Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pelaat peliä jonka jälkeen poistat tiedoston? Luulen että aika helposti 5 pelin tiedostot muistiin jää ja sen jälkeen kovolla on jo ahdasta. (Riippuu tietysti pelaajasta, niin kuin kaikki muutkin)

Joitain harvoja poikkeuksia lukuunottamatta se peli lähtee myyntiin, joten sille tiedostolle ei mitenkään liikaa ole käyttöä sen läpipeluun jälkeen. Ja vaikken myisi ja kovolla olisi 5-peliä installoituna niin sinne mahtuu vielä lisää ja turhimman pelin delliminen uuden alta ei ole kovin hankalaa. Rohkenen väittää, että niille harvoille kenelle tuo on ongelma, niin ratkaisukin on melko helppo. Uusi isompi kovo sisään.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Käsittääkseni tuo pelin toimintaa (oletettavasti jonkin verran) nopeuttava viiden gigan tiedosto on kuitenkin eri, kuin varsinainen pelin etenemisen sisältävä tallennus, joka on merkittävästi pienempi. Näin on ainakin aikaisemmin ollut vastaavissa peleissä.

Heavenly Sword toimii juurikin samalla tavalla. Eli lähinnät varmaan tekstuurit ja kentät kopioidaan tuonne levylle.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Vai syö taas ne pelien asennukset kovon tilan. Minä kun luulin monen puheista ettei PS3lla ole niin monta pelattavaa peliä. Päättäkää jo :rolleyes:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

En todellakaan ymmärrä tätä logiikkaa. Miksi siinä ei voisi olla akut ja laturi mukana? Jos lähes jokainen Wiin käyttäjä kuitenkin ostaa ne akut siihen... Nipan omaa hölmöyttä kun ei tuota hyödynnä.
Tottakai ois parempi jos nintendollakin ois wii motessa siihen mukana tulevat vaihdettavat akut. Mutta nyt on silti sentään mahdollisuus ostaa vaan pelkät uudet akut jos ne kosahtaa Wiillä. Tietääkseni PS3:n ohjaimissa akkuja ei kuitenkaan pysty vaihtamaan jos ne jostain syystä menee rikki. Vai muistanko väärin?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Käsittääkseni tuo pelin toimintaa (oletettavasti jonkin verran) nopeuttava viiden gigan tiedosto on kuitenkin eri, kuin varsinainen pelin etenemisen sisältävä tallennus, joka on merkittävästi pienempi. Näin on ainakin aikaisemmin ollut vastaavissa peleissä.
Tallennukset ja nuo datafilt ovat todellakin erillisiä, joten jos kovotila käy ahtaaksi tai haluaa muusta syystä poistaa, pysyvät tallennukset siitä huolimatta edelleen tallessa. Ylipäätään savetuksien koot vaihtelevat muutamista kymmenistä kiloista muutamaan megaan. Pelien päivitykset menevät samaan klimppiin datafilen kanssa, joten päivityksen joutuu lataamaan uudestaan datafilen poiston jälkeen.

Todetaan kuitenkin vielä kerran, että koko "OMG!!1 mun pS3 kowo täyttyy 5 kigan asennus tiedostoista!" on lähinnä tietämättömyyttä taikka suoraa provoilua. Levytila on halpaa, 5 gigan asennukset todella poikkeuksellisia ja läheskään aina niiden aikana ei tarvitse vain pyöritellä peukaloita.

PS. Jos se siis on mennyt joltain silmien välistä ohi, DMC4:n asennuksen aikana saa katsella yhteenvedon edellisten pelien juonista. Ystävällistä, sanoisin. Palvelee niin pelisarjaan tutustumattomia kuin meikäläisen kaltaisia varhaisdementikkoja.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pelaat peliä jonka jälkeen poistat tiedoston? Luulen että aika helposti 5 pelin tiedostot muistiin jää ja sen jälkeen kovolla on jo ahdasta. (Riippuu tietysti pelaajasta, niin kuin kaikki muutkin)

Itsellä hyvin piisannut esim 20 gigan XO-levy vaikka lataan sinne melkein viikottain 400M-1.2G kokoisen demon. Testin jälkeen poistaminen vie aikaa noin 2 sekuntia. Jos joku on niin aasi, että ei osaa poistaa kovolta tiedostoja, niin on se nyt kumma. Kait tuo PS3 nyt jotenkin käyttäjälle kuitenkin ilmaisee, kun kovotila on vähissä.. Ei varmasti ole iso homma poistaa niitä tiedostoja silloin tällöin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Olisipa Xlootassakin samanlainen kovosysteemi kuin pleikkarissa niin ääni saataisi hiljaiseksi. Se nyt on ihan sama vaikka kovotilaa jonkun verran meneekin kun voi ostaa edullisen kovon ulkopuoliselta valmistajalta sitten jos joskus tulee täyteen.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Olisipa Xlootassakin samanlainen kovosysteemi kuin pleikkarissa niin ääni saataisi hiljaiseksi. Se nyt on ihan sama vaikka kovotilaa jonkun verran meneekin kun voi ostaa edullisen kovon ulkopuoliselta valmistajalta sitten jos joskus tulee täyteen.

Samaa täällä toivotaan myös. Siihen ei kenenkään budjetin pitäisi kaatua jos joutuu kovon ostamaan joidenkin pelien takia (ja jos ei nappaa, niin aina voi jättää pelin pelaamatta). Onhan se pleikkapuolellakin argumentti, että "hei jos tila loppuu niin ei paljoa maksa uusi isompi kovo".
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Samaa täällä toivotaan myös. Siihen ei kenenkään budjetin pitäisi kaatua jos joutuu kovon ostamaan joidenkin pelien takia (ja jos ei nappaa, niin aina voi jättää pelin pelaamatta).
Samaa toivon itsekin... Auttaisi monessa mielessä aika paljon. Suurimpana meteliin...
Onhan se pleikkapuolellakin argumentti, että "hei jos tila loppuu niin ei paljoa maksa uusi isompi kovo".

Se on taas vaan sitä extraa. Ilman lisäkovoa pärjää, mutta extraluxukseksi voi ostaa uuden.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

itselläni käytän kännykän muistukorttia ps3:ssa jonne saa kätevästi tärkeimät filet/savet.
eikä tarvi usb, paikkaa varata. mutta ainakin viekä 60gb mallin tilat on ihan mainiosti riittänyt, vaikka kovolla 3,5gb mp3, ja kaikki kännykän videot "varmaan 5gb".
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kait tuo PS3 nyt jotenkin käyttäjälle kuitenkin ilmaisee, kun kovotila on vähissä.. Ei varmasti ole iso homma poistaa niitä tiedostoja silloin tällöin.
Vapaa tila näytetään joka kerta, kun jotain ollaan kovolle tallentamassa. Lisäksi jos vapaata on alle 500 megaa, tulee siitä erillinen varoitus.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

IGN:n mukaan PS3 versio (Kuten Burnout Paradise, jossa PS3:lla parempi framerate, tarkemmat tekstuurit, pidempi piirtoetäisyys jne.) DMC4:sta on parempi kuin Xbox360:llä.
Ero kuitenkaan tässä tapauksessa ei ole kovinkaan suuri (visuaalisesti PS3 versio hieman tarkempi, tosin tummempi), mutta PS3-versiossa on latausajat paikoitellen jopa 3x nopeammat.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

IGN:n mukaan PS3 versio (Kuten Burnout Paradise, jossa PS3:lla parempi framerate, tarkemmat tekstuurit, pidempi piirtoetäisyys jne.) DMC4:sta on parempi kuin Xbox360:llä.
Ero kuitenkaan tässä tapauksessa ei ole kovinkaan suuri (visuaalisesti PS3 versio hieman tarkempi, tosin tummempi), mutta PS3-versiossa on latausajat paikoitellen jopa 3x nopeammat.

Onko tuosta muuten mitään virallista tietoa missään, kun jossain väitetään että ei ne latausajat ole mihinkään muuttuneet ja toiset väittää että on paljon nopeampia kuin 360:llä?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Onko tuosta muuten mitään virallista tietoa missään, kun jossain väitetään että ei ne latausajat ole mihinkään muuttuneet ja toiset väittää että on paljon nopeampia kuin 360:llä?

Jo pelkällä maalaisjärjellä ajateltuna Ps3:n latausajat pitäisi olla huomattavasti nopeammat jos ps3:n kiintolevyä käytetään hyväksi. Samainen homma luulisi olevan GTA4:n edessä jos R-star vain on käyttänyt pleikan kovalevyä hyväksi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jo pelkällä maalaisjärjellä ajateltuna Ps3:n latausajat pitäisi olla huomattavasti nopeammat jos ps3:n kiintolevyä käytetään hyväksi. Samainen homma luulisi olevan GTA4:n edessä jos R-star vain on käyttänyt pleikan kovalevyä hyväksi.
Tuskin Gta:ssa latausaikoja on? Mutta piirtoetäisyys voisi olla kiintolevyn ansiosta boksiversiota parempi...
 
Un-un-un-rerereal Enggggine @ PS3

Taas on mukavaa kerrottavaa PS3:n suorituskyvystä:

THQ recently announced the cancellation of Frontlines: Fuel of War for PS3 and the end of its Stuntman and Juiced franchises. Last night, in a conference call to investors following its third quarter fiscal results, CEO Brian Farrell offered further details on the publisher's decisions.

Concerning the cancellation of Frontlines for PS3, Farrell put the blame firmly on Epic's Unreal Engine 3, stating it "just didn't perform as well in the open world as we would have expected". As a result the PlayStation 3 version was running two or three months behind the Xbox 360 and PC versions.

http://www.videogamer.com/news/06-02-2008-7442.html

Sama suomeksi:

Frontlinesin PS3-versiolta vedettiin matto alta, koska Unreal Engine 3 ei tue PS3:lla avoimia ympäristöjä tarpeeksi hyvin.

http://www.pelit.fi/index.php?id=66&tx_ttnews[tt_news]=893&tx_ttnews[backPid]=58&cHash=3014ddc868

Tulevissa julkaisussa epäilemättä paljon käyttöä näkevä pelimoottori rutkuttaa siis PS3-valjaissa selkeästi surkeammin kuin ylivoimainen XO-ympäristö. Mitenkäs tässä nyt näin kävi, taas kerran?

Vaadimme PS-puolueelta selityksiä.

(Veikkauksia, miten asiaa yritetään Sony-kultin taholta spinnata parhain päin tällä kertaa? Oma lanttini lepää vakiovastauksella "mutta kun PS3 on vielä parin vuoden jälkeenkin devaajille niin uusi alusta, kyllä siitä vielä ihan hyvä tulee joskus myöhemmin jossain vaiheessa ihan varmana, yhyy yhyy!")
 
Vastaus: Un-un-un-rerereal Enggggine @ PS3

Taas on mukavaa kerrottavaa PS3:n suorituskyvystä:
Ovela olit, kun pienellä fontilla kirjoitit ettei sitä huomattaisi ja pääsisit piikittelemään;) Vittuilun mestari vauhdissa taas... Oma vastaukseni on: Pelit puhukoot puolestaan. Killzone, Uncharted, GT tekevät sen.
 
Vastaus: Un-un-un-rerereal Enggggine @ PS3

Ovela olit, kun pienellä fontilla kirjoitit ettei sitä huomattaisi ja pääsisit piikittelemään;) Vittuilun mestari vauhdissa taas... Oma vastaukseni on: Pelit puhukoot puolestaan. Killzone, Uncharted, GT tekevät sen.

Heh, ja noin miljoona muuta peliä, jotka ovat monta kertaa komeampia kuin Frontlines
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom