Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pahoittelen ihan eri aiheen kysymyksen tähän keskelle.

On jäänyt niin paljon mietityttämään tuo, kun sanotaan, että Blu-Ray vie voiton, niin miksi esim. PS3 ja 360-pelit näyttävät yhtä hienoilta? Esim.. Burnout Paradise ja monet, monet muut...
Vai eikö levystä käytetä kaikkea? Näkyykö tuo blu-rayn tila vasta myöhemmin parempina peleinä (graffat, ääni yms.)

Mikä siinä on, kun HD-DVD sinnittelee reilusti pienemmällä kapasiteetillaan? Nämä samat asiat koskevat myös PS3:n ja 360:n konsolikilpaa, samat kysymykset, samat vastaukset?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pahoittelen ihan eri aiheen kysymyksen tähän keskelle.

On jäänyt niin paljon mietityttämään tuo, kun sanotaan, että Blu-Ray vie voiton, niin miksi esim. PS3 ja 360-pelit näyttävät yhtä hienoilta? Esim.. Burnout Paradise ja monet, monet muut...
Vai eikö levystä käytetä kaikkea? Näkyykö tuo blu-rayn tila vasta myöhemmin parempina peleinä (graffat, ääni yms.)

Mikä siinä on, kun HD-DVD sinnittelee reilusti pienemmällä kapasiteetillaan?

Nyt kannattaa siirtyä takavasemmalle tutkimaan asioita tarkemmin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pahoittelen ihan eri aiheen kysymyksen tähän keskelle.

On jäänyt niin paljon mietityttämään tuo, kun sanotaan, että Blu-Ray vie voiton, niin miksi esim. PS3 ja 360-pelit näyttävät yhtä hienoilta? Esim.. Burnout Paradise ja monet, monet muut...
Vai eikö levystä käytetä kaikkea? Näkyykö tuo blu-rayn tila vasta myöhemmin parempina peleinä (graffat, ääni yms.)
Grafiikan laatu ei liity millään tavalla levyn kapasiteettiin.
Oleellisempaa on GPU:n teho, muistin määrä (paljonko graafisia yksityiskohtia pystytään pyörittämään kerrallaan) ja joissain tapauksissa levyn lukunopeus (hidas lukeminen levyltä pätkii strimausta).

Näin niinkuin asioita yksinkertaistaen.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Sonykin lähtee kalastelemaan PC-peli markkinoille PS3 peleillään? Linkki

Kazunori Yamauchi :
It's very, very unlikely that GT will be appearing on another console. But maybe it'll be released on PC. Particularly for the Chinese market.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Grafiikan laatu ei liity millään tavalla levyn kapasiteettiin.
Oleellisempaa on GPU:n teho, muistin määrä (paljonko graafisia yksityiskohtia pystytään pyörittämään kerrallaan) ja joissain tapauksissa levyn lukunopeus (hidas lukeminen levyltä pätkii strimausta).

Näin niinkuin asioita yksinkertaistaen.

Kiitti paljon, alan jo tajuta :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mitenkäs nyt näin, Metal Gear Solid 4:n tekijä Hideo Kojima kertoo olevansa itse peliinsä (ja PS3:een) pettynyt?

http://kotaku.com/381412/kojima-disappointed-with-metal-gear-solid-4

Hideo Kojima sanoi:
I remember saying three years ago that we wanted to create
something revolutionary, but in reality we couldn't really do that because of the CPU.
We're using the Cell engine to its limit., actually. Please don't get me wrong, I'm not criticizing
the PS3 machine, it's just that we weren't really aware of what the full-spec PS3 offered - we
were creating something we couldn't entirely see.

Lohdullista että jopa suuret ja lahjakkaat voivat langeta Sonyn hypeen. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pachterin analyysit olivat taas pielessä, 360 vei PS3:a Jenkkien markkinoilla maaliskuussa. MITEN TÄMÄ ON MAHDOLLISTA???!!!!!!
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Lohdullista että jopa suuret ja lahjakkaat voivat langeta Sonyn hypeen. :)

No jos tällä linjalle lähdetään, niin voitaneen todeta, että aika moni lahjakas(ja vielä useampi lahjaton) on "langennut" MS:n hypeen ostaessaan X360:n, kun otetaan huomioon kyseisen konsolin ongelmat, jotka kaikki pelimaailmaa seuraavat tietävät mainitsemattakin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

No jos tällä linjalle lähdetään, niin voitaneen todeta, että aika moni lahjakas(ja vielä useampi lahjaton) on "langennut" MS:n hypeen ostaessaan X360:n, kun otetaan huomioon kyseisen konsolin ongelmat, jotka kaikki pelimaailmaa seuraavat tietävät mainitsemattakin.

Mielenkiintoista katsoa mitä modet tekevät tälle postaukselle ja postaajalle tuon YS666-episodin jälkeen.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mielenkiintoista katsoa mitä modet tekevät tälle postaukselle ja postaajalle tuon YS666-episodin jälkeen.

Ai kuinka niin? Täysin asiallinen kommentti halventamatta ketään tai mitään. Mainitsin vain asiallisen vertailukohdan Paolon väitteelle, että "pelinkehittäjän olisivat muka langenneet PS3-hypen ansaan", kun yksi (1) pelinkehittäjä totesi, että jotain alussa suunniteltua asiaa ei saatukaan syystä tai toisesta toteutettua.
Mielestäni oli täysin asiallista mainita vertailukohtana jokin todeksi todettu asia kilpailevasta konsolista.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Koittakaas nyt oikeasti päästä raiteillenne jutuissanne.

Zamppa86:kin voisi fiksuna miehenä laittaa vastineekseen jonkun ihan uuden huomion, jota ei tässä ketjussa ole nähty muutamaa tuhatta kertaa aiemmin. Sama muille, jos liipaisi riittävän likeltä. Kaikkeen ei tosiaankaan tarvitse lähteä mukaan, jos oma anti ei ole sen viisaampaa tai rakentavampaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Koittakaas nyt oikeasti päästä raiteillenne jutuissanne.

Zamppa86:kin voisi fiksuna miehenä laittaa vastineekseen jonkun ihan uuden huomion, jota ei tässä ketjussa ole nähty muutamaa tuhatta kertaa aiemmin. Sama muille, jos liipaisi riittävän likeltä. Kaikkeen ei tosiaankaan tarvitse lähteä mukaan, jos oma anti ei ole sen viisaampaa.

Joo myönnetään, että vastine olisi voinut osaltani olla fiksumpikin. Noh, mutta kiitos huomautuksesta ja jatketaan eteenpäin!
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mitenkäs nyt näin, Metal Gear Solid 4:n tekijä Hideo Kojima kertoo olevansa itse peliinsä (ja PS3:een) pettynyt?

http://kotaku.com/381412/kojima-disappointed-with-metal-gear-solid-4



Lohdullista että jopa suuret ja lahjakkaat voivat langeta Sonyn hypeen. :)

Kertoisitko minkä osan hypeä ja myös sen mikä oli Kojiman visio ja mihinkä jouduttiin alkuperäisestä visiosta 'tyytymään'? Sehän on tosiasia ettei mikään teho ole tarpeeksi pelintekijöille. Turha väittää että Kojima olisi PS3een pettynyt kun ei sellaista edes sanonut.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kertoisitko minkä osan hypeä ja myös sen mikä oli Kojiman visio ja mihinkä jouduttiin alkuperäisestä visiosta 'tyytymään'? Sehän on tosiasia ettei mikään teho ole tarpeeksi pelintekijöille.

Mikä minä sellaista olisin kertomaan? :confused:

Tuoltahan sen voit lukaista itsekin.

Turha väittää että Kojima olisi PS3een pettynyt kun ei sellaista edes sanonut.

No keksippäs sitten itse parempi sana kuvaamaan tilannetta, jossa henkilö K luulee
konsolissa P olevan X määrä tehoa, ja alkaa suunnittelemaan peliä - Sitten käykin ilmi
että niitä P:n tehoja ei ollutkaan niin paljon kuin uskottiin, ja pelistä tehtiinkin torso.

Voihan tuolle olla joku täsmällisempi termi, "pettymys" tuli vain ensimmäisenä mieleen. :D

Edit: Paitsi että enhän minä voi ottaa tuosta sanasta kunniaa itselleni, se onkin vain suora
käännös itse artikkelista! :O
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mikä minä sellaista olisin kertomaan? :confused:
.
No ajattelin että pystyisit omat väitteesi perustelemaan... :confused:

Tuoltahan sen voit lukaista itsekin.

"Game-wise, it's pretty close to the original vision: you sneak into the battlefield and can choose whether to do a stealth game or interfere with the battle more directly. But the graphic, side things like motion-blending and the size of the map, totally was not accomplished to my original vision - to my satisfaction."

Siis villit visiot, graafisesti ja pelialueen mukaan, jotka eivät toteuneet onkin Sonyn vika? Minäkin luulin, että osaat perustella viestisi joten onko se minun vikani ettet osaa? Pelillisesti ja sisällöllisesti MGS4 noiden sanojen mukaan on lähellä niitä visioita. Sekö on siten Kojiman taituruutta, muttei Sonyn oikeassa ollutta hypeä? Eipä sanonut muuta kuin että ottivat Cellistä kaiken irti mitä pystyivät. Sen voi uskoa etteivät tällä hetkellä parempaan pystyneet, mutta että saivat vaikeasti ohjelmoitavasta 'supersirusta' kaikki mehut tiristettyä, ei ole kovin uskottavaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Suurin pettymys Kojimalla oli BD:n tila. Ikävä kyllä 50gb EI riittänyt siihen näkemykseen mihin Kojima olisi halunnut päättää sarjan. Tehdään sitten vielä yksi myöhemmin? Sitä kukaan ei vielä tiedä.

PS3:n tehot eivät kai olleet syitä miksi Kojima olisi ollut pettynyt peliin vaan se tosiasia, että Pelintekijä ei saanut tehtyä vieläkään omasta mielestään täydellistä peliä. Varmaan ehkä tämän vuoden yksi kokonaisuutena parhaimmista peleistä tuo MGS4:n. Mutta miten paljon parempi siitä olisi sitten voinutkaan tulla, jos Kojima olisi saanut vielä vähän enemmän aikaa ja etenkin sitä tilaa vaikka 25gb lisää.

Näin minä epäilen, en tiedä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

No, koska osaan englantia, voin suomentaa:

"Kun näytimme ensimmäisen kerran pelimoottoria TGS:sä, tiimi oli erittäin ylpeä ja onnellinen.
PS3 oli unelmakone, tiedäthän, ja aioimme tehdä sitä sun tätä - ja meillä oli niin paljon ideoita.
Mutta kun varsinaisesti aloitimme pelin kehittämisen, ymmärsimme että vastassa oli todella
paljon rajoituksia, joten lopputulos on mitä nyt näette. Alkuperäinen visio oli mennä kymmenen
askelta eteenpäin, todellisuus oli vain yksi askel, mikä ei tarkoita ettemmekö edistyneet."

"Muistan sanoneeni kolme vuotta sitten että halusimme tehdä jotain vallankumouksellista,
mutta käytännössä emme pystyneet tekemään sitä prosessorin vuoksi. Käytämme Celliä
äärirajoilla, itseasiassa. Älä ymmärrä minua väärin, en kritisoi PS3:a, emme vain olleet tuolloin
aivan tietoisia mitä lopullinen PS3 tarjoaisi - Olimme tekemässä jotain mitä emme täysin
nähneet."


Ei kait sitä tuon selkeämmin enää voi ilmaista? Eri asia on kuinka vaikea sitä on sulattaa. :D
Tallemusmedista tai -tilasta Kojima san ei sano mitään - pelkästään prosessorista.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Suurin pettymys Kojimalla oli BD:n tila. Ikävä kyllä 50gb EI riittänyt siihen näkemykseen mihin Kojima olisi halunnut päättää sarjan.
näin minäkin tuon artikkelin ymmärtäisin, mutta minähän katselenkin maailmaa mustan monoliitin varjoista.. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

No, koska osaan englantia, voin suomentaa:

"Kun näytimme ensimmäisen kerran pelimoottoria TGS:sä, tiimi oli erittäin ylpeä ja onnellinen.
PS3 oli unelmakone, tiedäthän, ja aioimme tehdä sitä sun tätä - ja meillä oli niin paljon ideoita.
Mutta kun varsinaisesti aloitimme pelin kehittämisen, ymmärsimme että vastassa oli todella
paljon rajoituksia, joten lopputulos on mitä nyt näette. Alkuperäinen visio oli mennä kymmenen
askelta eteenpäin, todellisuus oli vain yksi askel, mikä ei tarkoita ettemmekö edistyneet."

"Muistan sanoneeni kolme vuotta sitten että halusimme tehdä jotain vallankumouksellista,
mutta käytännössä emme pystyneet tekemään sitä prosessorin vuoksi. Käytämme Celliä
äärirajoilla, itseasiassa. Älä ymmärrä minua väärin, en kritisoi PS3:a, emme vain olleet tuolloin
aivan tietoisia mitä lopullinen PS3 tarjoaisi - Olimme tekemässä jotain mitä emme täysin
nähneet."


Ei kait sitä tuon selkeämmin enää voi ilmaista? Eri asia on kuinka vaikea sitä on sulattaa. :D
Tallemusmedista tai -tilasta Kojima san ei sano mitään - pelkästään prosessorista.

Paitsi että pieni virhe ilmeisesti sattunut suomentaessa?

Please don't get me wrong, I'm not criticizing the PS3 machine, it's just that we weren't really aware of what the full-spec PS3 offered - we were creating something we couldn't entirely see.

Eli missäänhän ei sanota että syynä olisi ollut sonyn hype. Ongelmaksi siis muodostui että Cell ei ehkä tarjonnutkaan ihan sitä mitä KEHITTÄJÄT luulivat. Tosin IBM:llä on kyllä Cellin dokkarit saatavissa, joten...
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom