Vastaus: FPS-pelit + näppäimistö & hiiri
No lähinnä olen tarkoittanut netti pelaamista. Hyväksyn sen, että esim. juuri tuossa UT3.ssa on eroteltu nämä padi ja näppis+ hiiri pelaajat toisistaan. Mutta huolestuin vain siitä, että jotkut ostavat eräänlaisia adaptereita, että pääsevät pelaamaan padi pelaajien kanssa. Mutta minkäs sille voin, en mitään.
Lähinnä ärsyttävää tämä "voi siirtyä PC:n ääreen" -kommentointi. Esimerkiksi Killzone 2 ja Resistance 2 eivät tule PC:lle. Pelaa siinä sitten.
Nettipelin suhteen minulle aivan sama, sillä en jaksa pelata netissä juuri ollenkaan ajan puutteen vuoksi. Tästä syystä pelit, joissa on kunnollinen yksinpelikampanja, löytävät tiensä kotiini. Keneltä se olisi pois, jos edes yksinpelikampanjassa voisi käyttää hiiri + näppäimistö -yhdistelmää? Ja ennen kuin joku vetää tähän "kivempi pelata sohvalla langattomalla ohjaimella" -kortin, niin itsehän voisin pelata irroitettavan näppäimistötason kanssa siinä sohvalla langattomalla hiirellä + näppäimistöllä.
edit. Ei tuo undermaten "jos et osaa, jätä pelaamatta" -meininki myöskään kovin hyvä vaihtoehto ole. Tuokaan ei aina ole siitä kiinni, että osaako vaan siitä, että kumman tavan mieltää itselleen mukavammaksi. Tulen kyllä toimeen padiohjauksen kanssa, mutta hiirellä pelaten saan paljon enemmän iloa irti. Valitettavasti pelinkehittäjät eivät halua/jaksa tehdä vaihtoehtoisia ohjaustapoja konsolipeleihin.
Unreal Tournamentissa on hiiripelaajat ja pädipelaajat erotettu toisistaan. Samalla tavalla voisi teoriassa toimia muissakin peleissä.
No lähinnä olen tarkoittanut netti pelaamista. Hyväksyn sen, että esim. juuri tuossa UT3.ssa on eroteltu nämä padi ja näppis+ hiiri pelaajat toisistaan. Mutta huolestuin vain siitä, että jotkut ostavat eräänlaisia adaptereita, että pääsevät pelaamaan padi pelaajien kanssa. Mutta minkäs sille voin, en mitään.