Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ja itseasiassa tuohon Turismoon liittyen; jos esim. Forza 2:ta olisi hinkattu yhtä monta vuotta kuin
GT:tä, niin kilpailisiko se visuillaan paremmin ko. pelin kanssa? En tiedä, mutta mielestäni
pohtimisen arvoinen asia. Olisi se ollut ainakin paljon nykyistä hienompi. Siis jos se olisi
jo ulkona. ;) :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ja itseasiassa tuohon Turismoon liittyen; jos esim. Forza 2:ta olisi hinkattu yhtä monta vuotta kuin
GT:tä, niin kilpailisiko se visuillaan paremmin ko. pelin kanssa? En tiedä, mutta mielestäni
pohtimisen arvoinen asia. Olisi se ollut ainakin paljon nykyistä hienompi. Siis jos se olisi
jo ulkona. ;) :D

Ehkä, ehkä ei... Mutta ota huomioon, että en verrannut GT5P:a mihinkään X360-peliin erityisesti, vaan totesin, ettei mikään peli pärjää tällä hetkellä sille. Saat siis aivan itse valita, mihin X360-peliin vertaat GT5P:a.

Ja toisekseen en kyllä itse ottaisi vertailuun mukaan tuollaista aspektia kuin "kuinka kauan peliä on kehitetty ennen julkaisua". Sehän on jokaisen kehittäjän oma asia: kehittääkö pidempään ja saa ulos yleensä paremman pelin paremmalla grafiikalla ja vähemmillä bugeilla, vaiko julkaiseeko aikaisemmin, jolloin kaikkia kohtia ei ole ehditty hioa aivan täysin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Sehän on jokaisen kehittäjän oma asia: kehittääkö pidempään ja saa ulos yleensä paremman pelin paremmalla grafiikalla ja vähemmillä bugeilla, vaiko julkaiseeko aikaisemmin, jolloin kaikkia kohtia ei ole ehditty hioa aivan täysin.
Kyllä, mutta tässä vertailtiinkin alustojenvälistä suorituskykyeroa, eikä yksittäisten tiimien hengentuotoksia.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kyllä, mutta tässä vertailtiinkin alustojenvälistä suorituskykyeroa, eikä yksittäisten tiimien hengentuotoksia.

Itsehän mainitsit, että "mitenköhän hyvä Forza 2 olisi, jos sitä olisi kehitetty yhtä kauan kuin GT:tä" ;) Sonyn puolella on yleensä vain keskitytty tekemään mahdollisimman hyvä tuote, vaikka aikaa menisikin enemmän, ainakin omien kokemuksieni mukaan näin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Itsehän mainitsit, että "mitenköhän hyvä Forza 2 olisi, jos sitä olisi kehitetty yhtä kauan kuin GT:tä" ;)

Ja siksi onkin fiksumpi tehdä vertailua peleillä jotka ovat keskenään vertailukelpoisia.

Ainakin jos tässä halutaan vetää johtopäätöksiä arkkitehtuurien tehoeroista.



Mutta nyt kapakkaan. Se on moro!!!
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ja siksi onkin fiksumpi tehdä vertailua peleillä jotka ovat keskenään vertailukelpoisia.

Ainakin jos tässä halutaan vetää johtopäätöksiä arkkitehtuurien tehoeroista.

No mainitse nyt sitten ihmeessä vastineesi vertailuun ;) Itse siis mainitsen PS3-yksinoikeuspuolelta GT5P:n, jonka grafiikkaa ja pelattavuutta on kehuttu ympäri maailman. Mikä on sinun valintasi X360-yksinoikeuspuolelta?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Niin siis vertailukelpoiset pelit ovat sellaisia jotka on julkaistu molemmille alustoille samojen tekijöiden toimesta.

Mutta nyt se on tosiaankin moro. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kyllä, mutta tässä vertailtiinkin alustojenvälistä suorituskykyeroa, eikä yksittäisten tiimien hengentuotoksia.

Niin, jolloin voimme vedota aina kehittäjien laiskuuteen. Jos minä taas mainitsen GT:n tai vaikkapa Unchartedin joka on graafisesti tämän hetken kärkipeli, niin sinä vetoat, että kyllä se boksikin taipuisi oikeiden kehittäjien käsissä. Josta taas pääsemme tähän tuttuun jaadajaa-väittelyyn, joka on mielestäni aina yhtä turha. Ehkä sitten konsolien kehityskaaren loppupuolelle tämä on taas järkevämpää.

Väitän muuten, että Motorstorm2 tulee kyykyttämään graafisesti boksin pelit täysin penkin alle.

Puhumattakaan pelintekijöiden tavoitteesta tehdä voittoa, ei maksimoida graafisesti peliä kustannusten noustessa taivaisiin. Johon voi myös taas mainita, että Cod4 ja Gta 4 ovat multiplattareiden graafista kärkeä ja mikäs silloin on tilanne?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Niin siis vertailukelpoiset pelit ovat sellaisia jotka on julkaistu molemmille alustoille samojen tekijöiden toimesta.

Mutta nyt se on tosiaankin moro. :)

Eikö olisi sopivampaa vertailla molempien jotakin suurta jo julkaistua yksinoikeuspeliä? Silloinhan näkisimme, mitä on saatu aikaan, kun peli on alusta alkaen optimoita juuri sille konsolille, mille se on julkaistu?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

No mainitse nyt sitten ihmeessä vastineesi vertailuun ;) Itse siis mainitsen PS3-yksinoikeuspuolelta GT5P:n, jonka grafiikkaa ja pelattavuutta on kehuttu ympäri maailman. Mikä on sinun valintasi X360-yksinoikeuspuolelta?

Zamppa jospa vertailtaisiin sitten kun GT5 tulee. Ei aleta vääntämään rautalangasta jotain demojen perusteella.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Zamppa jospa vertailtaisiin sitten kun GT5 tulee. Ei aleta vääntämään rautalangasta jotain demojen perusteella.

No älähän nyt :D Kyllä me voidaan vertailla ihan hyvin jo nyt minun puolestani, koska GT5P hakkaa graaffisesti jo nyt kaikki muut pelit... Mitähän sitten, kun GT5 ilmestyy ~1 vuoden päästä?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jaa, pojat vertailee peniksiään täällä? :) Kukahan sanoo että se grafiikka on tärkein? Öö, en voi yhtyä keskusteluun koska graafinen ulkoasu EI ole tärkein pelissä. Sen sijaan toimivuus, pelaamisen sujuvuus, innovaatiot, tarina; NÄIHIN pitäisi kiinnittää huomiota. :) Tietenkin grafiikka, eli niin sanottu silmäkarkki on ihan hyvä plussa, mutta pelaisin PALJON mieluummin hiukan huonommalla grafiikalla olevaa peliä jossa oikeasti on sisältöä, kuin pelkkää ulkomuotofiilistelyä jossa sisältö on niitä autoja ja niiden mikromanagerointia. Kuinka naurettavaa se sitten on, "kato kuinka komeita autoja, kato kuinka hienoja puita tuolla radan varressa.." Ette oikeasti ole tosissanne?

Tässä vaiheessa joku varmaan alkaa itkemään että olen nintendon fanipoika, -väärin. Omistan kyllä ensisijaisesti 360:n, (luonnollinen valinta jos on omistanut normiboxin) mutta löytyypä talosta myös DS (omistin myös PSP:n) ja suunnitelmissa on hankkia niinkin "retroa" kuin PS2 (laukesi oma PS2 joskus vuonna kivi ja keppi). Minusta koko helvetin konsolisota painottuu naurettavien fanipoikien itkusirkukseen ja valittamiseen toisen konsolin huonoudesta ja sellainenhan todellakin kehittää? :rolleyes:

Jos jokainen vain keskittyisi kitinänsä sijasta johonkin oikeasti hyödyttävään toimintaan, vaikkapa kehittämään ITSEÄÄN, ilman turhaa vinkumista ja valittamista, niin maailma olisi paljon parempi paikka asua. :eek:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

eipä nyt sinänsä oo väliä enää kumman "tehokonsolin" ostaa, kun näyttää aika paljon samoja pelejä tulevan tulevaisuudessa kummallekkin alustalle. ei sillä että harmittaisi kun xboxin myin pois :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jaa, pojat vertailee peniksiään täällä? :) Minusta koko helvetin konsolisota painottuu naurettavien fanipoikien itkusirkukseen ja valittamiseen toisen konsolin huonoudesta ja sellainenhan todellakin kehittää? :rolleyes:

Jos jokainen vain keskittyisi kitinänsä sijasta johonkin oikeasti hyödyttävään toimintaan, vaikkapa kehittämään ITSEÄÄN, ilman turhaa vinkumista ja valittamista, niin maailma olisi paljon parempi paikka asua. :eek:

Jeh, ja niin saatiin taas uusi osallistuja. Ainiin, sä et "meihin" kuulukkaan..? ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Huh huh, porukalla ruvennu taas mopo keulimaan, kun viikonloppu alkaa painaa päälle;) Täältä voi niin ikään yksi "asiantuntija" heittää oman neuvonsa kehiin, eli ottakaapa poijat rennosti ja korkatkaapa vaikka se rentouttava huurteinen ("tai parikin"):D. Alkaa nimittäin maailma näyttää taas huomattavasti oikeudenmukaisemmalta ja mukavammalta paikalta. Saattaasi sitten olla taas virtaa jatkaa tätä oi niin pyhää sotaa.

Mutta eipä mulla muuta, jatkakaa... kyllä tätä vieläkin ihan mielenkiinnolla lueskelee. Niin ja sori, etten tullut veikenneeksi tota treadin otsikon mukaista kysymystä, eli kuka keskustelijoista vetää sodassa pisimmän korren;).
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

GT5P hakkaa graaffisesti jo nyt kaikki muut pelit... Mitähän sitten, kun GT5 ilmestyy ~1 vuoden päästä?
Olihan Half Life 2:kin aikanaan (ennen julkaisua) erittäin hyvännäköinen peli, jonka ulkoasu jätti vähintäänkin monet kauas taa. Vaan mikä olikaan tilanne julkaisuhetkellä?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Zamppa86: Äläs nyt liioittele, GT prolon grafiikan teknisessä vaativuudessa hakkaa aika moni peli esim. The Darkness - peli joka löytyy vieläpä molemmilta alustoilta. Väittäisin melkein näkemättä myös, että Burnout Paradise on graafisesti vaativampi kuin prolo - tosin tuota en ole edes demona testannut, joten väite sen osalta vain perustuu olettamukseen aiempiin burnoutteihin nähden. Grafiikkaa kun nyt on vaan pakko (ainakin minusta) mitata muullakin kun polygonien määrällä. GT prolosta puuttuu sellaisia ominaisuuksia, jotka tekevät pelistä graafisesti helvetin raskaan, esim. dynaaminen valaistus kompleksisessa ympäristössä tai autojen/objektien hajoaminen (ja sitä kautta myös fysiikan huomioon ottaminen graffoissa). Jos taas kyse oli siitä, mikä peli näyttää eniten "oikealta elämältä", niin onhan nuo prolon hidastukset aika lähellä sitä. Ja missään ei ole autoja mallinnettu varmaan konsoleilla ainakaan tarkemmin. Mutta sitten tämä meneekin jo makuasioiden puolelle, sinä et ole yhtään enempää väärässä tai oikeassa kun sellainen, jonka mielestä esim. Bioshock tai Uncharted näyttää upeimmalta.

Sitten kun puhuu XO:n ja PS3:n välisistä graffaeroista niin teoriassa XO:lla on aina teknisesti parempi näytönohjainratkaisu ja graffa-arkkitehtuuri, joka tarkoittaa teknisesti hivenen paremman mahdollisuuden tarjota parempaa grafiikkaa. PS3:n cellien potentiaalista grafiikan tai fysiikan laskemisen auttamisesta on vaikea sanoa kenenkään mitään konkreettista, kun vielä ei ole julkaistu mitään, joka menisi selvästi tai edes silminnähden XO:sta ohi. Olisi esim. todella meilenkiintoista nähdä, miltä Flatout (Ultimate Carnage) näyttäisi oikein kunnolla PS3:lle tehtynä. Toisaalla taas, Epic on jo demonnut, miten Gearsin seuraavalla pelimoottorilla pystytään pyörittämään satoja locusteja ruudulla samaan aikaan XO:lla.

Mutta nyt kun itsellä on esim molemmat koneet, niin ihmettelen suuresti näitä graffavertailuja, koska erot käytännössä on huomaamattomia (muutamaa poikkeusta lukuunottamatta) - tai ainakin mitättömiä, mitä pelikokemukseen tulee.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

mitä ne grafiikat edes vaikuttaa asiaan? ite kattelen mieluummin oikeasti hyvää peliä joka toimii pelattavuuden osalta enkä helvetin huonoa peliä jossa on hyvät graffat
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom