Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?
Teppo_Holmqvist sanoi:
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Teppo_Holmqvist sanoi:
Coca Cola light sanoi:Käsi väsyy aika helposti tuossa asennossa ellei rakenna jotain käsitelinettä
Muumendaalen sanoi:
Coca Cola light sanoi:Mietin myös sitä että kuinka kauan tuollaisesta asennosta jaksaa/viitsii pelata?
Käsi väsyy aika helposti tuossa asennossa ellei rakenna jotain käsitelinettä
Cyrus1 sanoi:Tepi olen tuonkin videon nähnyt jo aikoja sitten. Olen kyllä ottanu asioista selvää. Sanotaanko näin, että ei tuo video todellakaan itseäni vielä kovinkaan paljoa vakuuttanut.
Cyrus1 sanoi:Wiin tehojen puutteen myötä monet jutut, jotka tekevät räiskinnöistä mahtavia jäävät siltikin pois.
Grafiikka ei ole ihan ainut asia johon tehot auttavat...Teppo_Holmqvist sanoi:Vaikka siinä ei ollutkaan huimia graafisia kikkailuita tai uusinta bump-mappingia, se pyyhki helposti lattiaa näillä uusilla tulokkailla. Ainakaan tässä tapauksessa graffa ei tehnyt pelistä "mahtavaa". Tietenkin jos saa kicksejä varsinaisen pelin sijasta uusimmista tekniikoista, niin mikäs siinä.
Teppo_Holmqvist sanoi:Sanotaanko näin että kyseessä oli myös G4:lle tehty nopeasti hutaistu insertti, ja silti se näytti teknisesti nopeammalta kuin mihin suurin osa pystyy normaaleissa FPS:issä (ja äijä sentään höpötti ja briifasi samalla). Se että porukka yksinkertaisesti väittää olevansa nopeampia ei todista mitään.
Pelasin juuri kesän alussa Deus Ex nimistä FPS:ää ensimmäistä kertaa (en edes tiennyt millainen peli oli tarkalleen kyseessä). Vaikka siinä ei ollutkaan huimia graafisia kikkailuita tai uusinta bump-mappingia, se pyyhki helposti lattiaa näillä uusilla tulokkailla. Ainakaan tässä tapauksessa graffa ei tehnyt pelistä "mahtavaa". Tietenkin jos saa kicksejä varsinaisen pelin sijasta uusimmista tekniikoista, niin mikäs siinä.
Pibe sanoi:Grafiikka ei ole ihan ainut asia johon tehot auttavat...
Hetkinen, mistähän seikoista tässä mahtaa sitten olla kyse? Itse ainakin pidän esimerkiksi molemmista Halo-peleistä todella paljon. Ja omasta mielestäni ne ovat myös visuaalisesti sekä pelattavuudeltaan konsoliräiskintöjen ehdotonta eliittiä.Cyrus1 sanoi:Tepi olen tuonkin videon nähnyt jo aikoja sitten. Olen kyllä ottanu asioista selvää. Sanotaanko näin, että ei tuo video todellakaan itseäni vielä kovinkaan paljoa vakuuttanut.
Mutta kuten sanoin, voihan olla että jotain ihmeitä tapahtuu ja ohjauksesta saadaan vielä paaaljon tarkempi. Siinä vaiheessa Wiin räiskinnät ovat jo mielenkiintoisia, vaikka toisaalta Wiin tehojen puutteen myötä monet jutut, jotka tekevät räiskinnöistä mahtavia jäävät siltikin pois. Tämän takia Wiin ohjauksen todellakin tulisi olla helvetillisen sujuva, jotta räiskinnät ainakaan minua sillä houkuttelisivat. Ja tähän asti näkemieni videoiden perusteella näin ei todellakaan ole. Sinänsä hauska, että ennen kuin olin näitä videoita nähnyt, olivat odotukseni Wiin kohdalla nimenomaan räiskinnöissä kaikkein korkeimmalla.
Cyrus1 sanoi:Niin. Mutta onkohan Deus Exin tyylinen peli Wiin ansiota?
No tekoälyllä en itse tee hirveänkän paljoa, kun en yksinpelinä FPS:iä pelaile. Tarkoitan enemminkin mm. kenttien kokoa, moninpelien pelaajamääriä, ym. Varmasti auttaa tehot myös asioissa tyyliin; luotien läpäisy ja kulman vaihtuminen seinän läpi ammuttaessa, osumarekisteröintityylit ja monimuotoisuus siinä, luotien lentoratojen laskeminen tuulen ja etäisyyden mukaan, ym,ym. Jos nyt siis joku yrittää hakea realismia tuollaisten kautta tulevaisuuden räiskintäpeleissä.Teppo_Holmqvist sanoi:Ei toki. Tekoäly paranee ainakin teoreettisesti, vaikka tästä huolimatta uudenkin sukupolven FPS:t ovat osoittaneet tekoälyä, jota voi lähinnä verrata jälkeenjääneeseen koihin (kunnon tekoälyn ohjelmointi on enemmän koodaus- kuin teho-ongelma). Fysiikka taas on meikäläiselle aika yhdentekevä ilmiö, varsinkin kun se toimii nätisti jo tässä vaiheessa.
Eliytres sanoi:eikä muutosta tähän ole tulossa vielä PS3:nkaan myötä, sillä sama DualShake typerästi sijoiteltuine tatteineen on tarjolla sillekkin. Pelattavuus >>> grafiikat sanon minä, mutta jos joku on toista mieltä niin siitä vain.
Tässä mennäänkin siihen mikä sinua henkilökohtaisesti miellyttää, eikä siihen mikä tekee noin yleensä pelistä hyvän. Halo2 on vallan mojova peli vaikkei Xbox hirveästi tehoja tarjoakkan. Veikkaan silti, että Halo3 tulee olemaan suurelta osin tehojen ansiosta vielä monipuolisempi, isompi ja vaikuttavampi peli.Teppo_Holmqvist sanoi:Mutta vaikuttiko tekniikka draamattisesti Deus Exin juoneen, dialogiin ja kenttäsuunnitteluun? Mikään sokerikuorrutus ei auta peliä, jos sen sisältö on luokkaa plusmiinus nolla. Ja tässä onkin mielestäni se ongelma minkä takia miksi vain harvat FPS:t saavat minulta sympatiaa. Halo 2, GRAW3, Perfect Dark Zero? Hienoja kyllä. Mielenkiintoisia? No eipä juuri.
Cyrus1 sanoi:Itselleni kun vaan ei ole ikinä Dualshockin tatit tuottaneet ongelmia.
Teppo_Holmqvist sanoi:Kaikilla moderneilla ohjaimilla Jaguarin puhelinta lukuun ottamatta on tultua pelattua, ja kyllä se Dual Shock on kaikista karkein tekele. Meikäläisellä tulee ranteet helkutin nopeasti kipeäksi peleissä jotka käyttävät kahta tattia intesiivisesti.
Cyrus1 sanoi:Kaikki muu, pelaajien määrät nettipeleissä, fysiikat, grafiikat, kaikki mikä liittyy tehoihin on mahdollista tehdä paremmin kilpailijoiden konsoleilla ja usein FPS-pelit nimenomaan eniten tehoja tarvitsevat ollakseen sujuvia, viihdyttäviä ja loistavia pelikokemuksia.
Ja edelleen. Voit kyllä olla itse mitä mieltä tahansa tuosta G4:n esittelystä, mutta itseäni se ei vakuuta. Ja syitäkin on jo lueteltu tässäkin threadissa..