Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3-verkko-ongelmat // Ketju suljettu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Pikaista apua!

Vanhat asetukset jyräytyvät täysin heti, jos laittaa jotkin uudet verkkoasetukset.

Hitusen tässä säädelty ja sekoteltu kaikkia asetuksia, kun yrittäny ton lähiverkko -asetuksen kautta saada toimimaan ja yhdessä vaiheessa kadotin jopa tietokoneen salasanan kun kännissä senkin mennyt vaihtamaan, joten oli aikaa katsoa mitä mahdollisuuksia langattoman verkon asetuksista löytynee, ja siellähän oli vielä tarjolla automaattisesti vanhat asettamani hommelit, joten ne sentään säästyivät... mutta, en onnistu hakemaan ip-osoitetta tossa pleikkarilla, vaikka pc:llä jakamiskeskuksessa "Tuntematon verkko (Julkinen Verkko)" joka on just toi kaapelilla vedetty koneesta pleikkariin.... kun alan hakemaan tuolla automaattiasetuksella ip:tä, se alkaa uudestaan tunnistamaan tota verkkoa ja haku epäonnistuu... oon muutenki niin käsi näissä hommissa missä tarttee osata kaikennäköisiä termejä ulkoa ja pienessä nousussa tässä, jos joku asiantunteva osaisi kädestä asti opastaa :D kiitoksia ja kippis

E: tulipas putkeen pitkää puhetta... niin, tarkennusta vielä, eli ne langattoman netin asetukset kyllä pitäisi jäädä, vaikka menisi vaihtamaan lähiverkkoyhteysasetuksia...muuten poistuvat, ja toisinpäin(jos menee säätämään lähiverkkoyhteyksiä jne)
 
Vastaus: Pikaista apua!

mutta, en onnistu hakemaan ip-osoitetta tossa pleikkarilla, vaikka pc:llä jakamiskeskuksessa "Tuntematon verkko (Julkinen Verkko)" joka on just toi kaapelilla vedetty koneesta pleikkariin.... kun alan hakemaan tuolla automaattiasetuksella ip:tä, se alkaa uudestaan tunnistamaan tota verkkoa ja haku epäonnistuu... oon muutenki niin käsi näissä hommissa missä tarttee osata kaikennäköisiä termejä ulkoa ja pienessä nousussa tässä, jos joku asiantunteva osaisi kädestä asti opastaa :D kiitoksia ja kippis
1) Miksi olet vetänyt verkkokaapelin Pleikkarista tietokoneelle etkä esim. suoraan modeemiin/reitittimeen?
2) Jos ei osaa, ei kännissä osaa varmasti senkään vertaa. Yritä uudelleen selvinpäin. ;)
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Kokeilitko selaimen välimuistin tyhjentämistä ja cookieiden poistoa tuota kautta?

Oletettavimmin jokin Pleikan levykirjanpidossa on mennyt sekaisin, mutta siitäkin kyllä selviää tehdasasetusten palautuksella. Aikaahan tuossa operaatiossa toki kuluu, koska joudut kopioimaan kiintolevyltä datat talteen ennen kiintolevyn formatointia

Tuo tehdasasetuksien palautus tosiaan korjasi tuon ongelman, eli nettiselain ei auennut ollenkaan, mutta nyt taas toimii. Kiitos tästä!
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

No niin vihdoinkin kävin tänää ostamassa PS3:en. Ja hauskuus loppuikin heti kun pääsin himaan. Olen nyt 5h yrittänyt saada tota konetta yhdistämään verkkoon tuloksetta. Yritän siis saada langatonta yhteyttä toimimaan. D-Link 524 langattomalla reittimellä. Xboxilla kaikki toimii, PC:llä kaikki toimii, mutta plekalla ei. Jumittaa aina DNS jutskaan ja antaa 80710102 virheen. Vaikka laitan samat DNS asetukset kun boxilla niin silti jumittaa. Olen yrittänyt vaikka mitä. Alkaa usko kohta loppua tähän.. :( Langallisenakaan en ole voinut koittaa, koska jostain kumman syystä en loydä mistään mega pitkää ethernet piuhaani :( Luulis nyt että tämän hintaluokan laitteet saa toimimaan ongelmitta! PRKL!!!

Mitä mun pitäis oikein laittaa siihen kohtaan jossa se kysyy DNS primary ja secondary. Xboxilla mulla on primaryssä routerin ip eli 192.168.0.1 ja secondaryssä 62.241.198.245 ja toimii ongelmitta. Pleikkariin kun noi laittaa niin ei toimi. Pitäiskö yrittää muuttaa vielä tota ip:tä jonka olen antanut pleikkarille, nyt se on 192.168.0.180.

No nyt löysin sen ethernet piuhan ja sillä lähti toimimaan heti! Mikähän vi**u tota langatonta vaivaa!?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

No niin vihdoinkin kävin tänää ostamassa PS3:en. Ja hauskuus loppuikin heti kun pääsin himaan. Olen nyt 5h yrittänyt saada tota konetta yhdistämään verkkoon tuloksetta. Yritän siis saada langatonta yhteyttä toimimaan. D-Link 524 langattomalla reittimellä. Xboxilla kaikki toimii, PC:llä kaikki toimii, mutta plekalla ei. Jumittaa aina DNS jutskaan ja antaa 80710102 virheen.
Kannattaa vetää syvään henkeä ja lukaista verkko-FAQ läpi. Jos sieltä ei ratkaisu löydy, vastaa sen alussa esitettyihin kysymyksiin.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Mitä mun pitäis oikein laittaa siihen kohtaan jossa se kysyy DNS primary ja secondary.

Ei mitään. Anna PS3:n hakea kaikki verkkoasetukset automaattisesti, kopioimalla niitä muualta saa vain hankaluuksia. 101% kaikista reitittimistä tarjoaa IP-osoitteen, DNS-palvelimet ja gateway tiedot automaattisesti DHCP-palvelun kautta, joten näpit pois niistä manuaali-asetuksista ja anna pleikkarin päätelmöidä ne itse.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

No siis Xbox hakee kaikki automaattisesti, mutta jos haen ip:t sun muut automaattisesti PS3:lle ja testaan yhteyttä niin se ei löydä edes ip:tä. Hemmetin outoa. Vaikuttaiskohan se mitään että yhteyden teho on jotain 70-80%? Nyt on tosiaan pleikkari netissä piuhan avulla, mutta ei tota kaapelia tossa keskellä olohuonetta voi kauaa pitää.. joten ratkaisu tähän ongelmaan olisi kiitettävää saada :)
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

miksi en pääse PSN kirjautumaan; tulee tämmönen, virhe on tapahtunut sinut on kirjattu ulos netwörkistä (8002A402):confused: pari tuntii sitten toimi ihan kunnolla.:eek:
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Tismalleen sama juttu mulla. Joku yleisempi ongelma siis kyseessä.. Pitääpi vaan odotella!
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Kuten myös. PSN lienee täysin nurin.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

huh, mä jo luulin että elisalla ei oo asiat kondiksessa :D

Ja mä luulin DNA:n päässä olevan vika, mutta jotain tällästä ajattelinkin, että vika on PSN:ssä, kun kaikki muut tuli. paitti PSN-kirjautuminen, kun vaihdoin WLANista Piuhaan... :p
Edit, nyt toimii taas :)
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Nytpä tuo näytti jo päästävän takaisin, vaikka Playstation Blogin pallura on vieläkin Off-asennossa.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

No siis Xbox hakee kaikki automaattisesti, mutta jos haen ip:t sun muut automaattisesti PS3:lle ja testaan yhteyttä niin se ei löydä edes ip:tä.

Onko WLAN-purkissasi esim. MAC-osoitteiden perusteella suodatus käytössä, eli vain ennalta määritellyille MAC-osoitteille annetaan IP-osoite? Jos muut saavat purkilta osoitteen automaattisesti, toimii se myös PS3:n kanssa, nyt vika on todennäköisesti muualla.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Jos PSN:n tuntuu olevan nurin, eikä useammasta yrityksestä huolimatta pääse sisään, kannattaa katsoa virallisen Playstation EU foorumin Playstation Network-ketju. Siellä asioista on yleensä paras ja virallinen tieto.

Nyt kyseessä näyttäisi olleen ennalta ilmoittamaton "huoltotoimenpide", koska tuolla tästä tiedotettiin vasta kun tilanne oli jo päällä.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Onko WLAN-purkissasi esim. MAC-osoitteiden perusteella suodatus käytössä, eli vain ennalta määritellyille MAC-osoitteille annetaan IP-osoite? Jos muut saavat purkilta osoitteen automaattisesti, toimii se myös PS3:n kanssa, nyt vika on todennäköisesti muualla.

Tota pitääkin katsoa, vaikka en nyt oikein tiedä mistä tossa on kyse? :) Siis PS3:lla on ihan oma kiinteä MAC osoite tai jotain?
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Okei tänään sitten resetoin langattoman adsl modeemin tehdasasetuksiin. Sitten kun yritin langatonta yhteytta pleikkarilla, niin se ei edelleenkään löydä ip:tä. Kokeilimpahan piruttain laittaa Xboxin päälle, että mitäköhän se sanoisi. Niin silmät oli pudota päästä kun se kirjautui suoraan liveen :D PS3 wtf?!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Okei tänään sitten resetoin langattoman adsl modeemin tehdasasetuksiin. Sitten kun yritin langatonta yhteytta pleikkarilla, niin se ei edelleenkään löydä ip:tä.
Siis hetkinen... Onko sulla erikseen WLANilla varustettu ADSL-modeemi ja sen lisäksi vielä D-Linkin pelkkä WLAN-tukari?
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom