Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3-verkko-ongelmat // Ketju suljettu

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Kiitti avusta. Syy miksei muutosmestaa löytynyt, oli se, että olin koko ajan loggautuneena sisään. Piti loggata ulos ja sen jälkeen valita unohtuneen passun palautus. Hyvä juttu, että olin laittanut syntymäaikani oikein, sillä sitä kysyttiin palautuskysymyksen lisäksi.

Erikoiskiitos Xbugsille. Muutin juuri Oregoniin ja ostelen Rock Band -biisejä verotta! :p
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Kuinka saan streamattua elokuvat koneelta ps3:lle windowa media playerin kautta:confused:
Jossain luki, että pitää muuttaa tiedoston pääte. Miten tämä tehdään? Minulla on vista käytössä.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Eikö tosiaan kukaan tiedä kuinka saa videot näkymään ps3:ssa media playerin kautta?
Ilmeisesti jokin asetus pitää laittaa oikein... mutta en tiedä mikä. Vista siis kyseessä.
:confused::confused:
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Eikö tosiaan kukaan tiedä kuinka saa videot näkymään ps3:ssa media playerin kautta?
Ilmeisesti jokin asetus pitää laittaa oikein... mutta en tiedä mikä. Vista siis kyseessä.
:confused::confused:
PS3 ja PC samalle verkkoalueelle, Media playerissa jako päälle, ja tarvittavat portit auki palomuurista.
Näin lyhykäisesti.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

PS3 ja PC samalle verkkoalueelle, Media playerissa jako päälle, ja tarvittavat portit auki palomuurista.
Näin lyhykäisesti.

Kaikki nämä ovat siis kunnossa. Saan streamattua musiikit, valokuvat ja kameralla otetut vidoepätkät. Mutta elokuvat (xvid, div, vob, mp4 ym.) eivät näy minun ps3:ssa. Minulla on myös tversity käytössä, mutta se toimii minulla huonosti (ps3 ei löydä serveriä paitsi silloin tällöin). Johtuu varmaan yhteensopivuudesta vistan kanssa. Olen käsittänyt, että jostain asetuksista pitää ruksittaa jotain, mutta en tiedä mitä.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Kaikki nämä ovat siis kunnossa. Saan streamattua musiikit, valokuvat ja kameralla otetut vidoepätkät. Mutta elokuvat (xvid, div, vob, mp4 ym.) eivät näy minun ps3:ssa. Minulla on myös tversity käytössä, mutta se toimii minulla huonosti (ps3 ei löydä serveriä paitsi silloin tällöin). Johtuu varmaan yhteensopivuudesta vistan kanssa. Olen käsittänyt, että jostain asetuksista pitää ruksittaa jotain, mutta en tiedä mitä.
Näistä mediajakoasioista on ketju olemassa entuudestaan. Kurkkaahan tänne.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

rupesin nyt säätämään modeemin NAT-asetuksia. laitoin asetuksista "NAT pois päältä" mutta ps3 näyttää edelleen että modeemi on NAT 3-tilassa. mitäs tässä vaiheessa?
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Kysyn nyt vielä siitä PS3:n nettiin yhdistämisestä WLAN:lla taloyhtiössä. Elikkäs, nyt on PS3 hommattu ja enää tarvitsen sen WLAN-tukiaseman (tukiasema? Vai mikä se on?). Eli pystyykö pelkästään tuon tukiaseman avulla sitten olemaan molemmilla koneilla (PS3:lla ja PC:llä) samaan aikaan netissä?

Ja sitten vielä että melkein kaikilla näyttää olevan tuollainen viritelmä, että:

PC ~ Modeemi ~ WLAN-asema < PS3

~ = langallisesti
< = langattomasti

Niin sinä, TT-2k kehotit mua ostamaan semmosen ADSL-boksin, jossa on sisällä se WLAN. Mitä siis hyödyn siitä, että ostan sellaisen boksin? Enkö voi vain ostaa normaalia WLAN-asemaa ja kiinnittää sen modeemiin? Ja sitten vielä että tämän netin asensi eräs asentaja, niin jos pitäisi ostaa tuo ADSL-boksi, jossa on sisällä WLAN, niin pitäiskö sille uudelle modeemille alkaa säätämään jotakin nettiasetuksia, että saa netin ylipäätään toimimaan? Tähän nettiin nämä kaikki säädöt teki tämä asentaja.

Danke, jos vastaatte.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

adsl-modeemi kyllä yleensä asentaa kaiken aivan itse. modeemi seinään ja koneeseen ja se on siinä. maksimissaan joudut hakemaan ip:n uudestaan. onhan se wlan-tukiaseman ja adsl-modeemin yhdistelmä paljon kompaktimpi
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Kysyn nyt vielä siitä PS3:n nettiin yhdistämisestä WLAN:lla taloyhtiössä. Elikkäs, nyt on PS3 hommattu ja enää tarvitsen sen WLAN-tukiaseman (tukiasema? Vai mikä se on?). Eli pystyykö pelkästään tuon tukiaseman avulla sitten olemaan molemmilla koneilla (PS3:lla ja PC:llä) samaan aikaan netissä?
Sitä laitetta kutsutaan yleisesti tosiaan WLAN-tukiasemaksi. Ja jos PC:ssäkin on WLAN-ominaisuus, voivat sekä PC että PS3 käyttää samaa tukiasemaa. Muussa tapauksessa voit kytkeä PC:n verkkokaapelilla suoraan ADSL-modeemiin.

Niin sinä, TT-2k kehotit mua ostamaan semmosen ADSL-boksin, jossa on sisällä se WLAN. Mitä siis hyödyn siitä, että ostan sellaisen boksin? Enkö voi vain ostaa normaalia WLAN-asemaa ja kiinnittää sen modeemiin?
Voit ostaa myös pelkän WLAN-tukiaseman. ADSL+WLAN-purkin etu on se, että verkon rakenne säilyy yksinkertaisempana ja kaikki säädöt tehdään yhden laitteen kautta.

Ja sitten vielä että tämän netin asensi eräs asentaja, niin jos pitäisi ostaa tuo ADSL-boksi, jossa on sisällä WLAN, niin pitäiskö sille uudelle modeemille alkaa säätämään jotakin nettiasetuksia, että saa netin ylipäätään toimimaan?
Käytännössä kaikki uudet ADSL-modeemit osaavat säätää asetukset automaattisesti, kun kytket laitteen ensimmäistä kertaa verkkoon. Sen kummempaa säätämistä _internet-yhteyden_ suhteen ei tarvita. Sen sijaan WLAN-yhteyden asetukset joudut itse tekemään.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

No mitäs asetuksia siihen WLAN-tukiasemaan pitää sitten säätää? Löytääkö mistään ohjeita tai jotain?

Niin, PC:ssä tuskin on WLANia? Eli molemmat laitteet toimivat kumminkin samaan aikaan netissä laittamalla vain PC:n kiinni modeemiin Ethernet-johdolla ja WLAN-aseman kiinni modeemiin ja PS3 kiinnittyy langattomasti WLANiin? Molemmat laitteet siis toimivat samaan aikaan netissä ihan hyvästi?

Jos tuo on selvää, niin enää mietityttää ne WLAN-tukiaseman säädöt, että mitä nihinki pitää säätää?
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

No mitäs asetuksia siihen WLAN-tukiasemaan pitää sitten säätää? Löytääkö mistään ohjeita tai jotain?
Lähinnä tukiaseman nimi ja käytettävä salaus. Molempiin löytyy ohjeet ohjekirjasta.

Niin, PC:ssä tuskin on WLANia? Eli molemmat laitteet toimivat kumminkin samaan aikaan netissä laittamalla vain PC:n kiinni modeemiin Ethernet-johdolla ja WLAN-aseman kiinni modeemiin ja PS3 kiinnittyy langattomasti WLANiin? Molemmat laitteet siis toimivat samaan aikaan netissä ihan hyvästi?
Useimmissa moderneissa kannettavissa tietokoneissa WLAN-vastaanotin on sisäänrakennettuna. Pöytäkoneisiin ja vanhempiin kannettaviin tarvitsee erillisen WLAN-vastaanottimen. Mutta mikään ei todellakaan estä käyttämästä PC:tä langallisesti ja PS3:a langattomasti.

Jos tuo on selvää, niin enää mietityttää ne WLAN-tukiaseman säädöt, että mitä nihinki pitää säätää?
WLAN-tukiaseman asetukset säädetään laitteen oman hallintakäyttöliittymän kautta. Siihenkin löytyy ohjeet manuaalista.

PS. Ostamalla Buffalon AOSS-toimintoa (kts. PS3 Verkko-FAQ) tukevan WLAN-tukiaseman, on langattoman verkon käyttöönotto hyvin helppoa.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Kaverin kanssa koitettu sillä tavalla että hänellä on suora yhteys ilman mitään modeemia tai switchiä eikä vieläkään pelitä tuo verkko meidän välillä. Hauskinta tässä on että ethernet switch ei periaatteessa blokkaa mitään vaan antaa suoran yhteyden verkkoon niin ettei siinä olisi mitään välissä.

Olen myös löytänyt muitakin vastaavia tapauksia missä samasta kaupungista olleet rl kaverit eivät ole pystyneet toisiin yhdistämään joten onko mahdollista että kyseessä on PSN tai verkkon tarjoajan vika?

Mihin tästä kannattaa valittaa tai kysyä tukea, kun en ole vielä googlella löytänyt yhtään vastusta tähän ongelmaan. Jotain suomen playstationin teknisen tuen tai vastaavan sähköposti olisi kiva saada. Vaikuttaa vain että normikäyttäjät ja netti gurut eivät tähän ongelmaan vastausta tiedä.

NAT on edelleen molemmilla 1 eli suoraan modeemiin kiinnitetty eikä kulje minkään routterin kautta.


Ongelma oli siis se että minä ja eräs samassa kaupungissa asuva kaveri emme pysty liittymään mihinkään mitä toinen hostaa, mutta molemmat pystymme liittymään peleihin joita muut hostaavat. Toinen RL kaveri jolla on eri nettiliittymä ei samanlaisesta ongelmasta kärsi. (esim en pysty kutsumaan kaveria partyyn jos olen sen pitäjä, en pysty XMB:stä liittymään/kutsumaan kaveria chat huoneeseen jos jompi kumpi hostaa, Ut:ssa kaveri ei voi tulla yksinpeliin auttamaan co-op tyyliin ja vice versa sillä jompi kumpi hostaa.)

Chat XMB:ssä antaa error koodin 8002B711
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Apua tarvittaisiin NATissa. Itselläni on tyyppi 3 ja kakkoseen pitäisi päästä. Pari päivää on nyt yritetty ja välillä netti on mennyt täysin sekaisin, foorumin neuvot eivät vaan ole tuntuneet toimivan. Vehje on A-Link R64AP. Hjelp!
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Apua tarvittaisiin NATissa. Itselläni on tyyppi 3 ja kakkoseen pitäisi päästä. Pari päivää on nyt yritetty ja välillä netti on mennyt täysin sekaisin, foorumin neuvot eivät vaan ole tuntuneet toimivan. Vehje on A-Link R64AP. Hjelp!
Lue PS3 Verkko-FAQ sekä modeemisi ohjekirja. Jos et itse saa toimimaan, pyydä jotakuta verkkoasioiden päälle ymmärtävää kaveria/sukulaista/tms. vierailemaan.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Apua tarvittaisiin NATissa. Itselläni on tyyppi 3 ja kakkoseen pitäisi päästä. Pari päivää on nyt yritetty ja välillä netti on mennyt täysin sekaisin, foorumin neuvot eivät vaan ole tuntuneet toimivan. Vehje on A-Link R64AP. Hjelp!

Sama ongelma on minullakin, eli voisiko joku laittaa semmosen vaihe vaiheelta olevan selvennyksen laittaa tänne, että sen saisi laitettua NAT1, tai NAT2?
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Sama ongelma on minullakin, eli voisiko joku laittaa semmosen vaihe vaiheelta olevan selvennyksen laittaa tänne, että sen saisi laitettua NAT1, tai NAT2?

Viittaan edelliseen viestiin, lue FAQ ajatuksella läpi. Mitään yleispätevää ohjetta on mahdoton antaa, koska eri laitteiden osalta (reitittimet, modeemit, WLAN tukiasemat) asiat pitää tehdä hieman eri lailla. FAQ:n avulla pitäisi kuitenkin päästä alkuun, ja sieltä löytyy myös linkki, josta löytää erillisen ohjeen suurinpaan osaan yleisista reititin/modeemi yhdistelmistä.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Lue PS3 Verkko-FAQ sekä modeemisi ohjekirja. Jos et itse saa toimimaan, pyydä jotakuta verkkoasioiden päälle ymmärtävää kaveria/sukulaista/tms. vierailemaan.

Ohjekirjaa on etsitty ilman tuloksia ja kukaan tuttu ei vaikuta pystyvän näin koviin ihmeellisyyksiin:D. Joten pyydän ja anelen jotakuta neuvomaan hyvin tarkasti.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom