Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3-pelit + näppäimistö & hiiri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hi-Fi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: FPS-pelit + näppäimistö & hiiri

Lähinnä ärsyttävää tämä "voi siirtyä PC:n ääreen" -kommentointi. Esimerkiksi Killzone 2 ja Resistance 2 eivät tule PC:lle. Pelaa siinä sitten.

Nettipelin suhteen minulle aivan sama, sillä en jaksa pelata netissä juuri ollenkaan ajan puutteen vuoksi. Tästä syystä pelit, joissa on kunnollinen yksinpelikampanja, löytävät tiensä kotiini. Keneltä se olisi pois, jos edes yksinpelikampanjassa voisi käyttää hiiri + näppäimistö -yhdistelmää? Ja ennen kuin joku vetää tähän "kivempi pelata sohvalla langattomalla ohjaimella" -kortin, niin itsehän voisin pelata irroitettavan näppäimistötason kanssa siinä sohvalla langattomalla hiirellä + näppäimistöllä.

edit. Ei tuo undermaten "jos et osaa, jätä pelaamatta" -meininki myöskään kovin hyvä vaihtoehto ole. Tuokaan ei aina ole siitä kiinni, että osaako vaan siitä, että kumman tavan mieltää itselleen mukavammaksi. Tulen kyllä toimeen padiohjauksen kanssa, mutta hiirellä pelaten saan paljon enemmän iloa irti. Valitettavasti pelinkehittäjät eivät halua/jaksa tehdä vaihtoehtoisia ohjaustapoja konsolipeleihin. :)

Unreal Tournamentissa on hiiripelaajat ja pädipelaajat erotettu toisistaan. Samalla tavalla voisi teoriassa toimia muissakin peleissä.

No lähinnä olen tarkoittanut netti pelaamista. Hyväksyn sen, että esim. juuri tuossa UT3.ssa on eroteltu nämä padi ja näppis+ hiiri pelaajat toisistaan. Mutta huolestuin vain siitä, että jotkut ostavat eräänlaisia adaptereita, että pääsevät pelaamaan padi pelaajien kanssa. Mutta minkäs sille voin, en mitään.

Unreal Tournamentissa on hiiripelaajat ja pädipelaajat erotettu toisistaan. Samalla tavalla voisi teoriassa toimia muissakin peleissä.

Kyllä. Pidetään verkkopeleissä nämä ohjaustavat erossa toisistaan, paitsi silloin kun eivät ole toisiaan vastaan, kuten ehkä nettiroolipelit ilman PvP:tä. Juuri ropejen osalta olisi tuhannen taalan paikka lyödä joku Warhammer Onlinen tai WoWin kaltainen kirjavien hotbarien rivistö siihen näytölle, joille jokaiselle yksittäiselle toiminnolle löytyisi omat bindinsä suoraan näppikseltä ja ruudulta örmelöisten poiminta tapahtuisi nopeasti ja tarkasti hiirellä.

Itsellä ei ainakaan ollut mitään ongelmia pelata olohuoneen nojatuolista tällä kombinaatiolla. Näppis sylissä ja hiiri pienellä apupöydällä. Kun UT3:ssa pelejä oli mahdollisuus vielä hakea vain omalle ohjaukselle, ei pädipelaajienkaan tarvinnut tuntea itseään väärin kohdelluiksi.

L14/RR 8 - Warrior Priest, Eltharion

Kyllä kiinnostaisi jonkin asteinen tuki hiiri-näppis yhdistelmälle.
Voisi sitten alkaa FPS-pelitkin oikeasti toimimaan PS3:llakin!

eli siis ut3 toimii. mita naa adapterit on? siis myydaan missa ja toimii?

[pmp];729305 sanoi:
eli siis ut3 toimii. mita naa adapterit on? siis myydaan missa ja toimii?

Et tarvitse mitään adapteria PS3lle. Tarvitset tavallisen USB näppäimistön ja tavallisen USB hiiren jotka lyöt PS3n USB portteihin kiinni. Sitten työnnät levyn sisään ja menet valikoista säätämään näppis/hiiri compon toimintaa. Ja lopuksi pelaat.

Et tarvitse mitään adapteria PS3lle. Tarvitset tavallisen USB näppäimistön ja tavallisen USB hiiren jotka lyöt PS3n USB portteihin kiinni. Sitten työnnät levyn sisään ja menet valikoista säätämään näppis/hiiri compon toimintaa. Ja lopuksi pelaat.

Tais tarkottaa yleisesti mitä adapteri vaihtoehtoja on olemassa! Esim toi FragFX tai XFPS Rateup. Mut joo siis UT 3 toimii millä vaan USB näppiksellä ja hiirellä.
XFPS Rateuppiin laitetaan kiinni normi USB näppis ja hiiri ja asetetaan toiminnot manuaalisesti. FragFX sisältää hiiren ja padi ohjainkapulan. Molemmat vehkeet vaatii säätöö, mut molemmat toimii kaikissa peleissä. Ite kumminkin pidän ihan DS3 ohjaimesta :D On vaan niin mukava.
www.play-asia.com sieltä löytyy XFPS Rateup ja FragFX. Tota nykystä FragFX mallia ei tosin enään myydä, koska kehittelevät jotain uutta nyyppä mallia.

XFPS Rateuppiin laitetaan kiinni normi USB näppis ja hiiri ja asetetaan toiminnot manuaalisesti. FragFX sisältää hiiren ja padi ohjainkapulan. Molemmat vehkeet vaatii säätöö, mut molemmat toimii kaikissa peleissä. Ite kumminkin pidän ihan DS3 ohjaimesta :D On vaan niin mukava.
www.play-asia.com sieltä löytyy XFPS Rateup ja FragFX. Tota nykystä FragFX mallia ei enään myydä, koska kehittelevät jotain uutta nyyppä mallia.

XFPSään käy myös PS2-liitäntäiset näppis ja hiiri sekä Playstation ja Playstation2-ohjaimet. Ensituntumalta en lähtisi nyt ihan hirveesti kehumaan, ainakaan Bad Companyssa en o saanut täysin miellyttäväksi säädeltyä, mieluummin oon nyt DS3lla jauhanu.. play-asia:sta tuli veroineen tulleineen sen 100 eugenia maksamaan..

Toimiiko toi hiiri kaikissä FPS peleissä; esim. CoD4, Socom ym??

Toimiiko toi hiiri kaikissä FPS peleissä; esim. CoD4, Socom ym??
Vastasin tuolla ylempänä: "Jos peli sitä tukee. Suurin osa ei tue." Ja mm. COD4 ja SOCOM kuuluvat niihin, jotka eivät tue. (Ja tämä tarkoittaa siis sitä, että yrittää käyttää USB-hiirtä ihan sellaisenaan. Tuon em. adapterin kanssa toiminee melkein missä tahansa pelissä.)

Tällä toimii kaikki pelit!

http://www.youtube.com/watch?v=CfbjW7Tl6j4

Itselläni yks kerrankokeiltu adapteri laatikonpohjalla. Ei oikein napannut pelata näppis+hiiriyhdistelmällä, kun kerran on pääsyt niistä eroon.

mä voisin ostaa tommosen xfps rateupin käytettynä jos joku viittii myydä.

lähinnä testi mielessä kiinnostaa, voisi sitten vertailla kumman saa konffattua mahdollisimman lähelle oikeaa hiirtä. Nykyään käytössä FragFX ja sillä ei kyllä pääse samalla seinällekkään vielä. tosin kyllä se pädin voittaa aika kirkkaasti (mun käsissä)

pistäkää privaan ehdotuksia

xfps rateup hinta on aikas kova =( BF:BC kiinnostaisi kovasti mutta padi ei oikeen istu käteen.

Olen kokeillut minun Microsoftin näppäimmistöä ja hiirtä Playstation 3:n selaimella ja toimii ihan hyvin.

Toimisiko ne myös Unreal Tournament III:ssä?

Näppis+hiiri-tuki peleille?

Olen kummastellut tämän puutosta jo pidemmän aikaan.
Unreal 3 oli hienosti toteutettu näppis+hiiri ohjaus ja nosti odotukset
että tätä tulisi lisääkin. Mutta siihenkö se sit jäi? en ainakaan itse ole
huomannut että tukea olisi hirveästi muissa peleissä, esim jossain RTS
peleissä toi olis ihan must... mut haaveeksi taitaa jäädä, ihmettelen vain miksi?

Vastaus: Näppis+hiiri-tuki peleille?

jeejee flamethreadi syntymäs.

Noniin, näppis ja hiiri kuuluu PC-puolelle. Jos pelaat konsolilla, ota kiltist se padi käteen.

Ylös Bottom