Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?
Miten niin? Ethän vielä lainkaan esittänyt omaa työnäytettäsi, jossa homma olisi tehty oikein - ainoastaan moitit Paolon käännöstä virheelliseksi (tämän sinänsä rohkean väitteen perustelut tosin jäivät ainakin itseltäni huomaamatta).
Paljasta nyt toki meillekin homman juju, jos sellaisen kerran tiedät!
En edelleenkän väitä että paolon käännös olisi virheellinen, vaan lähinnä tarkoitukseni oli kohdistaa kritiikki siihen että Sonyn (tai jonkun myyn antama hype) antama hype olisi jotenkin syypää siihen että Kojima ei ole tyytyväinen tuotokseensa (Kukapa kertoisi pelin johon Kojima olisi ollut itse tyytyväinen?). Ja lähdin hakemaan viesteilläni sitä, että jos kehittäjät eivät ota selvää laitteesta ja sen ominaisuuksista, johon Paolo itse viittasi viestissä
#23027 kommentillaan:
Lohdullista että jopa suuret ja lahjakkaat voivat langeta Sonyn hypeen
Quotean edelleen Paolon postaamaa Kotakun linkkiä
I remember saying three years ago that we wanted to create something revolutionary, but in reality we couldn't really do that because of the CPU. We're using the Cell engine to its limit., actually. Please don't get me wrong, I'm not criticizing the PS3 machine, it's just that we weren't really aware of what the full-spec PS3 offered - we were creating something we couldn't entirely see.
Mielestäni tuossa ihan selkeästi sanotaan että ongelmaksi tuli CPU, ja ilmeisesti ei sen tehot vaan muut ominaisuudet, niin en oikein ymmärrä että mikä tässä on nyt se ongelma sitten?
Oletan että jokainen osaa myös päätellä lukemansa tekstin pohjalta mitä sillä mahdetaan tarkoittaa. Toisaalta jokainen saa siitä oman "mielipiteensä" tai "mielukuvansa". Viimeisessä lauseessahan todetaan mielestäni hyvin selvästi, että halua oli tehdä vaikka mitä mutta loppujenlopuksi rauta tuli vastaan, sitä en kait ole missään vaiheessa kiistänyt? Jos tuon viimeisen lauseen nyt
vapaasti kääntää suomenkielelle niin mielestäni se olisi jotain tälläistä:
"Älä käsitä väärin, en kritisoi PS3:sta, me emme vain olleet täysin tietoisia mihin todellinen/täysi PS3 pystyy - kehitimme jotain mikä ei lopulta ollut mahdollista"
EDIT:
Tämä olkoon viiminen viesti mun osalta tästä aihealueesta, voidaan jatkaa muusta aiheesta, mutta mun puolesta kaikki tarvittava, ja paljon turhaa on tähän jo mahtunut.