Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3-päivitykset

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS3 päivitykset

TT-2k sanoi:
PS1-pelit tuntuvat toimivan oikein mainiosti Remote Playn yli. Testasin Metal Gear Solidia, Tekken 3:a ja The Rytmipeliä eli PaRappa The Rapperia. Jopa tuo armottoman tarkasta ajoituksesta tuttu PS1-klassikko toimi langattoman verkon yli sen verran lagittomasti, että pari ekaa biisiäkin tuli päästyä läpi. Vielä kun tuon kuvan saisi valita venytettäväksi PSP:n koko näytön alalle. Tuollainen 4:3-kuva PSP:n hienolta näytöltä näyttää kovin orvolta.
Myös PS3:n Storesta ostetut PS1-klassikot toimivat PSP:llä Remote Playllä (etäkäytöllä), mutta jos pelin haluaa oikeasti kopioida PS3:lta PSP:n muistikortille, pitää turvautua edelleen USB-johtoon.
 
Vastaus: PS3 päivitykset

Oliver sanoi:
Myös PS3:n Storesta ostetut PS1-klassikot toimivat PSP:llä Remote Playllä (etäkäytöllä), mutta jos pelin haluaa oikeasti kopioida PS3:lta PSP:n muistikortille, pitää turvautua edelleen USB-johtoon.
Jes, näinhän se menee. Sekä PS3:n kovolla että PSP:n muistikepillä nököttävät pari Storesta ostettua PS1-peliä. Suoraan PSP:llä pelattuna tuo venytys koko ruudulle onnistuu, ja ainakin WipEout tuntui Remote Playn läpi D-padilla ohjailtuna hemmetin kiikkerältä. (Se ei taida analogiohjausta tukea muutenkaan...) Seuraava vaihe tuossa voisi olla, että Storesta ladatut pelit voisi kopsia Remote Playn (tai ylipäätään WLANin) yli PSP:lle. Tosin taitaa olla niin, että siirrytään suoraan siihen, että Storea voi käyttää PSP:llä, eikä mitään letkutuksia PC/PS3:lta tarvita.
 
Vastaus: PS3 päivitykset

Pikaisen testin perusteella uusi päivitys paransi myös selainta, tai sitten XMB:n muistinkäsittelyä yleisesti, koska aiemmin aina muistin loppumiseen jymähtänyt ps3fanboy.com sivu toimii nyt. Ja kuten aiemmin todettiinkin, on Infoboard nopeutunut silminnähtävästi.

WMV tuki rajoittuu vain WMV v9 materiaaliin, ja v7 tai v8 materiaalia ei tueta. Ei mikään suuri menetys. AVI container versioista toimii sekä v1.0 ja v2.0. Omista xVid videoistani en löytänyt yhtään toimimatonta tapausta.
 
Vastaus: PS3 päivitykset

hartzu sanoi:
WMV tuki rajoittuu vain WMV v9 materiaaliin, ja v7 tai v8 materiaalia ei tueta. Ei mikään suuri menetys. AVI container versioista toimii sekä v1.0 ja v2.0. Omista xVid videoistani en löytänyt yhtään toimimatonta tapausta.
Karkaa hieman OT:ksi... Tuo on harmillista, että WMV:n vanhempia versioita ei tueta. Lisäksi omista kokoelmista löytyi XviDejä, jotka oli GSpotin mukaan pakattu XviDin versiolla 1.0.3 ja joissa oli ääniraitana ihan tavallista MPEG-1 Layer 3:a. Silti nämä tiedostot olivat PS3:n mielestä Corrupted Dataa. Hassua tässä on se, että toiset samalla XviD-versiolla ja samalla audiocodecilla pakatut videot toimivat ongelmitta. Jostain luin, että PS3 ei ymmärtäisi videoita, joissa on ns. Packed Bitstream. Hain Moitah.netistä MPEG4 Modifierin ja purin nuo mitkälie-tiedot, mutta eipä ollut siitäkään apua. On tää hieman surullista, että joutuu tällä lailla tappelemaan codec-ongelmien kanssa kuin PC:llä ikään...
 
Vastaus: PS3 päivitykset

Koskahan ne meinas sen tektitys tuen laittaa..ei tolla divx tuella tee mitää ilman sitä...
 
Vastaus: PS3 päivitykset

deeku12 sanoi:
Koskahan ne meinas sen tektitys tuen laittaa..ei tolla divx tuella tee mitää ilman sitä...
Ei ole mitään tietoa, tuleeko tekstitystukea koskaan. Mutta on hieman liioiteltua sanoa, että ilman tekstityksiä DivX-tuesta ei ole mitään iloa. En ole tekstityksiä videoissani käyttänyt oikeastaan koskaan, ja mulle tekstitönkin DivX/XviD/WMV-toisto PS3:lla oli helkkarin hieno juttu. Mutta tapansa tietysti kullakin, ja ymmärrän, että varsinkin nuoremmilla kielitaito ei välttämättä ole sillä tasolla, että pelkältä korvakuulolta ymmärtäisi "kaiken".
 
Vastaus: PS3 päivitykset

Pleikka päivitetty, ja tuon divx-tuen saamisen jälkeen minulla on tämä lausunto annettavana:

"I am officially in love with PS3 again!"

Hetken aikaa ehdin olla huolissani tuosta Xvidin puuttumisesta, koska viimeisen vuoden-parin aikana olen keräillyt telkkarista Topfieldillä tallennettuja sarjoja ja elokuvia ja hillonnut ne Xvideiksi, mutta kun testasin että toimiiko, niin hyvin näytti pelittävän. Luotan, että pikakokeilu on yleisemminkin pätevä, koska olen käyttänyt täsmälleen samaa codecia ja samoja asetuksia VirtualDubissa alusta asti. Tekstitykset eivät ole ongelma, koska jos ne eivät ole olleet alunperinkin kuvassa (SubTV ja Nelonen), niin ne on saanut poltettua lopulliseen videoon (YLEn ohjelmat).

Miksi tämä sitten on niin kiva juttu? Noh, olen tähän asti käyttänyt noiden xvidien katseluun Buffalo Linktheater jotainjotain -mallista mediatoistinta, joka kyllä toimii hyvin siihen asti, kun pitäisi vähänkin kelailla. Kelatessa Buffalo ensin harkitsee ja sitten hyppää about satunnaiseen kohtaan tiedostossa. PS3 sen sijaan osaa toistaa todella nätisti videota sillä puolitoistakertaisella nopeudella (kätevää, jos haluaa katsoa kolmen vartin jakson puoleen tuntiin) ja sen kelauskin toimii virheettömästi.

Sitäkin ehdin vähän aikaa ihmetellä, kun iskin poltetun DVD:n asemaan ja alkoi kuulua kauheeta ronksutusta. Tätä jatkui vielä hetken aikaa senkin jälkeen, kun olin ja alkanut toistaa yhtä videota. Mutta ronksutuksen lakattua totesin, että se johtui varmaan niiden preview-clippien lataamisesta välimuistiin.

Yhdellä iskulla PS3:sta tuli mun suosikkimediatoistin. Taas olen onnellinen.
 
Vastaus: PS3 päivitykset

Itse testasin myös kaikkia vähänkin uudempia (varmuuskopio) Xvid leffoja, eikä mitään onkelmaa toistossa. Teksit kokeilin laittaa pariin leffaan kiinteiksi niin ei haittaa hirveästi tuo srt ja sub tuen puuttuminen. Kuvan laatu oli huomattavasti parempi kuin vanhassa Philipsin Divx soittimessa.
 
Vastaus: PS3 päivitykset

onhan tuo aika kiva juttu kun voi katsoa telkusta pleikkarilla kaikki tietokoneella olevat videot ja ohjelmat etc... vaikka pleikassa taitaakin olla semmonen homma ettei voi kattoo yli 2gigan tallennettuja tiedostoja... mutta eipä se paljoo haittaa
 
Vastaus: PS3 päivitykset

GearsOfHalo sanoi:
Itse testasin myös kaikkia vähänkin uudempia (varmuuskopio) Xvid leffoja, eikä mitään onkelmaa toistossa. Teksit kokeilin laittaa pariin leffaan kiinteiksi niin ei haittaa hirveästi tuo srt ja sub tuen puuttuminen. Kuvan laatu oli huomattavasti parempi kuin vanhassa Philipsin Divx soittimessa.
millä ohjelmalla tai miten saa tekstit kiinteinä leffaan?
 
Vastaus: PS3 päivitykset

onhan tuo aika kiva juttu kun voi katsoa telkusta pleikkarilla kaikki tietokoneella olevat videot ja ohjelmat etc... vaikka pleikassa taitaakin olla semmonen homma ettei voi kattoo yli 2gigan tallennettuja tiedostoja... mutta eipä se paljoo haittaa


harvemmin yli 2 gigan videopätkää joutuu käyttämään mutta voihan senkin sitten laittaa pariin osaan jos näin käy.



deeku12 sanoi:
millä ohjelmalla tai miten saa tekstit kiinteinä leffaan?

kuten jo aiemmin mainitsin niin avi recomp on helppo ja toimiva ohjelma tuolle tai sitten opettelee sitä englannin kieltä, ei se niin vaikeeta ole mitä luulisi ja varmasti tulevaisuudessa hyödyllinen.
 
Vastaus: PS3 päivitykset

Nikki sanoi:
harvemmin yli 2 gigan videopätkää joutuu käyttämään mutta voihan senkin sitten laittaa pariin osaan jos näin käy.
Kyllä hd-matskulla joutuu useinkin käyttämään. Riistää se vähän nautintoa pätkiä 8gigan filua neljään osaan. Sinänsä vähän harmittaa, kun olen tottunut jo kytkemään läppärini vga:lla telkkariin ja katsomaan sillä XviDit. 720p-matskut ei taas oikeen meinaa pyöriä kunnolla tällä 3vuotta vanhalla masiinalla (pientä nykimistä huomaa nopeissa kohtauksissa), niin olisi ollut mukava jos ps3 olisi osannut tämän hoitaa kunnialla.
 
Vastaus: PS3 päivitykset

En tiedä onko joku jo täällä huomannut saman, mutta uudessä päivityksessä on yksi kiva juttu: ei tarvitse säätää erikseen tuleeko äänet hdmi:n kautta vai optisen kaapelin kautta. Nyt tulee molemmista äänet. Itse joka toinen kerta kun pelaan laitan äänet telkusta ja joka toinen vahvarista. Säästää paljon vaivaa ainakin omalla kohdallani.
 
Vastaus: PS3 päivitykset

Darth Vader sanoi:
En tiedä onko joku jo täällä huomannut saman, mutta uudessä päivityksessä on yksi kiva juttu: ei tarvitse säätää erikseen tuleeko äänet hdmi:n kautta vai optisen kaapelin kautta. Nyt tulee molemmista äänet. Itse joka toinen kerta kun pelaan laitan äänet telkusta ja joka toinen vahvarista. Säästää paljon vaivaa ainakin omalla kohdallani.
Tämähän oli hieno uutinen! Illalla/yöllä kun pelaan täällä kerrostalossa, niin mukavampi pelata telkkariäänillä, kun eivät ole niin bassontäytteiset. Ei tarvi vaffaria säätää yö-asetuksiin, taikka ääniä erikseen hdmi:n kautta.
 
Vastaus: PS3 päivitykset

Toi HDMI/optinen on helvetin hyvä juttu. Nyt kun vielä saisi sellasen päivityksen, että kuva tulisi sekä HDMI:n, että RGB:n kautta, niin jaksaisi nauhotella useemminkin. Nyt nauhottaessa joutuu kestämää sellasta skeidakuvaa ettei oo mukavaa.
 
Vastaus: PS3 päivitykset

Hmmm... mikähän maksaa kun edelleen äänet tulee vain joko hdmi:stä tai optisesta? En äänisäätöjäkään näpläämällä saanut ääntä tulemaan molemmista yhtäaikaa. Onhan ton nyt kaikki asiaa kommentoineet testanneet ihan oikeesti...
 
Vastaus: PS3 päivitykset

Nikki sanoi:
...kuten jo aiemmin mainitsin niin avi recomp on helppo ja toimiva ohjelma...

Niin todella on, jopa minä osasin ilman mitään ohjetta!! Tai ainakin luulisin, on kesken hommat vielä. :cool:
 
Vastaus: PS3 päivitykset

Mikähän mättää kun kaikki Divx/Xvid kodekilla olevat "raidat" ei näy vaan sanoo, että tiedostotyyppiä ei tueta? Onko tässä nyt joku jippo, että toosa osaa vaan toistaa tietyn version DivX:ää?
 
Vastaus: PS3 päivitykset

ookkeri sanoi:
Hmmm... mikähän maksaa kun edelleen äänet tulee vain joko hdmi:stä tai optisesta? En äänisäätöjäkään näpläämällä saanut ääntä tulemaan molemmista yhtäaikaa. Onhan ton nyt kaikki asiaa kommentoineet testanneet ihan oikeesti...

Sama juttu täällä, en ole onnistunut saamaan ääntä yhtä aikaa millään asetuksilla.
 
Vastaus: PS3 päivitykset

jii75 sanoi:
Sama juttu täällä, en ole onnistunut saamaan ääntä yhtä aikaa millään asetuksilla.
en onnistunu miekää saamaan molemmista yhtäaikaa:eek: ... mitenhän nää yhet mestarit on olevinaan saanu;) ? täh?:confused:
 
Ylös Bottom