Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Un-un-un-rerereal Enggggine @ PS3

Mitkä diashow:t? Jos tarkotat jonkinliasta pelien nykimistä, niin ainoa peli jossa olen huomannut ruudunpäivityksessä ongelmia on The Darkness, muut ovat kyllä toimineet sulavasti.

Tautofonia tähän jo viittasikin, mutta sanotaan nyt vielä ihan selväkielisesti, että ikimuistoiseksi esimerkiksi PS3-pelinkehitystä edelleen riivaavista ongelmista kelpaa hyvin vaikkapa Pro Evolution Soccer 2008:

Slowdown. Frame-rate. AI. Fumbles. Replays. Goalkeepers. Look on any forum that has a thread about PES 2008 and those are some of the words that youll see featured time after time. But why use multiple words when one will do: unacceptable.

Its bad enough that it doesnt build on PES 6 in any significant way, but when it introduces some game destroying issues, its simply unacceptable (theres that word again). The frame-rate varies wildly from almost unplayable to virtually perfect depending on what type of TV you are playing it on, the resolution its set to and the set-up of your PS3. I tried it on three different PS3s and three different TVs; two Hi-Def and one CRT. On the CRT it was almost unplayable with constant frame-rate dips in and around the midfield area and penalty area. On one Hi-Def TV it was improved but still noticeable and on another (both set to 720p) the frame-rate was almost perfect. Almost perfect that is until you tried to watch a replay. Replays are, quite frankly, an abomination. The frame-rate is so poor during these segments that they should really carry an epilepsy warning!

Another thing that didnt change no matter what set-up or TV I played it on is the online mode. Again I tried this on three machines (be warned, each copy of PES only enables one account to be used so if you want to sell it on youll have to give the buyer your log-in details which is not ideal) and on every single one I could not play an acceptable match. Each one of the seven games I tried to play became unplayable within a few seconds of kick off, with my winger playing a cross in one minute only for the ball to suddenly be in my net the next not an uncommon scene. Scanning some forums it did appear that you are sometimes able to get the odd game without any hiccups, but those are definitely in the minority.

http://ps2.boomtown.net/en_uk/articles/art.view.php?id=15198

Kyseessä on siis käytännössä pelikelvoton peli, joka on kuitenkin läpäissyt Sonyn laaduntarkistuksen ja saanut julkaisuluvan täysihintaisena tuotteena. Peliä on jälkikäteen paikattu pariinkin otteeseen mutta laatu on vieläkin kaukana hyväksyttävästä.

Tämän lisäksi eri konsoliversioiden vertailu vaikkapa Metacritic.comia apuna käyttäen auttaa nopeasti huomaamaan, että kyse ei ole mistään yksittäistapauksista vaan jatkuvasta trendistä: Pelien PS3-versiot ovat ihan pääsääntöisesti teknisesti kaikkein heikoimmin toteutettuja. Ostamalla pelikoneekseen kalleimman ja nimenomaan suorituskyvyllä (perusteettomasti) hypetetyn konsolin saa siis pelattavakseen huonoimmat versiot peleistä.
 
Vastaus: Un-un-un-rerereal Enggggine @ PS3

Tautofonia tähän jo viittasikin, mutta sanotaan nyt vielä ihan selväkielisesti, että ikimuistoiseksi esimerkiksi PS3-pelinkehitystä edelleen riivaavista ongelmista kelpaa hyvin vaikkapa Pro Evolution Soccer 2008:

Noh PES2008 on muutenkin surkea peli, jopa Xboxilla, tähän yhtyvät myös monet arvostelijat ja Fifa08 onkin sanottu olevan huomattavasti parempi.

Sanoppa sitten joku näistä kohtuu uusista peleistä jossa tätä diashow:ta ilmenee?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Multiplatformien osalta tilalle tulee tiivistymään. Kaikki pelifirmat ovat saaneet ekat PS3:n pelit jo alta pois ja ongelmat osataan ratkoa jo nyt nopeammin. Epic nyt osoitti ylimielisyytensä ja ahneutensa ja antoi pelifirmoille hieman keskeneräiset työkalut ja enginen. Sitten kun lopullinen Unreal-engine tuli niin oli kusinen homma tehdä optimointia kaikilla alustoilla.

Kaikki sanoivat viime vuonna: XO oli vuoden jo markkinoilla ja ohjelmointi sitä kautta helpompaa. Tänä vuonna PS3:n ongelmat eivät johdu XO:n etumatkasta vaan ohjelmoinnin vaikeudesta. Jos jotain viivästyksiä alkaa tulemaan joukolla niin kyllä se Sony saa ihan itseään syyttää. Kehitystyökalut kuitenkin pitäisi suunnitella aina helppokäyttöisiksi raudan monipuolisuudesta ja tekniikasta huolimatta.

Ensimmäinen peli on yleensä se hankalin tehdä ja nyt tulevaisuudessa asioiden pitäisi parantua. Ongelmana on ehkä vaan se, että PS3:n pitää päästä pääkehitysalustaksi. Tällöin mitään suuria ongelmia EI pitäisi tulla. XO:n pitäisi pysyä vielä ihan hyvin PS3:n tahdissa mukana. Exclusiveilla se suurin ero lopulta tehdään suuntaan tai toiseen.

Pelaajille on tulossa taas huima vuosi ainakin ensimmäisen puolisko osalta.
 
Vastaus: Un-un-un-rerereal Enggggine @ PS3

Sanoppa sitten joku näistä kohtuu uusista peleistä jossa tätä diashow:ta ilmenee?

Yksikö vain? Erinomainen esimerkki lienee The Orange Box - joka on PS3:lla kohtuu uusi peli vaikkei sitä muilla alustoilla lienekään, myöhästyihän tämänkin pelin PS3-versio monien muiden PS3-julkaisujen jo tutuksi tuomaan tapaan ihan mukavasti.

Lisää halutessasi kehotaan toimimaan aiemman suositukseni mukaisesti:
http://www.metacritic.com/games/ps3/


Ongelmana on ehkä vaan se, että PS3:n pitää päästä pääkehitysalustaksi.

Tämä tietysti auttaisi, onhan pelejä helpompi portata rajoittuneemmalta alustalta tehokkaampaan ympäristöön kuin päinvastoin. Ongelmana vain on se, että pelikustantajien ei kannata alkaa käyttää vähiten myynyttä laitetta pääkehitysalustana.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Multiplatformien osalta tilalle tulee tiivistymään. Kaikki pelifirmat ovat saaneet ekat PS3:n pelit jo alta pois ja ongelmat osataan ratkoa jo nyt nopeammin. Epic nyt osoitti ylimielisyytensä ja ahneutensa ja antoi pelifirmoille hieman keskeneräiset työkalut ja enginen. Sitten kun lopullinen Unreal-engine tuli niin oli kusinen homma tehdä optimointia kaikilla alustoilla.

Kaikki sanoivat viime vuonna: XO oli vuoden jo markkinoilla ja ohjelmointi sitä kautta helpompaa. Tänä vuonna PS3:n ongelmat eivät johdu XO:n etumatkasta vaan ohjelmoinnin vaikeudesta. Jos jotain viivästyksiä alkaa tulemaan joukolla niin kyllä se Sony saa ihan itseään syyttää. Kehitystyökalut kuitenkin pitäisi suunnitella aina helppokäyttöisiksi raudan monipuolisuudesta ja tekniikasta huolimatta.

Ensimmäinen peli on yleensä se hankalin tehdä ja nyt tulevaisuudessa asioiden pitäisi parantua. Ongelmana on ehkä vaan se, että PS3:n pitää päästä pääkehitysalustaksi. Tällöin mitään suuria ongelmia EI pitäisi tulla. XO:n pitäisi pysyä vielä ihan hyvin PS3:n tahdissa mukana. Exclusiveilla se suurin ero lopulta tehdään suuntaan tai toiseen.

Pelaajille on tulossa taas huima vuosi ainakin ensimmäisen puolisko osalta.

Samaa mieltä kyllä noista kehitystyökaluista. Kyllä niistä pitäisi tehdä mahdollisimman "yksinkertaisia" ja helppoja käyttää. Tässä Microsoftin softaosaaminen nostaa tasoa kyllä reilusti Sonyn yläpuolelle, mutta hei microsoft onkin softafirma, X0:n käyttöjärjestelmä on selkeä ja hyvin tehty kuten Live myös. Sony taas on selkeästi enemmän rautafirma kuin softapuolen osaaja, ja tämä näkyy PS3:lla sitten "parempana" tekniikkana sisällä ja sen laadussa (X0:n RROD:t)

Moni firma on kuitenkin sanonut että vaikka peli kehitettäisiin X0:aa pääalustana käyttäen sen tuominen PS3:lle on erittäin helppo prosessi, ja yleensä ottaen pelit toimivat yhtä hyvin jo tässäkin vaiheessa, tottakai jotain muutoksia pitää tehdä ja parannuksia, mutta nämä ovat jokapäiväisiä asioita pelifirmoille :)
 
Vastaus: Un-un-un-rerereal Enggggine @ PS3

Tämä tietysti auttaisi, onhan pelejä helpompi portata rajoittuneemmalta alustalta tehokkaampaan ympäristöön kuin päinvastoin. Ongelmana vain on se, että pelikustantajien ei kannata alkaa käyttää vähiten myynyttä laitetta pääkehitysalustana.

Hehe, hyvin käännetty tuokin provoksi :)

Tunnet ilmeisesti niin hyvin nuo molempien laitteiden tekniset yksityiskohdat, että olisi kiva tietää millä tavoin...teknisesti PS3 on X0:aa rajoittuneempi?

Ja ainiin muuten...PS3 myy tällä hetkellä esim. Euroopassa enemmän kuin X0 ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

EA:n eurooppa + usa 2008 ennuste:
1. NDS: 14,0 - 16,0 miljoonaa
2. Wii: 12,0 - 14,0 miljoonaa
3. PS3: 9,5 - 11,5 miljoonaa
4. X360: 6,0 - 8,0 miljoonaa
5. PSP: 6,0 - 8,0 miljoonaa
6. PS2: 3,9 - 4,9 miljoonaa

Mitenkähän nämä arviot vaikuttavat pääkehitysalustan valintaan?
Wii vs. XO ja PS3: 14 milj. vs. 19,5 milj.

Itse en usko että monialustapelit sotaa ratkaisevat - suuntaan tai toiseen. Korkeintaan huonot PS3 porttaukset hidastavat XO:n jo hankkineiden motivaatiota siirtyä PS3:sen pariin.

Yksinoikeuspelit ja Blu-ray voivat olla painavampia päätöksenteossa kun suuri PS2 massa tekee valintojaan...esim. PS2/Xbox vertailussa monialustapeleissä Xbox vei PS2:sta, muttei myynnissä.
 
Vastaus: Un-un-un-rerereal Enggggine @ PS3

Sonyn UE-tukea lupailleista puheista huolimatta ongelmien vuo PS3-puolella vain jatkuu ja jatkuu:

Eiköhän se mene niin, että Sony on lupaillut ja tarjonnut tukea nimenomaan Epicille ja kuten UT3:sta näkyy, ihan hyvin tuloksin. Mutta missä vaiheessa tämä tietämys valuu Epiciltä heidän enginelisenssin ostaneille firmoille, sen aika näyttää.

Toivottavasti ensi syksynä tilanne olisi jo parempi, nyt suuri osa noista UT3:sta käyttävistä peleistä kieltämättä on ihan käsittämätöntä kuraa, tosin sama toteamus pätee kyllä suureen osaan XO versioistakin. Turokia on ihan liian aikaista käyttää minään mittarina Sonyn tarjoaman UE avun vaikutuksista, koska peli oli käytännössä UT3:sen kanssa jokseenkin samassa aikataulussa ja tuksin ehti avun hedelmistä hyötyä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

EA:n eurooppa + usa 2008 ennuste:
1. NDS: 14,0 - 16,0 miljoonaa
2. Wii: 12,0 - 14,0 miljoonaa
3. PS3: 9,5 - 11,5 miljoonaa
4. X360: 6,0 - 8,0 miljoonaa
5. PSP: 6,0 - 8,0 miljoonaa
6. PS2: 3,9 - 4,9 miljoonaa

Mitenkähän nämä arviot vaikuttavat pääkehitysalustan valintaan?
Wii vs. XO ja PS3: 14 milj. vs. 19,5 milj.


Arviot tietysti aina arvioita, mutta Wii nyt ei ikinä tule olemaan pääkehitysalusta näille nykyajan peleille ;)

Enemmänkin tuo vertailu siis tulee tehdä X0 vs PS3, jossa PS3 siis vie selvän voiton. Ja tälläkin hetkellä Ps3 myy euroopassa huomattavasti paremmin kuin X0, ja etumatkaa kurotaan umpeen joka viikko reilusti.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

No Wii:tä nyt tuskin kannattaa sotkea keskusteluun pääkehitys alustasta, koska koneen tekniikka ei kykene sellaisiin tykityksiin kuin kilpailijansa.

Mielestäni myöskin UT3 on osoitus siitä, että UE:lla pystyy samaan hyvän pelin aikaseksi PS3:lle, jos työkalujen käyttötaito on kunnossa. Eiköhän Epic ole jossain vaiheessa pakotettu tarjoamaan parempaa tukea pelimoottorilleen, sekä oikeusjuttujen, että huonon julkisuuden kannalta. Uusia pelimoottoreita tulee joka tapauksessa ja tuskin Epic haluaa luopua valta-asemastaan.

Myönnettäköön, että minäkin tällä hetkellä mieluummin hankin pelini XO:lle kuin PS3:lle niiden parempien ominaisuuksien takia. Mutta uskon kuitenkin vakaasti PS3:n tulemiseen. Koneen asema markkinoilla on kuitenkin vahvistunut. Japanissa kone pieksee XO:n reilusti ja ajanee Euroopassakin tänä vuonna ohi, eikä Jenkessäkään niin kauhean kaukana olla. Wii:tä en toki tässä ottanut huomioon suvereenina markkinajohtajana, koska en halua sitä vertailla näihin laitteisiin, jotka ovat aivan eri maata.

:cool:
 
Vastaus: Un-un-un-rerereal Enggggine @ PS3

Yksikö vain? Erinomainen esimerkki lienee The Orange Box - joka on PS3:lla kohtuu uusi peli vaikkei sitä muilla alustoilla lienekään, myöhästyihän tämänkin pelin PS3-versio monien muiden PS3-julkaisujen jo tutuksi tuomaan tapaan ihan mukavasti.

Lisää halutessasi kehotaan toimimaan aiemman suositukseni mukaisesti:
http://www.metacritic.com/games/ps3/

Metacriticistä sen verran, että vaikka se on hyvin suuntaa-antava arvosana mikä peleille löytyy, pitäisi noista arvosteluista poistaa noin kolmannes jokaisen konsolin kohdalla. Syystä että arvostelujen taustalta löytyy XboxFanmag/PlaystationHeaven/Wiiworld tai jotain muuta vastaavaa. Näin jopa ne identtiset pelit saa pisteen tai kahden eroja suuntaan tai toiseen, vaikka kyseessä olisi sama peli (dmc 4, Burnout Paradise). Olen kyllä samaa mieltä että alkuaikojen porttausfiaskot oli karseita, onneksi tilanne on parantunut huomattavasti.
 
Vastaus: Un-un-un-rerereal Enggggine @ PS3

Tunnet ilmeisesti niin hyvin nuo molempien laitteiden tekniset yksityiskohdat, että olisi kiva tietää millä tavoin...teknisesti PS3 on X0:aa rajoittuneempi?

Lyhyesti tiivistettynä keskeisimpiä ongelmia on kaksi: PS3:n arkkitehtuuri jakaa muistin kiinteästi puoliksi suorittimen ja näytönohjaimen välille, kun taas XO:lla muistiavaruus on vapaasti ja dynaamisesti jaettavissa aina kulloisenkin tarpeen mukaan. Toinen PS3:n akilleenkantapää on tietenkin XO:ta alkeellisempi näytönohjain. Alunperinhän Cellin piti olla (ainakin mainospuheissa) niin ylivoimainen suoritin, että mitään erillistä näytönohjainta ei tarvittaisi, kun keskusyksikkö hoitelisi graafisen ulosannin hanskaamisen siinä Toy Story -tosiaikarenderöintien ja Irakin ohjuspuolustuksen lomassa (eikun sori, nuo hommathan hoidettiin jo PS2:lla).

Keskivertokansalaisella on vain kaksi kantapäätä, joten täytynee tyytyä näiden seikkojen kertaamiseen. (Mutanttiraajaisia lukijoita varten voisin palauttaa mieliin myös XO:n käytännössä ilmaisen reunanpehmennyksen, johon PS3 ei pysty - kuten esim. tuore DMC4 osoittaa; XO:ta huonommin suunnitellun käyttöjärjestelmän ja pelien yhteispelin - joka ilmenee esim. siinä, että XMB:hen ei vieläkään pääse pelin aikana; PS3:n tunnetusti heikot ohjelmointityökalut, alkeellisemman verkkopelituen; jne, mutta silloin oltaisiin kantapäiden suhteen jo hyönteislukemissa ja Corca ei varmaan tykkäisi jos vihjailisin PS-puolueen jäsentyvän taksonomisesti selkärangattomien seurakuntaan.)

(Arkkitehtuurin eroista on aikoinaan väännetty paljonkin tekstiä, joka on karua luettavaa Sonyn mainospuheisiin uskoneille, joten suosittelen lisälukemista kaipaaville hakutoiminnon hyödyntämistä.)


Ja ainiin muuten...PS3 myy tällä hetkellä esim. Euroopassa enemmän kuin X0 ;)

Väärin: Sony on väittänyt että PS3:a olisi firman omasta markkinointinäkökulmasta ajoittain toimitettu myyntiin XO:ta enemmän joillakin alueilla Eurooppaa (tuskin siis kovinkaan monella mantereella, kuten harhaoppinen muotoilu "esim. Euroopassa" indikoisi).

Kun aiempaan tietämykseemme nojaten kertaamme, mikä on ollut Sonyn väitteiden ja todellisuuden suhde, voitaneen pitää käytännössä toteen osoitettuna, että PS3 ei todellakaan myy "esim. Euroopassa" enemmän kuin XO. (Tästäkin aiheesta löytyy lisää karuja lukemia juuri tästä samaisesta ketjusta, joten tavallaan olisi hienoa jos samoja Sonyn PR-väittämiä ei tarvitsisi osoittaa virheellisiksi jokaisella sivulla, vaan voisimme tehdä sen uusille väittämille. Joita ikävä kyllä ei nyt ihan hiljattain ole tänne asti kantautunut, mikä sitten lieneekään syynä.)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tyhjennätkö Xbugs privaattiboksiasi, sinne on tulossa viestiä lisää.
mutta silloin oltaisiin kantapäiden suhteen jo hyönteislukemissa ja Corca ei varmaan tykkäisi jos vihjailisin PS-puolueen jäsentyvän taksonomisesti selkärangattomien seurakuntaan.)
Ei tykkäisi, eikä tykkää myöskään tästä nykyisestä näsäviisastelevasta versiosta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Un-un-un-rerereal Enggggine @ PS3

Väärin: Sony on väittänyt että PS3:a olisi firman omasta markkinointinäkökulmasta ajoittain toimitettu myyntiin XO:ta enemmän joillakin alueilla Eurooppaa (tuskin siis kovinkaan monella mantereella, kuten harhaoppinen muotoilu "esim. Euroopassa" indikoisi).

Kun aiempaan tietämykseemme nojaten kertaamme, mikä on ollut Sonyn väitteiden ja todellisuuden suhde, voitaneen pitää käytännössä toteen osoitettuna, että PS3 ei todellakaan myy "esim. Euroopassa" enemmän kuin XO. (Tästäkin aiheesta löytyy lisää karuja lukemia juuri tästä samaisesta ketjusta, joten tavallaan olisi hienoa jos samoja Sonyn PR-väittämiä ei tarvitsisi osoittaa virheellisiksi jokaisella sivulla, vaan voisimme tehdä sen uusille väittämille. Joita ikävä kyllä ei nyt ihan hiljattain ole tänne asti kantautunut, mikä sitten lieneekään syynä.)

Puhuin myynneistä, en sonyn ilmoittamista toimituksista. Pitää illemmalla etsiä viimeisimpiä myyntilukuja, tosin euroopasta on vaikea löytää koko eurooppaa koskevia lukuja. Mutta Japanissa ja Euroopassa (kokonaisuutena) PS3 myy tällä hetkellä enemmän kuin X0. Jenkkilä on sitten oma mantereensa, jossa X0 myy paremmin kuin PS3...ainakin vielä.

Ainakin NeoGAF:sta löytyy noita lukuja, tosin niihin, kuten kaikkiin myyntilukuihin tulee suhtautua varauksella. Media-createlta löytyy kyllä tilastoja, mutta se taitaa seurata vain Japanin myyntejä...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kun aiempaan tietämykseemme nojaten kertaamme, mikä on ollut Sonyn väitteiden ja todellisuuden suhde, voitaneen pitää käytännössä toteen osoitettuna, että PS3 ei todellakaan myy "esim. Euroopassa" enemmän kuin XO. (Tästäkin aiheesta löytyy lisää karuja lukemia juuri tästä samaisesta ketjusta, joten tavallaan olisi hienoa jos samoja Sonyn PR-väittämiä ei tarvitsisi osoittaa virheellisiksi jokaisella sivulla, vaan voisimme tehdä sen uusille väittämille. Joita ikävä kyllä ei nyt ihan hiljattain ole tänne asti kantautunut, mikä sitten lieneekään syynä.)

Jos Xbugs lukisit myös muita kommentteja niin huomaisit että jo paljon aiemmin on viitattu esim. EA:n ennusteeseen konsolimyynnistä.

Voihan olla mahdollista että kyseiset ennusteet pohjautuvat johonkin? Ainakaan mainitsemasi tekniset rajoittuneisuudet eivät sitten ohjaa ennusteita?
 
Vastaus: Un-un-un-rerereal Enggggine @ PS3

Lyhyesti tiivistettynä keskeisimpiä ongelmia on kaksi: PS3:n arkkitehtuuri jakaa muistin kiinteästi puoliksi suorittimen ja näytönohjaimen välille, kun taas XO:lla muistiavaruus on vapaasti ja dynaamisesti jaettavissa aina kulloisenkin tarpeen mukaan.
PS3:n RSX-näytönohjaimelle on kiinteästi varattuna 256 MB GDDR2-muistia. RSX:llä on kuitenkin tarvittaessa pääsy myös Cell-prosessorin 256 megaan XDR-muistia 40GB/s-väyliä pitkin.
http://www.rambus.com/us/products/ps3.html
 
Vastaus: Un-un-un-rerereal Enggggine @ PS3

PS3:n RSX-näytönohjaimelle on kiinteästi varattuna 256 MB GDDR2-muistia. RSX:llä on kuitenkin tarvittaessa pääsy myös Cell-prosessorin 256 megaan XDR-muistia 40GB/s-väyliä pitkin.
http://www.rambus.com/us/products/ps3.html

Deja vuh. Taas se alka kun väärin käsityksiä pitää oikoa.

BTW Xbgus, sinua varmasti moisena teknikkona kiinnostaa se että MS lähti kopioimaan PS2n arkkitehtuuria XOta suunnitellessaa. Jo PS2sta löytyi edram. Harmi vain että MS jätti homman puolitiehen ja liian pieni edram onkin nyt yksi XOn pullonkauloista. Toinen erityisen kiinostava seikka on muistissa. Se on molempien käytettävissä yhtäaikaisesti, totta. Hauskan siitä tekee sen että Xenos käyttää muistia Xenonin kautta(tai toisin päin) ja niillä on yhteinen väylä siihen joka oli jotain 20GB/s tai hivenen enemmän. Kun PS3ssa Cell ja RSX omaavat omat väylänsä muisteihin, on ero todella huomattava XOn muistiväylään joka jaetaan Xenosin ja Xenonin välillä. Kaiken lisäksi XOn muisti on vain hidasta grafiikka muistia. Voin toki ola väärässäkin, joten siitä vain kumoilemaan asiat yksi kerrallaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ja ikään kuin keskustelun höysteeksi, kotakusta napattu Saksan myynti marras-joulukuu.
1) DS - 653,000
2) Wii - 339,000
3) PS2 - 184,000
4) PS3 - 136,000
5) 360 - 56,000

Voisiko nämä faktat olla taustalla EA:n ennusteessakin ja olisiko Eurooppa sittenkin, huolimatta PS3:sen teknisestä kehittymättömyydestä, kallistumassa PS3:sen suuntaan.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom