Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?
Suurimmat nöyristelyni ja pahoitteluni jo etukäteen:
Minä olen ollut epäileväinen XO:n suhteen alusta saakka. Johtuen varmaan siitä, että vanhana nipamiehenä Microsoft on ollut minulle kuin saatana jo ensimmäisestä boksistaan alkaen. No Sonyn pihdatessa omaa konsoliaan ja Wiin ollessa täysin ulkona minun pelimaustani (aivan, olen mieleltäni rajoittunut), aloin harkita XO:n hankkimista ja aikani ihmeteltyä 2006 syksyllä
päädyin tähän lopputulokseen. Se mitä XO tarjosi, oli mielestäni harmaita hiuksia ja pahimmat höyryt päästin ulos linkitetyn viestin muodossa. Sotahan siitä tuli
, mutta en hankkinut, vaikka pelit sinäänsä olivat hyvinkin kiinnostavia. Sittemmin PS3:n tultua maailmaan, ei minulle jäänyt mitään tekosyytä enää harkitakaan toista konsolia taloon. Rajattua aika pelien maailmassa ja sisustukselliset (=kodin hallitus) seikat rajoittivat minun "näkökantani" yhteen moniliittiin and that's it.
Mielenkiinnolla olen kuitenkin seurannut XO:n "kehittymistä". "Uusia" malleja on tullut kuin sieniä sateella. On Eliteä, on Falconia ja aina ei ole pysynyt perässä, että millä termillä tarkoitetaan itse laitetta ja millä takoitetaan laitteen sisuskaluja. No se on sitten omaa tyhmyyttäni. Ja sitten porukka kitisee Sonyn erilaisia PS3-malleja. Joka tapauksessa yritän päivittää ajatusmaailmaani XO:n suhteen. Olenko ymmärtänyt oikein, että kaikki kaupassa olevat XO:t ovat falcon malleja? Oli se sitten Elite, Premium, Pro tai Arcade. Ja toimivuuden pitäisi olla taattua. Vai pitääkö niskakarvojen nousta pystyyn jos joku yrittää myydä Pro:ta?
Ainakin joku huhu väitti, että Falconin myötä RROD-ongelma olisi selätetty. Sitä varten piti perustaa
uusi ketjukin, jotta hurja 40% laukeamisprosentti saatiin näyttämään inhimillisemmältä. Joku pleikkari-fanboy voisi huutaa xbotin perään ongelman kieltämisessä/lakaisemissa maton alle, mutta kyllähän uuden ketjun myötä prosentit ovat paaljon inhmillisemmän näköisiä. Tosin laukeaminen ja matka Saksaan ovat tässäkin yhä edelleen arkipäivää, joten, harmaita hiuksia peläten, seuraavaa mallia yhä odotellessa. Tosin oma plösönikään ei ole se sama, jonka julkaisupäivänä kotiin kannoin, joten ilkkumiset sikseen.
Mikä on Valhalla? 45nm? Yhdistetty grafiikka ja prosessoripiiri? Slim-malli? Olenko ihan ulkona? Tämän huhun seurauksena: olen nyt kahden vaiheilla. Pistänkö 1000 euroa kiinni uuteen tietokoneeseen seuraavaksi viideksi vuodeksi, hankin siitä itselleni pelikoneen ja väännän Halo3:sta lukuunottamatta XO:n helmet läpi t, vai kituutanko nykyisellä P4:lla hamaan tulevaisuuteen ja hankinkin XO:n huutamaan sirkkelinä hiljaiseen huoneistoon.
Tuo DVD-sirkkeli on yhä edelleen SE suurin yksittäinen ongelma XO:ssa. Entä sitten jos tuulettimet on saatu pienemmiksi. Johan tuolle DVD:n pyöritysnopeudelle nauravat Messilän hevosetkin. Tulisiko huhuttuun Valhalla malliin hiljainen DVD-asema? Olisiko se teknisesti edes mahdollista?
Olisin voinut laittaa tämän XO:n omaankin ketjuun, mutta oma statukseni on varmaankin niiiin PS3-värinen, että sotahan tästä olisi tullut alle kahden sekunnin. Tästä syystä jatketaan suosiolla sodan puolella, vaikka lopputuloshan on jo selvä: wii vetää pisimmän korren. Tämä muu keskustelu on vain enää rähinöintiä tavan vuoksi.