Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hartzu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Ro0Ki3 sanoi:
Esim. minun boxini piti helvetillistä ääntä ja sen kuuli television äänien yli, vaikka oli koneesta 2m:n päässä.

PS3:sta ja X360:sta ei voi edes verrata, ero on niin suuri.

Sama juttu. Kaverini alta vuoden vanha XO on ollut mulla käytössä muutamia kertoja ja PS3seni on kyllä äänetön jos XOhon vertaa. Aikaisemmin oon omistanut PS2sen (hurina vitutti) ja myöhemmin slimmin joka metelöi nyt enemmin kuin PS3. Slimmin laakereista lähtee levynpyöriessä ÄÄNI, mutta eipä haittaa, puhdistan joskus. Oon ilmeisesti näitä onnellisia jotka on saaneet "hiljaisen" PS3sen. Jää usein yöksi päälle lämmittämään huonetta kun vahvari menee "sleepillä" poispäältä, PS3 jatkaa... :p (nukun samassa huoneessa) ja ei haittaa pätkääkään tuo täysin olematon idle-hurina. Sorry.

PS: Ja leffoja katsoessa äänentaso nousee MUTTA ei häiritsevälle tasolle. Ei siis puhalla.
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

tänään ostin toisen ps3 ja on lähes äänetön, ensinmäinen oli kuin suihkukone eli on eroja!
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Mulla kone on monesti 15 tuntia putkeen päällä ja kovassa käytössä (pelaan) ja kone on todella hiljainen. Kun tuuletin käynnistyy ääni on senkin jälkeen niin pieni, että sitä tuskin huomaa.
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Minun PS3 pitää ääntä sillä tasolla, että elokuva käytössä liikutaan jo ihan kipurajalla. Pelatessahan tuo puhina ei haittaa, mutta n. tunnin käytön jälkeen tuulettimet kovimmillaan ja tuo äänentaso tulee kevyesti elokuva käytössä läpi (ei tietystikään rymistelykohtauksissa). On ollut suurin pettymys tähän mennessä ko. laitteessa. Olin saanut aivan erilaisen käsityksen hiljaisuudesta.
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

puupaa sanoi:
tänään ostin toisen ps3 ja on lähes äänetön, ensinmäinen oli kuin suihkukone eli on eroja!

Mikä on uuden laitteesi käyttäytyminen tuuletuksen voimakkuuksien suhteen silloin kun kone jätetään vain idlaamaan käynnistyksen jälkeen? Oma 60gb laitteeni käyttäytyy näin:

1. taso: PS3 käynnistetty, käytännössä äänetön
2. taso: n. 5 minuuttia käynnistyksen jälkeen, pieni hurina
3. taso: n. 15-20 minuuttia käynnistyksen jälkeen, selvästi havaittava hurina
4. taso: vain foldingin ja pelien aikana, todella selvästi havaittava hurina
5-9. tasot: ei ole koskaan normaalitilanteissa tullut vastaan, xbox-pölynimuri tasoiset hurinat

3. tasolle siis päädytään aina, vaikka kone tosiaan käynnistyksen jälkeen jää vain idlaamaan, ja mitään ei tehdä. Leffakäytössä mennään myös 3. tasolla. Jos 4. tasolle päädytään, ei sieltä koskaan tulla alaspäin.

Nuo tasot voi havaita korvakuulolla, kun tuuletus lähtee kovemmille kierroksille.
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

hartzu sanoi:
Oma 60gb laitteeni käyttäytyy näin:

Hyvin kuvailtu. Käsittääkseni 60GB-laitteista on olemassa kahta erilaatua melun määrän suhteen. Osaatko arvioida kumpaa tuo omasi on? Oletko esim. päässyt vertailemaan muihin tms.
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

lähes äänetön jos vertaa ensinmäiseen ps3 jonka ostin silloin kun ps3 julkaistiin,aina 10min jälkeen hurrasi kuin suihkukone!
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

hartzu sanoi:
Mikä on uuden laitteesi käyttäytyminen tuuletuksen voimakkuuksien suhteen silloin kun kone jätetään vain idlaamaan käynnistyksen jälkeen? Oma 60gb laitteeni käyttäytyy näin:

1. taso: PS3 käynnistetty, käytännössä äänetön
2. taso: n. 5 minuuttia käynnistyksen jälkeen, pieni hurina
3. taso: n. 15-20 minuuttia käynnistyksen jälkeen, selvästi havaittava hurina
4. taso: vain foldingin ja pelien aikana, todella selvästi havaittava hurina
5-9. tasot: ei ole koskaan normaalitilanteissa tullut vastaan, xbox-pölynimuri tasoiset hurinat

3. tasolle siis päädytään aina, vaikka kone tosiaan käynnistyksen jälkeen jää vain idlaamaan, ja mitään ei tehdä. Leffakäytössä mennään myös 3. tasolla. Jos 4. tasolle päädytään, ei sieltä koskaan tulla alaspäin.

Nuo tasot voi havaita korvakuulolla, kun tuuletus lähtee kovemmille kierroksille.
Juu mulla käyttäytyy kanssa jokseenkin noin, mutta tuo 4. on minulla: Fondingin ja pelien aikana hieman kovempi ääni kuni normaalisti ja välillä kuuluu kova hurina ja sitten taas hiljaa
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Itella PS3 aikas hiljainen. Hurinan kyllä kuulee ja se onkin aika vaihtelevaa sen mukaan, millaiset olosuhteet on. Kesällä oli 25-30 astetta huoneessa ja aurinko paahtoi koko ajan PS3:a päin. Ilma ei kiertänyt ja itelläkin silloin ihan veto pois. Pelasin pari tuntia Resistancea ja pelatessa hurina hukkui erittäin hyvin peliääniin toinin, kuin Xbox 360:llä. Pelin lopetettuani huomasi kuitenkin selvästi, että laite kävi kuumana. Humina oli normaalia suurempi ja kun laitoin käden konsolia vasten, huomasi heti, että lämmön olevan hieman turhan korkealla.

Vastakohta taas löytyi syksyltä, jolloin testasin joitain uusia demoja. Länpötila huoneessa ehkä joku 150- 20 astetta ja ulkona satoi. PS3 sijaitsi paikassa, jossa ilma kiersi hyvin. Konsolin tuulettimien ääntä hädintuskin kuuli, mutta, kun laitoin pelistä äänet pois ja olin hetken hiljaa, niin pienoista huminaa alkoi kuulua. Se kuitenkin ihan normaalia...

Kaiken kaikkiaan PS3:n melutaso on erittäin matala ja konsolin tuuletus harvemmin haittaa konsolilla toimiessa. Jos omistat PS2:n, niin voit kuunnella sen tuuletusta ja ajatella sen hivenen hiljaisemmaksi. Siinä on PS3:n tuuletuksen ääni...
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Wiips 360 sanoi:
Jos omistat PS2:n, niin voit kuunnella sen tuuletusta ja ajatella sen hivenen hiljaisemmaksi. Siinä on PS3:n tuuletuksen ääni...

Tämä on vähän huono vertailukohta. Ainakin oma ensimmäisten joukossa ostettu PS2 hönkii tosi kovaa, kun taas uudet slimmit ovat aika hiljaisia. Ja välimallejakin löytyy.
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Itelläkään PS3 ei mitään kummosta ääntä pidä. Pelatessa tuulettimen ääni toki kohoaa, mutta ei koskaan itseäni häiritsevälle tasolle. Usein jätän PS3:n yöllä päällekkin foldaamaan, eikä etäisyys tuohon laitteeseen nukkuessa ole kuin jotain 2-3 m:n luokkaa.
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Kävin eilen koekuuntelemassa uuden 40GB mallin kaverin luona ja vehje oli selkeästi hiljaisempi kun meikäläisen 60GB malli. Sen tuuletustaso oli suurinpiirtein 60GB mallin 2. tasoa koko ajan kun leffoja ja pelejä kokeiltiin.
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

puupaa sanoi:
sulla on ilmeisesti tuo kovaäänisempi ps3!

Omasta mielestäni joo, mutta en ole tosin koskaan päässyt kuulemaan sitä väitettyä hiljaisempaa 60GB mallia. Nämä asiat ovat kuitenkin niin paljon kuulijasta kiinni, ettei absoluuttista totuuttaa saa kuin itse kuulemalla molemmat vaihtoehdot.
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

laitoin tunti sitten molenmat ps3 60gb päälle! uudessa tuuletin taso1eikä tunnu muuttuvan vanhassa taso3 heti 15min käynnistyksen jälkeen!
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

hartzu sanoi:
Mikä on uuden laitteesi käyttäytyminen tuuletuksen voimakkuuksien suhteen silloin kun kone jätetään vain idlaamaan käynnistyksen jälkeen? Oma 60gb laitteeni käyttäytyy näin:

1. taso: PS3 käynnistetty, käytännössä äänetön
2. taso: n. 5 minuuttia käynnistyksen jälkeen, pieni hurina
3. taso: n. 15-20 minuuttia käynnistyksen jälkeen, selvästi havaittava hurina
4. taso: vain foldingin ja pelien aikana, todella selvästi havaittava hurina
5-9. tasot: ei ole koskaan normaalitilanteissa tullut vastaan, xbox-pölynimuri tasoiset hurinat

3. tasolle siis päädytään aina, vaikka kone tosiaan käynnistyksen jälkeen jää vain idlaamaan, ja mitään ei tehdä. Leffakäytössä mennään myös 3. tasolla. Jos 4. tasolle päädytään, ei sieltä koskaan tulla alaspäin.

Nuo tasot voi havaita korvakuulolla, kun tuuletus lähtee kovemmille kierroksille.

Taso 10 täällä, siis ei mitään hajua, kun on tossa tän PC:n vieressä ja tää kone on jatkuvasti päällä, enkä kuule sillon muuta hurinaa vaikka PS3:lla pelaisisinkin ku tän PuuCeen äänen, siis vaikka pelaisisinkin tai tekisin mitä, vaikka sitten kahveet... :o :D
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

puupaa sanoi:
laitoin tunti sitten molenmat ps3 60gb päälle! uudessa tuuletin taso1eikä tunnu muuttuvan vanhassa taso3 heti 15min käynnistyksen jälkeen!

:eek: Tahtoo tuollaisen 1.tason koneen heti!
 
Ylös Bottom