Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

40gb tuli hommattua tänään ja hiljaiseksi en tätä sanoisi. Suhinaa pitää, mutta mielestäni se tulisi enemmänkin kovosta kuin tuulettimesta. Päivitystä tässä vasta latailen, joten käyttötunnit ovat olemattomat...
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

JTH81 sanoi:
Mulla on 40GB malli, ostettu viime viikolla. Heti ensimmäisellä käynnistyksellä huomio kiinnittyi ääneen. Kyse ei ole mistään tuulettimen puhinasta, vaan XO-maisesta rutinasta, joka kuuluu selvästi usean metrin päähän. Ääni siis kuuluu oli asemassa levy tai ei.

Kokeilin pitää konetta päällä yhteensä n. 3 vrk (foldausta, pelejä), mutta ääni ei muuttunut. Mieli tekisi käydä kysymässä ostoliikkeessä josko laite olisi mahdollista vaihtaa uuteen, sillä ääni on todella ärsyttävä.

Muilla vastaavia kokemuksia?
Mulla on ihan samat oireet. Yöksi jätin koneen latamaan demoja ja vaikka nukun viereisässä huoneessa oli laitettava ovi kiinni, koska tuo surina alkoi häiritsemään valtavasti. Ääni ei hiljene vaikka kone idlailee.

Kävitkö viemässä konsoli takaisin liikkeeseen?
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

JTH81 sanoi:
Mulla on 40GB malli, ostettu viime viikolla. Heti ensimmäisellä käynnistyksellä huomio kiinnittyi ääneen. Kyse ei ole mistään tuulettimen puhinasta, vaan XO-maisesta rutinasta, joka kuuluu selvästi usean metrin päähän. Ääni siis kuuluu oli asemassa levy tai ei.

Kokeilin pitää konetta päällä yhteensä n. 3 vrk (foldausta, pelejä), mutta ääni ei muuttunut. Mieli tekisi käydä kysymässä ostoliikkeessä josko laite olisi mahdollista vaihtaa uuteen, sillä ääni on todella ärsyttävä.

Muilla vastaavia kokemuksia?

Jos kone pitää ääntä ni ei sitä sen takia uuteen vaihdeta voi juma. Ihan normaalia, et koneet pitää ääntä.
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

jysky_91 sanoi:
Jos kone pitää ääntä ni ei sitä sen takia uuteen vaihdeta voi juma. Ihan normaalia, et koneet pitää ääntä.

Niin, mikä on sitä normaalia käyntiääntä ja mikä ei. PS3:n kohdalla pitäisi kuulua, jos lainkaan, ainoastaan tuulettimen ohkaista suhinaa. Matala käyntiääni on osa laitteesta saatavaa laatuvaikutelmaa ja käytön ergonomiaa. Kertoo myös teknisestä osaamisesta ja suunnittelun prioriteeteista.
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Kyllä toi mun 60gigan laite on melko äänekäs. Alku kesästä ostettu ja tottunut olen jo ääneen.
Kyllä toi mun laitteen ääni kuuluu pahimmilaan viereisiin huoneisiin asti...
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Mulla on Procasterin digiboksi ja PS3 60 GT vierekkäin telkkarin alla ja suhina on samaa luokkaa molemmissa eli kun on yöllä tallennus päällä boksissa niin suhina on samaa luokkaa kuin pleikkarissa esim demoja ladatessa. Pelatessahan tota ei edes huomaa, yöllä nukkuessa suhina häiritsee... No joo, toisaalta mun mielestä suurempi ongelma on se lämmöntuotto: kun on pieni LCD (27tuumaa) ja PS3 huutanut muutaman tunnin, niin alkaa makuuhuoneessakin tarkenemaan! :)
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Itselläni on tuo 60 gb:n malli ollut julkaisupäivästä asti ja pitänyt aina melko kovaa ääntä (tutulla kaavalla eli n. 10 min täysin hiljaa, sitten kovenee tasaisesti hyvin selvästi kuultavaksi ja häiritseväksi). Mietin, että onko kukaan yrittänyt saada konsoliaan vaihdettua juuri äänen takia ja jos on, niin miten on onnistunut (erityisesti Prisman suhtautuminen asiaan kiinnostaa, kun sattuu oma konsoli olemaan sieltä ostettu).
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Itse en pidä tuota 60 Gb konsolin ääntä lainkaan häiritsevänä. Täälläkin olen jo kokemuksia kysynyt ja todennut, että oma konsolini pitää täysin normaalia ääntä, eli siis on täysin hiljaa sen ensimmäiset 10 minuuttia, jonka jälkeen tuuletin alkaa pitää hiljaista huminaa, joka on selvästi PC:n huminaa hiljaisempaa, eikä se kuulu pelaamisen yli(itselläni äänet ovat "normaalivoimakkuudella" pelatessa).

Mielestäni on myös normaalia, että jos PS3:n jättää yöksi päälle, niin "sattuu" sen pitämä ääni "pahemmin" korvaan, koska muualla on silloin hiljaisempaa ja tuulettimen hurina on likimain ainoa ääni, mikä kuuluu.
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Berliini sanoi:
40gb tuli hommattua tänään ja hiljaiseksi en tätä sanoisi. Suhinaa pitää, mutta mielestäni se tulisi enemmänkin kovosta kuin tuulettimesta. Päivitystä tässä vasta latailen, joten käyttötunnit ovat olemattomat...

Kävin vaihtamassa koneen uuteen, mutta samaa ääntä se edelleen pitää. En tiedä onko Prismaan sitten saapunut joku huono erä?

Ääni kuulostaa tosiaan siltä kuin se tulisi kovosta, ei tuulettimesta. Esim leffoja katsellessa kovalevyn äänen välillä huomaa hiljaisissa kohtauksissa. Vaikea myös sanoa onko oman ääni normaali vai ei, kun en muita PS3:ia kuin omaa ole päässyt testaamaan.

Onko teillä, joilla kone on hiljainen, myös kovalevy täysin äänetön? Vai olenko vain poikkeuksellisen herkkä eri äänille? Helpoimmalla olis varmaan päässy jos ei olis tätä ketjua alkanut lukemaan ja vaan käyttänyt konetta tietämättömänä tästä ongelmasta, tyytyväisenä.
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Itselläni myös tuollainen tod. äänekäs 60giganen, ja kiinnostaisikin huoltaako/vaihtaako sony näitä tuulettimia, tai koko konsolia tuon häiritsevän kovan äänen takia??Konsoli on pystyssä ja saa kyllä happea ihan kivasti, mutta pitää koko ajan ärsyttävän kovaa meteliä esim dvd elokuvaa katsoessa! Pelatessa jossain vaiheessa hurina on jo todella ärsyttävää ja häiritsevää! Mihin minun pitäisi takuu asiassa ottaa yhteyttä, suoraan sonyyn vai myyjään?
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Wangsta sanoi:
Itselläni myös tuollainen tod. äänekäs 60giganen, ja kiinnostaisikin huoltaako/vaihtaako sony näitä tuulettimia, tai koko konsolia tuon häiritsevän kovan äänen takia??Konsoli on pystyssä ja saa kyllä happea ihan kivasti, mutta pitää koko ajan ärsyttävän kovaa meteliä esim dvd elokuvaa katsoessa! Pelatessa jossain vaiheessa hurina on jo todella ärsyttävää ja häiritsevää! Mihin minun pitäisi takuu asiassa ottaa yhteyttä, suoraan sonyyn vai myyjään?

Minulla oli myös sama ongelma....aivan liian äänekäs leffan katseluun ja muutenkin häiritsi kun surffaili netissä tms. Kone pyöräytti tuulettimet 5min jälkeen (vaikka idlenä) mielestäni tasolle 3 jolloin ääni oli siis häiritsevä.

Soitto Anttilaan -> sain sieltä Sonyn numeron josta sitten ilmoitettiin että sorry...ei tehdä mitään..kuuluu asiaan.

Kone meni heti myyntiin ja nyt 40GB versio TV:n vieressä....ei ole kaduttanut hetkeäkään...

T: JJ
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Oma pleikkari (60 gb) pitää välillä aikamoista melua. Aamulla veli pelasi NFS:ssää, ja tuulettimen hurina kuului (heikosti) toiselle puolelle taloa. Tietokonekin kuulosti melkein äänettömältä pleikkarin hurinan jälkeen. Pleikkari on pystyssä aika avoimella paikalla. Sen päällä on ½ metriä tyhjää tilaa, mutta takapuolella, ja oikealla sivulla (se puoli, joka olisi maata vasten jos pleikkari olisi makuullaan) on vain 7-10 cm. Sitten sillä etupuolella, ja sillä puolella jossa lukee PLAYSTATION 3, on tilaa parisen metriä. Että silleen.
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Mitä nyt olen plege3:lla (60gb) pelannut niin kyllä se pitää jonkin sortin ääntä. Ei mitenkään häiritsevää kuitenkaan.
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Minusta PS3 on selkeästi hiljaisempi kuin mikään muu laite, jonka omistan. Esim. tietokoneeni "silent power" -virtalähde ja "hiljaiset" kotelotuulettimet pitävät jo älämölöä.
Tilanteeseen voi vaikuttaa myös koneen sijoittelu, minulla kun sitä ei ole ängetty ahtaalle tv-tasolle. Tällainen sijoittelu vaikuttaa myös X0:n meteliin selkeästi. (Joskus tuli testattua tätä kaverin X0:lla.)

P.S.: Älkää valittako kovaäänisistä pelikoneista, esim. SEGA:n Dreamcastia muinoin luultiin vialliseksi, koska sen tuulettimet pitivät hieman kovempaa ääntä mihin oli totuttu. Kaikki vempeleet pitää ääntä, siihen vain pitää tottua.
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Oma pleikkari (60 gb) pitää välillä aikamoista melua.
Pleikkari on pystyssä aika avoimella paikalla.
kannattaa pitää vaakatasossa, on huomattavasti hiljaisempi,
ainakin oma euro-julkkari-malli toimii hiljaisesti makuultaan. :)
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

kannattaa pitää vaakatasossa, on huomattavasti hiljaisempi,
ainakin oma euro-julkkari-malli toimii hiljaisesti makuultaan. :)

Ei ole muuta paikkaa tuolle, kuin tuo hylly. Jos tuon laittaa dvd-soittimen päälle, niin se lämpenee aivan liian paljon, koska sen kaiuttimista kuuluu äänet. No, pitää aina vain säätää voluumia pari pykälää isommalle ;)
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Ei ole muuta paikkaa tuolle, kuin tuo hylly. Jos tuon laittaa dvd-soittimen päälle, niin se lämpenee aivan liian paljon, koska sen kaiuttimista kuuluu äänet. No, pitää aina vain säätää voluumia pari pykälää isommalle ;)

Jaa mitä, siis minkä kaiuttimista, pleikan vai vai dvd-soittimen:confused: Kummassakin yleensä aika vähän noita kaiuttimia....

Ja millähän perusteella olisi vaakana hiljaisempi, eiköhän tuo ilma kulje vapaammin pystysijoituksessa. Ei sillä, etteikö näin voisi ollakin, mutta perusteluja, Vinnie, kitoos.
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Jaa mitä, siis minkä kaiuttimista, pleikan vai vai dvd-soittimen:confused: Kummassakin yleensä aika vähän noita kaiuttimia....

Ja millähän perusteella olisi vaakana hiljaisempi, eiköhän tuo ilma kulje vapaammin pystysijoituksessa. Ei sillä, etteikö näin voisi ollakin, mutta perusteluja, Vinnie, kitoos.

Kokeile niin huomaat aivan varmasti.
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Itekin huomasin, että huomattavasti hiljaisempi vaakatasossa! Taitaa pysyä myös jatkossa kallellaan.
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Jaa mitä, siis minkä kaiuttimista, pleikan vai vai dvd-soittimen:confused: Kummassakin yleensä aika vähän noita kaiuttimia....

Joissain dvd-soittimissa tulevat kaiuttimet mukana. Esim tässä Sonyn DAV-S400:ssa, joka löytyy tästä talosta. Näin meillä.
 
Ylös Bottom