Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kyllähän tuo pattereiden käyttäminen Wii:n ohjaimessa on Nintendolta suunnitteluvirhe. Wavebird oli aivan eri luokkaa n. 100 patterikestoineen. Patterien vaihtaminen 20 h pelaamisen välein alkaa todellakin ärsyttämään. Myös itse ostin 3dr party laturin, mutta senkään käyttö ei ole täysin vaivatonta. Varsinkin nyt, kun on ne silikonisuojat wiimoten päällä, niin laturiin asettaminen on hankalampaa.

Pitäisi vähintään olla tarjolla Nintendon 1st party akkupaketti, jota on helppo käyttää suoraan sen lisäohjainliittimen kautta.

Ja mitä vihreisiin arvoihin tulee, niin Wii kuluttaa valmiustilassa täsmälleen yhtä paljon sähköä kuin päälläollessaan. Tämä siis silloin, kun Wii Connect 24 on käytössä. Kokonaissähkönkulutus nousee helposti suuremmaksi kuin XO:n tai PS3:n, vaikka päälläollessaan kaksi viimeksimainittua kuluttavatkin huomattavasti enemmän sähköä.

NIntendo ei tainnutkaan olla kovin korkealla WWF:n listoilla muutenkaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jotkut on kyllä jotain salaisia wii-faneja. Meikältä ei lopu patterit niistä halvatun kapuloista juuri koskaan vaikka pelaan monta tuntia viikossa. Sitten on näitä "ostin ladattavat paristot ja heti loppu virta. en kyllä edes pelaa kun wii on paskaa". Tosiasiassa tyypit kuluttaa paristot päivässä pelatessaan jotain minipelikokoelmia aamusta iltaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tosiasiassa tyypit kuluttaa paristot päivässä pelatessaan jotain minipelikokoelmia aamusta iltaan.
Kyllä, ne on niitä samoja hc-pelaajia, jotka "pelaa" aikuisten konsolilla Buzzia, Singstaria, Guitar Heroa ja muita hardcore-kokemuksia. :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nyt kun DMC4 on ilmestynyt, on taas tarjolla lisää ristiriitaista tietoa PS3-version asennuksen kestosta sekä vaikutuksista:
A journalist from Future Publishing decided to experiment how long it would take to install Devil May Cry 4 on the PS3 and the results are poor - 21 minutes and 41 seconds. After installing 5GB of data, you'd expect that it would shorten load times considerably but it reportedly doesn't make any significant difference compared to the Xbox 360 version which doesn't require installation.
Lähde: Maxconsole.net

IGN:n DMC4-arvostelussa ei asennuksen pituutta mainita sen tarkemmin, mutta välianimaatiot ovat latautuneet jopa kolme kertaa vikkelämmin kuin X360-versiossa:
PS3 installs a large amount of game files to the hard drive, dramatically reducing load times between stages and cinematics. I've timed the game on both systems numerous times, and each time has been consistently in the PS3's favor. Transitions to gameplay from starting menus are relatively close, frequently within half a second or so of each other, but when you're loading up a cutscene or having another pause in the action, the 360's times are easily three times that of the PS3.
Mutta niinhän se on, että aika on suhteellista... ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nyt kun DMC4 on ilmestynyt, on taas tarjolla lisää ristiriitaista tietoa PS3-version asennuksen kestosta sekä vaikutuksista:

Lähde: Maxconsole.net

IGN:n DMC4-arvostelussa ei asennuksen pituutta mainita sen tarkemmin, mutta välianimaatiot ovat latautuneet jopa kolme kertaa vikkelämmin kuin X360-versiossa:

Mutta niinhän se on, että aika on suhteellista... ;)
Tämä on ollut kyllä nykyisin XO vs PS3-asettelussa aika valitettavan yleistä. Eri sivut antavat ristiriitaista tietoa ja esimerkiksi DMC:n kohdalla(ellei demo sitten eroa oleellisesti kokonaisesta) on versioiden OLEMATTOMIA graafisia eroja provottu pahemman kerran joillain sivustoilla.

Nykyisin oma kokemus on ilmeisesti ainut mihin voi luottaa. IGN arvostelu PES 2008 tökkimisen vähättelystä oli itselleni aikamoinen punainen vaate totuuden paljastuessa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Käsittääkseni PS3-asennus tehdään BD-aseman hitaammasta lukunopeudesta johtuen ilmeisesti esim. tekstuurien vuoksi. Boksin turbiinimoottorilevyasemalla saa luettua tarpeeksi dataa, mutta pleikkarin BD-asema on turhan verkkainen pelin vaatimuksiin nähden. Voi olla mutua, mutta käy ainakin meikäläisen järkeen.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kyllähän tuo pattereiden käyttäminen Wii:n ohjaimessa on Nintendolta suunnitteluvirhe. Wavebird oli aivan eri luokkaa n. 100 patterikestoineen.

Siinä ei sitten ollutkaan liiketunnistusta, tärinää, kaiutinta tai infrapunakameraa. Lisäksi käteensopivuus oli aivan karsea.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Käsittääkseni PS3-asennus tehdään BD-aseman hitaammasta lukunopeudesta johtuen ilmeisesti esim. tekstuurien vuoksi. Boksin turbiinimoottorilevyasemalla saa luettua tarpeeksi dataa, mutta pleikkarin BD-asema on turhan verkkainen pelin vaatimuksiin nähden. Voi olla mutua, mutta käy ainakin meikäläisen järkeen.


Ja jos kovo olisi mukana jokaisessa Boksissa, niin samaa mahdollisuutta käytettäisiin todennäköisesti hyväksi myös tällä puolella. BD-aseman hitaudesta sen verran, että jaksaa se pyörittää sellaista vaatimatonta tekelettä kuin Uncharted ilman asenteluakin :) Levyasema on kyllä hiukan äänekkäämpi tuota pelatessa mutta eipä mitenkään häiritsevästi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Käsittääkseni PS3-asennus tehdään BD-aseman hitaammasta lukunopeudesta johtuen ilmeisesti esim. tekstuurien vuoksi. Boksin turbiinimoottorilevyasemalla saa luettua tarpeeksi dataa, mutta pleikkarin BD-asema on turhan verkkainen pelin vaatimuksiin nähden. Voi olla mutua, mutta käy ainakin meikäläisen järkeen.

Itse olisin aika valmis sanomaan, että tuo johtuu pääasiassa kovalevyn olemassaolosta, jolloin Capcom pystyi vaan olemaan ajattelematta koko asiaa sen enempää. Toi PS3:n Blu-ray-aseman hitaus verrattuna Boxin DVD-asemaan on käytännössä myytti, joka ei pidä paikkaansa, varsinkin kun puhutaan kaksikerroksisista DVD-levyistä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Siinä ei sitten ollutkaan liiketunnistusta, tärinää, kaiutinta tai infrapunakameraa. Lisäksi käteensopivuus oli aivan karsea.

Minusta käteensopivuus on ihan OK (tälläkin hetkellä kaksi WB:tä Wiihin kytkettynä). Pointtini ei ollut siinä, että nopea virrankulutus olisi huonoa suunnittelua Wavebirdiin nähden. Kohtailaisen hyvinhän Wiimoten patterit kestävät laitteen ominaisuudet huomioonottaen. Kriitiikkini kohdistui lähinnä siihen, että Nintendo ei laittanut ladattavaa akkua suoraan ohjaimeen, eikä edes tarjoa tätä lisäoptiona.

Kun toiset patterit tyhjenivät, niin silloin tuli lähtö akkukauppaan. Tuolla patterinkulutuksella akut ja laturit maksavat itsensä takaisin melko äkkiä. Ei tarvitse myöskään huolehtia, että patterit sattuisivat loppumaan kesken pelaamisen, kun wiimotet on koko ajan kiinni laturissa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Itse olisin aika valmis sanomaan, että tuo johtuu pääasiassa kovalevyn olemassaolosta, jolloin Capcom pystyi vaan olemaan ajattelematta koko asiaa sen enempää. Toi PS3:n Blu-ray-aseman hitaus verrattuna Boxin DVD-asemaan on käytännössä myytti, joka ei pidä paikkaansa, varsinkin kun puhutaan kaksikerroksisista DVD-levyistä.

yyh, ei vaan ole juurikaan hyötyä tuosta kovalevylle asentamisesta verrattuna boksiin. (latausajat nopeutuu, 12% kovosta menee) 40 gigaa käy nopeasti vähiin jos 5 gigan asennustiedostoja joutuu montakin asentamaan. Aika peeceetä.

(otin 40 gb mallin siitä syystä esimerkiksi koska muita ei suomesta tällä haavaa saa)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Minusta käteensopivuus on ihan OK (tälläkin hetkellä kaksi WB:tä Wiihin kytkettynä). Pointtini ei ollut siinä, että nopea virrankulutus olisi huonoa suunnittelua Wavebirdiin nähden. Kohtailaisen hyvinhän Wiimoten patterit kestävät laitteen ominaisuudet huomioonottaen. Kriitiikkini kohdistui lähinnä siihen, että Nintendo ei laittanut ladattavaa akkua suoraan ohjaimeen, eikä edes tarjoa tätä lisäoptiona.

Kun toiset patterit tyhjenivät, niin silloin tuli lähtö akkukauppaan. Tuolla patterinkulutuksella akut ja laturit maksavat itsensä takaisin melko äkkiä. Ei tarvitse myöskään huolehtia, että patterit sattuisivat loppumaan kesken pelaamisen, kun wiimotet on koko ajan kiinni laturissa.

Huonoin idea ikinä laittaa tuonkaltaisiin laitteisiin joku varta vasten suunniteltu akku. Ohjain on suunniteltu käytettäväksi vuosiksi eteenpäin ja akut ei niin kauaa kestä, ei mitenkään.

Yksi vaihtoehto on täälläkin monesti mainitut 3rd party akku/laturi systeemit jotka ovat wiitä varten suunniteltu. Käsittääkseni ovat halpoja ja hyviä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Huonoin idea ikinä laittaa tuonkaltaisiin laitteisiin joku varta vasten suunniteltu akku. Ohjain on suunniteltu käytettäväksi vuosiksi eteenpäin ja akut ei niin kauaa kestä, ei mitenkään.
Joo täytyy olla samaa mieltä. TODELLA outo ratkasu oli laittaa akku noihin ohjaimiin, koska jos se kosahtaa, niin muuten ihan hyvän ohjaimen tilalle joutuu ostamaan uuden. Sonyn kannalta tieten järkevä ratkaisu koska se tienaa uusilla ohjaimilla hyvin, mutta pelaajien kannalta tosi huono.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

yyh, ei vaan ole juurikaan hyötyä tuosta kovalevylle asentamisesta verrattuna boksiin. (latausajat nopeutuu, 12% kovosta menee) 40 gigaa käy nopeasti vähiin jos 5 gigan asennustiedostoja joutuu montakin asentamaan. Aika peeceetä.

(otin 40 gb mallin siitä syystä esimerkiksi koska muita ei suomesta tällä haavaa saa)
Ja edelleen yhden pelin hinnalla on mahdollista laajentaa PS3:n levytila 120 gigaan. Alle 160 eurolla saa jo 320 gigaa koneen sisään, puhumattakaan USB-liitäntäisistä ulkoisista kovoista.
Eikä takuu mene.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ja edelleen yhden pelin hinnalla on mahdollista laajentaa PS3:n levytila 120 gigaan. Alle 160 eurolla saa jo 320 gigaa koneen sisään, puhumattakaan USB-liitäntäisistä ulkoisista kovoista.
Eikä takuu mene.

Komppaan tätä. Ja edelleenkään harvalla on noita 5 gigan vaativia pelejä useita kappaleita kovolla kerralla! Sama virsi taas tuhannen kerran..
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Joo täytyy olla samaa mieltä. TODELLA outo ratkasu oli laittaa akku noihin ohjaimiin, koska jos se kosahtaa, niin muuten ihan hyvän ohjaimen tilalle joutuu ostamaan uuden. Sonyn kannalta tieten järkevä ratkaisu koska se tienaa uusilla ohjaimilla hyvin, mutta pelaajien kannalta tosi huono.
En todellakaan ymmärrä tätä logiikkaa. Miksi siinä ei voisi olla akut ja laturi mukana? Jos lähes jokainen Wiin käyttäjä kuitenkin ostaa ne akut siihen... Nipan omaa hölmöyttä kun ei tuota hyödynnä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ja edelleen yhden pelin hinnalla on mahdollista laajentaa PS3:n levytila 120 gigaan. Alle 160 eurolla saa jo 320 gigaa koneen sisään, puhumattakaan USB-liitäntäisistä ulkoisista kovoista.
Eikä takuu mene.

Veikkaanpa että suurin osa taviskuluttajista ei tuota ominaisuutta tiedä/hyödynnä.


(Konsoli=ropaamisesta vapaa pelilaite. Tosin voi olla tällä menolla vanhankantainen käsitys...)


Lisäystä: Toki hyvä ominaisuus on se että tilaa saa helposti laajennettua. Mutta ikävää on se jos konsoli menee tämän lähemmäksi peeceetä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Veikkaanpa että suurin osa taviskuluttajista ei tuota ominaisuutta tiedä/hyödynnä.

Suurimman osan taviskuluttajista ei myöskään tarvitse pitää kahdeksaa 5-gigan installointia samaan aikaan kovolla. Itsekään en muista tilannetta, jolloin minulla olisi aktiivisessa pelikäytössä samalla koneella kahdeksaa peliä, enkä kyllä tunnekaan yhtään sellaista henkilöä... Ongelma lienee siis aika pieni? Toi installointiaika on kyllä hieman epämukava, muttei sekään varmaan ketään tapa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Suurimman osan taviskuluttajista ei myöskään tarvitse pitää kahdeksaa 5-gigan installointia samaan aikaan kovolla. Itsekään en muista tilannetta, jolloin minulla olisi aktiivisessa pelikäytössä samalla koneella kahdeksaa peliä, enkä kyllä tunnekaan yhtään sellaista henkilöä... Ongelma lienee siis aika pieni? Toi installointi aika on kyllä hieman epämukava, muttei sekään varmaan ketään tapa.

Pelaat peliä jonka jälkeen poistat tiedoston? Luulen että aika helposti 5 pelin tiedostot muistiin jää ja sen jälkeen kovolla on jo ahdasta. (Riippuu tietysti pelaajasta, niin kuin kaikki muutkin)

Niin kuin itse sanoin jo aikaisemmin, mulla on 20 pelin tiedostot tallella Wiissä. Okei, oma wii on ollut aika portto, paljon pelejä nähnyt :D Mutta siltikkin yli puolet tallennuskapasiteetista jäljellä kaikkien tallennuksien, päivitysten ja kanavien jälkeen.

Ei paljoa matikkaa tarvitse niin huomaa että todella pienihän tuo 40 giganen kovo on. Toki täytyy myöntää että WiiWaren aikoihin odottelen että nintendo tekisi samanlaisen ratkaisun kuin sony, mahdollistaisi ulkoisen kovalevyn käytön.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Käsittääkseni tuo pelin toimintaa (oletettavasti jonkin verran) nopeuttava viiden gigan tiedosto on kuitenkin eri, kuin varsinainen pelin etenemisen sisältävä tallennus, joka on merkittävästi pienempi. Näin on ainakin aikaisemmin ollut vastaavissa peleissä.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom