Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Joissain dvd-soittimissa tulevat kaiuttimet mukana. Esim tässä Sonyn DAV-S400:ssa, joka löytyy tästä talosta. Näin meillä.

No kai mä nyt sen tiedän, että dvd-soittimen äänet jollain kaiuttimilla ulostetaan, oli ne sitten markettivehkeiden kolibrinpöntöt tai ihan oikeet, mutta tosta sai sen käsityksen, et ne kailottimet olis jotenkin siinä, no joo anti olla:p:p
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Oma 40GB pleikkari on yllättävän hiljainen vaikka olisi ollut pidempikin peliputki eikä BD-leffaa katsottaessa kuulu leffan melun seasta minkäänlaista ääntä.
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Minulla se on ainakin hiljaisempi, kuin pc. Ei sitä edes kuule, kun kattoo leffoja tai pelaa.
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Äänekkyyteen vaikuttaa paljon se, että pitääkö skaalainta päällä...

Jos koneessa pitää kaikki skaalaimet täysillä kun DVD:tä katsoo, niin tottahan toki tuuletin silloin huutaa täysillä kun se yrittää jäähdyttää saunankiveksi kelpaavaa Celliä, joka parhaansa mukaan laskee pikseleitä uusiksi...

Ottakaa skaalaimet pois, itselläni laite on se jälkeen äänetön (=pitää niin pientä hurinaa, ettei sitä huomaa vasta kuin menee lähelle kuuntelemaan).

BD-leffa tai pelaaminenkaan eivät rasita tuulettimia yhtä paljon kuin skaalain + DVD.
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Tuli vaihdettua pari päivää sitten 60Gb -mallista 40Gb -malliin.

60Gb -malli oli ainakin mulle leffakäyttöä ajatellen hieman liian äänekäs. Hiljaisissa kohdissa humina ärsytti liikaa, jotta olis voinu leffoista kunnolla nauttia. Mutta nyt toi uus 40Gb -malli ratkaisi senkin ongelman. Nyt hurina on tasoa tai kahta hiljaisempi pahimmillaankin. Tostakin vähästä varmaan pääsis eroon jos jaksais puhkasta tv-tason takalevyyn vähän tuuletusreikää.

Tosin täytyy sanoa, että ei se 60gb -mallikaan mikään valtavan kovaääninen ollut. Pidän omaa tietokonettani hiljaisena (3*Antec tricool minimillä ja Tuniq Tower minimillä), mutta kyllä toi 60gb pleikkari oli kuitenkin sitä hiljaisempi. Eli käytännössä nyt puhutaan hiljaisista kuiskauksista ja erittäin hiljaisista kuiskauksista...
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Oma 40GB pleikkari on yllättävän hiljainen vaikka olisi ollut pidempikin peliputki eikä BD-leffaa katsottaessa kuulu leffan melun seasta minkäänlaista ääntä.

Olen samaa mieltä omasta 40gb mallista. Tuulettimien ääntä on välillä vaikeaa edes kuulla kun on niin hiljainen:).
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

En tiiä olenko jo tänne ehtinyt kommentoimaan, mutta itellä ei mitään ongelmia ole ollut ton PS3:n äänitason kanssa. Kone on mukavan hiljainen (riippuu vähän, mitä teet) ja kaikki tuulettimista lähtevä ääni jää itse peliäänien alle. Itellä kone pystyssä ja kertaakaan ei kukaan ole äänekkyydestä valittanut... ;)
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Kyllähän tuuletin pitää tuulettimen (?) ääntä sehän on selvä mutta ei toi millään tavalla äänekäs ole. Ja peleissähän on äänet, ei sieltä pleikan tuuletinta erota mitenkään.
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Mulla ainakin tuo masiina on erittäin hiljainen, ainakin tuohon xbox 360:een verrattuna. Ainakaan bd leffoja katsottaessa ääni ei häiritse yhtään.
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Tänään tuli meikälle 40gb malli ja on kyllä hemmetin paljon hiljasempi, kun 60gb :)
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Itse tilasin ps3 capi-onlinesta ja sain sen tossa viikko sitten. Ps3 pitää kauheata hurinaa, kun se laittaa täyden puhalluksen päälle ehkä 20-30min välein pelatessa( rainbow six vegas ja warhawk) ja sitä jatkuu ehkä noin 10 minuuttia. Kerran se teki sen myös elokuvan aikana (Bluray 300 elokuva) ja sillon se häiritsi jo todella paljon.

Uskon, että siin laitteessa on oikeesti jotain vikaa jos ihmiset kehtaavat väittää et heidän koneensa ei rupee pitää kovaa puhallusääntä pelatessa.

Konetta pidän TV-tason päällä telkkarin vieressä. Olen kokeillut pystysuunnassakin pitää, mutta ei vaikutusta.

Laite on se 40gb
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Uskon, että siin laitteessa on oikeesti jotain vikaa jos ihmiset kehtaavat väittää et heidän koneensa ei rupee pitää kovaa puhallusääntä pelatessa.

Konetta pidän TV-tason päällä telkkarin vieressä.
oma 60gb-pleikkari (julkkarimalli) on edelleen huomattavan äänetön verrattuna XO-konsoliin,
PS2 oli kyllä kolmatta generaatiota hieman hiljaisempi tuuletuksen osalta.
oma PC pitää semmosta mölinää, ettei tulisi mieleenkään katsoa elokuvaa, saati sitten pelata sillä.

mutta tuntuu vaihtelevan kuulijasta ja konsolista riippuen, mitllaista mölinää kone pitää.

ainoastaan Folding@Homea ajaessa kone nostaa tuulettimen kierroksia, eikä silloinkaan niin korkealle, että häiritsisi esimerkiksi sohvalla nukkuvaa henkilöä.

Oma LCD-telsu ainakin lämmittää ympäriltä ilmaa niin paljon, etten edes harkitse PS3:n pitämistä sen vieressä,
ennemmin alemmalla tasolla.
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Itse tilasin ps3 capi-onlinesta ja sain sen tossa viikko sitten. Ps3 pitää kauheata hurinaa, kun se laittaa täyden puhalluksen päälle ehkä 20-30min välein pelatessa( rainbow six vegas ja warhawk) ja sitä jatkuu ehkä noin 10 minuuttia. Kerran se teki sen myös elokuvan aikana (Bluray 300 elokuva) ja sillon se häiritsi jo todella paljon.

Uskon, että siin laitteessa on oikeesti jotain vikaa jos ihmiset kehtaavat väittää et heidän koneensa ei rupee pitää kovaa puhallusääntä pelatessa.

Konetta pidän TV-tason päällä telkkarin vieressä. Olen kokeillut pystysuunnassakin pitää, mutta ei vaikutusta.

Laite on se 40gb

Mulla on ollu toi 40gb malli maanantaista asti ja heti maanantaina pidin sitä päällä n. 6 tuntii putkeen, eikä ääni noussut yhtään edes pelatessa.
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Itse tilasin ps3 capi-onlinesta ja sain sen tossa viikko sitten. Ps3 pitää kauheata hurinaa, kun se laittaa täyden puhalluksen päälle ehkä 20-30min välein pelatessa( rainbow six vegas ja warhawk) ja sitä jatkuu ehkä noin 10 minuuttia. Kerran se teki sen myös elokuvan aikana (Bluray 300 elokuva) ja sillon se häiritsi jo todella paljon.

Uskon, että siin laitteessa on oikeesti jotain vikaa jos ihmiset kehtaavat väittää et heidän koneensa ei rupee pitää kovaa puhallusääntä pelatessa.

Konetta pidän TV-tason päällä telkkarin vieressä. Olen kokeillut pystysuunnassakin pitää, mutta ei vaikutusta.

Laite on se 40gb

Mulle tuli Capista 40gb laite eilen, ja tuuletin pitää myös siritystä/ rapinaa. Eli pelkkää puhinaa ei ole laitteen ääni kuten ilmeisesti useimmilla. Tuo sirinä kuuluu heti kun laitteen laittaa päälle. Mietin jo hieman että pitäskö laittaa vaihtoon, kun kuitenkin viihdekone on tarkoitus tosta tehdä. Ääni kuuluu erittäin selkeästi usean metrin päähän.
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Kertokaas sitten pojat miten helposti saatte capin kanssa hoidettua noi vaihdot/kyselyt mikä konetta vaivaa .
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Oma LCD-telsu ainakin lämmittää ympäriltä ilmaa niin paljon, etten edes harkitse PS3:n pitämistä sen vieressä,
ennemmin alemmalla tasolla.

Nojoo vaihtoehto olis pistää se sinne alemmalle tasolle ja lasi kiinni ni hiljenis hieman :)
TV-taso on Ikean Tobo. TV-taso on kuiteskin aika umpinainen et kai se huutais pahemmin vaa jos ilma ei kierrä takaata ja sivuilta.
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Mulle tuli Capista 40gb laite eilen, ja tuuletin pitää myös siritystä/ rapinaa. Eli pelkkää puhinaa ei ole laitteen ääni kuten ilmeisesti useimmilla. Tuo sirinä kuuluu heti kun laitteen laittaa päälle. Mietin jo hieman että pitäskö laittaa vaihtoon, kun kuitenkin viihdekone on tarkoitus tosta tehdä. Ääni kuuluu erittäin selkeästi usean metrin päähän.

Mulla luultavasti samanlainen rapinaongelma 40GB:n mallissa, ikään kuin tuulettimen laakerissa olisi väljyyttä. Tai tiedä häntä mistä johtuu, mutta häiritsee tosiaan huomattavasti enemmän, kuin muuten pieni puhina. Kone ei ole enää ihan uusi, joten vaihto ei taida onnistua, mutta mieli tekisi kysyä huollon mielipidettä asiasta. Luultavasti sanovat, että kuuluu asiaan... :rolleyes:
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Kyselin Capilta asiasta ja pyysivät lähettämään laitteen takaisin asiakaspalautuksena. Ainakin mitä aiemmin olen kuullut heidän viankorjauksestaan, niin vissiin vaihtavat laitteen uuteen...

Jännä tossa äänessä on muuten se, ettei sen taajuus muutu vaikka testasin pyörittää dvd-leffaa skaalauksella puolisen tuntia. Tonhan pitäisi käsittääkseni rasittaa laitetta sen verran että tuuletin alkaisi pyöriä lujemmin --> luulisi että rapinan tahtikin tihenisi.
 
Vastaus: PS3 hiljaisuus/äänekkyys

Oma 40gb:n PS3 on kyllä täysin äänetön. On pikkasen eri fiilis kattella leffoja ja pelata kun vertaa tohon mekkalaan mikä X0:sta lähti :)
 
Ylös Bottom