Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?
Tuomas_M sanoi:
Ahdasmielisyydestä puheenollen, sitä tuntuu täällä olevan, heti kun kerron mielipiteeni siitä että Nintendon uusin lelu on aika turhanpäiväinen verrattuna täysiverisiin konsoleihin niin johan alkaa haukkuminen fanboyksi ja ties miksi.
Mistä tiedät että se on "turhanpäiväinen lelu"? Oletko kokeillut?
Määrittele "täysiverinen konsoli"? Onko se esimerkiksi uusi prosessori ja näytönohjain, vai miten se oikein määritellään?
Ja vielä mitä tulee näihin "lapsekkaisiin peleihin", mutta kuitenkin kerroit omiksi suosikeiksisi GT:n, FF:n, MGS:n ja F1:n. MGS tuli jo aiemmin käsiteltyä, joten jätetään se pois.
FF: Fantasiamaassa asiat eivät ole kohdallaan: piikkitukkainen teiniangstista kärsivä nuori poika joutuu huimalle matkalle taistelemaan erilaisia mörköjä ja otuksia vastaan. Lopussa paha saa palkkansa ja kaikilla on kivaa. Kiva.
GT: Ajetaan autolla ympyrää. Ja uudestaan. Ja uudestaan. Lisäksi voi pärisyttää huuliaan, kuten pikkupojat hiekkalaatikolla.
F1: Lue ylläoleva.
Pointti on siinä, että valtaosa peleistä voidaan luokitella lapsellisiksi peleiksi syystä tai toisesta, ja poikkeukseksi voi laskea lähinnä urheilupelit, kuten NHL:t ja PES:t. Noilla lapsellisuus-perusteilla jätät varmaan erään parhaista PS-pelisarjoista, Kingdom Heartsinkin, pelaamatta? Mikki Hiiri ja Aku Ankka + angstisia teinipoikia seikkailemassa fantasiamaailmassa? Hei pliis.
Itse pidän erittäin paljon FF-pelisarjasta, kuten myös Zeldoista, Marioista, Kingdom Heartsista ja monista muista "lapsellisista peleistä", joten en dissaa niitä tahallani, vaan koetan osoittaa kuinka naurettavalla tavalla sanot Nintendon pelejä lapsellisiksi, mutta itsekkin pelaat lapsellisia pelejä.
Mutta mikä fanboy sitten olen? XStation vai PlayBox fanboy?
Sony-fanipoikia ei ole koskaan hankala erottaa muista fanipojista, sillä sama ylimielisyys paistaa valtaosasta heistä samalla tavalla kuin itse ko. yhtiöstä. Harmi että tähän on tultu, sillä PlayStation-aikakausikaan ei kestä loputtomiin. Kenties tilanne on tasoittumassa merkittävästi jo tulevassa Wii vs Xbox 360 vs PS3-taistossa?