Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
* NAT Type 1: You are either NOT behind a router/firewall OR you have already DMZ enabled your PS3. Your PS3 is connected properly and you shouldn't run into any issues.Jiikax sanoi:Mitäs eroa noilla nateilla on? Itsellä on NAT 2. Olisko ykkönen parempi? Jos on paljonkin eroa niin vois ruveta säätämään.
DMZ on oikeastaan sama kuin ei olisi palomuuria tai NATia välissä ollenkaan. Joten periaatteessa avaat samalla PC:si koko maailmalle. Sekin on tietysti vasta tietoturva_riski_, eikä tarkoita, että koneellesi pääsisi kuka vaan tuosta vaan. Yksi hyvä vaihtoehto on kytkeä ADSL-purkistasi UPnP päälle, näin olen itse menetellyt. Sen avulla PS3 osaa pyytää aina tarvitsemiaan portteja ja reittejä auki. Ja kun se ei niitä tarvitse, pannaan reitit ja portit taas tukkoon. Tämä on riskittömämpi vaihtoehto, koska PC:llä voit ottaa UPnP:n kokonaan pois käytöstä, jos koet sen riskiksi.Muntu sanoi:Avaako tuo DMZ "vaarallisia" portteja jos se on toiminnassa PC:nkin IP:ssä?
Ja vaikka PC:n IP olisi "dynaaminen", ei aina sama
Verkkoasetukset eivät ole niitä helpoimpia säädettäviä. Jos yhteydet ovat tähänkin asti pelanneet, ei kannata säätää, jos ei osaa. (Tämä ei ole mitään henkilökohtaista, vaan ihan yleinen neuvo.)Foxi sanoi:No voi piru teiän kanssa, nyt mäkin lähin säätämään mun a-link asetuksia ja kohta näy ees telkkari..
UPnP:n kytkeminen päälle lienee se helpoin tie. UPnP:n kanssa täytyy kuitenkin huomioida se, että sitten kun se on kytketty ADSL-modeemista päälle, täytyy PS3:n verkkoyhteys muodostaa käsin uusiksi. (Settings -> Network Settings -> Internet Connection Settings.) Kun yhteysruljanssi on tehty loppuun, pitäisi Settings and Connecltion Status listissä lukea UPnP:n kohdalla Available.Foxi sanoi:Mullakin nimittäin on se NAT 3. Osaiskohan noista ohjeista ite laitella..
Foxi sanoi:PSNetwork-verkon käyttö on keskeytetty. Yritä myöhemmin uudestaan"
Tää on taas niin tätä..
Playstation Networkissa tehdään parhaillaan tavanomaista huoltotyötä. Tauko kestää kaksi tuntia. PSN:n tilaa voi seurata vaikka täältä.Finaxis sanoi:Mulle tuli toi sama vaikken ole mitään nettiasetuksia säätänyt. Mistähän mahtaa johtua?
UPnP on vaivattomampi tie. Pistät kerran päälle, haet PS3:lla verkkoasetukset uusiksi ja se on siinä. Jos et Windowsissa (oletan, että sitä käytät) UPnP-laitteita/ohjelmia käytä, voit sulkea koko UPnP-palvelun. Ohjeita löytyy tästä. Ja vaikka se olisikin päällä, ei *kaikilla ajan tasalla olevilla päivityksillä varustetun* XP/Vistan UPnP-palvelussa ole mitään tunnettua tietoturva-aukkoa.Muntu sanoi:Pitääpä sitten kokeilla josko sais ton upnp:n toimimaan
E: Taidanpa sittenkin tehdä niin, että avaan DMZ:n aina kun pelaan jotain nettipeliä jossa mun ääni ei kuulu tai on jotain muuta häikkää. Toivottavasti CoD ei kuulu tähän joukkoon, koska vaikka sen DMZ:n avaus/sulku kestääkin vaan muutaman minuutin, ni ei sitä koko aikaa jaksais renkata
No hyvä!TT-2k sanoi:* NAT Type 1: You are either NOT behind a router/firewall OR you have already DMZ enabled your PS3. Your PS3 is connected properly and you shouldn't run into any issues.
* NAT Type 2: Your PS3 is connected to a router. Your PS3 is connected properly and you shouldn't run into any issues.
* NAT Type 3: You are behind a router/firewall. While your PS3 may be able to connect to the PSN and perform downloads/updates other functions may not work as intended.
Eli jos on jo NAT Type 2, ei tarvitse tehdä enää mitään.
Sieltä router-jutustaMuntu sanoi:Noo, jospa kokeilisin sitten tuota UPnP:tä
E: Siis pistetäänkö UPnP päälle sieltä router-jutusta (kirjotetaan selaimeen se IP-osote), vai jostain ohjauspaneeli -> verkkoasetukset-paikasta?
Nyt täytyy myöntää etten löytänytJiikax sanoi:Sieltä router-jutusta
Siellä se ainakin mulla on. Jatka vaan etsimistä, mulla ainakin Buffalossa on semmonen rasti että "Enable UPnP".Muntu sanoi:Nyt täytyy myöntää etten löytänyt
Kaikki nuo tehdään tietenkin sieltä ADSL-purkista. Ei tietokoneen verkkoasetukset vaikuta PS3:n verkkoasetuksiin. Sitä purkkia voi ihan hyvin käskyttää vaikka PS3:n selaimellakin.Muntu sanoi:Noo, jospa kokeilisin sitten tuota UPnP:tä
E: Siis pistetäänkö UPnP päälle sieltä router-jutusta (kirjotetaan selaimeen se IP-osote), vai jostain ohjauspaneeli -> verkkoasetukset-paikasta?