Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ludson sanoi:
Sinusta en tiedä, mutta itse en omista vielä HD töllöä, jonka saisi mukavasti autoon(kin) kiinnitettyä.


Etkä omista kyllä mitään kannettavaa laitettakaan josta olisi hyvä HD matskua katsoa.

Edittiä:

Ja Weldomite. Kyllä ne wiinkin pelit paremmille näyttää HD-telkkairssa kuin SD. Nimim. kokemusta on molemmista. Wii hyötyy 480p ja 16:9 tiloista mutta ei tietysti niin paljon kuin HD-konsolit. En itse usko että suosioon vaikuttaisi RATKAISEVASTI HD:n puute tässä sukupolvessa.

Ensimmäinen peli jossa eron huomasi oli yllättäen kyllä FIFA 08.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

hartzu sanoi:
BD:n leviämistä tavallisen kansan pariin edistää parhaillaan menossa oleva ja koko ajan kasvava taulutelkkarien ostobuumi, jolloin on kovin helppoa, ja järkevääkin, ostaa samalla uusi laadukkaampi leffatoistin että hienosta telkkaristaan saa kaiken hyödyn.

Tästä tulikin mieleen stoori, jonka kuulin viikonloppuna. Kämppiksen vanhemmat ostivat itselleen Full HD-tölsyn. Myyjä tietenkin suositteli heille myös Blu-rayta. Soittimeksi päätyi, mikäpäs mukaan kuin Playstation 3.

E: Kiinnostaa tietää millä kaapelilla heidän koneensa on kytketty telkkariin... :rolleyes:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Live on kyllä ollut pirun epävakaa viime aikoina. Eikä adressit taida asiaa helpottaa. Ehkä MS:n olisi aika pistää ainakin nettipelaaminen maksuttomaksi, jättää se pelinkehittäjien harteille ja keskittyä kunnolla palvelun ylläpitoon.

Eikös ne jotain selitelleet, mutta huhuja on monia: servereille hyökättiin, servereitä vaihdettiin, Liven servut päivitettiin etc. Tietenkin luulisi, että kestäisi hommat kun kuitenkin ovat muuten olleet ihan kiitettävän hyvin toiminnassa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Weldomite sanoi:
Mutta kun minä sain sen käsityksen, että vain osa elokuvasta voidaan ladata sinne kerrallaan vai luinko wanhaa uutista jo?

Eihän tuossa ole edes mitään järkeä. Varmaankin olet käsittänyt väärin sen että osa elokuvista tukee sitä mahdollisuutta myöhemmin, ladata Blu rau elokuvasta PSP versio omaksi ilokseen vaikka matkoille.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Weldomite sanoi:
VHS oli nyt niin helppo tapaus voittaa. CD oli välivaihde DVD:lle. DVD:lle on vaan oikeasti vielä käyttöä moneksi vuodeksi. BD-asemien hinnat tulevat alas, mutta levyjen hinnat ovat ja tulevat olemaan vielä tähtitieteellisiä DVD-levyihin verrattuna. Ja tavallinen kuluttuja harvoin polttelee 25gb:tä elämänsä aikana.
Tässä kun olen hd videokameralla täyttänyt PS3:n kovalevyä, niin videopätkien ollessa about Gt:n pituinen, niin polttava Blu-ray-asema on kyllä kovasti käynyt mielessä. Nyt kyllä pärjää puolen teran ulkoisella kiintolevyllä, mutta tulevaisuudessa polttava Blu-ray? Aivan varmasti.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Weldomite sanoi:
Mitäs mieltä ihmiset ovat PS3-PSP BD-elokuvien katselumahdollisuuksista? Miksi katsoa BD-elokuvia PSP:ltä jos sinulla on PS3:n kiinni HD-telkussa?
PSP:lle siirretään BD-leffasta SD-resoluution versio, jonka tiedoston koko on noin giga.
Ideana on, että leffan (tai muun BD-levylle tallennetun ohjelman) saa näppärästi mukaan matkaviihteeksi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Olin näköjään lukenut wanhan artikkelin asiasta. Tässä hieman uudempi ja siinä mainitaan tarkemmin asiasta.

http://gizmodo.com/342980/blu+ray+to+psp-movie-transfers-how-its-gonna-work
"The movies are around 1GB (standard def and PSP-optimized) and take about 3-5 minutes to download via USB to the Memory Stick Duo in your PSP. Currently, the idea is that they aren't stored locally on your PS3. Sony expects it to be available sometime this yearnothing more fine-grained than that timewise, unfortunately"

Tuo on kyllä ideana sittenkin ihan pirun hyvä. Ja sitten se PSP-GPS-sydeemi.

EDIT: HIDAS

EDIT2: Katsokaa Sonyn uusin kameramallisto (16-19 uutta videokameraa jos oikein muistan). Osa kovollisia 1080p videokameroita myös still-kuvaukseen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Baron sanoi:
Tässä kun olen hd videokameralla täyttänyt PS3:n kovalevyä, niin videopätkien ollessa about Gt:n pituinen, niin polttava Blu-ray-asema on kyllä kovasti käynyt mielessä. Nyt kyllä pärjää puolen teran ulkoisella kiintolevyllä, mutta tulevaisuudessa polttava Blu-ray? Aivan varmasti.


Asiasta kolmanteen, liekkö muuten "oikea" hd-kamera, vaikka sitä niin mainostetaankin? Meinaan kaverillani on videoalan firma ja hänen kanssa juteltiin siitä että milloin hän siirtyy hd-aikaan. Kamera kuulemma on jo hänellä ja kaikki tarvittavat muistikortit ja ohjelmat. EI VAAN OLE OIKEA HD KAMERA! Eli ei kuvaa 720p:tä vaikka niin mainostaakin kuten ei kuulemma oikeastaan yksikään muukaan suomen markkinoilla olevista ammatti HD-kameroista. (Toki siltikin onhan se hd-matskua sinällään. Vie tilaa ihan pirusti ja vaatii koneelta vääntöä..)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jooseppi sanoi:
Asiasta kolmanteen...
Jep, se on oikea "hd-kamera" ja silti tiedostokoot ovat aivan älyttömiä. Viimeisen 4 kuukauden aikana on tullut enemmän täytettyä kovalevytilaa kuin koko elämäni aikana yhteensä...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jooseppi sanoi:
Asiasta kolmanteen, liekkö muuten "oikea" hd-kamera, vaikka sitä niin mainostetaankin? Meinaan kaverillani on videoalan firma ja hänen kanssa juteltiin siitä että milloin hän siirtyy hd-aikaan. Kamera kuulemma on jo hänellä ja kaikki tarvittavat muistikortit ja ohjelmat. EI VAAN OLE OIKEA HD KAMERA! Eli ei kuvaa 720p:tä vaikka niin mainostaakin kuten ei kuulemma oikeastaan yksikään muukaan suomen markkinoilla oleva ammatti HD-kamera. (Toki siltikin onhan se hd-matskua sinällään. Vie tilaa ihan pirusti ja vaatii koneelta vääntöä..)

Suurin osa HD kameroista käyttää 1080i resoa, mutta todellisuudessa vain 1440x1080 -resoa. Kyllä se on ihan HD-kamera, mutta kameroissa joskus näkyvät Full-HD -merkinnät ovat harhaan johtamista.

Itse olen kuvannut HD:ta kohta kaksi vuotta. Ainoa merkittävä huono juttu HD-kameroissa on huono suorituskyky heikossa valossa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kabanossi sanoi:
E: Kiinnostaa tietää millä kaapelilla heidän koneensa on kytketty telkkariin... :rolleyes:

Myyjä tietenkin mainitsi ystävällisesti että PS3, vaikka HD konsoli on, ei tuo mukanaan HD piuhaa:rolleyes: .
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

pziuz sanoi:
Wiille voidaan sitten tuoda se amputoitu huitomis-versio, niin kuin muistakin harvoista alunalkaen HD-peleistä.

Onko kukaan edes yrittänyt HD->Wii-porttia vielä? Eihän tuollaiset nosta kuin Wiin heikkoudet esiin. Kukaan Wiin ja HD-konsolin omistaja ei mieti kahta kertaa kumman version ostaa. Hieman epäilyttää myös että Wii-only ihmisissä olisi kovin suuri joukko ostamassa verrattuna muihin versioihin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Weldomite sanoi:
Minun mielestäni jos tavallinen pekka puupää alkaa käyttämään tosissaan BD:tä niin siihen menee vielä 15 vuotta. Vaikka kehitys on mennyt eteenpäin niin eihän siinä ole mitään järkeä, että muutamassa vuodessa tehtäisiin tälläinen askel eteenpäin ja samalla suuri askel taaksepäin. BD:n suosia saattaa romahduttaa ladattavien elokuvien ja pelien palvelut siihen. Siis ei kenelläkään ole resursseja jakaa tai ylläpitää näin suurta järjestelmää. Steam on PC-puolella hyvä esimerkki DVD-aikakauden ehkä parhaimmasta ladattavan palvelun tarjoajasta ja silti sekin menee ihan tukkoon esim. COD4:n ilmestyessä tai Orange Boxin:n tapauksessa.

Vastustatko nyt vain vastustamisen ilosta? Ei se siirtymä tietty tapahdukaan yhdessä yössä. Ei ole koskaan minkään tekniikan suhteen tapahtunut. Tekniikat nopeamille yhteyksille on olemassa, ei ole vain halua sijoittaa (kun ei ole vielä oikein tarvettakaan). Ei nykyinenkään verkko riittäisi (Suomessa) jos kaikilla olisi vaikka 100/100. Latauspalveluita blu-ray ei romahduttaisi. Pakkaus ja paremmat yhteydet, nääs jos mikään muu ei auta (=ei rakenneta parempia verkkoja). Kuules weldo, tuo musabisness on vähän huonossa jamassa senkin takia, kun siellä ajateltiin vähän noin niin kuin sinä. "Kuka helvetin idiootti nyt jotain pakattua paskalaatuista mp3-ääntä haluais kuunnella ja vielä ladata 5 megaa kolkyt minuttia jollain modeemilla!?"

Mulla ois tarvetta polttavalle blu-ray:lle. Jatkuvasti kovo täynnä (300 gigaa). Nytkin ois ~100 gigaa valokuvia ja videota poltettava talteen.. jos kovo nyt sanois sopimuksen irti, niin eukko varmaan murhais... Aina vain tuota tilaa tuntuu enemmän tarttevan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Luckyman sanoi:
Onko kukaan edes yrittänyt HD->Wii-porttia vielä? Eihän tuollaiset nosta kuin Wiin heikkoudet esiin. Kukaan Wiin ja HD-konsolin omistaja ei mieti kahta kertaa kumman version ostaa. Hieman epäilyttää myös että Wii-only ihmisissä olisi kovin suuri joukko ostamassa verrattuna muihin versioihin.

Eh jos pelimekaanisesti RE5 ei eroa nelosesta kauheasti niin porttaushan on helppo. Ja pelkän Wiin omistajat saattaisivat jopa olla kiinnostuneita siitä. Itse kun toivoin RE4:sen jälkeen vielä yhtä Resiä samalla moottorilla...

Mutta itse kyllä ottaisin mieluummin tietenkin tämän trailereissa jo nähdyn version. Todella hyvän näköistä shittiä.


Ja BR syrjäyttää DVD:n parissa vuodessa ?! Viikon paras...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Scatterbrain XO sanoi:
Mulla ois tarvetta polttavalle blu-ray:lle. Jatkuvasti kovo täynnä (300 gigaa). Nytkin ois ~100 gigaa valokuvia ja videota poltettava talteen.. jos kovo nyt sanois sopimuksen irti, niin eukko varmaan murhais... Aina vain tuota tilaa tuntuu enemmän tarttevan.

Siis sanon, että siihen menee AIKAA. Miten voit tehdä tästkin "W vastustaa ja ihan pirusti"-asian? Siis SANON, että aikaa menee ja sinä olet samaa mieltä ja minä olen sitten väärässä?? Kyllä minullakin olisi käyttöä BD:lle vaikka heti, mutta joudun korvaamaan sen vielä ainakin vähän aikaa verkkolevyillä ja miljoonalla eri kopiolla. Eikä se siirtymä DVD:stä BD:n tapahtu ihan hetkessä, mutta tiettyjen henkilöiden on se hankittava heti. Eikä asemien hinnat ole niin pahat ettetkö voi sitä jo ostaa jos niin paljon tavaraa on ja eukkosi tappaisi sinut jos ne häviäisivät, joten tänään käyt ostamassa ja alat testaamaan BD:tä :)

Sonyhan on tuomassa Vaio-kannettaviin vakiona BD-asemia niin polttavina kuin vain lukevina. Erinomaisia vaihtoehtoja niille jotka niitä tarvitsevat.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Weldomite sanoi:
Siis sanon, että siihen menee AIKAA. Miten voit tehdä tästkin "W vastustaa ja ihan pirusti"-asian? Siis SANON, että aikaa menee ja sinä olet samaa mieltä ja minä olen sitten väärässä??

Me ei kyllä sun postauksien perusteella olla ollenkaan samaa mieltä. Tuossa lainauksessa esität aika monta väitettä, ja aika lailla nolla perustelua tai vastanäkemystä. Boldaanpa noita sun väitteitä erikseen vielä:

Viestin lähetti alunperin Weldomite
Minun mielestäni jos tavallinen pekka puupää alkaa käyttämään tosissaan BD:tä niin siihen menee vielä 15 vuotta.

Vaikka kehitys on mennyt eteenpäin niin eihän siinä ole mitään järkeä, että muutamassa vuodessa tehtäisiin tälläinen askel eteenpäin ja samalla suuri askel taaksepäin.

BD:n suosia saattaa romahduttaa ladattavien elokuvien ja pelien palvelut siihen.

Siis ei kenelläkään ole resursseja jakaa tai ylläpitää näin suurta järjestelmää.

Steam on PC-puolella hyvä esimerkki DVD-aikakauden ehkä parhaimmasta ladattavan palvelun tarjoajasta ja silti sekin menee ihan tukkoon esim. COD4:n ilmestyessä tai Orange Boxin:n tapauksessa.

Nuo on kaikki aika kovia väitteitä ilman perusteluita tai faktoja.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Scatterbrain XO sanoi:
Me ei kyllä sun postauksien perusteella olla ollenkaan samaa mieltä. Tuossa lainauksessa esität aika monta väitettä, ja aika lailla nolla perustelua tai vastanäkemystä. Boldaanpa noita sun väitteitä erikseen vielä:
Nuo on kaikki aika kovia väitteitä ilman perusteluita tai faktoja.

No monta vuotta sinun mielestäsi kuluu, että esim. BD-R levyt on suhteellisen normaalien DVD-kiekkojen hinnoissa. Tietenkin jos DVD-DL levyihin vertaa niin ei ne BD-R levyt nyt niin kalliita ole.

Steamin kanssa on aina välillä ongelmia etenkin uusien pelien latauksissa. COD4:n kanssa etenkin kun se ei ollut Steamin oma peli niin lataukset tökkivät, peli ei aktivoitunut, peli ei lähtenyt päälle ja lataukset olivat keskeneräisiä etc. ongelmia tuli vastaan monelle.

Voisin sanoa, että se joka pistää tuon HD-elokuvien jakelun ILMAISENA pystyyn aivan kuten SONY ajatteli tehdä niin nostan hattua. Siis ei mitään kk-maksuja vaan elokuvasta sitten maksetaan tietty hinta. Itse en usko, että tuosta kovin kannattavaa bisnestä voi saada, koska resursseja kuluu ihan pirusti tuollaisen verkoston ylläpitoon. Mutta totta saattaahan niitä yrityksiä ollakin aivan kuten CES-messuilla oli jo pari tälläistä esillä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Sitäpaitsi Blu-ray jää viimeiseksi muovikiokkotallennusformaatiksi. Tulevaisuudessa tosiaankin verkottuminen on niin pitkällä, että kaiken informaation levitystapa kokee rankan reformin. Nimittäin piakkoin kännyköissäkin alkaa sitä tallennuskapasiteettia olla jo kymmeniä gigoja.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom