Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3-verkko-ongelmat // Ketju suljettu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat

Ei varsinainen ongelma, mutta minun oletusyhdyskäytävä ei enää toimi. Kun katson esim. tietokoneelta komentorivillä ipconfig, niin se näyttää sen oletusyhdyskäytävän ja se ei toimi. Se ei vaan vie modeemin asetuksiin. Olen ollut vähän aikaa poissa kotoa ja sillä välillä nämä kaikki osoitteet olivat vaihtuneet ihan ihmeellisiksi. Tämän hetkinen oletusyhdyskäytävä on: 91.152.160.1. Eihän noitten osoitteiden pitäisi itsestään noin vain vaihtua?
Tuo on julkisen verkon IP-osoite, ja se yleensä tulee palveluntarjoajalta. Sen vuoksi et myöskään pääse modeemisi hallintakäyttöliittymään, koska se on nyt eri IP-avaruudessa, ts. käyttää jotain sisäverkon yksityistä IP-avaruutta.

Noniin olen uusi täällä ja tarvitsisin vähän apua ps3:n kanssa. N. viikko sitten latasin 2.36 päivityksen pleikkaan ja tämän jälkeen alkoi verkko ongelmat. Ps3 sanoo kokoajan että ethernet kaapelia ei ole kytketty ja välillä tulee tuota DNS virhettäkin. Pleikka mulla on ollut siitä asti kun se julkaistiin eli 60gb:n mallilla mennään. Aikaisemmin ei mitään ongelmia ole ollut. Adsl boxina on Zyxel prestige 660hw-61 . Nyt sitten pc:kin sanoo että verkkokaapelia ei ole kytketty 1-2 minuutin välein. DSL valo palaa normaalisti ja soitin elisalle että ja tarkistin yhteyden se on kunnossa. ALussa PS3 Lan valo paloi 1-2 minuuttia jonka jälkeen se katkesi ja samalla menee myös netti, mutta nyt se sanoo kokoajan että ethernet kaapelia ei ole kytketty. Nämä ongelmat tosiaankin alkoi juuri sen 2.36 päivityksen lataamisen jälkeen, mutta en tiedä sitten johtuuko tämä siitä vai onko tuo Zyxelin p**** sanonut sopimuksen irti, koska se herjaa nyt myös pc:ssä tätä verkkokaapelia.. Mutta jos joku osaisi auttaa tähän jollain tavoilla olisin erittäin kiitollinen.

Edittiä: Sen verran lisään vielä, että kun koitan tarkistaa yhteyden ja se tarkistaa ne ip:osoitteet, internet yhteyden ja playstation networkin. Internet yhteys tai playstation network kohdasa tulee ilmoitus tästä DNS virheestä...
Kokeile auttaako modeemin buuttaus.

Tuo on julkisen verkon IP-osoite, ja se yleensä tulee palveluntarjoajalta. Sen vuoksi et myöskään pääse modeemisi hallintakäyttöliittymään, koska se on nyt eri IP-avaruudessa, ts. käyttää jotain sisäverkon yksityistä IP-avaruutta.
Siis en mitenkään pääse modeemin asetuksiin enkä avaamaan portteja? Miten ne yhtäkkiä noin muuttui?

E: Ja mitä hyötyjä/haittoja tossa julkisessa IP:ssä on?

Siis en mitenkään pääse modeemin asetuksiin enkä avaamaan portteja? Miten ne yhtäkkiä noin muuttui?

E: Ja mitä hyötyjä/haittoja tossa julkisessa IP:ssä on?
Pääset toki, jos asetat käsin laitteen (esim. PC, PS3) IP-osoitteen samasta IP-avaruudesta, jossa modeemisi hallintakäyttöliittymä toimii.

Hyötyä julkisesta IP:stä on lähinnä siinä, että modeemisi on siltaavassa tilassa, etkä tarvitse enää mitään porttiohjauksia. Haittapuoli on juuri siinä julkisuudessa, eli PC:lle kannattaa asentaa jokin softapalomuuri estämään "ylimääräinen" (lue: haitallinen) liikenne.

Pääset toki, jos asetat käsin laitteen (esim. PC, PS3) IP-osoitteen samasta IP-avaruudesta, jossa modeemisi hallintakäyttöliittymä toimii.
Mitenkäs tämä asettaminen onnistuu? Tarkoittako tämä julkisuus myös sitä, että operaattori pystyy seuraamaan mitä ikinä teenkin (mese yms)?

Mitenkäs tämä asettaminen onnistuu?
PS3:n tapauksessa vastaus löytyy PS3 Verkko-FAQista. Mutta jos kaikki kerran toimii, en suosittele säätämään mitään.
Tarkoittako tämä julkisuus myös sitä, että operaattori pystyy seuraamaan mitä ikinä teenkin (mese yms)?
Ei tarkoita. Periaatteessa operaattori toki _voi_ seurata liikennettäsi, mutta siihen ei vaikuta ollenkaan se, saavatko laitteesi julkisen IP-osoitteen suoraan palveluntarjoajalta vai jakaako esim. reititin sisäverkkosi laitteille yksityiset IP-osoitteet.

Ok

Laita PS3 IP:ksi 192.168.0.150
Aliverkonpeite 255.255.255.0
Oletusyhdyskäytävä 192.168.0.254
DNS palvelin 192.168.0.254

Näillä lähtee. :)

Kiitoksia Kojo. Puolen vuoden jälkeen langaton verkko viimein toimii. Käytettyäni räpläämiseen päiväkausia olin jo luopunut toivosta. Harmi vain, että ehdin muuttaa verkon ja kaikkien laitteiden salauksen, koska jossain arveltiin, että ps3 ei toimi langattomasti tietyillä salauksilla. Näkyy nyt toimivan. Miksi muuten tuo ip:n viimeinen osa pitää olla juuri tuo 150? Kiitos vielä.

Miksi muuten tuo ip:n viimeinen osa pitää olla juuri tuo 150? Kiitos vielä.
Se voi olla oikeastaan mikä tahansa luku 1:n ja 255:n väliltä, kunhan ei ole sama kuin jollain toisella saman aliverkon laitteella.

Ok, kiitos. Jos jollain toisella laitteella on vastaavia ongelmia langattoman verkon kanssa (ja näin on), voin siis yrittää manuaalista ip-osoitteensyöttöä samoilla tiedoilla mutta muuttaa viimeisen osan esim .251.

Apuva!

Elikkä mul on aivan sama ongelma kuin todella monella muulla. pleku valittelee dns virhettä, vaikka olen avannut portit adsl asetuksista, laittanut ip:n ja dns manuaalisesti. Käytän wlania, ja boxini on Zyxel P-660HW-D1. Yritin jopa DNA:n asiakaspalvelusta kysellä tästä dns virheestä, mutta sieltä ei tiedetty pleikkarin asetuksista mitään. Kiitokset jo etukäteen!

Modeemi: TW-ea510
Netti: Adsl,tampereen puhelin
Ongelma: Pc on piuhan päässä ja netti toimii.kannettava on wlanissa ja netti toimii.PS3 ei suostu toimimaan wlanissa.Eli se tyypillinen dns virhe 80710102.ip osoitteen ps3 löytää, mutta netti yhteyden kohdalla tulee epäonnistuminen joka kerta. Pystyn silti käyttämään ps3 nettiselainta surffailuun eli jonkinnäköinen yhteys on.

Netti toimii kuitenkin moitteetta pleikkarissa kun laitan sen käyttämään naapurin salaamatonta wlania?! Harmi vaan ku se on niin harvoin päällä:o . Olen syöttänyt manuaalisesti jos jonkinmoista ip osotetta pleikkariin, mutta sepä ei taida olla edes se ongelma koska senhän se löytää.

Luin 17 ekaa sivua ja yritin tehdä kaikkea mitä niissä sanottiin, tosin en ole varma osasinko, mutta millään ei ole ollut mitään vaikutusta mihinkään.

Mikä mahtaa olla kun minulla on langaton yhteys ps3:seen mutta nyt kun yritän yhteyttä muodostaa niin ps3 sanoo että tarkista wlan-aseman turvallisuus???eli mitä helvettiä tuo mahtaa tarkoittaa? Ei suostu hakemaan enää ip-osoitetta ja käskee tuon tarkistamaan! Toiminut noin vuoden päivät aivan normaalisti mutta nyt sitten tämä! Osaako joku neuvoa kun itse on vähän sormi perseessä!

Mikä mahtaa olla kun minulla on langaton yhteys ps3:seen mutta nyt kun yritän yhteyttä muodostaa niin ps3 sanoo että tarkista wlan-aseman turvallisuus???eli mitä helvettiä tuo mahtaa tarkoittaa? Ei suostu hakemaan enää ip-osoitetta ja käskee tuon tarkistamaan! Toiminut noin vuoden päivät aivan normaalisti mutta nyt sitten tämä! Osaako joku neuvoa kun itse on vähän sormi perseessä!
Hmmm. Liittyisikö palomuuriin tjsp?

En ole varma kuuluuko tähän ketjuun, mutta tietääkö miksi tonne playstation hommaan ei voi kirjautua? Siinä tulee mulla joku errori...
Onko siis muilla samaa?
EDIT: Sain selville, että se johtuu tuosta soulcaliburista, ja käynnistämällä pleikkarin uudestaan se toimii taas.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Voi olla, että olen ostamassa tuollaisen DNA-mokkulan. Mietinkin vain, että kun siellä on näköjään tuommoinen "koti mokkulakin" nykyään niin toimiiko PS3:en kanssa?

DNA Kotimokkula E960 on uudenlainen kotikäyttöön tarkoitettu WLAN-modeemi, joka käyttää datayhteytenä 3G-verkkoa. DNA Kotimokkula yhdistää useita käyttäjiä langattomasti verkkoon yhtä aikaa. Tarvittaessa laite on helppo ottaa mukaan vaikka mökille tai viikonloppureissulle

Se toinen usb-mokkulahan ei ilmeisesti ilman säätöjä toimi, mutta tuo kun on WLAN-modemi niin luulis? 4kalliimpi kuussa, mutta voishan tuosta maksaa. Eri asia on sitten voiko tuollaisella mokkulalla pelata netissä ilman järkyttävää lagia? Kuinka nopean tarttis?

Se toinen usb-mokkulahan ei ilmeisesti ilman säätöjä toimi, mutta tuo kun on WLAN-modemi niin luulis? 4kalliimpi kuussa, mutta voishan tuosta maksaa. Eri asia on sitten voiko tuollaisella mokkulalla pelata netissä ilman järkyttävää lagia? Kuinka nopean tarttis?

En usko, että 3G datayhteys riittää mitenkään kunnolliseen pelaamisen.

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom