Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3 & kotiteatterisarja

Timppa

Active Member
Eli kun nyt olen ostamassa kotiteatterisarjaa itselleni ja olen huomannut, että se on melko vaikeaa, varsinkin kun budjetti on sen 600 ja kun se kuitenkin pitää saada liitettyä PS3:n sekä televisioon, itse olen kaavaillut itselleni tälläistä ja minun mielestäni tuo tuossa linkissä oleva olisi juuri passeli :)
Ja sen pitäisi vielä löytyä kivijalkakaupasta, kun itse en oikeen luota tohon Pixmaniaan, jossa oli tämä mutta en ainakaan löydä kyseistä 160 halvempaa laitetta muualta kuin tuolta Pixmaniasta... Enkä myöskään jaksaisi odottaa mitään postin kuljetuksia, vaan jos haen kotiteatterisarjan, niin se pitää saada heti käteen :rolleyes:


Siis kaikki jotka ovat ostamassa ko. laitteistoa, niin tässä ketjussa voi kysellä immeisiltä neuvoa omaan pudjettiin ja tilaan sopivia sarjoja täältä.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Itsekin olen haaveillut jo pitkään kotiteatterisarjasta. Nyt olen päättänyt sen ostaa ihan lähiaikoina, mutta bujetti ei ole järin suuri. Olen ajatellut noin. 300 euroa.

Tuossa olisi yksi. http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=31859

Tekeekö tuollaisilla pienillä kaiuttimille mitään ja koko setillä yleensä?

Timppa: Tuo Panasonic on varmaan ihan hyvä. itsellä ei vaan ole varaa noin kalliisiin. Parhaan setin varmaan saisit, jos ostaisit erikseen vahvistimen ja siihen sitten kaiuttimet.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Timppa: Tuo Panasonic on varmaan ihan hyvä. itsellä ei vaan ole varaa noin kalliisiin. Parhaan setin varmaan saisit, jos ostaisit erikseen vahvistimen ja siihen sitten kaiuttimet.

Juu, jos mä ostan erikseen vahvarin ja siihen erikseen kajarit, niin enhän mä tohon rahaan saa kuin vahvarin ja pari kaiutinta :eek:
Enkä mä niiiin hifisti ole kuitenkaan, että mä mitään niin parasta tartte, vaan sellasen joka toimii niin pleikan kanssa kuin telkkaohjelmienkin :)
Ja toi sunkin ostamasi näyttää hyvälle, olin katsovinani, että siinä on juuri se Optinen ulostulo, mutta huoneeni on sellainen, että minulla ei ole mahdollisuutta kuin lattiakajareihin, ikkunoihin ei oikeen voi ruuvata kajareita kiinni nääs :D eikä noin pienet näytä ja kuulosta lattialta hyvällä...
Edit, eikä mulla normaalisti noin kalliiseen olisikaan varaa, vaan takuuvuokrarhat (n.800) saan viikolla jonka pistän kerralla haisemaan... ja emännälle loput :D
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Juu, jos mä ostan erikseen vahvarin ja siihen erikseen kajarit, niin enhän mä tohon rahaan saa kuin vahvarin ja pari kaiutinta

Joo, tottahan se on. En mäkään sitä parasta hae, mutta olisi kuitenkin hyvä ostaa ihan suht. kunnolliset heti alkuun, ettei kuukauden päästä tarvi olla lähettelemässä huoltoon tai palautella takas ku äänenlaatu ei miellyttänyt. Nooh, pitää vielä miettiä ja vertailla erilaisia keskenään ennenkuin tilaan mitään. :rolleyes:

Millä sä Timppa elät, jos sä pistät kaikki rahat elektroniikkaan? :p :confused:
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Millä sä Timppa elät, jos sä pistät kaikki rahat elektroniikkaan? :p :confused:

No mä tuun hyvin toimee sillä minkä mä tienaan, en tartte penniäkää ylimääräistä ja jos ylimääräistä saan, se menee elektroniikkaan :p
Ja tässä ketjussahan sä voit kysellä omalle pudjetilles sopivaa kotiteatteri sarjaa, TT-2k:lla oli joku Logitech:n sarja tarjolla... joka on mulle kuitenkin se väärä :(
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Juu, jos mä ostan erikseen vahvarin ja siihen erikseen kajarit, niin enhän mä tohon rahaan saa kuin vahvarin ja pari kaiutinta :eek:

No sillähän pääsee jo mukavasti alkuun. Seuraavan kerran ostat siihen keskikaiuttimen ja takakaiuttimet. Sitten myöhemmin hommaat siihen subbarin. Mielellään tietenkin samaa sarjaa, että on yhtenäinen ääni ja ulkonäkö. Jos noiden pakettisarjojen huonon äänenlaadun pystyisikin kestämään, niin niissä alkaa tulemaan jo liitäntöjen vähyys vastaan.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Tän ajattelin ostaa syssymmällä. Leffoja ja peleja ajatellen riittää minulle, kun en ole mikään kultakorva. Tosin elektronista aika paljon halvemmalla...
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Mites mites, itseltä kun tuollainen antiikkinen kotiteatteri löytyy, niin miten sen saa liitettyä ps3:een? Kun tuo dvd on hiukan turha nyt tuossa kun ps3:lla sitten leffoja katselen, jos katselen. Mitkä johdot pitää vaihtaa jotta ps3 ääni tulee dvd:n kotiteatterista?
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Ite ostin tollasen(Jamo A102 HCS 11,ilman tota soitinta) ja siihen sonyn vahvarin(Sony STR-DG510
).Koko setti oli 600 "pikku tinkaamisella".Ihan jees setti pelailussa ja elokuvissa,ja tykkäsin ku kajarit oli pienet(helpompi sijoitella),paluuta entiseen ei ole.
Budjetti on hyvä olla muuten lähtee mopo käsistä;)
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Mites mites, itseltä kun tuollainen antiikkinen kotiteatteri löytyy, niin miten sen saa liitettyä ps3:een? Kun tuo dvd on hiukan turha nyt tuossa kun ps3:lla sitten leffoja katselen, jos katselen. Mitkä johdot pitää vaihtaa jotta ps3 ääni tulee dvd:n kotiteatterista?

jos sulla on vahvarissa optinen digitaalitulo liitäntä niin helpoin on vetää pleikka optisella vahvariin... en kuitenkaan usko et sulla on hdmi vahvarissa? ainakaan semmosta joka kykenis erottelee äänen ja kuvan... jos todellakin antiikin aikainen eikä oo ees optista tuloa vahvistimessa, niin sit sun pitää tyytyy ihan analogiseen liitäntään, eli pleikkarin av-multi outista vedät sillä pleikkarin paketissa tulleella johdolla vahvarin johonkin RCA tuloon...

ja jos sulla on ps3 kytketty telkkuun HDMI:llä niin muista laittaa pleikkarin ääni asetuksista äänen ulostuloksi tuo av-multi (vai mikä se oli)
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Itsellä Veikonkoneesta ostettu
Jamon S606 HCS3 kaiutinsetti (http://www.veikonkone.fi/applicatio...duct_id=640&cat_sel_id=157&category_main_id=2)
ja Sonyn STR-DG910 vahvistin (http://www.veikonkone.fi/applicatio...uct_id=1430&cat_sel_id=156&category_main_id=2)
- Pienellä väännöllä ja tinkaamisella maksoin noin about sen 800...eli jos jätät vaimolle rahat antamatta ja käytät itse koko takuuvuokran niin sitten tuossa olis yks hyvä vaihtoehto.

Kaiuttimet soi hienosti ja vahvistimessa on HDMI joka osaa ottaa äänen ja jatkaa kuvan eteenpäin...eli PS3:n hdmi vahvistimeen ja vahvistimesta telkkariin...
Hyötynä siis että saa käyttöön nuo uudet HD-ääniformaatit jotka pleikka osaa purkaa Lineaariseksi PCM:ksi...Soi kivasti ja jytisee hienosti...

Joku hifikultakorva varmasti lyttäis tämän setin saman tien pahimpaan maan rakoon mut itse olen erittäin tyytyväinen...
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

jaffaman27,
Onks sulla toi ko. vahvistin?? Mun mielestä tuo kun ei vielä kykene siihen että hdmi:llä saa kuvan sekä äänet toistumaan. IMO hdmi:llä vahvistimessa ei tee mitään ellei ole tosissaan kunnon vahvistin mikä maksaa jo sitten hieman enemmän. (tosin nykyää saa jo jotain hyviä Onkyon malleja suht halvalla joka osaa toistaa äänen ja kuvan hdmi:n kautta) esim tämä: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=12998 Eli hdmi pitää olla vahvistimessa mallia 1.3 ja jos meinaa saada HD äänistä hyödyn niin pitää olla vahvistimessa dekooderi truehd:lle tai dts-hd:lle.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Ite ostin Audiopron Cinema Precision-sarjan kaiutinpaketin pari vuotta sitten.
Erittäin tyylikkäät alumiiniset kaiuttimet jotka jossakin vertailussa saivat kehuja hinta-laatusuhteestaan.
Noista oli tosi hankala löytää kommentteja tai arvosteluita. Subbari on selvästi heikoin lenkki mutta niitähän saa tarvittaessa kaupasta.

Plussa on hinta&laatu ja ovat luonnollisessa ympäristössä (eli olkkarissa) sangen tyylikkäät mitä ei useimmista kaiuttimista voi sanoa.

Tuohon päälle sitten parillasadalla Yamahan karvalakkivahvistin ja avot!
http://www.audiopro.fi/tuote?kategoria=20450.9000&id=1156008
http://paavonkone.fi/audioproshop/product_info.php?cPath=24_32&products_id=63

Näköjään neljäsattaa Paavonkoneessa. Ite sain 50 halvemmalla netanttilasta.
Vahvistimen, kaiuttimien ja piuhojen + telineiden kanssa sellainen kuudensadan paketti noista tulee. Sanoisin, että parempi mitä saa tuohon hintaan valmiita paketteja.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Suosittelen sen verran, että jättäkää nuo muovipömpelit kauppaan ja panostakaa mielummin 3.1 settiin. Eli 2 etukaiutinta, keskikaiutin ja subwoofer. Oma setti maksoi vahvistimen kanssa pikkasen yli 400e. Eltax tornikaiuttimet, audio pro keskikaiutin, audio pro b 1.36 tuplatestivoittaja subwoofer ja sonyn vahvistin. :)
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

heh.. Jokainen taplaa tyylillään ja kukin on tyytyväinen eri juttuhin. Itse en voi tyytyä vähempään kuin 5.1 ääniin + että tällä hetkellä jos ei olis mitään hifiä niin satsaisin 400-600 pelkkään Onkyon vahvistimeen. ;) sitten kauttimet.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Ite päätin viime jouluna hankkia itteleni tollasen halvan kotiteatteri paketin, joka tuli juuri nimenomaan käytännössä vaan pelaamiseen ja vähän leffojen katseluun. Ite hankin Sonyn HT-DDW890 Pixmaniasta hintaan 299. Itselle toi paketti on ainakin riittäny paremmin ku hyvin. Siinähän on mukana Sonyn vahvari 6 kajarii ja subbari. Tuossa on ihan hyvät liitännät ja riittävät itselleni ja siihen liiten vanhan stereoiden kajarit, niin musiikitkin kuuluu ihan mukavasti. Paketissa kun tulee ihan kohtuu hyvä ja laadukas vahvari mukana, niin sitä olisi tulevaisuudessa helppo parannella ja tosiaan jos tohon ostaa vaan kohtuu hyvät etu-kajarit, niin saa jo todella hyvää ääntä.

Tosiaan tuolta pixmaniasta tilasin ja itse ainakin voin suositelle kyseistä puljua. Olen sieltä tilannut 40" telkkarin, tallentavan dvd-soittimen digi-virittemellä ja tuon kotiteatteri-paketin. Itselle tullut kaikki tavarat aina ihan nopeasti ja muutenkin ollu kaikki ihan ok, vaikka esim. tuon kotiteatterin tilasin joulukuussa, jolloin varmaan muutenkin paljon tilauksia sun muuta ja silti ajallaan tuli. Itseäkin tietysti aluksi epäilytti vähän se, että kyseistä puljua haukutaan aina kaikkialla.

Kummisetä oli hankkinut mökilleen Sonyn DAV-IS10 kotiteatteri paketin ja kävin sen siellä asentamassa. Kyseisessä kotiteatteri paketissa on kyllä ainakin omasta mieleststäni aivan käsittämättömän hyvät soundit hintaisekseen n.600 ainakin onoff:issa. Tuossa on myös se hyvä puoli, että kaiuttimet ovat oikeasti golf pallon kokoisia ja silti niistä lähtee erittäin voimakas ja hyvä soundi. Kyseinen sarjahan on pärjännyt hyvin monissa testeissä sun muissa. Tuossa tosin on sitten vähän huonot liitännät, vain yksi rca, yksi optinen ja yksi coaxali-liitn, tosin sinuule varmaan voisi riittää.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

jaffaman27,
Onks sulla toi ko. vahvistin?? Mun mielestä tuo kun ei vielä kykene siihen että hdmi:llä saa kuvan sekä äänet toistumaan. IMO hdmi:llä vahvistimessa ei tee mitään ellei ole tosissaan kunnon vahvistin mikä maksaa jo sitten hieman enemmän. (tosin nykyää saa jo jotain hyviä Onkyon malleja suht halvalla joka osaa toistaa äänen ja kuvan hdmi:n kautta) esim tämä: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=12998 Eli hdmi pitää olla vahvistimessa mallia 1.3 ja jos meinaa saada HD äänistä hyödyn niin pitää olla vahvistimessa dekooderi truehd:lle tai dts-hd:lle.

Olet sekä oikeassa että väärässä...
Uusien HD äänien hyödyntämiseen on kaksi tapaa:
1. Ostat jonkun vahvistimen josta löytyy hdmi 1.3 ja joka osaa purkaa HD ääniä itsekseen...kuten mainitsemasi Onkyo.
2. Ostat esim. Sonyn DG910:n, josta löytyy hdmi 1.1 ja joka ei osaa purkaa HD ääniä itsekseen, MUTTA vahvistin osaa kuitenkin vastaanottaa äänen Hdmi-liitännästä ja jatkaa pelkän kuvan telkkariin.
Tällä hetkellä (varsinkin PS3:n kanssa) on aivan sama kumman ostat (jos ei muita ominaisuuksia ajatella), koska PS3 ei osaa lähettää HD-ääniä bitstreamina eli purkamattomana raitana vahvistimelle.
Molemmissa tapauksissa joudut siis laittamaan PS3:n äänivalinnan LinearPCM:ksi --> liität PS3:n vahvariin, joka ottaa jo puretun mutta täysin samanlaatuisen (kuin jos itse vahvistin kyseisen purun tekisi) ääniraidan ja toistaa tämän, samalla jatkaen täysin koskemattoman kuvan televisioon.

Molemmilla homma siis toimii...Sonyn vahvari ei vaan osaa itse tehdä tuota purkamista, mutta sillä ei ainakaan tässä tapauksessa ole mitään väliä.
Toivottavasti ymmärsit jotain selityksestäni...

EDIT: Useimmissa vahvareissa tosin on vain hdmi joka ei pysty ääntä erittelemään, jolloin se toimii vain switch periaatteella...eli saat yhden hdmi liittimen lisää...tavallaan.. Eli täysin turhia kapistuksia moiset, mutta näyttää speksit paremmalta...Tämä kyseinen Sonyn vahvari taisi olla ensimmäisiä vahvistimia ainakin Sonylta joka pystyi ottamaan kunnolla hyödyn tuosta liitännästä...
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

aa.. okei. :) thanks. Nyt ollaan taas viisaampia. Luulin että hdmi:llä (1.1) ei pysty liittämään ps3 --> vahvari-->tv et sais ulos niin äänen kuin kuvankin. Itse olen pistänyt äänet optisella ja kuvan suoraan TV:hen hdmillä.
 
Vastaus: PS3 & kotiteatterisarja

Olen jo pitkään haaveillut vähintään 5.1-äänentoistosta, mutta toteutus on jäänyt vasta arvostelujen ja foorumikommenttien lukemisen tasolle. Tällä hetkellä PS3 on kytkettynä 10 vuotta vanhaan Yamahan vahvistimeen, joka kyllä hanskaa DTS:t sun muut optisen kautta. Kaiuttimina on vasta yksi pari Audio Pro Focus SA-5 -torneja, jotka sain aikanaan vaimoltani valmistujaislahjaksi. Äänenlaatu on tällaisen tuohikorvan mieleen aivan riittävä, mutta surround vaatisi muutaman lisäpöntön.

Sonyn DAV-IS10:n minikaiuttimet olisivat ihan ältsin kivat, koska ne tod.näk. saisi nätisti piiloonkin. Jokin tuossa kokonaisuudessa kuitenkin pisti vastaan PS3-käytön kanssa. (Olikohan juuri se HDMI:n puute tms?) Sonyn edustaja keväällä puheli, että syksyllä noita minikajareita saisi ostaa erikseenkin. Valitettavasti sen enempää asiasta ei olekaan ainakaan julkisesti tiedossa, ja julkaisuaikatauluthan voivat aina lipsua.

Yksi juttu mikä noissa valmiissa kotiteatteripaketeissa myös riepoo on se "turha" DVD-soitin. PS3 on DVD-soittimena kuitenkin niin hyvä, että sitä tulen käyttämään jatkossakin. Siinä mielessä olisi siis järkevämpää ostaa erillinen vahvistin ja kaiuttimet. Toisaalta valmiista paketeista löytää helpommin arvosteluita ja oikeiden ihmisten kommentteja. Lisäksi niissä kaiuttimet ovat varmasti "samaa sarjaa". Eri asia sitten on, kuulisinko äänessä mitään eroa, vaikka kaikki pöntöt olisivat ihan valmistajilta (kunhan olisivat muuten laadukkaita kapistuksia). :)

Muita mieltäni askarruttavia avoimia kysymyksiä:

1) 5.1 vs. 7.1, huomaako käytännön eroa? Olohuoneemme ei varmaankaan ole kovin optimaalinen akustiikkansa puolesta, ja seitsemän kaiuttimen sijoittelukin voisi aiheuttaa ylimääräistä hellasäröä.
2) Optinen vs. HDMI, eli käytännössä DTS/DD vs. uudet, pakkaamattomat ääniraidat? Kuinka hihisti pitää olla huomatakseen eron?
3) Ääniprojektorit, onko niistä mihinkään? Esim. Yamaha YSP-500 vaikuttaisi periaatteessa ihan näpsäkältä. Yksi tuollainen pötkylä telkkarin "alla" olisi omalla tavallaan elegantein ratkaisu, mutta kuinka hyvät surroundit noista sitten oikeasti saa?
 
Ylös Bottom