Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Eliytres sanoi:
Nintendon tuotteet ovat perinteisesti olleet todella laadukkaita, mistä GC ja myös toivottavasti Wiikin kertovat. (Mitä GC sitten kestää? !Katso linkki!

Nintendo on ajatellut, että kun pelaajaa alkaa viluttamaan kesken pelin, eikä ohjaimen nakkaamisesta saa tarpeeksi helpotusta, voi koneen repiä irti seinästä ja paiskoa sitä pitkin taloa.

Sonylle seuraava sukupolvi on varmasti vaikein, yksi kilpailija on jo pitkällä myynnissä* ja toinen on halpa**.

*5 miljoonaa laitetta on pitkällä, peruslaitekanta on jo hyvä ja potentiaalisia kuluttajia löytyy ne noin viisi miljoonaa. **Nintendon markkinapuheiden mukaan, oletettavasti totta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Eliytres sanoi:
Siinä taas minun omat mielipiteeni. :)
Edit: oikeastaan huvittaa kuinka huonoja syitä olet listannut tuohon. :D Samoja ominaisuuksia jopa paremmin toteutettuna löytyy kilpailijoilta edullisempaan hintaan. Oikeastaan ainoa syy joka PS3:n pariin vetää, on nämä FF:t, GT:t, Tekkenit, Ridge Racerit, MGS:t ja monet muut jatko-osa-sarjat, joissa mennään jo ties kuinka monennetta osaa läpi. Saapa nähdä meneekö kymppi rikki Tekkeneissä PS3:n elinkaaren aikana (seuraava osahan on 7. kun Tag Tournament lasketaan mukaan). :rolleyes:
Hah hah, arvelinkin että näin käy, vaikka selkeästi ilmoitin, että kyseessä ovat omat mielipiteeni. Huvittavasti löytyi heti toinen mielipide, joka on parempi, koska se on kirjoittajan oma :p Ja minun mielipiteeni ovat huonoja. Olen siis väärässä väittäessäni, että minulle paras ohjain on PS2:n :p

-Niin, onko Blue Ray toteutettu paremmin kilpailevassa konsolissa? Mielenkiintoista! Kerro lisää. Mistä muuten löysit näkymäsi Blue Rayn häviöstä, koska sitä ei ole edes vielä myynnissä?
-Uskon, että PS3 on aika lailla kestävä, ja uskoni perusteena on PS2, joka Suomeen tullessaan oli kestävä. Japanin koneet eivät voisi vähempää kiinnostaa.
-Ennemmin otan kovon valmiina, kuin maksan siitä taas erikseen, niinkuin monesta muustakin asiasta kalassa.
-Taitaa muilla olla myös 1080p ja ilmainen online-palvelu? Jos sinulla ei ole HD-ready TV:tä, ei se ole minun ongelmani.
-PS3:n äänen tulet kuulemaan sitten kun laite tulee myyntiin. Kyse on uudesta jäähdytysteknologista.

Odotan mielenkiinnolla esim. Tekkenin, MGS:n, GT:n, Socomin jne. seuraavia osia. Pidän kyseisten pelien tarinoista ja pelattavuuksista, joiden uskon jopa paranevan grafiikkojen ohella PS3:n myötä. Lisäksi monet uudet yksinoikeuspelit vaikuttavat erittäin kiinnostavilta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Lloyf sanoi:
Itseasiassa he ovat tehneet tämän. En muista koska, mutta menivät vaihtamaan reseptiä. Vaihtoivat nopesti takaisin kun ei kelvannut. Ja tosiaan light on jotain aivan karmeaa, "ei sokeria!" ja vielä kehuvat sillä..
Niin Sonykin teki sen bumerangi-ohjaimensa kanssa. Ymmärsivät kuitenkin muuttaa sen takaisin vanhaan kauan ennen kuin laite tulee myyntiin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Eliytres sanoi:
7. Ominaisuus joka on kopioitu suoraan Xboxista. Kovon saa myös Xbox 360:aan. Wii sitä ei edes tarvitse, mutta mahdollisuus sen liittämiseen on olemassa (muistaakseni USB:n kautta).
Taisi kuitenkin olla PS2 ensimmäinen konsoli johon sai kiintolevyn.
Mistäköhän muuten on peräisin muoti pitää konsoleita pystyasennossa? ;)

Eliytres sanoi:
9. Oletko kuunnellut jossain? Olisipa mukava nähdä minkälaiset jäähdytysjärjestelmät PS3:een tulee, mikäli sen tosiaan luvataan olevan käytännössä äänetön. Sen verran lämpenevää tavaraa on siihenkin laatikkoon kuitenkin ahdettu. Sonyn lupaus asiasta on lähinnä yhtä tyhjän kanssa. (ko. yhtiö kärsii mielestäni lievästä luottamuspulasta tällä hetkellä)
Silminnäkijä ja korvinkuulija on kohtalaisen vakuuttunut: http://psinext.e-mpire.com/index.php?categoryid=20&m_articles_articleid=546


EDIT: Hommia Sonylla tulee varmasti riittämään ja takkiin tulee tänä vuonna rankasti. Kannattaa tarkistaa ensi huhtikuussa, pitivätkö Sonyn jo viime huhtikuussa ennustamat 100 miljardin jenin (n. 700 milj. euron) tappiot SCEI:lle paikkansa. Ekalla neljänneksellä mentiin jo 180 milj. euroa miinukselle.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Psyko sanoi:
Hah hah, arvelinkin että näin käy, vaikka selkeästi ilmoitin, että kyseessä ovat omat mielipiteeni. Huvittavasti löytyi heti toinen mielipide, joka on parempi, koska se on kirjoittajan oma :p Ja minun mielipiteeni ovat huonoja. Olen siis väärässä väittäessäni, että minulle paras ohjain on PS2:n :p
Et ole tässä väärässä, sillä tuo paremmuus riippuu ihan siitä mistä itse pidät. Itselleni ovat sopineet niin gamecuben, xbox(S ja norm), playstation / ps2 -ohjaimet vallan hyvin. X0 ohjain kyllä vakuutti muotoilullaan, mutta ei tuo PS3 huono ole, Sonyn osalta tosin taas tämä, että esim tärinää ei voitu asennontunnistimen kanssa samaan aikaan.

-Niin, onko Blue Ray toteutettu paremmin kilpailevassa konsolissa? Mielenkiintoista! Kerro lisää. Mistä muuten löysit näkymäsi Blue Rayn häviöstä, koska sitä ei ole edes vielä myynnissä?
Tässä kohtaa Blu-ray(ei Blue Ray) PS3 suurin _etu_, jos verrataan X0; suoraan kilpailijaan(katson että Wii myy huolimatta näiden kahden taistelusta). Tulevaisuudessa lisääntyneestä tallennuskapasiteetista on varmasti hyötyä, mutta sopii epäillä onko Sonylla täysin pelit vain mielessä tässä kohtaa, lähinnä uskoisin että tarkoitus on luoda laitekantaa Blu-ray elokuville(levyille). Eriasia kannattaako riskeerata koko touhu korkealla hinnalla, Blu-ray ja Cell eivät edusta aivan sitä halvinta tekniikkaa. Tällä hetkellä Blu-ray leirissä DL -levyt tuottavat ongelmia. Halpa(halvin Blu-ray) Blu-ray soitinhan tuo tällä hetkellä on. Mitään suurta voittoa ei tällä hetkellä voi ennustaa kumpaakaan leiriin, tilanne on 50:50.

-Uskon, että PS3 on aika lailla kestävä, ja uskoni perusteena on PS2, joka Suomeen tullessaan oli kestävä. Japanin koneet eivät voisi vähempää kiinnostaa.
Kestäviä samassa suhteessa kuin mitkä tahansa uudet elektroniikkalaitteet. Kestävyydestä on turha puhua/väitellä ennekuin itse laitteet ovat olleet käytössä edes sen 1kuukauden.

-Ennemmin otan kovon valmiina, kuin maksan siitä taas erikseen, niinkuin monesta muustakin asiasta kalassa.
Niin, Sony paljon tuuletti aluksi, että konsoleista on turhaa tehdä eriversioita, miten sitten kävikään. HDMI puuttuminen halvemmasta PS3 mallista on kyllä iso puute, kerran Sony sitä aiemmin on niin kovasti liputtanut. Core+kiintolevy = halvempi kuin halvin PS3, premium myös. Muutenkin korkea hinta yhdistettynä karsittuihin ominaisuuksiin on vähintääkin outoa markkinointia Sonylta(alunperin luvatut HDMI 3kpl esim.)

-Taitaa muilla olla myös 1080p ja ilmainen online-palvelu? Jos sinulla ei ole HD-ready TV:tä, ei se ole minun ongelmani.
Leffoissa 1080p:stä ei ole hyötyä, ja uskon että kovinkaan monen edes HDTV laitteita omistavan kotoa tuki löytyisi.
-PS3:n äänen tulet kuulemaan sitten kun laite tulee myyntiin. Kyse on uudesta jäähdytysteknologista.
Tästä en itse ole lukenut juurikaan, kun eivät nämä uudemmat tarjokit Microsoftilta ja Sonylta vakuuta, Sonyn hypettäminen on lähes samassa mittakaavassa tosin kuin PS2 aikoihin. Silloin iski kova pettymys.

Odotan mielenkiinnolla esim. Tekkenin, MGS:n, GT:n, Socomin jne. seuraavia osia. Pidän kyseisten pelien tarinoista ja pelattavuuksista, joiden uskon jopa paranevan grafiikkojen ohella PS3:n myötä. Lisäksi monet uudet yksinoikeuspelit vaikuttavat erittäin kiinnostavilta.
Loppujenlopuksi pelit ratkaisevat, E5 pre-rendered fiasko Sonyn osalta on kyllä vahvasti muistissa. Ei ollut selkärankaa myöntää tuotakaan tuolloin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

NoSpoon sanoi:
Muutenkin korkea hinta yhdistettynä karsittuihin ominaisuuksiin on vähintääkin outoa markkinointia Sonylta(alunperin luvatut HDMI 3kpl esim.)
Ei niitä kahta enempää kyllä missään vaiheessa ollut: http://www.konsolifin.net/ylli/upload/uutiset/ps2/1116288074_ps3_3.jpg
Lisäksi tulevat standardit kuvan ja äänen siirrosta WLANin avulla saattavat auttaa asiassa.

Kaikkiahan ei kuitenkaan voi koskaan miellyttää: http://www.konsolifin.net/bbs/showpost.php?p=383112&postcount=1797
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

6. Näistäkään ei ole mitään iloa ellet omista n. 1500e:n HD-televisiota.

Kyllä menee paljon potentiaalia hukkaan jos ostaa XO:n tai PS3:n kytkeäkseen sen normaalin televisioon.

Suurin osahan näin tietysti tekee.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Juu, en väitä, että Sony on täydellinen, eikä mikään muukaan elektroniikkajätti. Perustuen ennakkotietoihin laitteesta ja sille tulevista peleistä, aion kuitenkin omat rahani käyttää PS3:een sitten kun sen hinta on vähän laskenut. Muita konsoleita en aio ostaa. Hyvää onnea kuitenkin niillekin, jotta kilpailu tasaväkistyisi ja me kaikki pelaajat hyötyisimme siitä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Psyko sanoi:
Hah hah, arvelinkin että näin käy, vaikka selkeästi ilmoitin, että kyseessä ovat omat mielipiteeni. Huvittavasti löytyi heti toinen mielipide, joka on parempi, koska se on kirjoittajan oma :p Ja minun mielipiteeni ovat huonoja. Olen siis väärässä väittäessäni, että minulle paras ohjain on PS2:n :p
Tottakai jokaisella on oikeus mielipiteeseensä. Kirjoitin myös oman kirjoitukseni loppuun selvästi, että tämä on siis minun mielipiteeni. Ja sehän tuossa siis hauskaa oli, että perustelut omalle PS3-hankinnallesi olivat niin horjuvia; jopa 10 erillistä kohtaa löysit, joista korkeintaan 3 on PS3:n todellisia vahvuuksia. "Langattomat ohjaimet"? Todellinen vahvuus, pointsit PS3:lle! :D

Jos olet Sony-fanboy, niin mitäpä sitä perustelemaan tuolla tavalla vettäpitämättömillä perusteilla; myönnät vain että aiot ostaa Sonyn, oli sitten kilpailijoilla tarjottavana mitä tahansa.

-Niin, onko Blue Ray toteutettu paremmin kilpailevassa konsolissa? Mielenkiintoista! Kerro lisää. Mistä muuten löysit näkymäsi Blue Rayn häviöstä, koska sitä ei ole edes vielä myynnissä?
Miksi Blu-rayn pitäisi edes olla kilpailevassa konsolissa? Ja mitä tuollainen uuden formaatin tyrkyttäminen pelimaailmaan edes kuuluu? Omasta mielestäni pelikoneet pelikoneina, ja media centerit/HTPC:t sitten erikseen. Mitä Blu-rayhin muuten tulee, niin tuossapa on sinulle juttuja luettavaksi, aika tiukkaa tekstiä:

HD-DVD vs BD movies comparison

Blu-ray: Can it survive?

HD-DVD survey

-Uskon, että PS3 on aika lailla kestävä, ja uskoni perusteena on PS2, joka Suomeen tullessaan oli kestävä. Japanin koneet eivät voisi vähempää kiinnostaa.
Ota huomioon että pahimmat lastentaudit ehdittiin korjaamaan Japanin julkaisun jälkeen, sillä eurojulkaisu tapahtui monta kuukautta sen jälkeen. Nyt julkaisu tapahtuu käytännössä yhtäaikaa ympäri maailman, joten mikään maanosa ei joudu toisten maiden "beta-testaajaksi", vaan kaikille on tarjolla samaa settiä. Siinä mielessä luulisi myös Japanin koneitten vähän kiinnostavan.

-Ennemmin otan kovon valmiina, kuin maksan siitä taas erikseen, niinkuin monesta muustakin asiasta kalassa.
Käsittääkseni Xbox 360 Premium on halvempi kuin riisuttu PS3-malli, ja sisältää kovon vakiona? Korjaa jos olen väärässä.

-Taitaa muilla olla myös 1080p ja ilmainen online-palvelu? Jos sinulla ei ole HD-ready TV:tä, ei se ole minun ongelmani.
Nintendon online-palvelu on ilmainen, Xbox Livessä laatu maksaa. Tosin Silver-jäsenyys taitaa olla ilmainen? Jälleen kerran saa korjata jos olen väärässä. Itse aion seuraavan kahden kk:n sisällä hankkia HDTV:n, joten ei se ole minunkaan ongelmani, mutta miljoonat peliharrastajat ympäri maailman pelaavat tavallisilla televisioilla vielä pitkään.

-PS3:n äänen tulet kuulemaan sitten kun laite tulee myyntiin. Kyse on uudesta jäähdytysteknologista.
Uuu, kuulostaa jännältä. Harmi etteivät PC-maailmassa (missä jäähdytintekniikka on muutenkin "hieman" eri tasolla kuin konsoleilla) ole keksineet käyttää tätä uutta ja upeaa jäähdytysteknologiaa. Toisin sanoen uskon vasta kun omin silmin näen ja omin korvin kuulen.

Odotan mielenkiinnolla esim. Tekkenin, MGS:n, GT:n, Socomin jne. seuraavia osia. Pidän kyseisten pelien tarinoista ja pelattavuuksista, joiden uskon jopa paranevan grafiikkojen ohella PS3:n myötä. Lisäksi monet uudet yksinoikeuspelit vaikuttavat erittäin kiinnostavilta.
Mainitsemistasi etenkin GT ja Tekken loistavat juuri tarinoillaan. Toivottavasti vielä parempaa on luvassa. :rolleyes:

Omaan makuuni ovat lähinnä urheilu- ja autopelit, ja odotuslistan kärkipäässä on uusin NHL2K-peli, PES6, NHL07, Forza 2 ja monet muut, joita voin pelata joko Xbox 360:lla tai PS3:lla (paitsi Forzaa). Toinen näistä vain sattuu olemaan lähes puolet halvempi, ja visuaaliset erot ovat niin mitättömät, että eipä tarvitse kauaa miettiä kumpi "tehomylly" kotiini päätyy. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Eliytres sanoi:
1. Wiille ja Xbox 360:lle tulee vähintään yhtä kiinnostavia pelejä kuin PS3:lle. Myöskään PS3:a halvemmat pelit tai halvemmat konsolien hinnat ei mielestäni ole haitaksi.
Makuasioita. Kuten olen monesti jo sanonutkin (eri asia onko kukaan viestejäni lukenu :D), minusta xbox360:n julkaisulista näyttää tällä hetkellä parhaimmalta
2. DualShock on huonoin ohjain nykysukupolvessa (surkeasti sijoitetut tatit), eikä tärinän poistaminen PS3-versiosta ainakaan paranna sitä. Xbox 360:n ohjain on todella hyvä kädessä, eikä GC:nkään ohjain paljoa tälle häviä.
Edelleenkin makuasioita. Ei minusta dualshock mitenkään huono ole. Ehkä suht. samalla viivalla gamecuben ohjaimen kanssa, xboxin/xbox360 ei ole niin paljon kokemusta että viitsisin siihen vertailla.
3. Perusteluja tälle? Oletko siis päässyt kokeilemaan jossain?
Tosi juttu, kenelläkään ei ole vielä mitään tietoa kuinka hyvin Wii ja ps3 tulevat tulevat kestämään. Ei sen puoleen, ei minulla kyllä ole ollut vielä minkään konsolin kanssa ongelmia kestämättömyyden kanssa. Tuntuu olevan tuo xbox360 ja ps2:n vioista valittava ryhmä aika pieni, mutta kovaa meteliä pitävä.
4. ...jonka käytännön toimivuudesta ei ole mitään tietoa. Ilmaisesta palvelusta ei saa millään tavalla Xbox Liven tasoista, ei kerta kaikkiaan millään. Online-systeemi löytyy myös Wiistä.
Totta muuten, mutta eikös ps3 onlinepalvelusta pitänyt tulla myös maksullinen versio? Vähän samaan tapaan kuin livestä on silver ja gold. Näin muistaisin lukeneeni jostain.
5. Näillä näkymin Blu-ray on häviämässä HD-DVD:lle, joten ominaisuus on lähinnä turha hinnan nostattaja PS3:ssa. DVD-toisto on yhtä tyhjän kanssa, sillä erillisiä kunnon DVD-soittimia saa kaupasta jo naurettavan halvalla.
Ehh...? Miten niin häviämässä. Kilpailuhan on vasta alkanut jenkeissä ja vielä ei ole mitään etua kummallakaan. Totta on, että hifistien vertailujen mukaan hd-dvd:t ovat piesseet kuvanlaadussa blu-rayt, mutta ei kyllä ole mitään syytä, miksi tämän tilanteen pitäisi jatkua. Luultavasti blu-ray-leffoja julkaisevat firmat ovat vain päättäneet syystä tai toisesta säästää hieman ekan aallon blu-ray-leffoissa :).
6. Näistäkään ei ole mitään iloa ellet omista n. 1500e:n HD-televisiota. HDMI löytyy ainoastaan kalliimmista versiosta, eikä halvemman version päivittäminen kalliimmaksi ole mahdollista. Käsittääkseni hyvin harva PS3:lle julkaistuista peleistä tukee tätä hehkutettua 1080p-tarkkuutta. Ainakin 3rd party-pelit ovat suurimmaksi osaksi 720p kuten Xbox 360:ssakin, korjatkaa jos olen väärässä. PC:llä on pelattu korkeammilla resoluutioilla jo monta vuotta, joten lähinnä makuasia kuinka tärkeänä tätäkään seikkaa itse kukin pitää.
Ei minusta 1500e televisiosta ole vielä mitenkään kamalan paljon (vaikka en itse sen hintaista tv:tä omistakaan). Ja HDMI tai tämän kanssa yhteensopiva DVI-liitin löytyy nykyään melkeinpä jokaisesta hd-resoluutioihin kykenevästä tv:stä. Vielä ei täällä päin kovin tiheässä hdtv:eitä löydy, mutta ehdottomasti ne tulevat koko ajan yleistymään ja varmasti monilla konsolipelaajista sellainen löytyy jo... sanotaanko vaikka viiden vuoden sisällä. hd-resoluutio on ihan kiistämättömästi hyvä ominaisuus. iso resoluutio parantaa kuvanlaatua huomattavasti, sitä ei käy kiistäminen.
7. Ominaisuus joka on kopioitu suoraan Xboxista. Kovon saa myös Xbox 360:aan. Wii sitä ei edes tarvitse, mutta mahdollisuus sen liittämiseen on olemassa (muistaakseni USB:n kautta).
Niin, eihän mikään konsoli sitä ihan välttämättä tarvitse, mutta hyvä ominaisuus se silti on. Voi Wiin muisti käydä äkkiä pieneksi kun vähän alkaa pelien demoja latailemaan. Ja parantaahan kovalevyn käyttö peleissä latausaikojakin.
8. PS2:a saa uutena alle 150e, jolla voi pelata sekä PS1- että PS2-pelejä. Epäilen suuresti grafiikoiden muuttuvan yhtään mihinkään alkuperäisestä.
Niinpä. Eikös jonkin aikaa sitten ollut konsolifinissäkin uutinen, jossa Sonyn väitettiin hoitavan taaksepäin yhteensopivuuden asentamalla ps2:n rautaa ps3:n sisään? Tällöinhän grafiikat pysyisivät juuri samana mitä ne olivat ps2:llakin, koska ps2:n rauta niitä pelejä edelleen pyörittäisi.
Oikeastaan ainoa syy joka PS3:n pariin vetää, on nämä FF:t, GT:t, Tekkenit, Ridge Racerit, MGS:t ja monet muut jatko-osa-sarjat, joissa mennään jo ties kuinka monennetta osaa läpi. Saapa nähdä meneekö kymppi rikki Tekkeneissä PS3:n elinkaaren aikana (seuraava osahan on 7. kun Tag Tournament lasketaan mukaan). :rolleyes:
Jotenkin tekstin sävystä vedin sellaisen päätelmän että pitäisit jotenkin huonona asiana sitä, että pelisarjoista julkaistaan useampia osia. Oma mielipiteeni on, että mielelläni pelaan vielä vaikka sadannetta osaa samasta pelisarjasta, jos peli on edelleen pysynyt hyvänä (kuten mainitsemiesi pelien kohdalla asia on. Tai no... ridge racerista en menisi vannomaan :D). Ja onhan nintendolla ja microsoftillakin näitä jo tuhannetta miljoonaa osaa pukkaavia pelisarjoja. Tai no, ainakin nintendolla, microsoft on vieläkin sen verran uusi firma pelibisneksessä, että sille tällaisia sarjoja ei ole vielä ehtinyt tulla. Kuinkahan monta Zeldaa ja Mariota nintendon konsoleillekin on jo julkaistu?
NoSpoon sanoi:
Leffoissa 1080p:stä ei ole hyötyä, ja uskon että kovinkaan monen edes HDTV laitteita omistavan kotoa tuki löytyisi.
Leffoissahan 1080p-resoluutiosta nimenomaan on hyötyä, koska blu-ray-elokuvat julkaistaan juuri sillä tarkkuudella. Peleissä sen hyöty on vielä kysymysmerkki, koska ainakin E3-messuilla harvat pelit pyörivät tuolla resoluutiolla.
Psyko sanoi:
-Taitaa muilla olla myös 1080p ja ilmainen online-palvelu? Jos sinulla ei ole HD-ready TV:tä, ei se ole minun ongelmani.
Onko sinulla sitten ihan oikeasti 1080p:tä tukeva televisio? Näitä ei nimittäin vielä kovin paljoa ole Euroopassa myynnissä ja ne ainoatkin ovat aika järkyttävän hintaisia.

EDIT: Hui perhana, taisi olla yksi pisimmistä postauksistani näillä foorumeilla koskaan :D. Ihme jossei tekstistä löydy yhtään asia-/kielivirheitä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Oliver sanoi:

Toivotaan parasta, mutta epäilen vahvasti. Kun kävin viime vuonna Joanna Darkin tupareissa* tutustumassa Xbox 360:aan, olin yllättynyt paitsi hyvästä ohjaimesta ja konsolin ulkonäöstä myös laitteen hiljaisuudesta. Puheensorinasta beta-konsolin ääntä ei juurikaan erottanut, vaikka pään vei aivan laitteen lähelle.

No, kaikki tietävät, miten äänekäs Xbox 360 todellisuudessa osaa olla. Ja syykin on selvä: Xbox 360:n pahimmat äänet lähtevät DVD-asemasta, jota ei esittelyssä käytetty lainkaan. Pelit ladattiin suoraan kiintolevyltä.

* Lisää tapahtumasta:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hakkiz sanoi:
Ja syykin on selvä: Xbox 360:n pahimmat äänet lähtevät DVD-asemasta, jota ei esittelyssä käytetty lainkaan.
Toisaalta saman datasiirtonopeuden saavuttaakseen Blu-ray levyä ei tarvitse pyörittää ollenkaan niin kovaa: http://www.blu-ray.com/faq/#bluray_vs_dvd_comparison
PS- ja PS2-peleistä voi sitten syntyä enemmän meteliä, mutta tämä on varmaankin jo tuttua CD-pelejä (niitä sinisiä levyjä) PS2:lla pelanneille.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Turhanpäiväiseen vääntöön ei jaksa osallistua, mutta korjataan väärinkäsitys 1080p-ulostulon hyödystä leffoille. Sitä ei nimittäin juuri ole. Filmiltä progena siirretty leffa voidaan yhtä hyvin lähettää näytölle lomitettuna, koska tuplasti filmiä nopeampi lomitettu signaali voidaan näytöllä koota taas lomittamattomaksi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Turhanpäiväiseen vääntöön ei jaksa osallistua, mutta korjataan väärinkäsitys 1080p-ulostulon hyödystä leffoille. Sitä ei nimittäin juuri ole. Filmiltä progena siirretty leffa voidaan yhtä hyvin lähettää näytölle lomitettuna, koska tuplasti filmiä nopeampi lomitettu signaali voidaan näytöllä koota taas lomittamattomaksi.
Tämä on totta, mutta käsitin että tässä puhuttiin lähinnä 1080p:n eduista 720p:hen.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Peleistä ja pelikoneista kiistely ja keskustelu on kiivasta puuhaa. :p
Pitäisiköhän teille kovimmille kavereille antaa mahdollisuus ja laittaa jonkin näköinen live-muotoinen keskustelupaneeli pystyyn?
Otetaan sinne muutama kiihkoilija (fanboy ei kuitenkaan ehkä ole se oikea termi:p) jokaiselta konsolilta, ja laitetaan pojat puhumaan. Jos vielä tappelun saisi aikaan, niin hitto, sehän olisi hemmetin hyvää tositv:tä. Noin karrikoidusti.
Täällä kirjoitellaan todella varmoista faktoista ja kaikesta muusta uusiin konsoleihin liittyen, että minä ainakin haluaisin nähdä nämä tahot keskustelussa naamat vastakkain ja livenä! :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Coca Cola light sanoi:
Eikös Xbox360:ntä ole myyty ainakin 5 miljoonaa kpl...uutista ei enään LG:n sivulla ollut mutta näin vahvasti muistan että asia olisi ollut ja 5miljoonaa oli siis myyty jo viimekuussa.
Mielenkiintoiseksi tilanteen tekee se, että 3,3 miljoonaa Xbox 360:stä on myyty Pohjois-Amerikassa ja vain 1,3 miljoonaa Euroopassa. Loput sitten Japanissa ja muualla.

Japanissa PS3 ohittanee X360:n muutamassa viikossa ilman ponnisteluja, mutta nähtäväksi jää, panostaako Sony heti täysillä Pohjois-Amerikan valloitukseen, vai olisiko yllätysvetona ensin kuroa umpeen pienempi etumatka Euroopassa ja aloittaa Amerikan valloitus tosissaan vasta vähän myöhemmin.
Toisaalta taitavat Sonylla tykittää heti kaikilla rintamilla täysillä. ;)

(Luvut: http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=18765)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Oliver sanoi:
Tämä on juuri sitä mitä vihaan ihmisissä. Saatana kun mikään ei kelpaa jos koneessa lukee Sony. Jos koneessa lukisi Xbox360 ja se olisi juuri sellainen kuin se on nyt, olisivat samat pelaajat jotka haukkuvat konetta nyt, todella positiivisin mielin ja pitäisivät pelejä hienoina ja lupaavina. Sama tietenkin päinvastoinkin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Eliytres sanoi:
Ja sehän tuossa siis hauskaa oli, että perustelut omalle PS3-hankinnallesi olivat niin horjuvia; jopa 10 erillistä kohtaa löysit, joista korkeintaan 3 on PS3:n todellisia vahvuuksia. "Langattomat ohjaimet"? Todellinen vahvuus, pointsit PS3:lle! :D
Minun mielestäni omassa maussani ja mielipiteissäni ei ole mitään horjuvaa. Omianihan ovat :p

Eliytres sanoi:
Jos olet Sony-fanboy, niin mitäpä sitä perustelemaan tuolla tavalla vettäpitämättömillä perusteilla
Tuohon on turha edes vastata, menisi vaan toistoksi.

Eliytres sanoi:
Mitä Blu-rayhin muuten tulee, niin tuossapa on sinulle juttuja luettavaksi, aika tiukkaa tekstiä:
HD-DVD vs BD movies comparison
Blu-ray: Can it survive?
HD-DVD survey
En minäkään aio ostaa erillistä kallista Blu-ray soitinta, koska saan sen PS3:ssa. Ostan pelikoneen, jonka pelilevyihin mahtuu valtava määrä informaatiota ja kovolle vielä lisää.

Eliytres sanoi:
Siinä mielessä luulisi myös Japanin koneitten vähän kiinnostavan.
Toistan nyt silti itseäni: ostan PS3:n kun sen hinta on laskenut. Siihen mennessä lastenviat on korjattu.

Eliytres sanoi:
Uuu, kuulostaa jännältä. Harmi etteivät PC-maailmassa (missä jäähdytintekniikka on muutenkin "hieman" eri tasolla kuin konsoleilla) ole keksineet käyttää tätä uutta ja upeaa jäähdytysteknologiaa. Toisin sanoen uskon vasta kun omin silmin näen ja omin korvin kuulen.
Kanssasi on turha väitellä, koska tietosi näemmä rajoittuvat vain siihen, mitä netistä löytyy. Jaa, löytyyhän sieltä tuo Oliverin postaama käyttäjäkokemus koneen hiljaisuudesta. No, sittenhän näet ja kuulet kaupassa tai joltain kaverilta, koska itse et konetta osta ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Psyko sanoi:
Kanssasi on turha väitellä, koska tietosi näemmä rajoittuvat vain siihen, mitä netistä löytyy. Jaa, löytyyhän sieltä tuo Oliverin postaama käyttäjäkokemus koneen hiljaisuudesta. No, sittenhän näet ja kuulet kaupassa tai joltain kaverilta, koska itse et konetta osta ;)
Lueppas viesti #2611 huolella (Hakkizin kirjoittama), ja kun olet sen lukenut, niin lue vielä kerran uudelleen se, että varmasti menee jakeluun.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

keiu sanoi:
Japsimakuun räätälöityjen pelien ystävät joutuvat tosin karttamaan Xbox360:ä koska se ei näytä japanissa myyvän. Wiin ja PS3n tullessa sen myynnit todennäköisesti putoavat olemattomiin. Muuten näyttää kyllä siltä että tasaiseksi menee.

Tämä ei ole mitenkään itsestäänselvyys. Fanitan lähes yksinomaan japanilaisia pelejä, ja Xbox 360 kiinnostaa minua tällä hetkellä enemmän kuin PS3. Microsoft ymmärsi edellisessä sukupolvessa Japanin merkityksen, ja panostaa tällä kerralla Japaniin selvästi enemmän. Jo se, että mukaan saatiin Hironobu Sakaguchi, Final Fantasy -sarjan luoja, ja tämän Mistwalker-studio, oli merkittävä voitto. Blue Dragonissa yhdistyvät Hironobu Sakaguchi, Akira Toriyama ja Nobuo Uematsu, joiden edellinen yhteinen projekti oli Chrono Trigger.

Muutenkin jo suuri osa Xbox 360:n hypetettyjä pelejä ovat japanilaisia. DoA4, Dead Rising, Ninety-Nine Nights, Bullet Witch, Trusty Bell: Chopin's Dream, Enchant Arm, Mistwalker-pelit ym. Vaikka Xbox 360 ei esim. N3:n myötä ponkaissutkaan Japanin myydyimmäksi, niin suhteellisesti se julkaisuviikkonaan kasvatti laitteen myyntiä merkittävästi. Jos Dead Risingit, Trusty Bellit ja Mistwalkerit tekevät vuorollaan kukin saman, niin 360 voisi jopa saada jonkinlaisen jalansijan Japanissa, ja joka tapauksessa japanilaisetkin kehittäjät tekevät laitteelle pelejä länsimarkkinoiden vuoksi. PS3:n alkuhumun jälkeen japanilaisetkin saattavat huomata, että PS3 on Xbox 360:aa isompi ja kalliimpi, mutta suoritusteholtaan samaa luokkaa, ja alkaa kantaa kotiin Microsoftin laatikkoa Wiin viereen. Tällaisten skenaarioiden vuoksi seuraan tilannetta mielenkiinnolla, ja lisäksi jo noissa luetelluissa peleissä olisi jo merkittävästi syytä ostaa Xbox 360, jos sen hinta laskisi ensi vuonna sopivasti Trusty Bellin ja Blue Dragonin julkaisujen lähestyessä.

Ja tulihan Xboxillekin sellainen peli kuin Metal Wolf Chaos :D
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom