Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

GT5Prolo on ainut peli missä mulla on ollut ongelmia päivityksen kanssa. Silti sekin onnistui suhteellisen kivuttomasti. Järjestelmäpäivityksetkin on tulleet about joka kerta nopeasti. HS, Lair, EoJ, ym. päivitykset on kaikki tulleet salaman nopsaan, ihan niin kuin boxillakin kaikissa peleissä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Haze-uutista sivuten; Minua ainakin tympäsee tämä trendi julkaista pelit sub-hd-resoluutioilla.

Tuntuu siltä että pelitekijät panostavat hienoihin varjostin- & blurriefekteihin, jotta saavat pelinsä
näyttämään kilpailijoitaan hiennommilta "bullshoteissaan". Oikea, konsolin pukkaama kuva
onkin sitten kaameaa pikselimössöä, kaukana pressikuvien laadusta.

HD-ready-televisiolla joku 640p-kuva on vielä ihan riittävä, mutta videotykillä silmät itkevät jo verta.

Jos vuonna 2006 olisi PC:lle julkaistu peli jonka max resoluutio on 1024x576, olisi moinen tekele
naurettu suohon. Miksi konsolipelaajien pitäisi olla anteeksiantavampia? Mehän joudumme maksamaan
peleistämme enemmän!
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Totta puhuupi Paolo, 100% samaa mieltä. Tuo 640p on ehdoton minimi. Se sentään näyttää kohtalaisen hyvältä. Onhan se todettu jo CoD4:ssä ja Halo3:ssa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Neogaffisa muistan jotain tuollaista lukeneeni ja kysyinkin menikö arvaus päin männikköä. Pieni etsintä beyond3d:ssä tuoti kuitenkin vastauksia.

http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=45775&highlight=blades

Tuolta selviää että Blades on natiiviresoltaan 720p(XMB natiivi 1080p) ja että grafiikassa on jouduttu käyttämään huonompaa materiaalia resurssien säästämiseksi. Eli ihan väärässä en ollut, Blades kun on rumalta näyttänyt silloin ku sitä on joutunut muutamaan otteeseen käyttämään.

Metsään meni, sillä 720p on edelleen HD-resoluutio. Niitä resursseja on säästetty käyttöjärjestelmälle tietty määrä jo alusta alkaen. PS3:lla mahdollisesti joskus nähtävä ingame-XMB tulee haukkaamaan osan aikaisemmin peleille varatuista resursseista, joten heillä onkin nyt pohtimista miten saada se toimimaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Eikös PS3:lla ole alusta asti varattu tietty muistimäärä XMB:lle, vaikka ingamea ei vielä olekaan?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ja paskat. Jos resoluution tiputus meinaa parempaa pelikokemusta niin kiitos kyllä kelpaa.

Odottakaa vaan sitä MGS4:sta :p

Läpällä mä vaan, mutta Kojima itse sanoi joskus, että hänelle on yksi ja hailee sillä resoluutiolla.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ja paskat. Jos resoluution tiputus meinaa parempaa pelikokemusta niin kiitos kyllä kelpaa.
Imo pitäisi karsia muualta kuin resosta... Ja muutenkan en ymmärrä miten Haze on muka teknisesti niin vaativa että reso on täytynyt laskea noin alas.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Imo pitäisi karsia muualta kuin resosta... Ja muutenkan en ymmärrä miten Haze on muka teknisesti niin vaativa että reso on täytynyt laskea noin alas.

No sitä en halua mennä edes arvuuttelemaan... ei tosiaankaan luulisi olevan grafiikan monimutkaisuudesta ainakaan kiinni. Ja minusta tuo resoluutio asia pitäisi katsoa pelikohtaisesti. Jossain räiskinnässä ne muutamat lisäpikselit voivat oikeasti olla hyödyksikin, mutta esmes jossain japsiropessa saa olla aika einari, että huomaa eron. Järki käteen sano.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Eikös PS3:lla ole alusta asti varattu tietty muistimäärä XMB:lle, vaikka ingamea ei vielä olekaan?

http://www.ps3fanboy.com/2007/05/14/new-playstation-3-sdk-released-os-memory-footprint-lessened/

# OS footprint reduced from 64MB in December to 52MB in the most recent release, roughly a 20% drop in resource cost.
# Friends list costs 25 MB (?!) + 8MB for startup
# Remote play for PS3 games possible - costs only 8 MB
# PS3 OS cost: 84MB | X360 OS cost: 32MB (ouch)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Huomautettakoon, että tuo perustuu SDK:n versioon 1.60, joka julkaistiin melko tarkalleen vuosi sitten. Nyt ollaan menossa (muistaakseni) versiossa 2.35. Tilanne on tuosta varmastikin jonkin verran muuttunut. Se lienee kuitenkin edelleen varmaa, että tuohon X360:n käyttiksen 32 megaan ei olla päästy.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Eilen vaimoke pelasi olohuoneessa X360:lla ja päätin ottaa muutaman matsin Resistancen verkkopeliä makuuhuoneen PS3:lla. En ollut aiemmin pelannut kyseistä peliä makkarin koneella.

Voi sitä juhlaa mikä TAAS tuli eteeni. Jotta peliä voisi pelata verkossa, täytyi ladata päivitys. Siihen meni 10M liittymällä muutaman sekunnin yli 35 minuuttia!!

Onneksi on leffahuoneessa toinen X360. Alkaa meikäläisen PS3-pelailut tässä nimittäin vähitellen kyllä hiipua olemattomiin. Satunnaispelailua ei näköjään sillä ainakaan kannata enää yrittää.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Voi sitä juhlaa mikä TAAS tuli eteeni. Jotta peliä voisi pelata verkossa, täytyi ladata päivitys. Siihen meni 10M liittymällä muutaman sekunnin yli 35 minuuttia!!

Montakos sataa megaa sieltä ruksutti tulemaan? :O
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Montakos sataa megaa sieltä ruksutti tulemaan? :O
Resistancen viimeisin päivitys oli muistaakseni n. 500 megaa. Tosin se ilmestyi muistini mukaan jo viime vuoden puolella*. Mutta sitä suuremmalla syyllä päivityksen pitäisi kymppimegaisella letkulla tulla juuri niin nopeasti kuin yhteys vaan antaa myöten. Mihinkään ruuhkaan palvelinpäässä ei tässä vaiheessa pelin elinkaarta oikein voi vedota.

* Update 4 ilmestyi jo viime kesänä, eli aika satunnaispelailusta lienee kyse. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

* Update 4 ilmestyi jo viime kesänä, eli aika satunnaispelailusta lienee kyse. :)

Kuten mainitsin, en ollut peliä pelannut aiemmin tuolla makuuhuoneen konsolilla.

Valikkojen mukaan Resistance vie kovalevyltä nyt 210MB. En sitten tiedä minkäkokoisen jättikimpaleen se sieltä downloadasi, mutta yli 35 minuutin latausaika tuolla liittymänopeudella on kyllä aika uskomaton. Tuollaiset asiat harmittavat todella paljon, sillä halusin vain ottaa pari pikaista death matchia.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Valikkojen mukaan Resistance vie kovalevyltä nyt 210MB. En sitten tiedä minkäkokoisen jättikimpaleen se sieltä downloadasi, mutta yli 35 minuutin latausaika tuolla liittymänopeudella on kyllä aika uskomaton.
Kyllä se päivitys oli sitten tuon kokoinen. Meikun PS3 näyttää Resistancen datatiedoston kooksi n. 500 megaa, mutta se selittynee ostamillani karttapaketeilla.

Update! Laskeskelin tuossa, että tiedonsiirtonopeus on ollut vain n. 100 kt/s, mikä on vain kymmenesosa 10M-liittymän maksiminopeudesta. Jos koko kapasiteetti olisi ollut käytössä, olisi päivitys tullut alle neljässä minuutissa. Tosin sekin on aika paljon verrattuna siihen, että suurinkin X360-pelini päivitys on vaatinut vain n. 10-15 sekunnin latauksen. Suurin osa menee 2-3 sekunnissa, letkuna 30 megan kaapelimodeemi.

Tuollaiset asiat harmittavat todella paljon, sillä halusin vain ottaa pari pikaista death matchia.
Uskon. Noin satunnaiselle verkkopelaajalle tuon kokoluokan päivityksetkin pitäisi tulla max. muutamassa minuutissa. Kyllä tuossa itsekin viikonloppuna ehdin pelata pitkän pätkän Zumaa boksilla, kun PS3 latasi ~350 megan päivitystä pokeripeliin. Päivitys oli pakko ladata ja asentaa, vaikka ei ollut aikomustakaan pelata verkossa. Lataamiselta olisi välttynyt vain ottamalla Pleikkari kokonaan irti netistä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Onkohan porukalla jotain halppismarketin piuhoja käytössä kun ei tunnu noilla kovillakaan nopeuksilla tulevan tavaraa kunnolla... Mulla on 8meganen ja päivityksiä ei ole ikinä tarvinut odotella kovinkaan kauaa. Ainut missä meni suht kauan on ollut eye of judgementin päivitys. Muuten ei ole ollut juuri mitään ongelmia.

Ainut etu boxilla on tähän mennessä ollut on ne demot mitä pääs pelailemaan nopeammin. Sais se automaattinen asennus tulla ps3 latauksiinkin, ei niillä asentamattomilla tiedostoilla kuitenkaan tee yhtään mitään niin minkä takia ne pitää jättää siihen muotoon... Kait siinä on ajateltu, että voit viedä sen sitte kaverille tai jotai.... Enivei siihen vois tulla vaikka joku valinta millä sais sen päälle tai pois.

Ja itkeminen resoluutioista on kyllä melko ymmärrettävää. Itellä on viellä pelikäytössä 22" näyttö joten siinä ei viellä ole hirveitä ongelmia. Kuitenkin kun joku päivä tulee ostettua se isompi järkäle niin olisi se kiva ettei kuva puuroudu täysin sen kanssa. Kaipa noi resoluutiot sitten nousee koneiden ikäännyttyä ainakin toivottavasti.

Se mitä käyttiksiin tulee niin molemmathan on melkein identisiä ??? Boxilla on enemmän karkkia taustalla ja pleikalla taas valikot on hieman nopeammat käyttää, kuitenkin molemmat toimii ihan samanlailla. Paina sivulle pääset sivulle paina ylös pääset valikon sisällä ylös.... Joten miten se voi olla sen vaikeampaa toisella koneella ?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Onkohan porukalla jotain halppismarketin piuhoja käytössä kun ei tunnu noilla kovillakaan nopeuksilla tulevan tavaraa kunnolla...
Ei ole piuhaa ollenkaan, vaan sekä PS3 että X360 juttelevat WLANin yli. Tukiasemana on Apple Airport Extreme. Saman tukarin kautta tietokoneelle (Macbook Pro) tiedonsiirtonopeus ulkomaailmasta on parhaimmillaan n. 2,4 megatavua sekunnissa. WLANin yli PlayStation Storesta ja Xbox Marketplacesta konsoleille menee reilun megan sekunnissa. Pelipäivityksien hitaus ei siis selity vastaanottavan pään verkon hitaudella.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Saat sit jotain sunnuntaipalveluu operaattoriltas :/

Mullaki oli aluks langattomana ja sitte myöhemmin langalla kummallakaan ei mitään järkyttäviä odotusaikoja ole tullut vastaan ...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Saat sit jotain sunnuntaipalveluu operaattoriltas :/

Mullaki oli aluks langattomana ja sitte myöhemmin langalla kummallakaan ei mitään järkyttäviä odotusaikoja ole tullut vastaan ...

Bull. Kun imutan faileja esim. pcworld.comista, tulee tavara niin lujaa ettei silmät pysy mukana. Myös XB Live Arcade-pelien lataukset tulevat todella nopeasti. Verkkoyhteyteni on oikeasti nopea, vika on ihan rehellisesti Sonyn päässä, joka ei vain lähetä dataa kunnolla.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Bull. Kun imutan faileja esim. pcworld.comista, tulee tavara niin lujaa ettei silmät pysy mukana. Myös XB Live Arcade-pelien lataukset tulevat todella nopeasti. Verkkoyhteyteni on oikeasti nopea, vika on ihan rehellisesti Sonyn päässä, joka ei vain lähetä dataa kunnolla.
Komppaan Tonppaa. (Hei, se melkein rimmaa!) Jos tismalleen saman intter njetin kautta tulee dataa jopa se 2,4 megaa sekunnissa, ei vain 100 kiloa sekunnissa valuvat pelipäivitykset selity muulla kuin lähettävän pään kapasiteettiongelmilla.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom