Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3 & kotiteatterisarja

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Eli hyvä vahvari ja jostain aluksi näin opiskelijabudjetilla "ihan ok" kaijuttimet. Mistäs moiset löytäis. Sillei et niiden kanssa voi elää. Koska kuitenkin tulevaisuudessa paremmat tulisi ostettua.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

http://www.elektrowelt24.de/neu/

Siinä ainakin yksi kohtalaisen halpa ja todella luotettava saksalainen mesta. Itse en paljon muuta uskalla suositella kuin Magnatia, koska se on ainut kaiutin mistä mulla on kokemusta omassa torpassa, muita olen kuunnellut vain liikkeissä ja testihuoneissa. Eli jokin tarinan tynkä yhdestä vaihtoehdosta ja sen hinnasta:

Elektroweltiltä vaikka Magnat Quantum 503:a eteen ja 501 taakse (lautsprecher--->kompaktlautsprecher--->Magnat--->500-serie), niin kuulostaa hyvälle pienellä rahalla (listahintojen mukaan 5 kaiutinta esim 3x503+2x501=525 tai jos haluaa keskikaiuttimeksi 513, niin hinta on 20 kalliimpi. imo se kannattaa). Tuolta pitää tilata maililla jos asuu saksan ulkopuolella.

Vahvistinta kannattaa miettiä sen mukaan, mitä siihen haluaa kiinni (ps3 optinen/HDMI, XO optinen/HDMI, ym.ym.) ja sen mukaan, meinaako ostaa uutta myöhemmin vai pitää samaa pitkään. Jos meinaa pitää jonkin aikaa samaa, mutta ostaa joskus myöhemmin uuden paremman, niin esim. Onkyon 506 hinta on 296e. Eli yhteensä 5 kaiutinta + vahvistin olisi about 850-900 p-kulujen kanssa, riippuen kuinka hyvin osaa neuvotella/kuinka paljon ilmaa juuri noissa tuotteissa on. Ja aivan taatun varmasti on parempi ratkaisu kuin joku penteleen valmissarjamuoviboxi. Toki huonompikin vahvistin käy tuon setin kanssa, mutta tuossa yksi varteenotettava vaihtoehto. Kohtalaisen halpa, kohtalaisen hyvä.

Ite olen nyt pyristellyt ihan hyvin ilman subbaria jo kaksi vuotta. Setti tällä hetkellä on magnat quantum 903x2 edessä, quantum 716 keskellä ja 2x503 takana, vahvistimena onkyo 606 ja ihan hyvin riittää bassovarantoa kun asuu torpassa missä on seinänaapureita. Näissäkin nyt on silti niin erilaisia ratkaisuita jos ei ole paljoa rahaa. Joku toinen olisi ihan hyvin saattanut ostaa 2.1-setin samalla hinnalla, kolmas 2 laadukasta lattiakaiutinta ja neljäs kaksi amphionin argon2 anniversary jalustakaiutinta 1600 ilman minkäänlaista vahvistinta. :D

Kannattaa miettiä mitä tekee, mistä pitää ja käydä kuuntelemassa erilaisia ratkaisuita liikkeissä ja kavereilla, jos siihen on mahdollisuus. Imo kannattaa silti pitää aina mielessä tulevaisuus. Milloin on pääsemässä koulusta että alkaa tulla rahaa, notta voi ostaa lisää settiä, minkä hintaista settiä sen ajan tullen ostaa, ym. Niiden mukaan miettii millaisen vahvarin tarvitsee, kannattaako ostaa väliaikaisia paskoja takakaiuttimia vai pitää vaikka 2.1 settiä siihen asti kun alkaa virtaamaan rahaa, jne jne. Aivot kouraan ja miettimään, niin hyvä tulee.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Mikzille kiitos vastauksesta. Olen tilaamassa Saksasta nuo magnat quantum 503-kaiuttimet ja Sony STR-DG 520 vahvistimeksi. Mietin vielä, että kannattaako tilata ennemmin takakaiuttimet (magnat quantum 507, 200) vai subbari (Audio pro sub level 110, 200)? Eli kummat on tärkeemmät? Muutaman kuukauden kuluttua aion kuitenkin ostaa loputkin tavarat kotiteatteriin.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Mikzille kiitos vastauksesta. Olen tilaamassa Saksasta nuo magnat quantum 503-kaiuttimet ja Sony STR-DG 520 vahvistimeksi. Mietin vielä, että kannattaako tilata ennemmin takakaiuttimet (magnat quantum 507, 200) vai subbari (Audio pro sub level 110, 200)? Eli kummat on tärkeemmät? Muutaman kuukauden kuluttua aion kuitenkin ostaa loputkin tavarat kotiteatteriin.

Mielipide asioita, mutta itse ostaisin sen subbarin. Kahden kaiuttimen stereokuva on kuitenkin hyvällä vahvarilla ihan riittävä alkuun. Enemmän se subi mielestäni siihen ääneen tuo. Varsinkin jos olet myöhemmin hommaamassa settiin loputkin vermeet.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Mielipide asioita, mutta itse ostaisin sen subbarin. Kahden kaiuttimen stereokuva on kuitenkin hyvällä vahvarilla ihan riittävä alkuun. Enemmän se subi mielestäni siihen ääneen tuo. Varsinkin jos olet myöhemmin hommaamassa settiin loputkin vermeet.
Toinen tykkää toisesta ja toinen toisesta... niinhän se on... Minäkin "ehkä" ottaisin mieluummin subbarin kuin takakaiuttimet.

Mikzille kiitos vastauksesta. Olen tilaamassa Saksasta nuo magnat quantum 503-kaiuttimet ja Sony STR-DG 520 vahvistimeksi. Mietin vielä, että kannattaako tilata ennemmin takakaiuttimet (magnat quantum 507, 200) vai subbari (Audio pro sub level 110, 200)? Eli kummat on tärkeemmät? Muutaman kuukauden kuluttua aion kuitenkin ostaa loputkin tavarat kotiteatteriin.
Isot pojat vain kertoivat että ei sitten kannata laittaa noita takakaiuttimia ihan seinään kiinni, en tiedä millainen tila sinulla siellä on, varmuuden vuoksi mainitsin kuitenkin.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Hei,

Minulla on PS3 ja Sony KDL-40W4000 ja joku LG:n kotiteatterisarja. Haluisin saada pleikan äänet kuulumaan kotiteatterin kaiuttimista, mutta en tiedä kuinka ne saisin. TV:n äänet kyllä kuuluu kotiteatterista, kun se on kytketty scartilla mutta pleikan äänet eivät kuulu ja en tiedä oikein et miten johdot pitäisi kytkeä.. kotiteatterissa on aivan tavalliset liitännät, ei löydy tietääkseni mitään erikoiskytkentöjä. osaisiko joku vähän tuupata oikeaan suuntaan?
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Kerroppas vähän tarkemmin mitä liittimiä siinä on, tai mikä tuo kotiteatterisarja on (malli), niin pystyisi helpommin kertomaan miten pleikkari kannattaa siihen liittää.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Kytke pleikka ihan tavallisilla johdoilla.

(Eli PS3:n ja kotiteatteripakettisi väliin luultavasti sopii optinen audiojohto eli valokuitu- eli toslink- eli s/pdif-kaapeli.)

Tuskin löytyy optista liitäntää.. Eli jos ainoa tulo on rca-liittimet niin taitaa jäädä PS3 kytkemättä.
Se on näitten halpis-kotiteatterisarjojen ongelma.
Itsellä vanha Sonyn "kotiteatteri"viritinvahvistin ja nyt kun PS3 tuli taloon niin seuraava sijoituskohde on tiedossa. Ei näköjään löydy mitään nykyajan liittimistä..
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Kyllä sitä varmaan silti kuuntelee mielummin RCA:n avulla kotiteatterin kautta kuin töllön kaiuttimilla? Itse ainakin laittaisin teatteriin kiinni, vaikka vaihtoehtona olisi vain RCA.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

rca näyttäisi olevan ainut liitäntä, mutta saako sitten pleikkaan kiinni mitenkä nuo rca johdot kun en löydä sieltä paikkoja?
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

rca näyttäisi olevan ainut liitäntä, mutta saako sitten pleikkaan kiinni mitenkä nuo rca johdot kun en löydä sieltä paikkoja?

Kokeiles viedä ihan komposiitti/s-video kaapelilla äänet vahvarille, vaikka kuva juoksisikin HDMI:llä televisioon.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Kokeiles viedä ihan komposiitti/s-video kaapelilla äänet vahvarille, vaikka kuva juoksisikin HDMI:llä televisioon.

Johto on kiinni tuolta pleikan "scart" liittimestä dvd-soittimen rca paikkoihin mutta hiljaisuutta vain kuuluu.. Kokeilin myös tuolla pleikan optisella liitännällä niin että audio johdot laitoin dvd-soittomeen kiinni mutta mitään ei kuulu.

Edit: nyt kun laitoin suoraan scartilla dvd-soittimeen niin äänet kuuluu kotiteatterista :)
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Mistä minä saisin optisen kaapelin nopeasti hankittua? Myydäänkö niitä ihan cittareissa vai pitääkö taas lähteä käymään Verkkokaupassa?
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Noniin, tulipahan hankittua tuo Yamahan 463. Loistava vahvistin tähän asti. Kaiuttimina mul on viel suht purkit perus setit, mutta eiköhän tuo pääse vielä enemmän oikeuksiinsa kun saan järeämpää kaiutinta ens vuoden puolella. Tuo jammu siis kykenee ottamaan hdmi:stä sen äänen ja päästämään kuvan ulos. Se tukee suuren määrän eri ääniä ja muutenkin on aivan loistava peli. Miinukset tulee vähän hankalasta valikkologiikasta ja koneen omista asetusvalinnoista esim. mitä se ehdottaa peleille tai leffoille.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

En muutakaan paikkaa löytänyt joten kysyn täällä. Eli tietääkö joku jonkun hyvän, mutta suht halvan 2.1 sarjan joka kävis pleikkaan ja boksiin...
 
Ylös Bottom