Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3-päivitykset

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS3 päivitykset

Kait ihminen on sellainen, että jostakin pitää aina "kitistä". Jos ei muusta, niin päivityksien lataamisesta. Itsekkään en tätä ymmärrä.
Kait joku ihminen on sellainen, että sitä pleikkaria voi oikeasti käyttää pelaamiseen sen 2 tuntia viikossa. Luulisi, että sinä edes jollain tasolla sen ymmärtäisit. Sitten kun siitä ajasta menee se 1/4 päivittämiseen, niin "kitinäähän" siitä luonnollisesti seuraa. Varsinkin kun niitä perkeleen pikkupäivityksiä sataa koko ajan. Sitten jos se toimisi kuten XO:ssa (eli sieltä linjoilta ladataan vain muuttuneet osat eikä koko helvetin käyttöjärjestelmää), niin mikäs siinä jos vaikka päivittäin päivittäisikin.

Minulla ei ole mitään päivittämistä vastaan, kivaahan se on, että laite on kehittynyt puolessatoista vuodessa huimin askelin. Mitä nyt parit päivityskatastrofit mahtuu mukaan matkan varrelle, joita on seurannut heti seuraavana päivänä uusi "pikkupäivitys" (joka onkin todellisuudessa taas koko helvetin käyttöjärjestelmä).

Ihan turha puhua mistään "pikkupäivityksistä", sama vaiva niissä on kuin isommissa.

Ja "kitinä" (TM) loppuu kuin seinään heti kun PSN ja PSStore toimivat yhtä sadasosaa vanhemmalla käyttiksellä kuin uusinta "hottia" oleva käyttis on.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3 päivitykset

Itsekkään en tätä ymmärrä.

Ja tältä pohjalta pitää kommentoida?

Isojen (250 - 320 gigaa) kiintolevyjen omistajat, kertokaa miten kiintolevy toimii tämän päivityksen kanssa. Itse olen jättänyt käyttiksen vielä varmuuden vuoksi päivittämättä, ja olisi hyvä kuulla ovatko ongelmat jo korjaantuneet.
 
Vastaus: PS3 päivitykset

Mutta Baronilla onkin 256/256 yhteys ja tyttöystävä säännöstelee peli aikaa, johon sisältyvät päivitykset :D
Kappas, alkaako PS2-sukupolvi siirtymään PS3:n omistajiksi kun juttujen taso alkaa kohota huolestuttavasti.

Juu, yhteys on ihan 8 meganen ja juu, vaimo sekä kaksi lasta säännöstelevät peliaikaa, johon sisältyy ne PERKELEEN "pikku"päivitykset.

Sitten kun teette itse 8 tuntista työpäivää, meuhaatte illan kahden leikki-ikäisen kanssa, saatte sen jälkeen vielä pi***a päälle ja pystytte vielä sen jälkeen pelaamaan kolme tuntia illassa (ettekä viikossa), niin tulkaa sitten vittuilemaan uudestaan. Minua kiinnostaisi mitenkä teette sen.

On se vaan ihme roviomeininki täällä konsolipuolella. "Jos et ole samaa mieltä meidän kanssa, olet vain väärässä". Sama se minkä konsolin omistaa, niin minkäänlaista kritiikkiä ei suvaita omaa konsolia kohtaan. Sitten jos kritisoisin Fordin toimintaa kutsua autoja takaisin "päivityksiä" varten, niin se onkin sitten ihan ok kaikkien Fordin omistajien mielestä riipumatta siitä omistanko itse Fordia vai en (luojan lykky että en).
 
Vastaus: PS3 päivitykset

Mitenkään kenellekään kettuilematta; kylläpäs noita firmisupdateja todellakin satelee:

Nov 06: 1.10 - .11
Dec 06: 1.30 - .32
Jan 07: 1.5
Feb 07: 1.51 & .54
Mar 07: 1.6
Apr 07: 1.7
May 07: 1.8
Jun 07: 1.81 - .82
Jul 07: 1.9
Aug 07: No FW Update
Sep 07: 1.92 - .93
Oct 07: 1.94
Nov 07: 2.0 - 2.01
Dec 07: 2.1
Jan 08: No FW Update
Feb 08: No FW Update
Mar 08: 2.17 & 2.2
Apr 08: 2.3
May 08: 2.35
Jun 08: 2.36
Jul 08: 2.40 - .42

Total FW Updates Since Launch: 28
Number of FW Updates in 06: 5
Number of FW Updates in 07: 15
Number of FW Updates in 08: 8 (so far)

:eek:
(Poimittu NeoGAF:n keskustelusta, lähde Wikipedia)


Eikös noita PS3:n päivityksiä voi ladata suoraan internezistä PC:lle ja sieltä muistitikulla konsolille?
Säästyisi ainakin aikaa pelaamiseen...
 
Vastaus: PS3 päivitykset

Ei itseäkään päivitykset haittaa jos aina tulisi uusia ominaisuuksia mutta 0.01 päivitykset joissa 'parannetaan epämääräisiä pelien toimivuuksia' lievästi kismittää. Ja sen yhden päivitysrumban jälkeen saa koko ajan olla pelko perseessä että joku kusee.
 
Vastaus: PS3 päivitykset

Isojen (250 - 320 gigaa) kiintolevyjen omistajat, kertokaa miten kiintolevy toimii tämän päivityksen kanssa. Itse olen jättänyt käyttiksen vielä varmuuden vuoksi päivittämättä, ja olisi hyvä kuulla ovatko ongelmat jo korjaantuneet.

Aiempi v2.41 versio on toiminut ongelmitta WD 320GB levyllä varustetussa 60GB koneessa, joten eiköhän tämäkin jatka samaa linjaa.

Jotenkin vaikuttaa, että tästä on tehty hieman elämää suurempi asia. Täällä varsinaisia ongelmia ei tainnut olla lopulta kellään, ja ainut asiasta raportoinut henkilö taisi tehdä sen hieman hätiköidysti kun ongelma ei tainnut lopulta johtua firmispäivityksestä ja ongelma ratkesi muilla keinoin.

Jos valintana on:

1. Vika löydetty, korjaus tehty, korjaus julkaistaan samantien
2. Vika löydetty, korjaus tehty, julkaistaan kuukausien päästä

niin itse valitsen 1. vaihtoehdon koska tahansa.
 
Vastaus: PS3 päivitykset

Ja tältä pohjalta pitää kommentoida?

Miksi en saisi tältä pohjalta kommentoida, jos en ymmärrä "kitinää" siitä että pitää konsolia niin niin useasti päivittää. Itselläni ei ole ollut ongelmaa päivittää konetta siihen tahtiin, mitä päivityksiä nyt on tullut.

Joka päivityksen ajan kahdelle PS3:lle ja yhtä aikaa niin en pääse palaamaan toisellakaan. Teen päivitysten aikaan sitten jotakin muuta. Ja kolmanteen haen vielä päivityksen palvelimelta ja päivittelen USB -tikun kautta.


Kait joku ihminen on sellainen, että sitä pleikkaria voi oikeasti käyttää pelaamiseen sen 2 tuntia viikossa. Luulisi, että sinä edes jollain tasolla sen ymmärtäisit. Sitten kun siitä ajasta menee se 1/4 päivittämiseen, niin "kitinäähän" siitä luonnollisesti seuraa.

No itselläni pojan myötä pelaamis aika mennyt nykyisin pääsääntöisesti kello 22 jälkeen. Ja puolilta öin olisi hyvä olla nuukkumassa, että jaksaa töihin herätä. Ja tuossa ajassa koiran lenkkikin.

Itse saan täältä foorumilta infon, koska päivitys tullut. Töistä kotiin mentäessä konsolit päälle ja lataukset menemään. Tai vaikka ensin nappia painamalla konsoli päälle. Sitten vaikka 30min kuluttua sopivassa raossa lataus tulemaan jne. Jos 2h aika on tiukka, niin miksi 1/4 tuhrautuvaa aikaa voi käyttää jossakin fiksussa raossa. En oikein tahdo uskoa että kellään on niin kellon tarkkaa iltaohjelmaa, ettei päivitystä kerkee laittamaan lataukseen.

Mutta en oikein millään tasolla tahdo ymmärtää. Eikä voi ennakoida edes.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3 päivitykset

Sitten kun teette itse 8 tuntista työpäivää, meuhaatte illan kahden leikki-ikäisen kanssa, saatte sen jälkeen vielä pi***a päälle ja pystytte vielä sen jälkeen pelaamaan kolme tuntia illassa (ettekä viikossa), niin tulkaa sitten vittuilemaan uudestaan. Minua kiinnostaisi mitenkä teette sen.

Ihan rauhallisesti, et ole ainut jolla aika kortilla. Eikä tässä ole tarkoitus kenellekkään vittuilla.

On se vaan ihme roviomeininki täällä konsolipuolella. "Jos et ole samaa mieltä meidän kanssa, olet vain väärässä". Sama se minkä konsolin omistaa, niin minkäänlaista kritiikkiä ei suvaita omaa konsolia kohtaan. Sitten jos kritisoisin Fordin toimintaa kutsua autoja takaisin "päivityksiä" varten, niin se onkin sitten ihan ok kaikkien Fordin omistajien mielestä riipumatta siitä omistanko itse Fordia vai en (luojan lykky että en).[/SIZE]

En ole sanonut että olet väärässä. En vaan omien kokemusteni pohjalta tahdo ymmärtää. Se ei tarkoita, ettetkö olisi oikeassa.

Fordin päivitys vituttaisi, kun ei autoja päivitetä. Konsolipuolella ostaessa (Itse ainakin, tietty tämä tapaus kohtaista) tiennyt, että päivityksiä(Korjaavia ja lisää ominaisuuksia) tuovia tulee ladattavaksi.
 
Vastaus: PS3 päivitykset

En oikein ymmärrä miksi joidenkin pelien omistajien pitäisi kärsiä huonosta toimivuudesta vielä muutaman kuukauden ajan, ihan vaan koska jotkut eivät tykkää saada pikkupäivityksiä. Ei niitä (kai?) ihmisten kiusaksi sieltä lähetellä kihojen nauraessa partaansa.
 
Vastaus: PS3 päivitykset

40Gb-mallini päivitys kesti 8min 50sek, 60Gb-mallin 10min 56sek. Edellisestä päivityksestä en mitannut aikaa, mutta silloinkin tuntui 40Gb-malli päivittyvän huomattavasti nopeammin.

Tein päivitykset 10 megasella liittymällä peräjälkeen. Mitään muuta internet-liikennettä en pitänyt yllä.
 
Vastaus: PS3 päivitykset

Jos pelaa 2h viikossa niin mikä ongelma se on edellisenä päivänä käyttää ps3:sta päällä asentamassa päivityksen? Taustallahan se itsensä päivittää ja nykyään saa pistää vielä rastin ruutuun, että sammuta konsoli päivityksen jälkeen. Jos peliaika on noin tiukassa niin ei liene vaikea käydä vilkaisemassa mikä firmware on uusin. Jos ei jaksa pleikkaa käyttää päällä niin latailee vaikka duunissa päivityksen usb-tikulle mistä asentaa sen kotosalla.

Sinällään ymmärrän kyllä tuon tuskan, jos varattu peliaika meneekin yllätyspäivityksen tekemiseen. Hatutti ihan riittävästi japaniprologue, kun jumitti päivityksiä hakiessa. Katkes lataaminen tarpeeksi monta kertaa ja kesti pitkään. Pääsi sitten yöllä pelaamaan, kun oli illan käyttänyt progress barin tuijotteluun. Firmwaren kanssa ei onneksi samanlaista hinkkaamista ole, kun ne on latautuneet ja asentuneet suht nopeaan ja luotettavasti.
 
Vastaus: PS3 päivitykset

Voisivat oppia hyvät tavat ja laittaa se firmwaren changelog nähtäville. Ei voi olla niin mystistä tietoa. Tämä ottaa kupoliin näissä päivityksissä.
 
Vastaus: PS3 päivitykset

Voisivat oppia hyvät tavat ja laittaa se firmwaren changelog nähtäville. Ei voi olla niin mystistä tietoa. Tämä ottaa kupoliin näissä päivityksissä.

Jaa, 30s googletus paljasti että kyllä kyseiset muutokset sonyn sivuilta löytyvät. Ottaa kupoliin... jepjep. Löysää vannetta ja silmät käteen.

Etenkin kohta "The PLAYSTATION®3 system software version 2.41 (with 2.40) update includes the following:" ja vanhemmat firmikset klikkaamalla "view update history"
 
Vastaus: PS3 päivitykset

Olisi hyvä ominaisuus PS3:lle ilmoittaa että päivitys on saatavilla ja ladata se taustalla Windows-tyyliin. Sitä on kuitenkin turha odottaa Sonylta. Itse jätän yleensä demot ja päivitykset latautumaan yöksi, kun ei ole tuo nettiyhteys mikään liian nopea.
 
Vastaus: PS3 päivitykset

Olisi hyvä ominaisuus PS3:lle ilmoittaa että päivitys on saatavilla ja ladata se taustalla Windows-tyyliin. Sitä on kuitenkin turha odottaa Sonylta. Itse jätän yleensä demot ja päivitykset latautumaan yöksi, kun ei ole tuo nettiyhteys mikään liian nopea.

Storessahan on jo taustalataus olemassa. Ehkä se ei niin kaukaa haettua olis, että saman toiminnallisuuden sais firmispäivitykseenkin. Tosin verkkoonhan tolla vekottimella ei silti pääsis ennen firmiksen päivittämistä, mutta yksinpelejä vois mättää kuitenkin tai katsella leffaa.
 
Vastaus: PS3 päivitykset

Nykypäivänä kuitenkin verkko on olennainen osa pelikonsoleita, aika monelle ainakin. Jos lähdetään tästä, niin on kait ihan luonnollista pitää kaikilla sama järjestelmäversio alla - eikä sallia eri variaatioiden olemassaolon samassa kentässä.

Päivittämiseen meni aikaa latauksen käynnistymisestä - asennuksen kautta automaattiseen sammutukseen yhteensä: 5 min, 40 sekunttia (8/1 Mbps).
 
Vastaus: PS3 päivitykset

Jaa, minun ongelmani ehkä on se, etten rakasta pleikkariani niin paljoa, että ensimmäisenä toimenpiteenä menisin zombieputkiaivona kotiin: "pakko laittaa pleikkari päivittymään...".

Vielä kun pleikkari toimii kodin mediakeskuksena (musiikki, valokuvat, lasten piirretyt, illan elokuvat, netti), niin se päivittäminen on todellakin kaikki hommat seis. Avaa siinä sitten pleikkaria ja selitä 4-vuotiaalle pojalle, että "ei, nyt ei katsota eikä pelata telkusta mitään, vaan isin pitää päivittää pleikkari." Kun olen sen verran vanhanaikainen, että mielummin vien poikani illalla ulos leikkimään ja keinumaan kuin istutan padi kädessä sohvalle.

Sitten pojan mentyä nukkumaan, niin selitä siinä sitten vaimolle, että "ei, nyt ei katsota Sinkkuelämää kenkälaatikosta vaan isin pitää päivittää pleikkari." Kyllä se pirun plege vaatii sen aikansa ja paikkansa. Kodin mediakeskus... Siunaus ja kirous.

Mikä siinä on niin vaikeaa, että homma toimisi kuten XO:lla? Systeemi lataa puuttuvat palaset ja se siitä.

Edit: Päivitys näyttää porukalla tulevan kiitettävän nopeaan tahtiin, onko Sonylla uutta letkua serverin päässä, vai mikä on... No illalla se selviää..
 
Ylös Bottom