Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3-verkko-ongelmat // Ketju suljettu

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Call of Duty 4: Modern Warfare [PS3]

DMZ:tä ja UPnP:tä ei kannata muutenkaan pitää päällä yhtä aikaa. Se on joko tai. DMZ on pomminvarma keino, UPnP-toteutus vaihtelee hieman purkeittain, ja kaikki eivät ole PS3:n kanssa yhteensopivia.

Viittiks kertoo tarkemmin mikä tämä DMZ on, UPnP on tuttu ja se on minulla pois päältä. Itsellä tuli uus netti 12/1M ja samalla modeemi. Heti alusta lähtien ilmennyt ongelmia ja netti toimiikin vain kolme megasena maksimissaan ja esimerkiksi pleikalta kirjautuu jatkuvasti ulos (kun pelaan esim. codia ihan netissä niin ei ikinä kirjaa ulos, mutta jos jätän hetkeksi lobbyyn... Pystytkö näin yleisesti neuvomaan, että mitä voisin itse vaikuttaa asiaan vai pitääkö nyt soittaa sinne ja kysyä asiaa, koska itsestä vain tuntuu että modeemissa on asetuksia väärin.

Huom. resetoin sen kun netti näytti huonoja lukemia. Kuitenkin modeemin statuksessa kun menee sen asetuksiin lukee tälläista: 12283 kbps / 968 kbps

M. odeemi on siis Zyxel P-660H-D1, itse en vain ole vielä jaksanut soittaa tosta mutta jossei ole oikeen mitään itse tehtävissä niin sitten pitänee varmaankin soitttaa operaattorille. Mutta pystyykö ketään neuvomaan mikä voisi auttaa. Sori vähän offtopiccia ja siirtäkää vaikka toiseen ketjuun jos tarve vaatii.
 
Vastaus: Call of Duty 4: Modern Warfare [PS3]

Viittiks kertoo tarkemmin mikä tämä DMZ on, UPnP on tuttu ja se on minulla pois päältä.
Suosittelen lukemaan PS3 Verkko-FAQin. Siellä on selitetty myös DMZ monen muun lyhenteen ohella. :)

Kuitenkin modeemin statuksessa kun menee sen asetuksiin lukee tälläista: 12283 kbps / 968 kbps
Modeemi on siis kätellyt ihan oikealla nopeudella, eli sen puolesta nopeutta pitäisi piisata juuri sen verran kuin liittymä periksi antaa.
 
Vastaus: Call of Duty 4: Modern Warfare [PS3]

Suosittelen lukemaan PS3 Verkko-FAQin. Siellä on selitetty myös DMZ monen muun lyhenteen ohella. :)

Ensinnäkin kiitti paljon noista ohjeista, toi monet epäselvät asiat selviksi tälläiselle nopolle. Eli kuitenkin tossa mun modeemissa (Zyxel P-660H-D1) ei varsinaisesti löydy kohtaa DMZ tai mitään siihen viittaavaa. Kuitenkin löysin LAN kohdasta tälläisen kuin "Client List" (tämä siis oli yksi välilehti LAN-osiossa). Siinä oli kohdat IP-osoitteen sekä MAC-osoitteen syötölle. No laitoin siihen PS3:n kiinteän IP osoitteen (jonka mahtavasti osasin muuttaa kiinteäksi:D) ja sitten PS3:n MAC-osoitteen.

Sen jälkeen painoin add ja sitten vielä valitsin reserve kohdan pois. Tämän jälkeen se katosi siitä näkyvistä ja ajattelin sitten että kai se on onnistunut tai jotain. No nyt odottelen tässä että kirjaako PS3 ulos ja mahtaako tämä liittyä siihen edes mitenkään. Ohjaan postit jos PS3 kirjaa ulos. Edit:Kirjasi minut ulos eli kokeilen portin ohjausta tai voit myös kertoa jos tiedät missä tuola on se DMZ jos edes on (jossain sanottiin ettei Zyxelin modeemeissa olisi sitä).

Modeemi on siis kätellyt ihan oikealla nopeudella, eli sen puolesta nopeutta pitäisi piisata juuri sen verran kuin liittymä periksi antaa.

Tästä vielä että mitäköhän tuokin sitten tarkoittaa, eli siis se yhteys ei edes ole vai sitä 12M vai what? Itseasiassa paikallisella netti operaattori paikalla sanottiin että mun välimatka tähän mastoon voi olla liian pitkä (itse en tätä uskoisi koska se on melko lähellä), mutta saattaisiko tämä syy löytyä tästä? Itseä vaan mietitytti että onko modeemin asetuksissa jotain vikaa kun speedtest antaa sitä 3000 maksimissaan downloadia ja uppia 760 on tainnut antaa (mikä siis vaikuttaa normaalilta verrattuna downloadiin).

Pingi on kanssa todella korkea (usein korkeampi kuin vanhalla megasella netillä) sinne helsinkiin. Sanotaanko että suomalaisilla servuilla minun palkki käy välillä kolmosella (CoD:ssa) ja muutenkin tuntuu yhteys heittelevän. Itse hostina pystybn olemaan ajoittain, mutta kaikki eivät usein saa sitä täyttä pingiä (minkä he saivat ennen) ja mikä nytkin pitäisi tulla käytännössä kaksi kertaa korkeammalla upilla.

Eli mistäköhän tälläiset seikat voisi johtua yleensäkin ja vaikka netin siis pitäisi olla 12/1M (väh. 8/1M) niin netti tuntuu jopa entistä megaa huonommalta ja pingit näyttävät korkealta esim. speedtestillä (ja liittymän oma testi antaa samaa down/up tulosta kutakuinkin).

Toivottavasti sait selvää ja danke etukäteen! :)
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Kirjasi minut ulos eli kokeilen portin ohjausta tai voit myös kertoa jos tiedät missä tuola on se DMZ jos edes on (jossain sanottiin ettei Zyxelin modeemeissa olisi sitä).
Luulen, että tuossa Zyxelin mallissa DMZ:tä ei ole, joten kannattaa ottaa UPnP käyttöön (ellet sitten halua välttämättä tehdä porttiohjauksia käsin). Manuaalisesti tehtynä se on toki varmempi tapa kuin UPnP, joka *voi* joskus temppuilla (eli ei avaakaan yhteyksiä vaikka pitäisi).

Itseä vaan mietitytti että onko modeemin asetuksissa jotain vikaa kun speedtest antaa sitä 3000 maksimissaan downloadia ja uppia 760 on tainnut antaa (mikä siis vaikuttaa normaalilta verrattuna downloadiin).
Ei noihin nopeustesteihinkään aina voi luottaa, koska ne mittaavat tiedonsiirron nopeutta lähimpään testiserveriin. Jos lähin serveri on jossain jeerassa, voi tulokset jäädä selvästi huonommiksi kuin todellisuudessa ovatkaan. Itse testaan yleensä lataamalla Funetin FTP:ltä jonkin Linux-jakelun ISO-imagen. Kun lataa riittävän ison tiedoston, voi siitä lopuksi laskea keskimääräisen siirtonopeuden.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

No haluan tehdä porttiavaukset käsin koska se on ilmeisesti varmempi keino saada toimiin. Pari kysymystä koskien sitä kuitenkin, kun olen avaan portteja niin omassa modeemissa ei valita ollenkaan mitään protokollaa mitä on mainittu tuolla porttien avaus kohdassa UPD yms. eli tarkoittaako se sitä että sitä vaan ei valita tässä modeemissa vaan lyödään ip-osoite ja portit ja nimi tälle.

Ensinnäkin kun mene port forwarding välilehteen NAT osiosta (sua only valittuna). Siellä ensimmäinen kohta on default server setup jossa on valmiiksi: 0.0.0.0 eli siihen tuskin tarvtsee valittaa mitään vai tarviiko? Sen kohdan jälkeen tulee sitten tämä port forwarding johon olen ne portit ja ip-osoitteet nakannut. Luulenmpa että nuo ovat suht oikein, mutta kuuluuko siihen default server setup kohtaan laittaa jokin ip ja miten se protokolla systeemi menee tässä modeemissa.

Vastaa jos suinkin tiedät, loput kyselen sitten paikalliselta nettipaikalta. Noi pingi jutut jäi silti hieman hämään koska abaut 300 pingi on aika paljon helsinkiin ja enemmän vieläpä kuin vanhalla netillä, mutta en sitten tiedä.

Edit: Internet explorerilla tuli hieman huonommat tulokset ja pingi oli kaksin kertainen eli 800. Matkaa hesaan abaut 250km. Voiko kaistaa syödä jotkin haittaohjelmat yms. Pitää koittaa FTP:tä.

Edit2: Eli sain tollasta 420KB/s parhaimmillaan eli eikös se vastaa sellasta 4megasta yhteyttä. Niin onko olemassa mitään mikä voisi kaistaa syödä/voiko esim. modeemin palomuuri estää tuota yhteyttä vai otanko yhteyden paikalliseen internet paikkaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

No haluan tehdä porttiavaukset käsin koska se on ilmeisesti varmempi keino saada toimiin. Pari kysymystä koskien sitä kuitenkin, kun olen avaan portteja niin omassa modeemissa ei valita ollenkaan mitään protokollaa mitä on mainittu tuolla porttien avaus kohdassa UPD yms. eli tarkoittaako se sitä että sitä vaan ei valita tässä modeemissa vaan lyödään ip-osoite ja portit ja nimi tälle.
Se mitä nyt yrität tehdä on pelkästään porttiohjaus. Protokollien kanssa joudut pelaamaan Zyxelin palomuuria säätäessäsi. Eli on kaksi asiaa, mitä pitää tehdä:

1) Avata reikiä palomuuriin ja
2) Tehdä porttiohjaukset.

Kannattaa lukea Portforward.comin ohjeet. Siellä selitetään kuvien kanssa ja kädestä pitäen koko operaatio vaihe vaiheelta.

Huom! Noilla ohjeilla tulee raivattua reitti auki vain PSN:n vakioporteille. Sieltä FAQista selviää, mitä portteja joudut avaamaan tiettyjä pelejä (esim. COD4, NHL09 jne.) varten.

Edit: Internet explorerilla tuli hieman huonommat tulokset ja pingi oli kaksin kertainen eli 800. Matkaa hesaan abaut 250km. Voiko kaistaa syödä jotkin haittaohjelmat yms. Pitää koittaa FTP:tä.
800 ms:n pingi kuulostaa kyllä todella pahalta, ja tekee pelaamisestakin lähes mahdotonta. Kannattaa nyt tarkistaa kaikki verkkokaapelit, että ne ovat varmasti ehjiä. Lisäksi voisit kokeilla polttaa Ubuntusta ns. Live-CD:n ja buutata koneen sillä. Silloin tulee ainakin eliminoitua haittaohjelmien mahdollisuus verkkoliikenteeseen.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Edit2: Eli sain tollasta 420KB/s parhaimmillaan eli eikös se vastaa sellasta 4megasta yhteyttä. Niin onko olemassa mitään mikä voisi kaistaa syödä/voiko esim. modeemin palomuuri estää tuota yhteyttä vai otanko yhteyden paikalliseen internet paikkaan.
Kaistaa toki voi syödä esim. erilaiset P2P-tiedostojakosoftat. Eli jos upload-kaistasi on kovin tukossa, se vaikuttaa dramaattisesti myös download-nopeuksiin, koska kuittauspaketit eivät ehdi ajoissa perille.

Lisäksi reitittimissä (tai tässä tapauksessa reitittävässä modeemissasi) voi olla QoS- eli Quality of Service -toiminto päällä. Sen tarkoitus on rajata yksittäisten käyttäjien kaistaa, jotta tärkeämmille palveluille olisi aina riittävästi kapasiteettia.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Kaistaa toki voi syödä esim. erilaiset P2P-tiedostojakosoftat. Eli jos upload-kaistasi on kovin tukossa, se vaikuttaa dramaattisesti myös download-nopeuksiin, koska kuittauspaketit eivät ehdi ajoissa perille.

Lisäksi reitittimissä (tai tässä tapauksessa reitittävässä modeemissasi) voi olla QoS- eli Quality of Service -toiminto päällä. Sen tarkoitus on rajata yksittäisten käyttäjien kaistaa, jotta tärkeämmille palveluille olisi aina riittävästi kapasiteettia.

Mistäs voin tietää onko tälläinen mode(QoS) päällä ja miten sitä voi muuttaa/voiko muuttaa?

Eipä tuossa portforwarding.com jutussa ollut paljoa uutta kuin palomuuri asetuksista piti rastittaa pari kohtaa enemmän. Eli portit olen ohjannut ja palomuuriasetuksista painoin pariin kohtaan lisärastit. Onko sitten vielä muuta vai onko se kutakuinkin siinä (ohjasin myös codille omat portit mitkä se vaati).

Kokeilen buuttailla vielä koneen ja ei tuo 800 pingi kyllä voi olla mahdollinen koska kuitenkin pelaaminen onnistuu kutakuinkin hyvin, muttei vaan täydellisesti :D

Pitää sitten kysyä tuota netin nopeutta vielä netti operaattorilta jossei tuo buuttaus tai jokin muu asia vaikuta siihen. Kuitenkin sain siis sitä 400KB/s ladattua eli tuskimpa se siitä hirveästi nousee mihinkään 800KB/s eli luultavaasti olen kuitenkin liian kaukana siitä mastosta. Kuitenkin ihmetyttää se että modeemin statuksessa lukee se päälle 12000 jotain yksikköä ja uppia vajaat 1000 vai onko se vaan sinne lyöty jokin oletus arvo vai katoaako osa yhteydestä vaan jonnekkin ?

Mutta kiitoksia avusta ja vastaile vielä epäselviin asioihin millä jokin saattaisi parantua/voinko saada itse netin nopeutta paranemaan oikeastaan vai onko se välimatka liian pitkä vain.

Edit: Tietenkin jos tietokoneeseen menevä verkkokaapeli on liian vanha yms. niin voisi vaikuttaa kun tuo pleikkarin kaapeli on kuitenkin 10m pitkä niin se helposti voi vaikuttaa pleikkarin yhteyteen.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Mistäs voin tietää onko tälläinen mode(QoS) päällä ja miten sitä voi muuttaa/voiko muuttaa?
Suosittelen tarttumaan laitteen ohjekirjaan. En voi mitenkään tietää, mistä mikäkin ominaisuus kaikista maailman laitteista löytyy. Sori. ;)

Eli portit olen ohjannut ja palomuuriasetuksista painoin pariin kohtaan lisärastit. Onko sitten vielä muuta vai onko se kutakuinkin siinä (ohjasin myös codille omat portit mitkä se vaati).
Jos teit kaiken ohjeiden mukaan, ei enempää säätöä tarvita.

Kuitenkin ihmetyttää se että modeemin statuksessa lukee se päälle 12 tuhatta jotain yksikköä ja uppia vajaat 1000 vai onko se vaan sinne lyöty jokin oletus arvo vai katoaako osa yhteydestä vaan jonnekkin ?
Koska se modeemi kättelee sillä nopeudella, pitäisi sen myös pystyä tarjoamaan dataa koko 12M-liittymän edestä. Eli kaistaa tuntuu katoavan nimenomaan välillä modeemi-tietokone. Ja nimenomaan mitä pidempi (ja vanhempi) nettiletku on, sitä herkempi se on virheille. Jos mahdollista, kokeile toisella kaapelilla.

Update! Eli ne modeemin ilmoittamat lukemat ovat siis todellisia kättelynopeuksia, eivät mitään "oletusarvoja".
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Ool rait...kiitos todella paljon ja sori muutamista tyhmistä kysymyksistä. Pitänee testailla nyt buuttailua ja uusia kaapeleita. Tack! :)

Edit: Muilla kaapeleilla samaa yhteyttä näyttääpi, mistäköhän lie johtuupi, pitää ottaa yhteys sinne sitten suosiolla...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

PSN näyttää hieman yskähtelevän, joten älkää ihmetelkö. Älkääkä varsinkaan menkö säätämään mitään omia asetuksianne. Vika korjaantuu itsestään jonkin ajan kuluttua.

PS. Ja jos jollain toimii, siitäkään ei tarvitse tulla kertomaan. :)
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Mulla temppuili Network jo eilen. Piti ladata Burnout Paradisen uusin päivitys, niin sain vasta viidennellä kerralla ladattua sen. Ensimmäisillä kerroilla yhteys meni poikki ja joutusin aloittamaan alusta. Viimeisellä kerralla 133 MB:n päivitys latautui tunnissa (yhteyden nopeus 1 mega, WLAN) ja asennuksessa meni alle puoli minuuttia :mad:
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Mulla vasta temppuilikin eilen. Joku kirjautui psn:iin tunnuksellani, nosti tallennetulta luottokortiltani 20 euroa ja osti kolme peliä. :eek: Myöskin salasanani oli vaihdettu. Sen sain onneksi vaihdettua itse takaisin (en toki samaan vanhaan). Nyt tässä koittanut soitella pleikkarin suomen tukeen, mutta sieltä ei vastata. :mad:
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Joku kirjautui psn:iin tunnuksellani, nosti tallennetulta luottokortiltani 20 euroa ja osti kolme peliä.
Oletko koskaan antanut tunnustasi jonkun muun käyttöön, vai miten tuollaista pääsi käymään?
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Oletko koskaan antanut tunnustasi jonkun muun käyttöön, vai miten tuollaista pääsi käymään?

Enpä ole. Eikä ole salasanakaan missään yleisessä jaossa. Ainoat pelitkin mitä olen "netissä" pelannut ovat metal gear online, 5 minuuttia joskus betan aikoihin, ja pari kertaa on vahingossa mennyt LBP sessio onlinen puolelle. Storesta toki on vähän tullut osteltua, mutta muuten siis on onlinepuoli koko pleikasta aika käyttämätön.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Voisiko joku vastata tuohon minun netti ongelmaan kun gtan ostin ja pitäs nyt aika pikaa saaha netti että plege voi ladata sen jäätyily päivityksen tuohon peliin ja haluaisin rekisteröityä networkkiin.Ongelmani löytyy edelliseltä sivulta

Minulla jääkin ensiviikko pelailematta kun iskälle menen ja se vihaa kaikkea mikä liittyy vähänkään peleihin:(
 
Vastaus: PS3 päivitykset

Tuommosen kaivelin tästä ketjusta ja minulla on ihan sama vika MUTTA yritän saada pleikkarin nettiin WLANILLA. Minulla on soneran 2mb yhteys ja upload kaista on 512 muistaakseni(jos sillä on väliä).Siskon läppäri kytketty samaan verkkoon. Wippies modeemi/reititin käytössä(en muista oliko reititin vai modeemi).
Onko kyseessä siis tämä laite? Ainakin vielä joskus vuonna 2007 tuo ei tahtonut toimia PS3:n kanssa, kun WPA-salaus oli käytössä.
 
Vastaus: PS3-verkko-ongelmat (Lue PS3 Verkko-FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Mikäs nyt on, pleikka ei tahdo kirjautua verkkoon.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom