Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tuo nyt ole kyllä uutta sukupolvea nähnykkää...

Niin tai näin, WiiWare sai lentävän lähdön juurikin Final Fantasyn+lostwindin avulla. Kiinnostus palvelua kohtaan on kova niin pelintekijöillä kuin kuluttajillakin. Sitä en tasan tarkkaan tiedä miten Sony und Mikkisofta on latauspalvelun sisällön tuottamisensa sössineet, mutta WiiWarella näyttäisi olevan suhteellisen valoisa tulevaisuus. Hiukan yllättäen ladattavat pelit ovat nousseet Wiin kilpailuvalteiksi... :eek:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Niin tai näin, WiiWare sai lentävän lähdön juurikin Final Fantasyn+lostwindin avulla. Kiinnostus palvelua kohtaan on kova niin pelintekijöillä kuin kuluttajillakin. Sitä en tasan tarkkaan tiedä miten Sony und Mikkisofta on latauspalvelun sisällön tuottamisensa sössineet, mutta WiiWarella näyttäisi olevan suhteellisen valoisa tulevaisuus. Hiukan yllättäen ladattavat pelit ovat nousseet Wiin kilpailuvalteiksi... :eek:

Kyse olikin siitä että tuo FF olisi nyt jotenkin uutta sukupolvea.

En halunnut mitenkään kritisoida WiiWarea, koska se varmasti on ihan hyvä palvelu, tosin hintapolitiikasta on joillain tahoilla ollut sanomista.

Sony ainakin on panostamassa tuohon verkkojakeluun aika kovalla kädellä ja SCEA julkaiseekin nyt kesällä pelejä ainoastaan tuolla Storessa (mm. Siren:n ensimmäinen episodi), tosin tähä varmasti vaikuttaa yhden kovan PS nimikkeen tuleminen kauppojen hyllyille kesällä, eli MGS4:n
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Sony ainakin on panostamassa tuohon verkkojakeluun aika kovalla kädellä ja SCEA julkaiseekin nyt kesällä pelejä ainoastaan tuolla Storessa (mm. Siren:n ensimmäinen episodi), tosin tähä varmasti vaikuttaa yhden kovan PS nimikkeen tuleminen kauppojen hyllyille kesällä, eli MGS4:n

Ööh, eikös microsoftikin ole panostanut varsin kovasti jo parisen vuotta... Xbox live arcadessa näyttäisi olevan lähemmäs 130 pikkupeliä joista osa melkoisia hittejäkin vielä. Enpä nyt näe että wii olisi tässä asiassa mitenkään johtoasemassa, pikemminkin epäilen osaako wiin käyttäjäkunta niitä pelejä välttämättä löytää netistä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ööh, eikös microsoftikin ole panostanut varsin kovasti jo parisen vuotta... Xbox live arcadessa näyttäisi olevan lähemmäs 130 pikkupeliä joista osa melkoisia hittejäkin vielä. Enpä nyt näe että wii olisi tässä asiassa mitenkään johtoasemassa, pikemminkin epäilen osaako wiin käyttäjäkunta niitä pelejä välttämättä löytää netistä.

X-Box Livessä taas se ongelma just on se, että ne on niitä pikkupeliä. PSNässä ei ole (ja ei taida olla WiiWaressakaan) mitään estettä julkaista ihan mitä tahansa peliä. Esimerkiksi mikään ei olisi estänyt Rockstaria julkaisemasta GTA4ää PSNän Storessa. Sen takia PSNässä on ihan "oikean kokoisia" pelejä (ala Warhawk ja GT5 Prologue) myynnissä.

Liven ongelma on juuri se, että pelien koko on pakotettu pieneksi, ja julkaisija joutuu erikseen neuvottelemaan Microsoftin kanssa, jos haluaa julkaista isomman limpun.

Edit: typoa.

Edit 2: Olisi muuten ollut mielenkiintoinen latailurumba tuon GTA4n kanssa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

X-Box Livessä taas se ongelma just on se, että ne on niitä pikkupeliä. PSNässä ei ole (ja ei taida olla WiiWaressakaan) mitään estettä julkaista ihan mitä tahansa peliä. Esimerkiksi mikään ei olisi estänyt Rockstaria julkaisemasta GTA4ää PSNän Storessa. Sen takia PSNässä on ihan "oikean kokoisia" pelejä (ala Warhawk ja GT5 Prologue) myynnissä.

Liven ongelma on juuri se, että pelien koko on pakotettu pieneksi, ja julkaisija joutuu erikseen neuvottelemaan Microsoftin kanssa, jos haluat julkaista isomman limpun.

WiiWaressa on 40 megan kokorajoitus. Tosin silläkin saadaan ihmeitä aikaan, plus ladattava lisäsisältö kasvattaa pelien kokoa, joten sitäkautta voi rajoitusta kiertää.

Ja mitä pallokalan kommenttiin tulee, niin hyvin on Wiin omistajat ainakin VC:n löytänyt. Myös WiiWaren aloitus näyttää suht hyvältä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

X-Box Livessä taas se ongelma just on se, että ne on niitä pikkupeliä. PSNässä ei ole (ja ei taida olla WiiWaressakaan) mitään estettä julkaista ihan mitä tahansa peliä. Esimerkiksi mikään ei olisi estänyt Rockstaria julkaisemasta GTA4ää PSNän Storessa. Sen takia PSNässä on ihan "oikean kokoisia" pelejä (ala Warhawk ja GT5 Prologue) myynnissä.

Liven ongelma on juuri se, että pelien koko on pakotettu pieneksi, ja julkaisija joutuu erikseen neuvottelemaan Microsoftin kanssa, jos haluaa julkaista isomman limpun.

Edit: typoa.

Edit 2: Olisi muuten ollut mielenkiintoinen latailurumba tuon GTA4n kanssa.

WiiWaressa pelien maksimi koko taitaa nyt kuitenkin olla reilun 40 megan tienoilla, joten ei sinne paljoa suurempia eepoksia varmaankaan ole tulossa kuin liveenkään. Aika hyviä teoksia tosin saa noinkin pieneen tilaan ahdettua.

Edit: Olipa hidas ja Jooseppi nopea.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

kyllä mulle on AINA valunut noi firmis päivitykset kahta megaa sekunnissa, siinä ei paria minuuttia kauempaa mene, kyllä se ongelma taitaa olla sitten josain muualla jos teidäm 10 megasilla saa tuntitolkulla odotella.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tämä on vähän sama kuin Scatterin valitus kun osti PS3:n, että ensin pitää päivittää kone ja sitten kaikki pelit mitä pelaa... No mitenkäs on boxilla? Pitää päivittää kone ja kaikki pelit mitä pelaa. Aika huono valituksen aihe siis. Päivitykset on just jees niin kauan kun pelit julkastaan valmiina ja päivitykset vain parantaa kokemusta sekä tarjoaa jotain uutta.

Erona on kuitenkin se, että XO:lla päivityksessä menee 30 sekuntia ja PS3:lla 30 minuuttia. Minulle sillä on oikeasti väliä ja marmatuksen aihe, kun joka peli tuntuu vaativan päivityksen firmiksestä puhumattakaan ja kun ostan noita pelejä melko tiuhaan tahtiin. XO:lla se päivitysrumba ei pääse nopeuden takia vituttamaan.

Nyt en ole tehnyt mitään muuta kun pelannut uutta AoC:tä, joten saa nähdä mikä rumba odottaa kun laitan XO:n ja PS3:n seuraavan kerran tulille...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

ja boxillahan ei ole pakko päivittää jollei halua pelata netissä mutta pleikalla on jos ne vaatii tietyn firmiksen niin ei muuta kuin uutta firmistä asentamaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

ja boxillahan ei ole pakko päivittää jollei halua pelata netissä mutta pleikalla on jos ne vaatii tietyn firmiksen niin ei muuta kuin uutta firmistä asentamaan.

Ja firmis löytyy siltä levyltä, joten netistä ei tarvitse ladata. Ihan samahan on Boxinkin peleissä. Voivat tarvita uudemman käyttiksen mitä koneessa valmiina (ainakin GRAWssa oli niin), ja kumma kyllä.. Sekin löyty siltä levyltä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ööh, eikös microsoftikin ole panostanut varsin kovasti jo parisen vuotta... Xbox live arcadessa näyttäisi olevan lähemmäs 130 pikkupeliä joista osa melkoisia hittejäkin vielä. Enpä nyt näe että wii olisi tässä asiassa mitenkään johtoasemassa, pikemminkin epäilen osaako wiin käyttäjäkunta niitä pelejä välttämättä löytää netistä.

Wiiwaresta on ennustettu vähän kovemman luokan palvelua muutamasta syystä. Ensinnäkin sinne saa tehdä vapaasti mitä vain kunhan se menee ikärajatarkastuksesta läpi ja toisekseen se tarjoaa kovemmat voitto-osuudet pelintekijöille kuin kilpailevat palvelut. Varmasti houkuttelee pelinkehittäjiä puoleensa kuten on jo nyt huomattu.

Jo julkaisuspeleistä löytyy aika kovan luokan pelejä, eivätkä ne tunnu miltään pikkupeleiltä. Final Fantasy menisi melkeinpä täysihintaisesta pelistä sisällön suhteen. Lost Winds taas on hiotumpi ja paremman näköinen kuin monet täysihintaiset Wii pelit, vaikkakin lyhyt. Itselleni kolmantena mielenkiintoisena pelinä julkaistiin Toki Tori. Ja vaikka mitä mielenkiintoista on tulossa ja julkistuksia tulee kokoajan lisää kovalla tahdilla.

Edit: Eniten odotan ehdottomasti World of Goota ja Telltalen Strong bad's Cool Gamea
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Splinter Cell Conviction "back to the drawing board"

according to a report in the latest Xbox World 360 mag. Though Ubisoft isn't saying anything, the mag says it's heard that the surprising development decision has forced Splinter Cell back into the festive period of 2009 - or as late as Spring 2010.

http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=189247
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

WiiWaressa pelien maksimi koko taitaa nyt kuitenkin olla reilun 40 megan tienoilla, joten ei sinne paljoa suurempia eepoksia varmaankaan ole tulossa kuin liveenkään. Aika hyviä teoksia tosin saa noinkin pieneen tilaan ahdettua.

Aihetta sivuten: Live Arcade pelien kokorajoitus on nyt 350 megatavua.


Ja muutakin jännää kuuluu Livestä:

Of course, the most significant and highly anticipated update to the site is the added capability to support community games submission, peer review, and distribution over Xbox LIVE Marketplace. We announced this new service at GDC, where it was met with great excitement around the world. Today, I am pleased to invite all our XNA Creators Club premium members to join us in a closed Beta of the new community games distribution service.

http://creators.xna.com/en-us/home_feature_detail


Starting this holiday, all Xbox LIVE users in selected regions will be able to download and play community games.

Eli pian kaikki Live-käyttäjät pääsevät käsiksi XNA-homebrew-peleihin! \o/
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Niin, pois jäävät aluksi tod. näk. itäiset markkina-alueet, mutta eiköhän palvelu jossain välissä sinnekin rantaudu.

Tai sitten vain kolme suurta saavat; usa, canada ja uk. Mutta hyvä jos tuo tosiaan tulee useammalle maalle pienellä aikavälilllä. Toivottavasti menestyy että Sony tuo takaisin NetYarozen tai vastaavan. Uutta nuo harrastelija voimin tehdyt pelit eivät plesellä ole. PS1 aikoihin vaan ei ollut muita jakelukanavia kuin pelilehtien demo-CDt.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom