Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hakkiz sanoi:
F1 on nimittäin aika pieni juttu Yhdysvalloissa.
Onhan EA:lle FIFA-lisenssikin kelvannut.
F1-lisenssi on nykypäivänä varmasti jo sen verran arvokas, että sen varaan on pakko tehdä ainakin joltain osin massoille maistuva peli, jotta päästään omilleen. Tietysti olisi kiva, jos pelistä löytyisi mahdollisuus HC-simuiluun.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Eliytres sanoi:
Et ole tosissasi? :D Mahtaa olla katkeraa kalkkia nieltäväksi kun joskus tajuat, että pelaamisessa on kyse hauskanpidosta, ja tämä "lelu" tulee myymään helvetin hyvin verrattuna kilpailijoihinsa. En silti tiedä tuleeko siitä markkinajohtajaa, mutta se, että sinä lauot tuollaisia juttuja edes KOKEILEMATTA koko laitetta kertoo vain omasta typeryydestäsi ja ahdasmielisyydestäsi.

Hui apua, mä varmaan vedän ranteet auki jos XBox tai pleikkari häviää Wiille myyntiluvuissa!! Se on niiQ niin kauhee juttu, oikeestaan mun ois jo pitäny vetää ranteet auki ku mulla on ollu Gameboy Color eikä se pärjää pleikkareille myyntiluvuissa!!

Ahdasmielisyydestä puheenollen, sitä tuntuu täällä olevan, heti kun kerron mielipiteeni siitä että Nintendon uusin lelu on aika turhanpäiväinen verrattuna täysiverisiin konsoleihin niin johan alkaa haukkuminen fanboyksi ja ties miksi. Mutta mikä fanboy sitten olen? XStation vai PlayBox fanboy?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tuomas_M sanoi:
Ahdasmielisyydestä puheenollen, sitä tuntuu täällä olevan, heti kun kerron mielipiteeni siitä että Nintendon uusin lelu on aika turhanpäiväinen verrattuna täysiverisiin konsoleihin niin johan alkaa haukkuminen fanboyksi ja ties miksi.

Jos et käyttäytyisi kuin 15-vuotias kakara niin sinut olisi hieman helpompi ottaa vakavasti. Se osoittaa jonkinlaista kypsyyden puuttumistaa että haukutaan pystyyn vielä julkaisematon konsoli ja sen pelit lähinnä brändiuskollisuuden nimissä. Puhumattakaan siitä, että heti kun oikeasti perusteluja argumentteja tulee vastaan siirrytään linjalle "hitto te ootte tyhmiä kun te että ota mun mielipidettä vakavasti".
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Teppo_Holmqvist sanoi:
Ei, mutta perustat arviosi analyysiin joka tapahtuu meluissa messuhallissa.
En pelkästään siihen, vaan tietoon, jonka alkuperää ei teitille kerrota :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Eliytres sanoi:
Ei oikein raksuta vai? Ideana oli se, että vaikka ne beta-vaiheessa olevat koneet ovat kuinka hiljaisia, niin lopullinen tuotos voi olla hyvinkin eri tasoa ääniltään.

Muutenkin tuo koneen hiljaisuuden nostaminen jalustalle on melko naurettavaa. Osta ihmeessä Wii, sillä lyön vetoa että se on hiljaisin tulevista konsoleista.
Hih, itse nostit jalustalle, mutta jatka vaan :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tuomas_M sanoi:
Ahdasmielisyydestä puheenollen, sitä tuntuu täällä olevan, heti kun kerron mielipiteeni siitä että Nintendon uusin lelu on aika turhanpäiväinen verrattuna täysiverisiin konsoleihin niin johan alkaa haukkuminen fanboyksi ja ties miksi.
Mistä tiedät että se on "turhanpäiväinen lelu"? Oletko kokeillut?

Määrittele "täysiverinen konsoli"? Onko se esimerkiksi uusi prosessori ja näytönohjain, vai miten se oikein määritellään?

Ja vielä mitä tulee näihin "lapsekkaisiin peleihin", mutta kuitenkin kerroit omiksi suosikeiksisi GT:n, FF:n, MGS:n ja F1:n. MGS tuli jo aiemmin käsiteltyä, joten jätetään se pois.

FF: Fantasiamaassa asiat eivät ole kohdallaan: piikkitukkainen teiniangstista kärsivä nuori poika joutuu huimalle matkalle taistelemaan erilaisia mörköjä ja otuksia vastaan. Lopussa paha saa palkkansa ja kaikilla on kivaa. Kiva.

GT: Ajetaan autolla ympyrää. Ja uudestaan. Ja uudestaan. Lisäksi voi pärisyttää huuliaan, kuten pikkupojat hiekkalaatikolla.

F1: Lue ylläoleva.

Pointti on siinä, että valtaosa peleistä voidaan luokitella lapsellisiksi peleiksi syystä tai toisesta, ja poikkeukseksi voi laskea lähinnä urheilupelit, kuten NHL:t ja PES:t. Noilla lapsellisuus-perusteilla jätät varmaan erään parhaista PS-pelisarjoista, Kingdom Heartsinkin, pelaamatta? Mikki Hiiri ja Aku Ankka + angstisia teinipoikia seikkailemassa fantasiamaailmassa? Hei pliis.

Itse pidän erittäin paljon FF-pelisarjasta, kuten myös Zeldoista, Marioista, Kingdom Heartsista ja monista muista "lapsellisista peleistä", joten en dissaa niitä tahallani, vaan koetan osoittaa kuinka naurettavalla tavalla sanot Nintendon pelejä lapsellisiksi, mutta itsekkin pelaat lapsellisia pelejä.

Mutta mikä fanboy sitten olen? XStation vai PlayBox fanboy?
Sony-fanipoikia ei ole koskaan hankala erottaa muista fanipojista, sillä sama ylimielisyys paistaa valtaosasta heistä samalla tavalla kuin itse ko. yhtiöstä. Harmi että tähän on tultu, sillä PlayStation-aikakausikaan ei kestä loputtomiin. Kenties tilanne on tasoittumassa merkittävästi jo tulevassa Wii vs Xbox 360 vs PS3-taistossa?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Eliytres sanoi:
Kenties tilanne on tasoittumassa merkittävästi jo tulevassa Wii vs Xbox 360 vs PS3-taistossa?
Toisaalta on mielenkiintoista, etteivät Microsoft tai Sony näytä edes kokevan Wiitä varsinaiseksi kilpailijaksi, vaan molemmilta firmoilta on tyytyväisesti nyökkäilty, että kyllähän sen voi meitin konsolin viereen hankkia.
Eli uskovatko MS ja Sony Wiin jäävän vain "gimmick-konsoliksi" esim. illanviettoihin ja se "oikea" pelaaminen sitten hoidetaan X360:llä tai PS3:lla?

Juu, tiedän että Wiissä toimivat myös perinteisemmät ohjaimet, mutta toistaiseksi markkinoinnissa on keskitytty tuohon liikkeentunnistamiseen. Ja onko perinteisesti padilla kontroilloitavilla peleillä oikeasti mahdollisuuksia edes menestyä Wiillä (lukuun ottamatta Nintendon uudelleenjulkaisuja)?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Teppo_Holmqvist sanoi:
Kuinka joku edes kehtaa väittää että 95 prosenttia yllä olevista peleistä on paskaa*? Verrattuna siihen Xympyrän tai PS3 ensimmäisiin kolmeen kuukauteen tämä on helvetin kova lista. Mutta ainiin, nämähän ovat kaikki lapsi-, party- ja javapelejä. Hitto kun unohtui.

* Ja huomatkaa tässä ei ole edes kaikki pelit. Yhteensä Wiille on tulossa ensimmäisen kolmen kuukauden aikana 37 peliä, ja numero luultavasti vielä kasvaa mitä lähemmäksi julkaisua tullaan.

No suurin osa noista aivan varmasti on paskaa, siis ainakin minulle. Tiedän, että Wiille tulee "paljon" pelejä, voit pasteta vaikka tuhat listaa. Olen nähnyt nuo samat listat tuhanteen kertaan ja ihan oikeasti Wiin alkutaipaleella itselleni ostettavia pelejä on noin kolme. Mario, Zelda ja Metroid. FF/DQ spinoffit tiedetään mitä niistä tulee. Räiskinnät Wiillä tähän asti näkemäni perusteella vaikuttavat ankeilta. Ohjaus on todella epätarkan näköinen, kun edes paikallaan seisoen puolen metrin päähän ei Metroidissa porukka osannut tähdätä. Toki voi olla, että jotain ihmeellistä tapahtuu, mutta tällä hetkellä Wii-räiskinnät eivät voisi vähempää kiinnostaa. Onneksi Metroidissa on edelleen valittavana se lukitus.. Enkä jaksa alkaa käsittelemään erikseen kaikkea. Eiköhän se riitä, että toistan itseäni ja sanon, että yksinkertaisesti olen vaan sitä mieltä, että suurin osa tähän mennessä julkistetuista Wii-peleistä on paskaa. Siis lähitulevaisuudessa ja kauemmaskin katsottaessa. Mutta eiköhän niitä vielä julkisteta. Ja jos tämä ei riitä, niin ei se mitään. Voin kuitenki sanoa, että turhaan jauhat jos jauhat. Mulle ostettavia pelejä tähän mennessä julkistetuista on käytännössä Mario, Zelda ja Metroid eikä sun pastetut listat sitä mihinkään muuta. Sen verran olen jo itse ottanu asioista selvää.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Cyrus1: mikä on perustelusi paskalle? Se ettei se ole Mario/Metroid/Zelda, niin se on sitten paska? Tuohan tarkoittaa sitä, että kaikki PS3:n ja XO:n tarjonta on pelkkää paskaa. Wiin julkaisulistalla on kuitenkin nyt paljon muiden julkaisijoiden kuin Nintendon pelejä, jotka "normaalisti" olisivat ilmaantuneet esim. PS2:lle, jos uusi sukupolvi ei olisi nyt tulossa.

Minun on vaikea sanoa oikeastaan ainuttakaan noista Tepon antaman listan peleistä paskaksi. Siinä on monta johonkin pelisarjaan kuuluvaa peliä, joille kullekin löytyy oma kannattajajoukkonsa. Eri asia on tietysti se, mitä pelejä noista tulen ostamaan. Ainakin minusta paska peli sellainen, joka on toteutettu jollakin tapaa surkeasti. Ja kun noista peleistä ei ainutkaan ole vielä ulkona, niin eipä niitä oikein paskaksi voi sanoa. Ja siksi paskaväitteesi näyttäisi olevan... perseestä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Niin aivan. Et nyt vain ymmärrä, että sinäkin olet sanomassa lähes jokaista PS3:n killeripeliä paskaksi, tai no, olet sanonut etteivät ne kiinnosta sinua. Sinulla ja minulla on se ero, että minä ymmärrän sinua. Minä ymmärrän etteivät esim. GT tai MGs kiinnosta sinua, jos sinä niin sanot. Sinä taas et ymmärrä, että minua eivät nuo pelit kiinnosta. En jaksa alkaa perustelemaan tuhatta eri peliä, miksi ne eivät kiinnosta, miksi ne ovat mielestäni paskaa. Hyväksy se tai et. Oma päätöksesi.;)

Ennen jaksoin väitellä ja yrittää selittää miksi joku leffa tai peli on hyvä. Olen kuitenkin jo AIKOJA sitten ymmärtänyt, että yritykset kääntää toisen ihmisen mielipide ovat mahdottomia. Niinpä vain hyväksyn, jos joku sanoo, ettei pidä jostain pelistä josta minä pidän, tai jos joku sanoo että pitää jostain leffasta josta minä en pidä.

Ja huom. Tarkoitan paskalla sitä, ettei ole pienintäkään kiinnostuksen pilkahdusta hankkia kyseistä tuotetta. Tällöin kyseinen tuote on minulle yhtä arvokas kuin kasa paskaa. En halua tuotetta, sillä selvä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kyse ei ole niinkään siitä että ymmärrän sinua huonommin kuin sinä minua; olet käyttänyt sanaa jolla on hyvin negatiivinen ja halveksiva lataus, joten ei ihmekään jos toiset ymmärtävät paskoituksesi sellaisella tavalla, jota "et ole tarkoittanut" ja siten ymmärtävät sinua "väärin". Minä toki olen maininnut etteivät monet PS3:n pelit kiinnosta, mutta en ole haukkunut niitä sen takia paskaksi. Ja siinä on vissi ero :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

No joo. Olen vain seuraillut sivusta eri ihmisten kommentointia (juuri siksi, ettei jaksa alkaa nykyisin väittelemään, Hex kiteytti hyvin tuossa yhdessä viestissä: "Olkaa hiljaa"), että joo..

Usein tulee naureskeltua.:D

Jätetään tällanen todella ympäripyöreä kommentti tähän. :p
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

On tuossa parilla edellisellä sivulla aika hyvin tuota aika täysin turhaa väittelyä; sen siitä saa kun joku keksii että olenpas Taas Yksi Idiootti Lisää Internetissä ja heittää provovaihteen päälle. Provo on hyvä jos sillä saa keskustelun sytytettyä, mutta jatkuvaa provoputkea ei jaksa seurata tai kommentoida. Tietty sellainen putki vaatii sen, että löytyy joku joka ei tajua joutuneensa provoilun kohteeksi.

Minäkin olen enimmät ajat hiljaa, mutta en sen takia ettenkö jaksaisi väittelyyn alkaa: jos viestissä ei ole mitään perustelua omalle mielipiteelle, niin silloin se on yhtä tyhjän kanssa eikä siihen tarvitse vastata; tai ainakaan tarvitse vastata kahdesti, jos toinen jatkaa samalla perustelemattomuuslinjalla.

Meneepähän ohi aiheen tämäkin. Saavat pojat muutakin luettavaa kuin puhdasta konsolisotaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tuomas_M sanoi:
Huolestuttavaa kun pelit ovat samaa tasoa kuin kännyköissä, vain paremmilla grafiikoilla ja huiskis ohjaimella..

Toi lause jo yksistään tekee sen että mitään mitä kirjoitat ei voi ottaa tosissaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Oliver sanoi:
Microsoft tai Sony eivät näytä edes kokevan Wiitä varsinaiseksi kilpailijaksi, vaan molemmilta firmoilta on tyytyväisesti nyökkäilty, että kyllähän sen voi meitin konsolin viereen hankkia.
Eli uskovatko MS ja Sony Wiin jäävän vain "gimmick-konsoliksi" esim. illanviettoihin ja se "oikea" pelaaminen sitten hoidetaan X360:llä tai PS3:lla?

On vielä asia erikseen, mitä julkisuudessa sanotaan ja mitä firman sisällä ajatellaan. Parempihan se firman kannalta on, jos julkisuudessa pääsee uskottavasti sanomaan, ettei ole ollenkaan huolestunut kilpailijasta, koska se ei ole edes samassa kilvassa mukana. Lausuntojen uskottavuutta voi yleisö arvioida tykönänsä, taisi Sony ainakin jossain vaiheessa väittää, että PSP ei kilpaile DS:n kanssa.

PS3:n tilt-ohjain kyllä osoittaa, että ainakin Sony tuntuu huomanneen Wiin potentiaalin kaapata asiakaskuntaa takaisin.

Isojen konsolien kilvassa on kuitenkin tällä kertaa se erityinen piirre, että Nintendohan on sanonut samaa. Pitkän aikaa firmalla oli se "toinen konsoli"-mantra, joka tuntuu kylläkin vaienneen onnistuneen E3:n jälkeen. Kuitenkin Wii on pelaajien ja pelilehdistön parissa nostettu ensi sukupolven potentiaaliseksi voittajaksi, vaikka onkin "uutta" eikä "seuraavaa" sukupolvea, vai mitenkäs nuo menivätkään.

Tässä vaiheessa nähtäväksi jää, ovatko Nintendon arviot menestyksestään ja strategiastaan realistisemmalla pohjalla kuin yli-innokkaaksi yltyneen Wii-kannattajakunnan. Varmastikaan Nintendolla ei oltaisi pettyneitä, vaikka Wiistä ei tulisikaan koko kansan ykköskonsolia, mutta se kuitenkin poimittaisiin alkuperäisen strategian mukaan moneen kotiin kakkoskoneeksi Xbox 360:n, PS3:n tai vaikka PS2:n rinnalle. Pelaajien keskuudessa Wiin vastaanotto on ollut varsin positiivinen, mutta nähtäväksi jää, ovatko suuret massat yhtä innostuneita, ja vaikka kiinnostusta olisikin, riittääkö se siihen menestykseen, jota innokkaimmat Nintendo-fanit Wiille povaavat.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mitenköhän Wiin kannattajiin vaikuttaisi se, jos konsoli ilmestyisikin 50 dollaria korkeammalla hinnalla kuin Nintendo aiemmin arvioi? Tämän skaban palkintotiedoissa Wiin arvoksi on asetettu 300 dollaria. Muiden palkintojen hinnat ovat kohdallaan.

300 dollaria olisi Pohjois-Amerikassa tyypillinen konsolin lanseeraushinta. Kun Xbox 360 lanseerattiin poikkeukselliseen 400 dollarin hintaan, sitä pidettiin kalliina. Sittemmin amerikkalaiset ovat saaneet huomata, että vielä paljon pahempaa on tiedossa. :o
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Zanis Dust sanoi:
Kyse oli lähinnä siitä, että Suomi on ainoa maa, jossa konsoleita kutsutaan yleisesti Pleikkariksi muiden kuin asiaan harjaantuneiden keskuudessa.

No ei todellakaan ole. "Is this the new playstation?" ei ole ollut ihan harvinainen kysymys pelikaupoissa myöskään Yhdysvalloissa, kun ollaan ostamassa vaikka Pelikuutiota tai Ex-laatikkoa.

Yleensäkin aika kummallista nostaa kotimaataan jotenkin mystisen eriskummalliseksi paikaksi vain sen perusteella että on viettänyt suurimman osan elinajastaan siellä. Todenmukaisempi väite olisi ollut: "Suomi on ainoa maa, jossa olen kuullut konsoleita kutsuttavan yleisesti Pleikkariksi muiden kuin asiaan harjaantuneiden keskuudessa".
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Eliytres sanoi:
Ja vielä mitä tulee näihin "lapsekkaisiin peleihin", mutta kuitenkin kerroit omiksi suosikeiksisi GT:n, FF:n, MGS:n ja F1:n. MGS tuli jo aiemmin käsiteltyä, joten jätetään se pois.

FF: Fantasiamaassa asiat eivät ole kohdallaan: piikkitukkainen teiniangstista kärsivä nuori poika joutuu huimalle matkalle taistelemaan erilaisia mörköjä ja otuksia vastaan. Lopussa paha saa palkkansa ja kaikilla on kivaa. Kiva.

GT: Ajetaan autolla ympyrää. Ja uudestaan. Ja uudestaan. Lisäksi voi pärisyttää huuliaan, kuten pikkupojat hiekkalaatikolla.

F1: Lue ylläoleva.

Pointti on siinä, että valtaosa peleistä voidaan luokitella lapsellisiksi peleiksi syystä tai toisesta, ja poikkeukseksi voi laskea lähinnä urheilupelit, kuten NHL:t ja PES:t. Noilla lapsellisuus-perusteilla jätät varmaan erään parhaista PS-pelisarjoista, Kingdom Heartsinkin, pelaamatta? Mikki Hiiri ja Aku Ankka + angstisia teinipoikia seikkailemassa fantasiamaailmassa? Hei pliis.

Itse pidän erittäin paljon FF-pelisarjasta, kuten myös Zeldoista, Marioista, Kingdom Heartsista ja monista muista "lapsellisista peleistä", joten en dissaa niitä tahallani, vaan koetan osoittaa kuinka naurettavalla tavalla sanot Nintendon pelejä lapsellisiksi, mutta itsekkin pelaat lapsellisia pelejä.

Sony-fanipoikia ei ole koskaan hankala erottaa muista fanipojista, sillä sama ylimielisyys paistaa valtaosasta heistä samalla tavalla kuin itse ko. yhtiöstä. Harmi että tähän on tultu, sillä PlayStation-aikakausikaan ei kestä loputtomiin. Kenties tilanne on tasoittumassa merkittävästi jo tulevassa Wii vs Xbox 360 vs PS3-taistossa?

Tiedätkö mikä on kaikista lapsellisinta, se että täällä jauhetaan veri kiehuen mikä konsoli on paras ja haukutaan eri mieltä olijat niinkuin se konsoli jota itse kannattaa olisi itsensä suunnittelema. Mutta ei kai siinä, pitää tulla vastedeskin laukaisemaan tänne oma mielipiteeni jostain asiasta niin saan seurata vähintään parin sivun verran kiihkeää haukkumista. :D Ainakin voin luottaa siihen että kommenttini otetaan varmasti todesta ja se luetaan huolella. :o

Pakkoa sanoa nyt Wiistä ja sen täysiverisyydestä, että Nintendohan itsekin myönsi Wiin olevan graafisesti kilpailijoitaan jäljessä, samoten tehoissa, joten vaikea kuvitella Wiillä pelaavansa jotain kunnon simulaatiota, olipa kyseessä sitten mikä tahansa genre. Autopelisimulaatiot vaativat melkoisesti tehoja, samoten realistiset sotapelit, alan kyllä vähän epäilemään että mille se COD 3 mahtaa Wiillä näyttää ja tuntua. Eli mielestäni täysiverinen konsoli on sellainen että sille on mahdollisuus tehdä ajan mittapuun mukaan täydellinen peli genrestä riippumatta. PS3 ja XBox tarjoavat eväät vaikka mimmoiselle tehosyöppöpelille, mutta Wii taitaa jäädä sellaiseksi tasohyppely ja arcaderiehunta linjalle, jos ei lasketa todennäköisesti aika karusti onnistuneita käännöksiä joistain tehosyöpöistä peleistä (COD kolmosen luulisi olevan sellainen). EA gameskin taisi tuntea Wiin sopivammaksi arcaderäpellyksilleen, ehkä ne menevät Wiillä paremmin läpi?
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom