Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3-verkko-ongelmat // Ketju suljettu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Laitoin tuonne Battlefield ketjuun, mutta jatketaan täällä sitten tästä aiheesta:
Trialia tuli kokeiltua se 30 min ja ikäväkseni huomasin, että peli iski yhteyden poikki servuun aina 3 min 30 sek jälkeen. Muuten ei mitään lagia tai muuta vastaavaa. En käsitä mikä siinä oikein on....

Minulla oli sama ongelma (aina yhteys katkesi n. 3 minuutin pelin jälkeen).

Täsmälleen sama vika oli aikoinaan myös Battlefield Heroes -pelissäni, joten päätin kokeilla samaa korjauskeinoa tuohon 1943:een ja se toimi.

Eli minulla riitti vain se, että laitoin Pleikan IP:n modeemin DMZ tilaan (modeemin palomuuri ei enää häiritse/estä playstationin yhteyksiä).

Jos mahdollista, niin kannattaa kokeilla tuota...

Edit: Sama modeemi ainakin käytössä, joten luultavasti tuo keino poistaa ongelman. :)

Minulla oli sama ongelma (aina yhteys katkesi n. 3 minuutin pelin jälkeen).

Täsmälleen sama vika oli aikoinaan myös Battlefield Heroes -pelissäni, joten päätin kokeilla samaa korjauskeinoa tuohon 1943:een ja se toimi.

Eli minulla riitti vain se, että laitoin Pleikan IP:n modeemin DMZ tilaan (modeemin palomuuri ei enää häiritse/estä playstationin yhteyksiä).

Jos mahdollista, niin kannattaa kokeilla tuota...

Edit: Sama modeemi ainakin käytössä, joten luultavasti tuo keino poistaa ongelman. :)

Sama ongelma sama modeemi, miten toi modeemi laitetaan tohon DMZ tilaan? :)

mä tein silleen aluks, että pleikkari haki asetukset, ja laitoin käsin sen wep avaimen, ip:n ja mulla on tos viereisessä huoneessa D-link. mitähän mun pitäis kertoa?:eek:

Koitappas muuttaa toi WEP salaus WPA:ksi. Minulla se auttoi heti :)

Joo siellä oli linkki johonkin ihme pdf:ään mistä en tajunnut hölkäsen pöläystä. Joku vissiin joskus sen kännissä tehnyt.. :D
Kyllä mä sen selvinpäin tein... ;)
Jos ei nuo ohjeet aukea, kannattaa kysyä joku paikanpäälle auttamaan.

Kyllä mä sen selvinpäin tein... ;)
Jos ei nuo ohjeet aukea, kannattaa kysyä joku paikanpäälle auttamaan.

Heh.

Mulla oli toi sama modeemi Telewell EA-510v3

niin siksi kyselin kun tota kuvaa mikä on tossa ohjeessa toi DMZ asetus niin en löydä yhtään mistään...

Heh.

Mulla oli toi sama modeemi Telewell EA-510v3

niin siksi kyselin kun tota kuvaa mikä on tossa ohjeessa toi DMZ asetus niin en löydä yhtään mistään...
Asetukset - Ohjelmallinen palvelin. Sitten vaan PS3:n IP ja menoksi.

Asetukset - Ohjelmallinen palvelin. Sitten vaan PS3:n IP ja menoksi.

TEin kaikki ohjeen mukaan mutta nyt kun asettaa noi numerosarjat playkkarille niin sitten lopussa kun se kokeilee niin se jumahtaa

Hanki IP osoite - Onnistui
Internet yhteys - Onnistui
Playstation@Network - epäonnistui... ja tohon se sit jumahtaa :/

Ei toimikkaan..

(sillo ku toimi en ollu bootannu modeemia.. )

Nyt on kaikki tehty niinkuin pitääkin mutta ei toi playkka tota modeemia manuaalisesti löydä.. :/

kaikki nuo numerosarjat on mulla täysin samalla tavalla muuten kuin sinulla paitsi ip osoite sulla päättyy 20 ja mulla 100... Mitä noihin laitetaan kun ip on laitettu manuaalisesti playkkariin ja se kyselee sen jälkeen kaikkea? laitoin kaikiin niihin automaattisesti ku sun ohjeista ei niistä mainittu sanaakaan.

Tässä ohje kuinka UPNP laitetaan TW-EA510 v3 modeemissa päälle. Auttaa ainakin Battlefield 1943 verkosta uloskirjautumisiin (tapahtui ~3.30min välein ennen alla olevaa säätöä).

Hep, ei muuten auttanut pelkkä DMZ säätö. Mulla ei ollut aktivoituna purkin oma palomuuri edes. Muistin tossa säätäessä että tosiaan aiemmalla motulla oli myös UPNP päällä.

Telewelliin pääsee sisään laittamalla selaimeen (koneen ollessa johdolla kiinni 1 tai 2 portissa)
http://192.168.0.254/index.htm

Hetken aikaa etsin tuolta Telewellin säädöistä UPNP mutta se löytyy:
Asetukset -> Lisäasetukset -> Laitteen hallinta -> UPNP (täppä kohtaan päälle) -> Tallenna -> Tallenna asetukset muistiin -> uudelleen käynnistä.

Tämän jälkeen plegestä säätämään manuaalisesti asetukset. Mihinkään muuhun en koskenut kuin UPNP Enable (käyttökieli plegessä englanti).

AVOT Toimii Hallelujah ja muuta mukavaa. Ei heittäny enää Battlefield 1943 pihalle ku trialia kokeilin, ostoon siis menee.

Voisikin kokeilla tota.

Nyt siis sain toimimaan ton DMZ systeemin. Se toimi jopa niin että battlefield ei heittänyt pois minua pelistä!

Tässä on vain nyt semmoinen hassujuttu että kun playkkarin laittaa nettiin niin netti katkeaa tietokoneelta :D Tuli joku ip käytössä 2 kertaa herjaus tähän ruutuun...

PC on kiinni piuhalla ja playkkari on WLAN.

Mutta kuhan taas säätää niin jos kokeilisi laittaa ton UPNP päälle ja muuten pitäisi automaattisella kaiken :D

Tässä on vain nyt semmoinen hassujuttu että kun playkkarin laittaa nettiin niin netti katkeaa tietokoneelta :D Tuli joku ip käytössä 2 kertaa herjaus tähän ruutuun...
Eli olet siis asettanut sekä tietokoneelle että Pleikkarille saman IP-osoitteen? Niin ei saa tehdä, koska saman aliverkon laitteilla pitää olla kaikilla oma IP-osoite.

Mutta kuhan taas säätää niin jos kokeilisi laittaa ton UPNP päälle ja muuten pitäisi automaattisella kaiken
Automaattisuutta suosittelen, mutta UPnP on DMZ:n kanssa täysin turha, ja jotkin laitteet eivät edes toimi oikein, jos UPnP:tä ja DMZ:tä käytetään yhtä aikaa. DMZ on se pomminvarma keino, joten käytä sitä.

(Tjahas, 9 000 viestiä jo kasassa... Huh-huh...)

Eli olet siis asettanut sekä tietokoneelle että Pleikkarille saman IP-osoitteen? Niin ei saa tehdä, koska saman aliverkon laitteilla pitää olla kaikilla oma IP-osoite.

Automaattisuutta suosittelen, mutta UPnP on DMZ:n kanssa täysin turha, ja jotkin laitteet eivät edes toimi oikein, jos UPnP:tä ja DMZ:tä käytetään yhtä aikaa. DMZ on se pomminvarma keino, joten käytä sitä.

(Tjahas, 9 000 viestiä jo kasassa... Huh-huh...)

Mitenköhän nyt sitten vaihdan toiselle vaikka playkkarille sen IP osoitteen? ja mistä saan sen toisen IP osoitteen. Ja minne kaikkialle sen näpyttelen? :)

Mitenköhän nyt sitten vaihdan toiselle vaikka playkkarille sen IP osoitteen? ja mistä saan sen toisen IP osoitteen. Ja minne kaikkialle sen näpyttelen? :)
*tässä kohtaa tuli vaistomainen facepalm*

Aloita vaikka lukemalla verkko-FAQ.

*tässä kohtaa tuli vaistomainen facepalm*

Aloita vaikka lukemalla verkko-FAQ.

Joo toi on luettu. Ei kerro vastausta minun kysymykseeni. Tuolla on se linkki siihen DMZ ohjeeseen minkä mukaan laitoin ja nyt tää toimii näin.

Tuolla ei todellakaan ole missään ainakaan minun silmääni vastausta kysymykseeni.

Tuolla ei todellakaan ole missään ainakaan minun silmääni vastausta kysymykseeni.
Otsikon "Verkkolyhenteet ja niiden merkitykset" alta löytyy kohta IP-osoite. Siinä kerrotaan dynaamisen ja staattisen IP-osoitteen ero, ja siinä on myös linkki Pleikkarin manuaaliin kohtaan, josta selviää, mistä Pleikkarin verkkoasetuksia säädetään.

Otsikon "Verkkolyhenteet ja niiden merkitykset" alta löytyy kohta IP-osoite. Siinä kerrotaan dynaamisen ja staattisen IP-osoitteen ero, ja siinä on myös linkki Pleikkarin manuaaliin kohtaan, josta selviää, mistä Pleikkarin verkkoasetuksia säädetään.

Joo. Mä osaan kyllä vaihtaa noita. Ja tuolla kerrotaan mistä ne näkee nuo IP osoitteet, mutta vastausta ei vieläkään ole kysymykseeni.

Nyt kun katson niin tietokoneella ja Playkkarilla on sama IP.

Kysymykseni on minkä IP:n vaihtan vaikka playkkarille ja minne kaikkiin kohtiin se laitetaan esim. modeemille? Ja mikä tämä IP on? Voiko sen keksiä esim omasta päästä muuttamalla vaikka viimeistä numeroa?

Tuo ohje minkä mukaan tein tämän sain tän mun jutun nyt toimimaan näin. Siinä kerrottiin suoraan minkä laitan numerosarjan mihinkin mutta ei siellä ole vastausta että jos tulee tämmöinen ongelma vastaan.. Kyllähän siellä kerrotaan että laita numerosarja A kohtaan C ja numerosarja V kohtaan N mutta ei siellä kerrota vastausta jos näin on tehty ja on ongelma.

Kaikki on nyt tehty meinaan noiden ohjeiden mukaisesti... Katsoin kaikki vielä uudestaan ja olen tehnyt juuri niinkuin sanotaan.

Ja minä olen tyhmä näiden kanssa mutta jos tuolla jossain ohjeissa on vastaus tähän minun ongelmaan niin sen voisi kirjoittaa silleen että tyhmäkin tajuaa niin ei tarvi samaa asiaa kysyä montaa kertaa ja aina linkataan siihen samaan ohjeeseen mistä ei vastausta löydy :)

Kysymykseni on minkä IP:n vaihtan vaikka playkkarille ja minne kaikkiin kohtiin se laitetaan esim. modeemille? Ja mikä tämä IP on? Voiko sen keksiä esim omasta päästä muuttamalla vaikka viimeistä numeroa?
Riittää, että muutat joko PC:n tai PS3:n IP-osoitetta. Muita muutoksia ei tarvitse tehdä. Mutta tuohon vaikuttaa hyvin pitkälti juurikin se, onko käytössä staattinen vai dynaaminen IP-osoite. Periaatteessa jos sekä PS3 että PC hakevat IP-asetukset automaattisesti, pitäisi niille automaattisesti tulla myöskin eri IP-osoite. IP-osoitteet (ja muut verkkoasetukset) kun eivät ole mitä tahansa "numerosarjoja", joita vaan voi kopioida laitteesta toiseen, vaan ne riippuvat täysin verkon topologiasta ja siihen liitetyistä laitteista.

Suosittelen, että vastaat niihin verkko-FAQissa esitettyihin kysymyksiin, niin ehkä saan jonkinlaista tolkkua siitä, millainen verkko ja millaiset laitteet ovat kyseessä.

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom