Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Un-un-un-rerereal Enggggine @ PS3

Oma vastaukseni on: Pelit puhukoot puolestaan. Killzone, Uncharted, GT tekevät sen.
Frontilinesissä on kuitenkin hieman vapaampi ympäristö liikkua kuin noissa kahdessa putkipelissä (GT on numero erikseen). Siitähän tässä oli kyse että Unreal Engine ei taida muiden kuin Epicin käsissä taipua mihinkään PS3:lla ja avoimessa ympäristössä.
 
Vastaus: Un-un-un-rerereal Enggggine @ PS3

Frontilinesissä on kuitenkin hieman vapaampi ympäristö liikkua kuin noissa kahdessa putkipelissä (GT on numero erikseen). Siitähän tässä oli kyse että Unreal Engine ei taida muiden kuin Epicin käsissä taipua mihinkään PS3:lla ja avoimessa ympäristössä.

Frontlines ja UT ovat sitten ilmeisesti ainoat moottoria käyttävät pelit...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Vielä en kyllä menisi kummankaan konsolin puolesta hurraamaan paremman näköisistä peleistä koska vielä ei ole ainakaan puoleen eikä toiseen mitään ylitse toisten tullut. Itse vain koen ps3 pelivalikoiman olevan parempi ja myös bluray vaikuttaa asiaan.

Tosin vaikka olenkin "sony fanboy" :) niin kyllä mä sen boxinki hommaan joskus vielä että pääsee pelaa ninja gaiden 2 ja alan wakea eikä tartte edes maksaa live maksua kun muutaman yksinpelin tähden sen hankkisin, ennenkin oli boxi mutta kyllästyin siihen ja ostin ps3 ja tyytyväinen olen ollut päätökseeni mitä kauemmin se on ollut :)
 
Vastaus: Un-un-un-rerereal Enggggine @ PS3

Frontilinesissä on kuitenkin hieman vapaampi ympäristö liikkua kuin noissa kahdessa putkipelissä (GT on numero erikseen). Siitähän tässä oli kyse että Unreal Engine ei taida muiden kuin Epicin käsissä taipua mihinkään PS3:lla ja avoimessa ympäristössä.

Eipä tuo tainnut taipua Epicinkään käsissä ennenkun Sonyn ninjat menivät tarjoamaan apua ja tuloksena oli mainiosti toimiva Unreal Tournamentti. Kysymys kuuluukin, mahtaako ulkopuolisilla Unreal engine kehittäjillä olla vielä tuota PS3:lle optimoitua engineä, vähän epäilen.
 
Vastaus: Un-un-un-rerereal Enggggine @ PS3

UE3 ei ole vakuuttanut kuin Epicin käsissä. Muiden pelit ovat olleet keskinkertaisen näköisiä tai täynnä teknisiä ongelmia.
 
Vastaus: Un-un-un-rerereal Enggggine @ PS3

Älkääs nyt, onhan tuo Frontlines toki vuoden, ellei jopa vuosikymmenen merkittävin julkaisu.

Ei pidä unohtaa Devil may cry 4:sta joka antaa myös viitteitä siitä että PS3:n kehitystyökalut on edelleen keskeneräisiä tai sitten itse konsolille on vain liian "vaikeaa" kehittää multiplatform-aikakautena laadukkaasti pelejä ilman ylimääräistä työtä ja/tai gigatavujen kokoisia asennustiedostoja.
 
Vastaus: Un-un-un-rerereal Enggggine @ PS3

Ei pidä unohtaa Devil may cry 4:sta joka antaa myös viitteitä siitä että PS3:n kehitystyökalut on edelleen keskeneräisiä tai sitten itse konsolille on vain liian "vaikeaa" kehittää multiplatform-aikakautena laadukkaasti pelejä ilman ylimääräistä työtä ja/tai gigatavujen kokoisia asennustiedostoja.

Mielestäni tässä on nyt kaksi näkökulmaa tähän asiaan:

1)X0 tyyli eli kaikki tieto luetaan levyltä

Tämä on varmasti se helpoin tyyli, mutta haittapuolena on aivan jumalaton mekkala joka lähtee X0:n DVD-asemasta ainakin isoimmissa peleissä kun tietoa joudutaan lukemaan jatkuvasti täysillä kierroksilla.

2) PS3 tyyli eli kopioidaan isoimmat jutut levyltä kiintarille (esim Heavenly Sword)
Tällä saavutetaan kyllä ainakin tällä hetkellä PS3:lla todellinen hiljaisuus jopa pelattaessa kun laite voi hakea tiedot kentistä ja muista suoraan nopeammalta kiintolevyltä joten BD aseman ei tarvitse tehdä niin paljon töitä. Yleensä nuo asennukset on sitten naamioitu esim. DMC:ssä edellisten osien juonen kerronnaksi, joka on ihan hyvä homma ainakin uusille pelaajille.

Ei kuitenkaan voi kieltää etteikö Ps3 kehitystyökalut olisi jotenkin vielä keskeneräiset, tai no veikkaan että pelintekijät eivät niistä kaikkea saa vielä irti.
 
Vastaus: Un-un-un-rerereal Enggggine @ PS3

Ei pidä unohtaa Devil may cry 4:sta joka antaa myös viitteitä siitä että PS3:n kehitystyökalut on edelleen keskeneräisiä tai sitten itse konsolille on vain liian "vaikeaa" kehittää multiplatform-aikakautena laadukkaasti pelejä ilman ylimääräistä työtä ja/tai gigatavujen kokoisia asennustiedostoja.

Mitä helkkaria sä selität? IGN:n arvostelussa sanotaan, että PS3 versio on hienompi kuin boksin versio sekä latausajat tuon kiintolevyn takia paikoitellen jopa 3x kertaa nopeammat...

http://xbox360.ign.com/articles/849/849246p4.html
 
Vastaus: Un-un-un-rerereal Enggggine @ PS3

Ei pidä unohtaa Devil may cry 4:sta joka antaa myös viitteitä siitä että PS3:n kehitystyökalut on edelleen keskeneräisiä tai sitten itse konsolille on vain liian "vaikeaa" kehittää multiplatform-aikakautena laadukkaasti pelejä ilman ylimääräistä työtä ja/tai gigatavujen kokoisia asennustiedostoja.

Let's say it one more time....

Sillä jos jokaisessa Boksissa tulisi mukana tämä kovalevy, vastaavaa vaihtoehtoa ei varmasti käytettäisi hyväksi sielläkin? Ei tietenkään. Viimeisiään vetävä ja apua huutava dvd-asema on kaikkien etu.

http://xbox360.ign.com/articles/849/849927p3.html

Varmasti laadukas tekele genren ystäville, mutta neljän levyn pelissä arvostelulause "loading screens never seem to stop" saisi ainakin meikäläisen kaipaamaan tuota kovomahdollisuutta.
 
Vastaus: Un-un-un-rerereal Enggggine @ PS3

Mitä helkkaria sä selität? IGN:n arvostelussa sanotaan, että PS3 versio on hienompi kuin boksin versio sekä latausajat tuon kiintolevyn takia paikoitellen jopa 3x kertaa nopeammat...

http://xbox360.ign.com/articles/849/849246p4.html

PS3 version graafinen "hienous" on ihan sitä samaa veteen piirrettyä viivaa mitä tässä on katseltu jo useamman kuukauden, käytännössä pelit ovat identtisiä. Sillä erolla tietenkin että PS3 versio maksaa enemmän ja toimii huonommin.

Kyllä, minun mielestäni PS3 versio on oikeasti paljon onnettomampi. Tästä on jo todisteena se että kyseisen version on pakko asentaa 5 gigaa tavaraa kovolle että se toimisi yhtä hyvin kuin Xboxin versio. Kyllä latausajat jonkin verran paranevat, mutta ei kuitenkaan niin että sillä olisi oikeasti jotain merkitystä. "Kolme kertaa nopeammat latausajat" kuulostavat kyllä pirun hienoilta, mutta mietitäänpä että ero saattaa olla vaikkapa vain 6 sekuntia (PS3 3 sekuntia, Xbox 9), ei tuolla kyllä vielä kuuhun asti päästä.

Transitions to gameplay from starting menus are relatively close, frequently within half a second or so of each other, but when you're loading up a cutscene or having another pause in the action, the 360's times are easily three times that of the PS3.
 
Vastaus: Un-un-un-rerereal Enggggine @ PS3

Let's say it one more time....

Sillä jos jokaisessa Boksissa tulisi mukana tämä kovalevy, vastaavaa vaihtoehtoa ei varmasti käytettäisi hyväksi sielläkin? Ei tietenkään. Viimeisiään vetävä ja apua huutava dvd-asema on kaikkien etu.

Jos boksissa olisi kovo, niin sitä toki käytettäisiin hyväksi, en minä sitä kiellä. Mutta ei sitä käytettäisi samalla tavalla kuin PS3:n kanssa näemmä joudutaan käyttämään.


http://xbox360.ign.com/articles/849/849927p3.html

Varmasti laadukas tekele genren ystäville, mutta neljän levyn pelissä arvostelulause "loading screens never seem to stop" saisi ainakin meikäläisen kaipaamaan tuota kovomahdollisuutta.

Lost Odyssey ei kuulu DMC4 keskusteluun millään tavalla (ja kuten UE3 pelejä pelanneet tietävät, moottori ei ole parhaimmasta päästä). Siitä toki voidaan tapella että millä koneella on parhaimmat roolipelit tällä hetkellä, tai no, ei voidakkaan sillä PS3:lla ei juuri roolipelejä ole.
 
Vastaus: Un-un-un-rerereal Enggggine @ PS3

Jos boksissa olisi kovo, niin sitä toki käytettäisiin hyväksi, en minä sitä kiellä. Mutta ei sitä käytettäisi samalla tavalla kuin PS3:n kanssa näemmä joudutaan käyttämään.




Lost Odyssey ei kuulu DMC4 keskusteluun millään tavalla (ja kuten UE3 pelejä pelanneet tietävät, moottori ei ole parhaimmasta päästä). Siitä toki voidaan tapella että millä koneella on parhaimmat roolipelit tällä hetkellä, tai no, ei voidakkaan sillä PS3:lla ei juuri roolipelejä ole.

Puhuttiinkin vaan kovon tarpeesta ja siihen keskusteluun se sopii kuin nyrkki silmään. Ajattelinkin että jotain syvällistä sieltä taas tulee. Mitä tulee DMC-versioon, niin miksi se on huonompi sen takia, että kovolle laitetaan tavaraa? Millä tavalla esim. COD4 versio on heikompi? Eikö tehot riitä kun Uncharted pyörii ilman asennuksia? Ja se on muuten graafiselta kantilta katsottuna next-genin paras kokonaisuus.

Olisi kiva nähdä tuo Lost Odyssey-porttaus kyllä ps3llakin, että saataisiin sinnekin jotain pelejä että olisi jotain pelattavaa vai mitä? ;) Tietty yksi levy ja ilman latausaikoja olisi ehkä liikaa kestettäväksi joillekin ihmisille, kuten sinulle.

Suosittelisin ostamaan/lainaamaan ps3n vaikka pariksi viikoksi, ja ota siihen kauniiseen käteen vaikka tuo COD4/Burnout/Uncharted-combo näin alkajaiseksi, ja sano sitten että kyseessä on paljon huonompi konsoli. Näin molempien laatikkojen omistajana en ole kuin 100% eri mieltä. Huonoista porttauksista sen sijaan olen samaa mieltä, mutta tässä vaiheessa se alkaa olemaan enemmän kädettömyyttä kuin tehojen puutetta, liian moni peli puhuu jo sitä vastaan.

EDIT ja missä on sanottu että sitä kovoa on "pakko käyttää"? Eiköhän sitä käytetä sen takia että se helpottaa koko prosessia vaikka kuinka paljon. Edelleen se kälyinen Uncharted pyörii ihan ilman kovoasennusta ja ei levyasema edes huuda kuin kiljuva sika peliä lukiessa. On tää elämä rankkaa huonon konsolin omistajalla.
 
Vastaus: Un-un-un-rerereal Enggggine @ PS3

Puhuttiinkin vaan kovon tarpeesta ja siihen keskusteluun se sopii kuin nyrkki silmään. Ajattelinkin että jotain syvällistä sieltä taas tulee. Mitä tulee DMC-versioon, niin miksi se on huonompi sen takia, että kovolle laitetaan tavaraa? Millä tavalla esim. COD4 versio on heikompi? Eikö tehot riitä kun Uncharted pyörii ilman asennuksia? Ja se on muuten graafiselta kantilta katsottuna next-genin paras kokonaisuus.

Käsittääkseni CoD4:ssä on jotkut tekstuurit huonompia PS3:lla kuin Xboxilla, asia joka ei minua jaksa kiinnostaa paskan vertaa. Jos erot ovat tätä luokkaa, niin vertailu on käytännössä aivan turhaa.

DMC4:n on siksi huonompi versio, että asennuksessa kestää noin 20 minuuttia ja kovotilaa (jota ei PS3:ssa kovin paljoa ole koneen kovon käyttöön nähden) 5 gigaa ihan vaan sen takia että se toimisi yhtä hyvin kuin "huonomman" koneen versio.

Olisi kiva nähdä tuo Lost Odyssey-porttaus kyllä ps3llakin, että saataisiin sinnekin jotain pelejä että olisi jotain pelattavaa vai mitä? ;) Tietty yksi levy ja ilman latausaikoja olisi ehkä liikaa kestettäväksi joillekin ihmisille, kuten sinulle.

Juu, aivan varmasti olisi. Minä taas haluan nähdä pelin joka toimii UE3:lla ongelmitta. Oli koneena sitten PS3 tai Xbox360 (onkos PS3:lla edes mitään oikeasti toimivia pelejä jotka on UE3:lla tehty, UT3 tietty poislukien koska ko. peli on Epicin tuotantoa).

Suosittelisin ostamaan/lainaamaan ps3n vaikka pariksi viikoksi, ja ota siihen kauniiseen käteen vaikka tuo COD4/Burnout/Uncharted-combo näin alkajaiseksi, ja sano sitten että kyseessä on paljon huonompi konsoli. Näin molempien laatikkojen omistajana en ole kuin 100% eri mieltä. Huonoista porttauksista sen sijaan olen samaa mieltä, mutta tässä vaiheessa se alkaa olemaan enemmän kädettömyyttä kuin tehojen puutetta, liian moni peli puhuu jo sitä vastaan.

Valitettavasti minun kaveripiirissäni ainoastaan yhdellä on PS3, enkä minä halua konetta lähteä hakemaan Helsingistä ihan vaan Duderaiderin tai kahden multiplattarin takia. Ratchettia, Folksoulia sekä Wangan Midnightia sen sijaan haluaisin päästä pelaamaan.

EDIT ja missä on sanottu että sitä kovoa on "pakko käyttää"? Eiköhän sitä käytetä sen takia että se helpottaa koko prosessia vaikka kuinka paljon. Edelleen se kälyinen Uncharted pyörii ihan ilman kovoasennusta ja ei levyasema edes huuda kuin kiljuva sika peliä lukiessa. On tää elämä rankkaa huonon konsolin omistajalla.

Valtaosa PS3:n peleistä (ainakin näin olen ymmärtänyt) tarjoaa vapaavalintaista asennusta koneen kovalevylle ja usemmitin parantaa pelin toimintaa (nopeuttaa latausaikoja) jossain määrin. Tämä mielestäni kertoo siitä että koneen kanssa on joko hätiköity tai sitten jossain (kehitystyökalut?) on pahasti jotain kesken.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Vau, seuraavaksi huonompi versio on kaiketi se jonka pelillä on rumemmat kannet D:
 
Vastaus: Un-un-un-rerereal Enggggine @ PS3

Kyllä latausajat jonkin verran paranevat, mutta ei kuitenkaan niin että sillä olisi oikeasti jotain merkitystä. "Kolme kertaa nopeammat latausajat" kuulostavat kyllä pirun hienoilta, mutta mietitäänpä että ero saattaa olla vaikkapa vain 6 sekuntia (PS3 3 sekuntia, Xbox 9), ei tuolla kyllä vielä kuuhun asti päästä.
No jos noin isot latausaikojen erot ei sua häiritse niin huhhuh. Siis... Tarviiko tässä ees mitään perusteluja?
 
Vastaus: Un-un-un-rerereal Enggggine @ PS3

Valtaosa PS3:n peleistä (ainakin näin olen ymmärtänyt) tarjoaa vapaavalintaista asennusta koneen kovalevylle ja usemmitin parantaa pelin toimintaa (nopeuttaa latausaikoja) jossain määrin.
Hmmm... minulla on 8 peliä, eikä yksikään ole tarjonnut tuollaista.
 
Vastaus: Un-un-un-rerereal Enggggine @ PS3

Olisi kiva nähdä tuo Lost Odyssey-porttaus kyllä ps3llakin, että saataisiin sinnekin jotain pelejä että olisi jotain pelattavaa vai mitä? ;) Tietty yksi levy ja ilman latausaikoja olisi ehkä liikaa kestettäväksi joillekin ihmisille, kuten sinulle.

Eli DMC4 vaatii 5 gigaa. Lost Odyssey ilmeisesti sitten ottaisi 20 gigaa?
 
Vastaus: Un-un-un-rerereal Enggggine @ PS3

Valtaosa PS3:n peleistä (ainakin näin olen ymmärtänyt) tarjoaa vapaavalintaista asennusta koneen kovalevylle ja usemmitin parantaa pelin toimintaa (nopeuttaa latausaikoja) jossain määrin. Tämä mielestäni kertoo siitä että koneen kanssa on joko hätiköity tai sitten jossain (kehitystyökalut?) on pahasti jotain kesken.

Tulkintahan se on tuokin.. :p
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom