Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Onko jotkut onnistunut saamaan uuttaa konsolia tilalle tuolta nordiskfilmiltä äännekkyys ongelman vuoksi? alkaa mietityttämään tämä oman koneen äänitaso. Huone lämpö noin 19-20 astetta, kone on avonaisessa hyllyssä, ilman vaihdon pitäisi pelata. Unchartedia kun pelasin niin puolen tunnin pelaamisen jälkeen hiljaisissa kohdissa puhalluksen kuuli todella selvästi. Muutama päivä sitten kokeilin kaverin slimiä 120GB, ja kylmänä äänet ovat huomattavasti omaani hiljaisemmat, todellakin korvan saa viereen pistää jotta jotain kuulee. itselläni kohta vuoden vanha 80gb, ja suhteellisen äänekäs.
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Huomasin eilen että oma Slimi tahtoo lämmetä aika paljon pelin aikana. Tähän kai vaikuttaa se että konsoli puhaltaa kuumat ilmat ulos ja ei ime sisään ilmaa, ainakaan tietääkseni.

Näinhän se on, kun kaikki ilma on puhalletty ulos, niin ei ole enää ilmaa joka viilentäisi.:D
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Pitäisikö tuon slimin muuten olla yleisesti ottaen hiljaisempi kuin vanhan mallin?
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Pitäisikö tuon slimin muuten olla yleisesti ottaen hiljaisempi kuin vanhan mallin?
Teoriassa kyllä, mutta käytännössä yksiselitteistä vastausta on lähes mahdotonta antaa. Slim-malleissa tuntuu olevan varsin suuria yksilöllisiä eroja (siinä missä kuuntelijoissakin).

Joten semmoinen politiikkomainen vastaus kysymykseen: Ehkä, ehkä ei, saattaa olla...
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

250giganen slimmi on itellä, ja kaks päivää sitä nyt tos pelannu kumpanakin päivänä noin 9h.

Ei kuulu kyllä pienintäkään ääntä, ei edes huminaa tai mitään vaikka ääniä ei ois päällä. Tykki kyl pitää sitäki kovempaa melua, mut se on semmost miellyttävää hurinaa kyllä, ettei se haittaa
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Kyllä oma slim on aikaisempaa 60 gigan mallia paljon hiljaisempi.
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Olen tässä kauan pähkäillyt hankkivani tuollaisen pienen paineilmapullon, millä saisin sitten tuon pleikkarin pelastettua pahan pölyn vallasta. Ovatkos ihmiset huomanneet että konsolista olisi tullut äänettömämpi ko. imurointioperaation jälkeen? Teen sen joka tapauksessa n. viikon sisällä, mutta olisi kiva tietää :)
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

En ole Pleikkaria putsaillut, mutta mulla on tommonen parin maitotölkin kokonen Applen tietokone, johon vaihdoin uudet muistit ja isomman kovon kuukausi sitten. Putsasin samalla pölyt eikä tuo nosta enää kierroksia niin herkästi kuin ennen. Pleikkaan pätee varmaan sama asia ja itse asiassa mihin vaan samantapaiseen laitteeseen.
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Paljonko te annatte pleikkarillenne tilaa hengittää ja mitä suosittelisitte? Itselläni hyllykössä alimmalla hyllyllä vaakatasossa, ylä hyllyyn on noin 25-30 cm päässä, oikealla puolella noin 20 cm ja vasemalla monta metriä, koneen takana sen sijaan on vain noin 7-10 cm seinään. kun pelaan pari tuntia ja kokeilen seinää johon PS3 on puhaltanut kuumat ilmat seinä on siitä kohtaa suhteellisen lämmin, myös hylly jossa ps3 on lämpiää myös jonkin verran. MW2 pelatessa noin 30min pelaamisen jälkeen kone huutaa. antaisitteko itse lisää tilaa hengittää? Voiko muuten tuota melua aiheuttaa se että kone lämpenee sen takia että lämpö ei johdu porsessorista kunnolla?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Minulla pleikka on lipaston päällä pysty asennossa ja on aina ollut tilaa hengittää mutta silti on kerran jo tullu YLOD, Yellow Light Of Death.
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Itselläni on tapaus tälläinen: Eli siis kolmoseni alkaa huutamaan aina jos pelaan jotain tiettyä peliä, pelin pitää olla hyvä grafiikkainen ja vaatia kolmoselta paljon että näin tapahtuu mutta kun pelaan jotain huono grafiikkaista/ ei paljon suorituskykyä vaativa peliä niin ei huuda laisinkaan. Tämä on varmistettu monta kertaa: aina kun lyön UC2 sisään ja alan pelaamaan niin korkeintaan 5 min menee niin kolmonen huutaa jo täysillä muttan nyt olen pelaillut tuota suhtkoht rumaa peliä Dragon Age: Originsia jotain 40 tuntia eikä ole kertaakaan tuulettimet menneet normaalitasoa kovemmalle, mutta heti kun vaihtaa peliksi juuri esim. tuon UC2 niin kamala huuto alkaa kuulumaan eikä pysty pelaamaan juuri sen takia. Eli itse olen funtsinut sen verran että kone rasittuisi kun pelaan jotain koneelta paljon vaativaa peliä ja kuumentuisi sen takia enemmän kuin yleensä ja sitten tarvitaan lisäjäähdytystä. Sama asia tapahtuu silloin tällöin myös elokuvaa katsottaessa, mutta harvoin, ja tämä ei ole sattumaa kun se on niin monta kertaa tapahtunut juuri tuolloin.
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Eli itse olen funtsinut sen verran että kone rasittuisi kun pelaan jotain koneelta paljon vaativaa peliä ja kuumentuisi sen takia enemmän kuin yleensä ja sitten tarvitaan lisäjäähdytystä.
Nimenomaan juuri tästä on kyse. Mitä enemmän CPU+GPU:ta rasitetaan, sitä enemmän ne tuottavat hukkalämpöä, ja sitä suuremmaksi kasvaa jäähdytystarve. Eli kun lämpötila nousee, Pleikkarin lämpöanturit kertovat tuulettimelle, että nyt on aika nostaa kierroksia -> enemmän tuuletinmelua.
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Ehkä pölystä putsaaminen voisi auttaa asiaan. Piitahnan vaihto myös voisi parantaa lämmön johtamista nopeemmin prossusta ja näytönohjaimesta pois.
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Oma slimmini on tuntunut nyt tulleen äänekkäämmäksi. Mulla on niitä ensimmäisiä slimejä. Tuntui, että se puhkui ja puhisi, niin kädellä koittaessa takaa tulee sellainen lehmän henkäys, jos vertaa 40Gb:n fattyyn. :confused:
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Kuuluuko teidän pleikkareistanne semmoista ulinaa? siis tuulettimista peräisin olevaa ulinaa?
 
Vastaus: PS3:n hiljaisuus/äänekkyys

Ei kuulu minkäänlaista ulinaa, hiljaista suhinaa vain. Mulla on vanha ps3 malli 2½v vanha.

Mistähän tuommoinen ulina voisi sitten johtua ei kai vaan laakerit menossa tuulettimesta? kohta vuoden vanha laite (80GB) ja pölyjä imuroitu aina sillon tällön.
 
Ylös Bottom