Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3-verkko-ongelmat // Ketju suljettu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PlayStation 3

5) Mistä sen näkee ?:confused:?
PS3 Verkko-FAQista lainattua:
PS3:n verkkoasetukset näet valikosta Settings/Asetukset -> Network Settings/Verkkoasetukset -> Settings and Connection status list/Asetukset ja yhteystilalista. Täältä näet mm. PS3:n käyttämän IP-osoitteen, NAT-tyypin, MAC-osoitteen sekä sen, onko UPnP päällä vai ei.
PS. Jos tuo FAQ ei ole tuttu, kannattaa ehdottomasti lukea se ajatuksella läpi.
 
ps3 nettin?

mulla on pc ja dna mokkula ja eilen 30.10.2008 postissa tuli saunalahden wifi boxi (home)
miten/saako noita mitenkää yhdistettyä nettii, sillee että ps3 löytää langattoman netin. asun sellaisella alueella että täällä toimii vain sonera tai dna mokkula, sekin vain 285kbs. soneraa en enää ikinä ota, koska heillä ei mikään palvelu toimi. ja vaikka ei uskoisi niiin tämä erakko katve alue on vain 100km maamme pääkaupungista.
 
Vastaus: ps3 nettin?

Ainakin Mokkula + PC (intternetin jako päälle) pitäisi toimia. Tosin vaatii, että PC on päällä ja yhteys auki ennenkun pleikalla kanattaa edes koittaa...

Wippies HomeBoxinkin pitäisi tukea "mokkulaa". En sitten tiedä, että tukeeko vain saunalahden omaa...
Onkohan noi useimmat mokkulat Huawein -> pakattu vaan operaattorin kuoriin?
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Terve,
mulla on ongelmia NHL 09:n verkkopelaamisessa. Lähinnä ongelma koskee yhteyden "pätkimistä". Pelaan muiden joukkuekavereideni kanssa normaalisti ottelua, kunnes yks kaks kesken ottelun tipahdan pois ottelusta takaisin valikkoon (pukukoppiin). Yhteys ei kuitenkaan katkea missään vaiheessa EA:han tai PSN:ään, mutta muut pelikaverini jatkavat normaalisti peliään kun taas ite olen poissa pelistä. Missäköhän mahtaisi olla vika? Muiden pelejen kanssa en ole tuota ongelmaa havainnut. Joku on neuvonut, että pitäisi avata modeemista portti, kuinka tuo tehdään?

1) ZyXEL P-660HW
2) ADSL
3) Ethernet kaapelilla, modeemin nelosportissa.
4) Pöytätietokone
5) Tyyppi 2
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Muiden pelejen kanssa en ole tuota ongelmaa havainnut. Joku on neuvonut, että pitäisi avata modeemista portti, kuinka tuo tehdään?
Siellä PS3 Verkko-FAQissa (jonka selvästi olet ainakin osittain lukenut, kiitos hyvistä pohjatiedoista) on kerrottu NHL09:n vaatimat portit. Tuon Zyxelin kanssa helpoin tapa on ottaa UPnP käyttöön, jolloin välttyy käsin säätämiseltä.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Virhekoodi 00180000 puskee ruutuun muutaman pelin verkkopuolella, kyseessä lienee verkkovirhe (googlen kertomaa), mutta onko kenelläkään hajua mikä mättää?
Verkkoasetuksiin tai laitteistoon ei ole tehty mitään muutoksia ja konsoli kuitenkin antaa kirjautua PSN-verkkoon ja Storellakin onnistuu asiointi moitteetta.

Pelit, joissa virhettä puskee ovat GTA IV ja Resistance 2 (Beta).
Pitikös tuon KonsoliFINiltä saadun R2-betan toimia 13.päivä saakka?
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt

mulla on semmonen ongelma että kun yritän asentaa langatonta nettiä pleikkaan niin se sanoo "Yhteyttä tukiasemaan ei voitu luoda. Tarkista WLANin tietoturva asetukset (8013013E)". oisko mitään vinkkejä mitä kannattais tehä?
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt

mulla on semmonen ongelma että kun yritän asentaa langatonta nettiä pleikkaan niin se sanoo "Yhteyttä tukiasemaan ei voitu luoda. Tarkista WLANin tietoturva asetukset (8013013E)". oisko mitään vinkkejä mitä kannattais tehä?

Ensimmäinen vinkki: siirry verkko-ongelma ketjuun. Siinä matkalla tarkista, että WLANin salausasetukset ja PS3n salausasetukset ovat samalla tasolla (molemmissa esim. WPA-AES salaus), ja että verkon salasana on oikein.
 
Vastaus: Keskustelu PS3-ongelmista (Lue FAQ: PlayStation 3 -ongelmat ennen kuin kysyt

Ensimmäinen vinkki: siirry verkko-ongelma ketjuun. Siinä matkalla tarkista, että WLANin salausasetukset ja PS3n salausasetukset ovat samalla tasolla (molemmissa esim. WPA-AES salaus), ja että verkon salasana on oikein.

Voitko selittää vähän tarkemmin ku en tajunnu?
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Ongelman kuvaus: Välillä katoava singaali / Lyhyt verkkokatkos


Kokoonpano:

- Elisa:n kaapeliyhteys.
- Kaapelimodeemina toimii elisan liittymän kylkeen saatu Netgear CG834WG
- Minulla on läppäri ja PS3 suojatussa wlan verkossa.


Kaikki toimii teorissa hyvin, mutta molemmat laitteet ps3 ja kannettava kadottavat välillä singaalin. Singaali katkos on todella lyhyt kestoinen. Kun kannettava kadottaa singaalin niin se alkaa samantien yhdistämään sitä uudelleen ja näin ollen katkos kestää arviolta 10sec.


Olen koittanut pistää merkille että milloin netti pätkii poikkeuksetta, mutten ole vielä havainnut moista. Toisaalta aina kun koittaa pelata little big planetia porukalla niin silloin tulee netti katkos ennemmin tai myöhemmin. Se ei ole pitkä kestoinen, mutta peli alkaa ensin lagittamaan ja sitten kaatuu koska minä lennän ulos psn verkosta.


Itse olen pohtinut että onko tuo mukana tullut Netgear wlan boxi sitten huono ja ei kestä rasitusta vai onko vanhan rakennuksen kaapeleissa jotain häikkää tjmv. Onkohan asetuksista mahdollista asettaa jotain joka mahdollisesti vakauttaisi verkon toimintaa tai jotain muita ratkaisuja. Heittäkää arpaa kehiin niin kokeillaan ongelman ratkasua.


Jotain luultavasti epäolellista tietoa:

Palomuurina kannettavalla ZoneAlarm
Windowsin palomuuri on poissa käytöstä.

Singaalin vahvuus: Erinomainen
Verkkotodennus: WPA2-PSK
Tiedon salaus: AES
Wlan tukiasema siaitsee 3m päässä laitteista.


Muutokset ja havainnot:

Muutos: Wlan tukiaseman asetuksista kytketty UPnP päälle
Havainnot: Ei muutosta
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Hätä! ps3 ja bf bc!

Mikähän on ongelmana kun rupean pelaamaan battlefield bad companya ps3:lla netissä niin kerkeen pelata abaut 5 min ja sit heittää mut pois ja valittaa et internet yhteys on katkennut. tarkista onko piuhat kii.... jotenki nui.. netissä pystyn muuten olemaan ja muita pelejä pelaamaan ihan normaalisti. oisko kellään omia kokemuksia tästä???? :(
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Ongelman kuvaus: Välillä katoava singaali / Lyhyt verkkokatkos

Kokoonpano:

- Elisa:n kaapeliyhteys.
- Kaapelimodeemina toimii elisan liittymän kylkeen saatu Netgear CG834WG
- Minulla on läppäri ja PS3 suojatussa wlan verkossa.


Kaikki toimii teorissa hyvin, mutta molemmat laitteet ps3 ja kannettava kadottavat välillä singaalin. Singaali katkos on todella lyhyt kestoinen. Kun kannettava kadottaa singaalin niin se alkaa samantien yhdistämään sitä uudelleen ja näin ollen katkos kestää arviolta 10sec.


Olen koittanut pistää merkille että milloin netti pätkii poikkeuksetta, mutten ole vielä havainnut moista. Toisaalta aina kun koittaa pelata little big planetia porukalla niin silloin tulee netti katkos ennemmin tai myöhemmin. Se ei ole pitkä kestoinen, mutta peli alkaa ensin lagittamaan ja sitten kaatuu koska minä lennän ulos psn verkosta.


Itse olen pohtinut että onko tuo mukana tullut Netgear wlan boxi sitten huono ja ei kestä rasitusta vai onko vanhan rakennuksen kaapeleissa jotain häikkää tjmv. Onkohan asetuksista mahdollista asettaa jotain joka mahdollisesti vakauttaisi verkon toimintaa tai jotain muita ratkaisuja. Heittäkää arpaa kehiin niin kokeillaan ongelman ratkasua.


Jotain luultavasti epäolellista tietoa:

Palomuurina kannettavalla ZoneAlarm
Windowsin palomuuri on poissa käytöstä.

Singaalin vahvuus: Erinomainen
Verkkotodennus: WPA2-PSK
Tiedon salaus: AES
Wlan tukiasema siaitsee 3m päässä laitteista.

Minulla on täysin sama homma, paitsi käytössä WPA-PSK (meniköhän oikein?) suojaus ja Telewell-modeemi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Kaikki toimii teorissa hyvin, mutta molemmat laitteet ps3 ja kannettava kadottavat välillä singaalin. Singaali katkos on todella lyhyt kestoinen. Kun kannettava kadottaa singaalin niin se alkaa samantien yhdistämään sitä uudelleen ja näin ollen katkos kestää arviolta 10sec.
Tuli mieleen, että kyseessä ehkä voisi olla WPA-salausavaimen automaattiseen vaihtoon liittyvä ongelma. Kyseinen salausavain vaihdetaan yleensä kerran tunnissa (3600 sekunnin välein), mutta vaihtoaikaa yleensä saa muuttaa WLAN-purkin asetuksista. Muutapa tuohon arvoksi vaikka 60 sekuntia ja katso, katkeileeko yhteys minuutin välein. Vanha Zyxelini teki tuota nimenomaan WPA:n kanssa.
 
Vastaus: Hätä! ps3 ja bf bc!

Mikähän on ongelmana kun rupean pelaamaan battlefield bad companya ps3:lla netissä niin kerkeen pelata abaut 5 min ja sit heittää mut pois ja valittaa et internet yhteys on katkennut. tarkista onko piuhat kii.... jotenki nui.. netissä pystyn muuten olemaan ja muita pelejä pelaamaan ihan normaalisti. oisko kellään omia kokemuksia tästä???? :(

Itselläni myös sama homma ja kyselin EA:lta ja siellä sitten tuli sellainen vastaus että Elisan Telewell:in (yhteys langaton wlan) sisäänrakennettu palomuuri haittasi PS3:n ja EA:n online-sotkun välistä kommunikaatiota. Joten ostin 10 metriä nettipiuhaa ja laitoin toisen pään modeemin suojattomaan porttiin (4 ja 3) kiinni ja toisen pään PS3:een ja tadaa, Bad Companyn nettipeli toimii taas. Eli vika on siinä, että palomuuri haittaa sitä nettipelin toimintaa.
 
Vastaus: Hätä! ps3 ja bf bc!

Mikähän on ongelmana kun rupean pelaamaan battlefield bad companya ps3:lla netissä niin kerkeen pelata abaut 5 min ja sit heittää mut pois ja valittaa et internet yhteys on katkennut. tarkista onko piuhat kii.... jotenki nui.. netissä pystyn muuten olemaan ja muita pelejä pelaamaan ihan normaalisti. oisko kellään omia kokemuksia tästä???? :(

Mul on vissiin melkeen samanlainen juttu mut kun pelaan mitä vaan tai olen netis chattaalees niin se kirjautuu ittestää ulos:oaika outo...
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Pitäskö toi routerin palomuuri olla päällä(eikös niissä ole) ku pleikkari on siihe yhdistetty?

Sitte vois viel samal kysyä et tietäskös joku mikä mun routerissa on vikana kun siitä netti katkeaa välillä. Esim. Aamulla ei aina netti lähde tietokoneessa pyörimään. (pleikkarilla en ole testannut kun tulee vasta parin päivän päästä)

-Mulla on 2 tietokonetta routerissa langallisena ja netti ei niissä aina toimi
-ongelma korjaantuu kun routerin virtajohdon ottaa irti ja laittaa takaisin
-routerin kaikki valot ovat niinkuin pitääkin
-tietokone näyttää että kaikki nettiin liittyvä on kunnossa ja pitäisi toimia mutta selain ei vaan aukea
-ja nettiselain sanoo etsitään verkko-osoitetta ja siihen se jää

routerin malli on D-link DI-524
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Pitäskö toi routerin palomuuri olla päällä(eikös niissä ole) ku pleikkari on siihe yhdistetty?
PSN ja PS3:n verkko-ominaisuudet yleisellä tasollakaan eivät vaadi palomuuria millään tapaa. Palomuurin tarkoitushan on lähinnä estää ylimääräinen/luvaton liikenne, ja Pleikan tapauksessa sellaista ei ainakaan toistaiseksi ole. Sen sijaan väärin konffattu palomuuri aiheuttaa haittaa mm. PSN-liikenteelle.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Täällä olisi taas yksi onneton NHL 09 -käyttäjä :( Eli melkeinpä jokaisesta ottelusta tulee lennettyä pihalle, koska yhteys PS-networkiin katkeaa (parhaina hetkinä palaan vain pukukoppiin ilman että yhteys PS-networkiin tai EA:n palvelimille katkeaa) ja löydän itseni pelin päävalikosta. Sama lopputulos tulee niin langattomasti kuin langallakin. Reititin on Buffalon WHR-G54S ja sitä on tullut säädettyä tämän ongelman takia jo niin monta tuntia että alkaa vähitelleen alaleuka väpättään...

PS3:lle olen antanut kiinteän IP:n 192.168.11.70 (Buffalon DHCP-osoiteavaruus on käsittääkseni 192.168.11.2 - 192.168.11.65 tai 66?) ja DMZ on käytössä tuolle IP:lle. UPnP ei ole päällä (ymmärtääkseni tällä ei ole mitään väliä mikäli DMZ on käytyössä?), mutta olen kokeillut pitää tätäkin päällä samoin lopputuloksin. NAT Type on 2. Tällä hetkellä konsoli on siis langan nokassa, mutta langattomana ongelmat säilyvät samana, eri suojaustyypeistä riippumatta.

Muiden pelien kanssa tällaista ongelmaa ei ole ollut, esim. COD4:ää on tullut pelattua kymmeniä tunteja käytännössä ilman ongelmia (ja nämä vielä langattomasti)...

NHL:ää olen kokeillut kahdella eri levyllä, eikä sekään ole vaikuttanut asiaan. Tulee mieleen, että voiko vika enää olla muussa kuin a) itse konsolissa (60GB-versio) tai b) 1 MB -laajakaistaliittymässäni, ei nopeuden, vaan jonkin muun, reititys- tms. ongelman takia.

Epätoivo alkaa olemaan sitä luokkaa, että kaikki kikkakolmoset otetaan kiitollisena vastaan.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

PS3:lle olen antanut kiinteän IP:n 192.168.11.70 (Buffalon DHCP-osoiteavaruus on käsittääkseni 192.168.11.2 - 192.168.11.65 tai 66?) ja DMZ on käytössä tuolle IP:lle.

Omassa Buffalon boxissani oli defaulttina ihan 192.168.11.64 - 192.168.11.255 DHCP:n piirissä. Se on kylläkin säädettävissä, että kuinka monta DHCP clienttiä on käytössä. Suosittelen laittamaan tuon kiinteän ip:n plegelle esimerkiksi 192.168.11.20, joka on DHCP:n ulkopuolella aivan varmasti. Asettelet lisäksi plegeen käsin ne ip:t, niin varmasti ottaa aina tuon 192.168.11.20.

E: UPNP saa olla reitittimessä päällä mutta verkkoa asettaessasi voit sen jättää pois asetuksista pleikasta: "pois päältä". Itselläni on näin. Samaten NAT-2 on itellä ja pelittää DMZ:llä mainiosti wlanin yli.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom