Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3-verkko-ongelmat // Ketju suljettu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

mycreed sanoi:
Tuo ilmoittaa että se AOSS mahdollistaa langattoman lanin asetuksen nappia painamalla.
Jos WLAN-tukiasemasi tukee AOSS:ää, saat langattoman nettiyhteyden toimimaan PS3:n kanssa hyvin näppärästi. AOSS laittaa salaukset ja muut asetukset kertaheitolla kuntoon, eikä käyttäjän tarvitse ymmärtää langattomasta verkosta yhtään sen enempää. Jos tukiasema ei tue AOSS:ää, pitää asetukset laittaa itse.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

nyt olisi hyvät neuvot tarpeen.

PS3 ei enää löydä langatonta verkkoa (joten hyvästit sai heittää verkkopeleille ja mediapalvelimelle),
Manuaalisesti syöttäen, automaattisesti hakien eikä AOSS-hässäkkää käyttäenkään löydy yhteyttä.
eikö tosiaan auta sitten muu kuin purkin resetoiminen?
Kompuutterissa kyllä toimii netti ihan normaalisti, pleikkarissa ongelma ilmeni kun sammutin f@h-ohjelman.

niin, purkkina Buffalon G-125 tai joku semmonen.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Vinnie sanoi:
nyt olisi hyvät neuvot tarpeen.

PS3 ei enää löydä langatonta verkkoa (joten hyvästit sai heittää verkkopeleille ja mediapalvelimelle),
eikö tosiaan auta sitten muu kuin purkin resetoiminen?
Kompuutterissa kyllä toimii netti ihan normaalisti.

niin, purkkina Buffalon G-125 tai joku semmonen.
itse resetoisin
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

eipä resetoiminen auttanut, joten kerrotaan nyt perustiedot kokoonpanosta,
jotta viisammat voivat auttaa.

Modeemi: Telewell TW-EA201
Nettiliittymä: ADSL Baana (vaikka tuskin on merkitystä.)
PS3 oli aiemminkin kytkettynä verkkoon Buffalo AirStation WHR-G54S (Wireless G-125) -reitittimellä WLANilla,
nyt härveli ei löydä verkkoa (IP-osoitetta etsiessä tökkää)

manuaalisesti kirjoittaen, eikä automaattisesti hakien verkkoasetukset toimi.
myöskään reitittimen konfiguraatio ei aukea (ohjekirjassa 192.168.11.1),
enkä ole itse LAN IP-osoitettakaan muuttanut.

eli mitenkäs nyt tulisi sitten toimia?
mediapalvelin yhteydestä niin väliä, kunhan saatais nyt edes muuten verkko pelittämään.

muoks:
ja AOSS käyttämälläkään ei tunnu nettiä heruvan. :(
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Oon vähän alottelija näissä jutuissa joten tartten helppiä.. Miten saan ps3:n liitettyä nettiin tietokoneen rinnalle? Koneessa on joku Telewellin verkkokortti lisäksi omistan myös buffalon airstation whr-g125 "tukiaseman".. Apua tarvitaan nopeasti kiitos jo etukäteen..
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Memento sanoi:
Oon vähän alottelija näissä jutuissa joten tartten helppiä.. Miten saan ps3:n liitettyä nettiin tietokoneen rinnalle? Koneessa on joku Telewellin verkkokortti lisäksi omistan myös buffalon airstation whr-g125 "tukiaseman"..
Otahan Buffalon manuaali kauniiseen käteen ja katso, tukeeko se AOSS-ominaisuutta. Lisäksi lue täällä oleva PS3:n verkkoasioiden FAQ.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Miten saan PS3 yhdistettyä johonkiin mediapalvelimeen, kun yritän etsia jotakin mediapalvelinta niin ei löydy !
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

opa95 sanoi:
Miten saan PS3 yhdistettyä johonkiin mediapalvelimeen, kun yritän etsia jotakin mediapalvelinta niin ei löydy !
Mihin mediapalvelimeen yrität ottaa yhteyttä, ts. mitä mediajako-ohjelmaa käytät? Onko mediajako-ohjelmaa käyttävä laite samassa aliverkossa kuin PS3?
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

opa95 sanoi:
Miten saan PS3 yhdistettyä johonkiin mediapalvelimeen, kun yritän etsia jotakin mediapalvelinta niin ei löydy !
PS3 FAQ:
Miten voin jakaa tietokoneella olevat tiedostot PS3:lle? / Miten saan mediapalvelimen toimimaan?
- Lataa TVersity täältä ja asenna se ohjeiden mukaisesti. Kannattaa laittaa asetuksista "transcoder" pois päältä että tietokoneesi ei hidastu liikaa. PS3:n ja tietokoneen pitää olla samassa aliverkossa että mediapalvelin toimisi. Jos ne ei ole, voit kysyä apua täällä.
:rolleyes:
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Vinnie sanoi:
DSL[/B] Baana (vaikka tuskin on merkitystä.)
PS3 oli aiemminkin kytkettynä verkkoon Buffalo AirStation WHR-G54S (Wireless G-125) -reitittimellä WLANilla, nyt härveli ei löydä verkkoa (IP-osoitetta etsiessä tökkää)
Lakkasiko PS3:n nettiyhteys toimimasta ihan yks-kaks, ts. et sitä ennen muuttanut mitään PS3:n tai WLAN-purkkisi asetuksista? Voit tietysti vielä kokeilla palauttaa PS3:n oletusasetuksiin ja yrittää sitten uudelleen. Huomaa, että oletusasetuksien palautus poistaa ainakin selaimen cookiet ja kirjanmerkit.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

TT-2k sanoi:
Otahan Buffalon manuaali kauniiseen käteen ja katso, tukeeko se AOSS-ominaisuutta. Lisäksi lue täällä oleva PS3:n verkkoasioiden FAQ.


Kyllä tuo tukiasema näyttää tukevan aoss-tekniikkaa, mutta kun yritän yhdistää ps3:n nettiin se ilmoittaa dns-virhettä(80710102). Olen koittanut etsiä ratkaisua googlen kautta, mutta siellä olevat ratkaisut eivät oikein auenneet tälläselle maallikolle.. :) Eli mitä tuolle dns-virheelle tulisi tehdä
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

TT-2k sanoi:
Lakkasiko PS3:n nettiyhteys toimimasta ihan yks-kaks, ts. et sitä ennen muuttanut mitään PS3:n tai WLAN-purkkisi asetuksista?
sammutin Folding@Home-ohjelman, siirryin kaverilistaan ja silloin verkkoyhteys katkesi,
koitin yhdistää uudelleen, eikä toiminut.

ajoin sen jälkeen yhteystestin, valittaa että Tukiasemaa ei löydetty,
tukiaseman asetuksiin tai PS3:n verkkoasetuksiin en koskenut.

ihmeellisintä tässä on se, että koneella yhteys pelaa normaalisti.

muoks:
nyt näyttäisi sitten siltä että tukiasemassa on asetukset päin...
PS3 ilmoitti pienellä säädöllä että Yritys hankkia IP-osoite on aikakatkaistu.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Vinnie sanoi:
sammutin Folding@Home-ohjelman, siirryin kaverilistaan ja silloin verkkoyhteys katkesi, koitin yhdistää uudelleen, eikä toiminut.
Onko SSID:n (eli tukiaseman "nimen") piilotus päällä? Jos on, ota se pois päältä. Voit tietysti vielä kokeilla, toimiiko yhteys jos otat käytössä olevan salauksen (WEP tai WP) pois tukiasemasta. Entä oletko sammuttanut Pleikkarin virtakytkimestä vai vain valikosta/hipaisukytkimestä?
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Memento sanoi:
Kyllä tuo tukiasema näyttää tukevan aoss-tekniikkaa, mutta kun yritän yhdistää ps3:n nettiin se ilmoittaa dns-virhettä(80710102). Olen koittanut etsiä ratkaisua googlen kautta, mutta siellä olevat ratkaisut eivät oikein auenneet tälläselle maallikolle.. :) Eli mitä tuolle dns-virheelle tulisi tehdä
Kokeile asettaa verkkoasetukset manuaalisesti ja määritä DNS-palvelimiksi samat kuin tietokoneellasi. (DNS-palvelimet näet komentokehotteessa komennolla 'ipconfig /all' - ilman hipsuja, luonnollisestikin.)
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Mitenkä minun tulisi laittaa johdot? koska en omista modeemia netti tulee siis suoraan seinästä koneeseen.. Tarvitsenko sitä buffalon tukiasemaa ja jos tarvitsin miten minun tulisi laittaa johdot?
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

TT-2k sanoi:
Onko SSID:n (eli tukiaseman "nimen") piilotus päällä? Jos on, ota se pois päältä. Voit tietysti vielä kokeilla, toimiiko yhteys jos otat käytössä olevan salauksen (WEP tai WP) pois tukiasemasta. Entä oletko sammuttanut Pleikkarin virtakytkimestä vai vain valikosta/hipaisukytkimestä?
SSID:n piilotus ei ole päällä, salausta en saa pois (mutta ilmeisesti WEP on mennyt menojaan aiemmin ks. alempaa.)
(konffaus ei aukea, otan yhteyttä maahantuojaan.)

PS3 löytää kyllä verkon näin:
omat asetukset > langaton > haku > (SSID, tietoturva EI, signaali 100%)

tämän jälkeen vahvistetaan SSID, valitaan turva-asetuksissa EI,
IP-osoite automaattinen, DCHP älä aseta, DNS automaattinen, MTU automaattinen,
välipalvelin älä käytä, UPnP kytke päälle.
mutta sitten valittaa IP-osoitteen etsimisen aikakatkaisua.

kokeilin erilaisillakin asetuksilla, mutta nytpä laite ei löydä edes tuota aiemmin näkynyttä verkkoa.

kone sammutetaan aina valikosta.

EDIT:
en tiedä, mitä tein mutta nyt toimii NORMAALISTI.
salausta ei tosin näytä olevan.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Memento sanoi:
Mitenkä minun tulisi laittaa johdot? koska en omista modeemia netti tulee siis suoraan seinästä koneeseen.. Tarvitsenko sitä buffalon tukiasemaa ja jos tarvitsin miten minun tulisi laittaa johdot?
Onko se Buffalon tukari tällä hetkellä kiinni yhtään missään? Tuo "netti tulee suoraan seinästä" kuulostaa hieman, että käytössä on jonkin sortin taloyhtiöliittymä. Vai millainen nettiyhteys on kyseessä? Itse kytkisin sen nettipiuhan Buffaloon ja jakaisin yhteyden siitä toisella letkulla tietokoneeseen ja PS3:a käyttäisin langattoman yhteyden yli.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Vinnie sanoi:
kone sammutetaan aina valikosta.
Hyvä, että nyt toimii. Yleiseksi vinkiksi sanottakoon kuitenkin, että ongelmatilanteissa monesti auttaa, että käyttää virrat kokonaan pois (tarvittaessa vaikka nykäisee töpselin irti) niin Pleikkarista kuin modeemistakin.

PS. Koska yhteys on nyt täysin salaamaton, kokeile vielä kerran sitä yhteyden muodostusta AOSS:n avulla.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

TT-2k sanoi:
Onko se Buffalon tukari tällä hetkellä kiinni yhtään missään? Tuo "netti tulee suoraan seinästä" kuulostaa hieman, että käytössä on jonkin sortin taloyhtiöliittymä. Vai millainen nettiyhteys on kyseessä? Itse kytkisin sen nettipiuhan Buffaloon ja jakaisin yhteyden siitä toisella letkulla tietokoneeseen ja PS3:a käyttäisin langattoman yhteyden yli.

Siis tarkoitin että netti tulee puhelinpistokkeesta suoraan koneeseen. Koneessa on Telewell TW-IA 300C pci adsl lan adapter. Eli pitäisikö siis laittaa puhelinpistokkeesta tohon tukiasemaan ja siitä piuhalla koneeseen ja langattomasti pleikkariin?? Tukiasema ei ole ollut käytössä missään aikaisemmin.. Kokeilin tuota mielestäni aikaisemmin mutta sen jälkeen kone ei saanut yhteyttä nettiin enää. Pitääkö minun muuttaa koneesta joitain asetuksia?
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom