hämätä allekirjoittaneen tasoisia ostajia?

Jos sulla on PS3 niin sehän skaalaa DVD:t 1080p tarkkuudelle. Turhaan sitä erillisiä soittimia hommaamaan, PS3 on varsin laadukas tässä.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Jos sulla on PS3 niin sehän skaalaa DVD:t 1080p tarkkuudelle. Turhaan sitä erillisiä soittimia hommaamaan, PS3 on varsin laadukas tässä.

Juu, ei kannata varmaan kotiteatterilaitteiston dvd-soitinta käyttääkään. Itselläni ainakin suu loksahti auki, kun älysin laittaa pleikkarista skaalauksen päälle. Piti itse asiassa kerran dvd-leffaa katsoessa tarkistaa, että oliko tämä nyt siis dvd vai blu-ray :D
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Apuva tarviin. Jonkinlainen 5.1 kotiteatteri hakusassa ps3 seuraksi. Sitä dvd-soitinta ei tarvi olla mukana siis. Budjetti +-500e.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Mites ylipäätäään, onko 5.1 MUST have vai pärjääkö laadukkaalla 2.1:lläkin?
Jos rahaa ei ole paljoa käytettävissä niin EHDOTTOMASTI laadukas 2.1 kuin halppis 5.1! Hyvä vahvistin hyvillä 2.1 kaiuttimilla niin voit sitten pikku hiljaa laajentaa sarjaa kun saat lisää rahaa...

Täysin samaan asiaan tarvin apua ja budjettikin on suurinpiirtein sama
Katselkaa tuolta apuja hankintoihin: http://www.dvdplaza.fi/forums/forumdisplay.php?f=1

Vahvistin:
Sony STR-DG 720 saksasta ainakin 255 suomalaista puljusta koppimopo 278, sitten toi Sony STR-DG 520 vain 191 Technikdirect.de toi paikka on ainakin luotettava ostopaikka, olen itse sieltä tilannut vahvistimen ja kannettavan dvd soittimen ja hienosti kaikki toimi...
Kaiuttimiksi:
magnat, tannoy, monitor audio, usher... Plazalta lukemaan kommentteja/hinta tietoja... technikdirectistä löytyi myös 503 magnattia 180 pari sitten subbariksi Audio pro sub level 110, 200 verkkokaupasta
setti: sony str-dg 520, 2 x magnat 503, audio pro sub level 110 = 571 + postikulut
Myöhemmin kun laajennat sarjaa niin siirrä esim noi 503 takakaiuttimiksi ja osta vaikka magnat 507 etukaiuttimiksi ja 513 keskikajariksi...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Jos rahaa ei ole paljoa käytettävissä niin EHDOTTOMASTI laadukas 2.1 kuin halppis 5.1! Hyvä vahvistin hyvillä 2.1 kaiuttimilla niin voit sitten pikku hiljaa laajentaa sarjaa kun saat lisää rahaa...


Katselkaa tuolta apuja hankintoihin: http://www.dvdplaza.fi/forums/forumdisplay.php?f=1

Vahvistin:
Sony STR-DG 720 saksasta ainakin 255 suomalaista puljusta koppimopo 278, sitten toi Sony STR-DG 520 vain 191 Technikdirect.de toi paikka on ainakin luotettava ostopaikka, olen itse sieltä tilannut vahvistimen ja kannettavan dvd soittimen ja hienosti kaikki toimi...
Kaiuttimiksi:
magnat, tannoy, monitor audio, usher... Plazalta lukemaan kommentteja/hinta tietoja... technikdirectistä löytyi myös 503 magnattia 180 pari sitten subbariksi Audio pro sub level 110, 200 verkkokaupasta
setti: sony str-dg 520, 2 x magnat 503, audio pro sub level 110 = 571 + postikulut
Myöhemmin kun laajennat sarjaa niin siirrä esim noi 503 takakaiuttimiksi ja osta vaikka magnat 507 etukaiuttimiksi ja 513 keskikajariksi...

Eli vahvistin pitää olla sitten semmoinen, että siihen voi laajentaa? eli väh 5-kanavainen ilmeisesti?
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Eli vahvistin pitää olla sitten semmoinen, että siihen voi laajentaa? eli väh 5-kanavainen ilmeisesti?
Jeps eli vahvistin on se "tärkein" osa. Noi mitä ehdottelin niin 520 malli mahdollistaa 5.1 järjestelmän ja toi 720 mahdollistaa 7.1 kaiutinjärjestelmän.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Jeps eli vahvistin on se "tärkein" osa. Noi mitä ehdottelin niin 520 malli mahdollistaa 5.1 järjestelmän ja toi 720 mahdollistaa 7.1 kaiutinjärjestelmän.

Komppaan! Turhaa täällä (tai missään muuallakaan) porukka sijottaa rahojaan "kaikenmaailman minisarjoihin". Tulee itku kumminkin tovin päästä että tässä ei oo sitä tai tässä ei oo tota. Budjetti ylittyy varmastikkin monella jos vertaa erillistä vahvistinta kaiuttimineen ja minisupertässäonkaikkisamassapaketissajee sterkkoihin, mutta näkisin että enemmänhän se ylittyy pitkällä aikavälillä jos alottaa paketilla, kyllästyy siihen ja ostaa erillis kamat ;)

Tässä ohjeet kaikille :D
1 - Hommaa kunnollinen vahvistin
2 - Hommaa kaiuttimet
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Kuinka tarpeelliset nuo "uuden sukupolven" äänet ovat. Joku tuossa edellä valitti, että jossain paketissa ei ollut noita Dolby TrueHD:ta ja DTS-HD:ta. Ei tossa Sony STR-DG 520:ssakaan niitä näyttänyt olevan, mutta ilmeisesti ne joissa ne on niin on jo aivan eriluokan vehkeitä. Ja onko noita ääniä edes vielä muualla kuin Blueray jne. levyissä?
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Kuinka tarpeelliset nuo "uuden sukupolven" äänet ovat. Joku tuossa edellä valitti, että jossain paketissa ei ollut noita Dolby TrueHD:ta ja DTS-HD:ta. Ei tossa Sony STR-DG 520:ssakaan niitä näyttänyt olevan, mutta ilmeisesti ne joissa ne on niin on jo aivan eriluokan vehkeitä. Ja onko noita ääniä edes vielä muualla kuin Blueray jne. levyissä?
Eipä ainakaan minulle ole vielä tullut noita vastaan kuin blueray levyissä...
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Selevä homma. Asia on jo avautunut mulle tosi paljon. Kiitos Mikzille ja kumppaneille, että jaksoi auttaa! :cool:
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Kuinka tarpeelliset nuo "uuden sukupolven" äänet ovat. Joku tuossa edellä valitti, että jossain paketissa ei ollut noita Dolby TrueHD:ta ja DTS-HD:ta. Ei tossa Sony STR-DG 520:ssakaan niitä näyttänyt olevan, mutta ilmeisesti ne joissa ne on niin on jo aivan eriluokan vehkeitä. Ja onko noita ääniä edes vielä muualla kuin Blueray jne. levyissä?

olin kuulevinani, että noita "uusia" ääniä tulee noilta HD-kanavilta... tiedä sitten, että mitä eroa on HD-äänellä ja normaalilla äänellä :o
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

olin kuulevinani, että noita "uusia" ääniä tulee noilta HD-kanavilta... tiedä sitten, että mitä eroa on HD-äänellä ja normaalilla äänellä :o
Normi DTS ääni on pakattu, DTS-HD on pakkaamaton (ainakin Dolby TrueHD on pakkaamaton) ja noiden eron kyllä huomaa todella helposti, siis jos vaihtelet sitä ääntä noiden välillä saman leffan aikana.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Sony STR-DG820 ''tukee'' DTS HD/Dolby TrueHD

Itsellä on kyseinen malli ja voin suositella kaikille jotka harkitsette perus/halpaa vahvaria jos pääasiassa pelaatte ja katsotte leffoja.
Hintahaarukka on suomessa 399-500 euroa.

Toki ei sovi unohtaa että vahvari tarvitsee kaverikseen myös HYVÄT kaiuttimet eikä mitään Gigantin Jamo sarjaa.
 
Ylös Bottom