Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

PS3 tulee voittamaan konsolisodan, koska se tarjoaa epäergonomisimman ohjaimen joka treenaa jo siltänään käsiä. Lisäksi sitä pitää kallistella joissain peleissä, jolloin tuska nousee sietämättömäksi. Onneksi ihmiset ovat masokisteja.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Teppo_Holmqvist sanoi:
Mutta vaikuttiko tekniikka draamattisesti Deus Exin juoneen, dialogiin ja kenttäsuunnitteluun? Mikään sokerikuorrutus ei auta peliä, jos sen sisältö on luokkaa plusmiinus nolla. Ja tässä onkin mielestäni se ongelma minkä takia miksi vain harvat FPS:t saavat minulta sympatiaa. Halo 2, GRAW3, Perfect Dark Zero? Hienoja kyllä. Mielenkiintoisia? No eipä juuri. Gears of Wars? Tämä vaikuttaa mielenkiintoiselta, mutta ei grafiikkansa takia.

Sepä se. Itse olen päässyt nyt kokeilemaan noita "huimien tehojen mahdollistamia FPS:iä" kun x360:en hommasin, mutta eipä yksikään jaksanut innostaa edes sen vertaa että olisin jaksanut edes sen ilmaisen demon pelata läpi. Lima kiiltää ja veri lentää uskomattoman realistisesti hienoista fysiikkamallinuksista ja valaistuksista puhumattakaan, mutta nämä seikat eivät vaan yksinkertaisesti pysty peittämään tosiseikkaa, että sisältö on vain samaa puuroa mitä tässä ollaan jo pelattu kyllästymiseen saakka.
Red steelistä en tässä vaiheessa sano vielä mitään. Tähän asti näkemäni demot pelistä eivät juuri vakuuta, mutta oletan että pelin kehittäminen on vielä demojen ottamisen aikaan ollut suht vaiheissa ja hatun nostamisen arvoinen juttu on se, että joku edes yrittää keksiä jotain uutta.
Toisekseen kun ohjauksen epätarkkuudesta puhutaan, niin mistä sen tietää miten tarkkoja pelaajia tyypit ovat ketkä sitä ovat pelanneet demossa? Voihan heidän pelaamistaito olla tyyliin samalla tasolla kuin tilt.tv:n pelaajien tms.?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

xevious sanoi:
Toisekseen kun ohjauksen epätarkkuudesta puhutaan, niin mistä sen tietää miten tarkkoja pelaajia tyypit ovat ketkä sitä ovat pelanneet demossa? Voihan heidän pelaamistaito olla tyyliin samalla tasolla kuin tilt.tv:n pelaajien tms.?
Onhan tämä ihan totta, mutta luulisi että pelin kehittäjät valitsevat esittelijäksi mielummin hyvän pelaajan kuin huonon. Muuten saattaa tulla huono kuva ohjaimesta, kuten nyt. Jos siis on ollut huono pelaaja puikoissa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Hienoja räiskintöjä on tietysti tehty aikaisemmillakin koneilla, mutta vaatimustaso kasvaa ajan myötä.

Puhut nyt itsestäsi, jos katsotaan pelkästään PC FPS moninpelaajia, niin siellä suurin osa pelaa mielummin vanhempia, ei niin näyttäviä pelejä, joissa pelattuvuus on parempi.

CS 1.6, Quake 3, Wolfenstein: Enemy Territory, Soldier of Fortune 2, ja Americas Army ei ole enään niitä näyttävimpiä pelejä.

Itse en ole moneen vuoteen nähnyt parempaa räiskintäpeliä kuin Tribes. Sekin on jotain 9 vuotta vanha peli kohta, ja eikä vieläkään yksikään peli ole tullut lähelle sitä pelattavuutta mikä siinä oli.

Jos puhutaan yksinpeleistä, niin N64:n Goldeneye oli parempi kuin sitä hienompi Perfect Dark, Half-Life 1 oli parempi kuin Half-Life 2, Quake 2 oli parempi kuin Quake 4, vanhat Rainbow Sixit oli tuhat kertaa parempia kuin uudet, Ghost Reconeissa sama homma jne..

Realistisin sota FPS peli ikinä eli Operation Flashpoint ei sekään tarvinut mitään hirmutehoja realistisuuteensa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Novelle sanoi:
Itse en ole moneen vuoteen nähnyt parempaa PC-räiskintäpeliä kuin Tribes. Sekin on jotain 9 vuotta vanha peli kohta, ja eikä vieläkään yksikään peli ole tullut lähelle sitä pelattavuutta mikä siinä oli.

Menee hiukan offtopic mutta jos tribes oli hyvä voi tämä kiinnostaa
http://legendsthegame.net/

Hyviä muita ilmaisia nettipelejä ovat:
http://www.warsow.net/ <- pääsee todella lähelle quake 1 pelin tempoa.. aivan mahtava :)
http://tremulous.net/

Itse hyljin ajatusta "enemmän tehoja = parempi ja monipuolisempi peli", joka ei pidä paikkaansa missään tapauksessa...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Novelle sanoi:
Puhut nyt itsestäsi, jos katsotaan pelkästään PC FPS moninpelaajia, niin siellä suurin osa pelaa mielummin vanhempia, ei niin näyttäviä pelejä, joissa pelattuvuus on parempi.

No jaa, tuskin vain itsestään. Mitä nyt olen vierestä tuttujen rahanmenoa uusiin 3D-kortteihin jne. seurannut, niin kyllä niitä tehoja porukka haluaa.:)

Mutta mutta, sinulla on pointtia jutuissasi. Toisaalta, kaikki tuntuvat unohtavan, että tietenkään pelkästään tehoilla ei tehdä hyvää peliä. Mutta suuremmilla tehoilla voidaan silti tehdä vaikka mitä. Tehot eivät kulu pelkkään grafiikkaan, kuten jo miljoonaan kertaan todettu. Maailmojen laajuus, yksityiskohtaisuus, fysiikat, pelaajamäärät, tekoäly, äänimaailmat jne jne. En edes varmaankaan keksi kaikkea mihin tehoja voidaan käyttää. Mutta joka tapauksessa, mitä enemmän tehoa, sitä enemmän mahdollisuuksia. Eikö?

Voiko sanoa, että enempi teho ei missään nimessä lisää vaihtoehtoja? Kuten tavallaan Kodorkin sanoi?

Totta, enemmän tehoja = parempi ja monipuolisempi peli, ei pidä paikkaansa.

Mutta, enemmän tehoja oikein käytettynä muuta pelisuunnittelua unohtamatta = ?;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Novelle sanoi:
Puhut nyt itsestäsi, jos katsotaan pelkästään PC FPS moninpelaajia, niin siellä suurin osa pelaa mielummin vanhempia, ei niin näyttäviä pelejä, joissa pelattuvuus on parempi.

CS 1.6, Quake 3, Wolfenstein: Enemy Territory, Soldier of Fortune 2, ja Americas Army ei ole enään niitä näyttävimpiä pelejä.

Itse en ole moneen vuoteen nähnyt parempaa räiskintäpeliä kuin Tribes. Sekin on jotain 9 vuotta vanha peli kohta, ja eikä vieläkään yksikään peli ole tullut lähelle sitä pelattavuutta mikä siinä oli.

Jos puhutaan yksinpeleistä, niin N64:n Goldeneye oli parempi kuin sitä hienompi Perfect Dark, Half-Life 1 oli parempi kuin Half-Life 2, Quake 2 oli parempi kuin Quake 4, vanhat Rainbow Sixit oli tuhat kertaa parempia kuin uudet, Ghost Reconeissa sama homma jne..

Realistisin sota FPS peli ikinä eli Operation Flashpoint ei sekään tarvinut mitään hirmutehoja realistisuuteensa.
Itse asiassa puhuinkin eniten juuri yksinpeleistä. Moninpelit ovat niin täysin muihin pelaajiin keskittymistä, että kaikki ulkoinen muuttuu aivan toisarvoiseksi. Eivät tehot silti moninpeleissäkään mene hukkaan, vaikka pintakiillon kanssa ei ole niin tarkkaa.

Noissa yksinpelien paremmuusvertauksissa sinulla taisi mennä nostalgiavaihde päälle. Se, minkälaisen vaikutuksen peli aikanaan tekee, on eri juttu kuin mikä "objektiivisesti" nykypäivänä olisi parempi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Itse asiassa puhuinkin eniten juuri yksinpeleistä. Moninpelit ovat niin täysin muihin pelaajiin keskittymistä, että kaikki ulkoinen muuttuu aivan toisarvoiseksi. Eivät tehot silti moninpeleissäkään mene hukkaan, vaikka pintakiillon kanssa ei ole niin tarkkaa.

Niin aivan totta. Nykyisillä huipputehoilla, puhumattakaan tulevaisuuden tehoista, voidaan yksinpeleissä pelimaailmaan uppoutumista, tunnelmaa ja yleensäkin käytännössä kaikkea mikä liittyy pelikokemukseen lisätä huomattavasti aiempaan verrattuna.

Ja eivät ne tehot tosiaan moninpeleissäkään mene hukkaan..

Ajatellaanpa vaikka Operation Flashpointia kymmenen vuoden päästä tästä hetkestä. Olisikohan kymmenen vuoden päästä kehitetty Flashpoint silloisilla tehoilla hiukan eri tason peli kuin nykyinen? Veikkaan, että olisi.;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Cyrus1 sanoi:
Totta, enemmän tehoja = parempi ja monipuolisempi peli, ei pidä paikkaansa.

Mutta, enemmän tehoja oikein käytettynä muuta pelisuunnittelua unohtamatta = ?;)

Mutta--> enemmän tehoja = Monimutkaisempi tekniikka = kalliimpi kehittää ja jne..
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ja kun sanotaan että tehoilla saa paremman keinoälyn peleihin, niin miksi aina tuntuu siltä että viholliset senkus vain tyhmenee peleissä, vaikka tekniikka ottaa jätti harppauksia eteenpäin? On pari hyvää poikkeusta, mutta silti naurattaa koko ajatus siitä että esim. PS3 peleissä olisi parempi keinoäly vain pelkästään koneen tehojen takia.

Pelaajat haluavat aidosti käyttäytyviä vihollisia, jotka on kuitenkin helposti tapettavissa. Ja viime kädessä A.I on vain ja pelkästään ohjemoinnista kiinni, ja myös ohjelmoijan taidot/aika on se mikä sitä rajoittaa, ei tehot.

PS3 promo sivuilla näköjään puhutaan jo "actual intelligencestä", toivottavasti joku ei perustele PS3 ostoa tuolla, voi pettyä pahemman kerran. :)

Täytyy antaa plussat Microsoftille ja Nintendolle siitä että eivät mainoksillaan yritä kusta kuluttajia silmään jatkuvasti, missä Sony on jo pitkään kunnostautunut lupaamalla kaiken maan ja taivaan väliltä ja sitten toimittamalla aivan sama mitä kilpailijatkin, eli ihan perus pelikoneen.

Xboxien markkinointi on aina perustunut faktoihin, ja Xboxien oikeisiin toimiviin vahvuuksiin(tehot, Live). Nintendon markkinointi on aina taas perustunut peleihin, eikä niinkään koneisiin, vaikka Wii tuo tähän poikkeuksen, mutta syystä.

PS3 on teknisesti vakuuttava kone ihan yksinään, ei sitä varten pitäisi enään keksiä tollaisia typeriä termejä jotka ei toteudu ikinä käytännössä (Emotion Engine) ja joilla vaan johdetaan harhaan kuluttajia. Tech demoillakaan ole ikinä mitään tekemistä oikeiden pelien kanssa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

kodor sanoi:
Itse hyljin ajatusta "enemmän tehoja = parempi ja monipuolisempi peli", joka ei pidä paikkaansa missään tapauksessa...

Mutta jos yhtälöön lisää yhden tekijän, pitää se paikkansa:
"enemmän tehoja+hyvät pelintekijät=parempi ja monipuolisempi peli"
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Miten tuo teistä näyttää epätarkalta tuo red steelin ohjaus?

Mutta on se jokatapauksessa nopeampi kuin tattiräiskinnät, sitä ei voi kukaan kieltää. Jos joku on pelannut haloa tatilla ja hiiri+näppis-yhdistelmällä niin voi varmaan myöntää että tatilla on tähtääminen hiasta ja epätarkkaa. Hyvä peli halo kyllä, ei siinä mitään mutta wiin ohjaus näyttää minun mielestä jo nyt paremmalta kuin tattiohjaus.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Noissa yksinpelien paremmuusvertauksissa sinulla taisi mennä nostalgiavaihde päälle. Se, minkälaisen vaikutuksen peli aikanaan tekee, on eri juttu kuin mikä "objektiivisesti" nykypäivänä olisi parempi.

Mietin kanssa samaa, mutta ei pidä paikkaansa. Kun jatko-osat tehdään oikein niin ne myös on parempia kuin edeltäjänsä. Diablo 2 oli paljon parempi kuin Diablo 1, ja siinä on esimerkki miten kunnon jatko-osa tehdään.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Novelle sanoi:
Mietin kanssa samaa, mutta ei pidä paikkaansa. Kun jatko-osat tehdään oikein niin ne myös on parempia kuin edeltäjänsä. Diablo 2 oli paljon parempi kuin Diablo 1, ja siinä on esimerkki miten kunnon jatko-osa tehdään.
Tietysti jatko-osat voidaan sörssiä, mutta sinähän haluat todistella, että yleisesti pelit eivät parane ja että tehoilla ei ole väliä. Se on roskaa.

Mainitsemasi esimerkit olivat aika ristiriitaisia. GE vs PD menee vielä aika makuasiaksi, mutta jos tänä päivänä julkaistaisiin Half-Life ja Half-Life 2 täysin sellaisina kun ne julkaistiin vuonna 1998 ja 2004, eikä niitä siis olisi pelannut aikaisemmin, ei lienisi epäselvää, että jatko-osa olisi parempi. Entä kuinka paljoa Quake 2:sta jaksaisi nykyään pelata korkeintaan muuna kuin moninpelinä, vaikka nelonen onkin oikeasti huono? Ja sitten vielä jatkoit jostain tuhat kertaa paremmasta.

Ei vakuuttanut.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Eliytres sanoi:
Kaikkein suurin kiinnostuksen kohde RS:ssä on tietysti tuo Wiimoten mukanaan tuoma ohjaus. Tähän saakka konsoliräiskinnät ovat olleet melkoista kuraa surkean ohjattavuuden vuoksi (N64:n ohjain on ollut tähän saakka kyllä paras yritelmä; Goldeneye anyone?), eikä muutosta tähän ole tulossa vielä PS3:nkaan myötä, sillä sama DualShake typerästi sijoiteltuine tatteineen on tarjolla sillekkin. Pelattavuus >>> grafiikat sanon minä, mutta jos joku on toista mieltä niin siitä vain. :)

Itse pidän Gears of Waria ja Red Steeliä tämän hetken kiinnostavimpina tulevina FPS-peleinä konsoleille. Tosin molempia eri syistä.

Räiskinnöissä WII:llä on se TODELLA huono puoli etä resoluutio on niin alhaista.
Etenkin kauempana olevat kohteet on niin epäselivä verrattuna esim. Xbox360:n kohteisiin.
ottkai tarkkuus vaikuttaa joka asiaan mutta kaukana oleviin kohteisiin eniten ja tiety kaikki lähellä olevakin on epätarkempaa.

Vaikka Rainbow Six 3 ja Rainbow Six 3 : Black Arrow olivat todella hyviä vanhalla Xbox:lla niin kyllä Rainbow Six:n ehdottomasti korkeammalla resolla kuten se PC:ssäkin on.

Tuohon kontrolli hommaan sen verran että Xbox:n ohjaimella ja ETENKIN Xbox360 ohjaimella on TODELLA hyvä pelata räsikintöjä ja Nintendo 64:sen ohjain ei todelalkaan ollut Xbox360 ohjainta tai edes Xbox:n ohjainta parempi räiskinnöissä...näin eivät väitä kun vanhojen aikojen haihattelijat ja fanittajat. Itsekkin kerään pelejä ja olen pelannut jo C64 ajastam mutta en anna ajan turhaan kullata muistoja.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Cyrus1 sanoi:
Aivan ja kyllä minä uskon sinua, kun niin sanot. Itselläni vain on täysin päinvastaisia kokemuksia DualShockista. Itselleni kaikki tämän sukupolven ohjaimet kävivät ihan hyvin käteen ja ne toimivat suunnilleen yhtä hyvin pelissä kuin pelissä. Tai no, Xboxin alkuperäinen mötikkä oli mielestäni aivan käsittämättömän paska, mutta S korjasi tilanteen. Toistaalta moni sanoo, että Xboxin mötikkä on paras ohjain koskaan. Mikä on totuus? Se, että parasta ohjainta ei ole olemassa. On vain mielipiteitä, tottumuksia ja eroja siinä miten eri ihmiset ohjaimet kokevat, miten ne eri ihmisille sopivat.


Itsekkin olen tainnut lähes joka ohjaimella pelata ja uudemmista ohjaimista voin rakentaa helposti seuraavanlaisen taulukon.

1.Xbox360
2.Xbox S
3.Xbox L
4.PS2
5.DC
6.GC
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Novelle sanoi:
Realistisin sota FPS peli ikinä eli Operation Flashpoint ei sekään tarvinut mitään hirmutehoja realistisuuteensa.

Kyllä se sen verran sentään tehoja tarvitsee että peli on korkeammalla kuin TV:n suturesolla :D

Operation Flashpoint on juuri siitä huono Xbox:lla että TV:n resoluutio ei yksinkettaisesti riitä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Novelle sanoi:
Täytyy antaa plussat Microsoftille ja Nintendolle siitä että eivät mainoksillaan yritä kusta kuluttajia silmään jatkuvasti, missä Sony on jo pitkään kunnostautunut lupaamalla kaiken maan ja taivaan väliltä ja sitten toimittamalla aivan sama mitä kilpailijatkin, eli ihan perus pelikoneen.


Kaipa sitten monet uskovat noihin "emotion engine" juttuihin. :D
Onhan tuo Sonyn markkinointi taktiikka melko ärsyttävää ollut.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

bf-man sanoi:
Miten tuo teistä näyttää epätarkalta tuo red steelin ohjaus?

Mutta on se jokatapauksessa nopeampi kuin tattiräiskinnät, sitä ei voi kukaan kieltää. Jos joku on pelannut haloa tatilla ja hiiri+näppis-yhdistelmällä niin voi varmaan myöntää että tatilla on tähtääminen hiasta ja epätarkkaa. Hyvä peli halo kyllä, ei siinä mitään mutta wiin ohjaus näyttää minun mielestä jo nyt paremmalta kuin tattiohjaus.

Sitä tatin herkkyytä katsos voi säätää :D
Ei sillä vakio nopeudella kananta pelata jos on jo aikaisemmin jotain pelannut.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Coca Cola light sanoi:
Räiskinnöissä WII:llä on se TODELLA huono puoli etä resoluutio on niin alhaista..

480p ei todellakaan ole alhainen resoluutio!!
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom