Baron
Well-Known Member
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys
Ja sitten vastaus itseäni siteeraten Playstation 3-ketjusta jostain elokuun tietämiltä:
Itse veikkaan, että kyse on eri tuotantotehtaiden tuotteista, joissa on käytetty eri alihankkijioiden tekemiä komponentteja... Varsinkin tuotannon alkuvaiheessa kun ei ole vielä saatu kaikkia standarteja luotua, niin tuloksena on tullut eri äänekkyydellä huutavia koneita... Joskin veikkaan, että äänekkäinkään pleikkari ei ole niin äänekäs kuin kilpailinsa tuote. Nyttemmin tuleva 20Gb:n tuote on tod. näk. hyvinkin hiljainen masiina...
ramse sanoi:Miten porukalla voi olla hiljaisia koneita. Itellä tuo huutaa ku pistetty sika. Oliskohan sijoituksella vaikutusta? Koitin kyllä laittaa pystyyn ja otin hyllystä pois mutta sillon jo tuuletin huusi täysillä. Pitäisköhän tuo jo "kylmänä" laittaa eri paikkaan. Pakko testata tänään.
Ja sitten vastaus itseäni siteeraten Playstation 3-ketjusta jostain elokuun tietämiltä:
Baron sanoi:Nyt kun olen tutustunut hiukan uuteen PS3:seeni edellisen jäljiltä, niin olen tullut siihen lopputulokseen, että tuuletuksen suhteen nämä laitteet ovat aikamoisia persoonallisuuksia. Tässä muutamia havaintoja:
1. kone)
Käynnistyessään hurahti kerran parin sekunnin ajan ja oli kiltisti hiljaa sen jälkeen 5 minuutin ajan, jonka jälkeen alkoi hurisemaan II-tason älämölön mukaisesti... Elokuvia katsoessa tuuletus kiihtyi asteen verran (tasolle III) ja pelatessa piti mekkalaa IV... (XBox on jotain tasoa V-VII). Ja tämä laite ei osannut kavuta alaspäin tuuletustasoissa, vaan piti mekkalan sammutukseen saakka riippumatta siitä, mitä sillä tehtiin...
2. kone)
Käynnistyy puolestaan aivan äännettömästi... Ei mitään hurahdustakaan... On hiljaa vaikka maailman loppuun saakka jos sillä ei ala tekemään mitään...DVD:tä katsellessa alkaa hurisemaan kiltisti tasolla I. Pelejä pelatessa hurahtaa III-tasolle... Ja jos kämpässä on hellepäivänä oikein kuuma, niin V-tason tuuletus on kuultu täällä, mutta todella hiljainen muuten... Ja tämäpä veijalainen osaa alentaa tuuletuksen nopeutta tarpeen mukaan... Melkoinen parannus edelliseen koneeseen...
Miten voi olla näin suurista persoonallisuuksista kyse ? Tämä ei ole minkään tieteelliseen kokeeseen pohjautuva testi, vaan ihan kuulotuntumalla huomattua... Tai sitten minusta on vaan tulossa vanha
Itse veikkaan, että kyse on eri tuotantotehtaiden tuotteista, joissa on käytetty eri alihankkijioiden tekemiä komponentteja... Varsinkin tuotannon alkuvaiheessa kun ei ole vielä saatu kaikkia standarteja luotua, niin tuloksena on tullut eri äänekkyydellä huutavia koneita... Joskin veikkaan, että äänekkäinkään pleikkari ei ole niin äänekäs kuin kilpailinsa tuote. Nyttemmin tuleva 20Gb:n tuote on tod. näk. hyvinkin hiljainen masiina...